bouvierpoedel schreef:Ja hoor en dat moet ik aannemen van iemand die haar eigen hond niet in het gareel krijgt.LadyMB schreef:Nou ik ben echt tegen op je hond een pak rammel geven. Dat is naar mijn idee nergens voor nodig als er nog zoveel andere methodes zijn. Ik vind een pak rammel geven een teken van onmacht en bovendien leert een hond er niks van.bouvierpoedel schreef:Honden zijn niet zo snel gestoord of bang van een pak rammel hoor.LadyMB schreef:
Omdat dit gedrag een oorzaak heeft.. bijna geen enkele hond (op een enkele sociaalgestoorde) vertoond zomaar dit gedrag..en waar een oorzaak is, is naar mijn idee ook een oplossing. Als je als baas voor een hond kiest, dan ga je daar naar mijn idee ook helemaal voor..en zet je die niet zomaar aan de kant als er zich een probleem voor doet. En al helemaal niet een hond alle hoeken van de kamer laten zien..zo krijg je inderdaad sociaal-gestoorde honden die niet meer normaal kunnen functioneren, geweld is een teken van onmacht en voegt naar mijn idee niks toe in de opvoeding van een hond. De enige reden dat een hond zou stoppen met het gedrag naar dat kind nadat je hem alle hoeken van de kamer hebt laten zien..is dat ie hardstikke bang geworden is voor je..verder heeft hij er niks van geleerd dan. In zo'n situatie zou ik er een deskundige bij halen en tot die tijd gewoon zorgen dat de hond en kind nooit samen alleen zijn.
Maar goed, dat is mijn mening..
Wie met zijn fikken aan mijn kind komt [ heb ze wel niet] die krijgt een hoek .
Zulk gedrag accepteer ik niet .
Net als mijn hond geen visite moet bijten die ik binnen haal.
Enige wat een hond leert is dat gedrag niet te vertonen omdat hij dan een pak rammel krijgt. Dus hij vermijd het gedrag omdat hij geen pak rammel wil, niet omdat hij nou weet dat hij zich ook op een andere manier kan gedragen in die situatie..
Je bent wel een schatje
Tsja..ik kan haar ook een pak rammel geven..dan is het probleem ook opgelost.. Lekker makkelijk
Maar goed..ik ben niet zo van die achterhaalde theorieen..en kies voor een opvoeding die ook prettig is voor mijn hond.
Maar goed...zo te zien heb jij je conclusies al over mij getrokken en mijn aanpak..
Jammer dat het zo onaardig moet.. ik heb jou toch niks misdaan ofwel?