Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daarom
Moderator: moderatorteam
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 1
Re: Daarom
Tsja, ik weet niet wat ik met een overleden hond zou doen. Toen ik mijn ratten vorig jaar heb laten inslapen heb ik ze begraven in het bos hier dichtbij, maar ben nooit meer wezen kijken of zo. Vond het wel een fijn dat ik ze nog even rustig kon aaien en zien voordat ze echt weg zijn. Maar een hond is toch wel wat anders (groter ook) dan een rat.
Ik heb het pas mijn moeder ook gevraagd, aangezien hun hond al bijna 16 is, en die zei dat ze het lijk waarschijnlijk gewoon bij de DA laten. Zou ik ook prima vinden, ik heb zelf ook weinig met het 'vrijlaten' van as of begraven om ze 'terug te geven aan de aarde'.
Ik heb het pas mijn moeder ook gevraagd, aangezien hun hond al bijna 16 is, en die zei dat ze het lijk waarschijnlijk gewoon bij de DA laten. Zou ik ook prima vinden, ik heb zelf ook weinig met het 'vrijlaten' van as of begraven om ze 'terug te geven aan de aarde'.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Bayko is gecremeerd. Achterlaten bij de dierenarts wilde ik niet, dat had ik al bedacht voor als het over heel veel jaar zover zou zijn. Uiteindelijk bleken het moment en de locatie van euthanasie erg onverwacht en vond ik het nog belangrijker hem mee naar huis te nemen zodat Cyntha en de rest van de familie nog afscheid konden nemen. Inmiddels zit Bayko's as in een urn die in m'n vitrinekast staat. Ik heb bewust voor een wat groter formaat urn gekozen, zodat later Cyntha's as eraan kan worden toegevoegd. Wat er daarna met hun as gebeurt, weet ik nog niet. Misschien dat ik 't gewoon hier in huis houd, maar het kan ook best zijn dat ik 't ergens verstrooi.
Het was voor mij de eerste keer dat ik een dier heb laten cremeren. Andere dieren zijn allemaal begraven, maar dat wilde ik voor Bayko (en Cyntha) niet. De begraven dieren liggen op meerdere locaties en ondanks dat ik daar vrede mee heb, houd ik voor de honden liever de optie open om ze bij een verhuizing mee te kunnen nemen.
Het was voor mij de eerste keer dat ik een dier heb laten cremeren. Andere dieren zijn allemaal begraven, maar dat wilde ik voor Bayko (en Cyntha) niet. De begraven dieren liggen op meerdere locaties en ondanks dat ik daar vrede mee heb, houd ik voor de honden liever de optie open om ze bij een verhuizing mee te kunnen nemen.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Lara hebben wij achtergelaten bij de dierenarts. Ik heb niks met lichamen en voelde er niks voor om dat lichaam zelf naar het crematorium te brengen. Ze is uiteindeiljk gecremeerd met een aantal andere honden en uitgestrooid.
Ik durf niet te zeggen hoe ik dit met een volgende hond zou doen, de band met mijn honden nu is sterker dan dat deze was met Lara. Individueel cremeren of begraven zal het wel niet worden maar ik denk wel dat ik nog een aandenken zou willen in de vorm van een gipsen pootafdruk of iets dergelijks.
Ik durf niet te zeggen hoe ik dit met een volgende hond zou doen, de band met mijn honden nu is sterker dan dat deze was met Lara. Individueel cremeren of begraven zal het wel niet worden maar ik denk wel dat ik nog een aandenken zou willen in de vorm van een gipsen pootafdruk of iets dergelijks.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ik zou Mitch laten cremeren en dan zijn as op een mooie plek uitstrooien.
Maar dat gaat nog heeeeeel lang duren hopelijk
Maar dat gaat nog heeeeeel lang duren hopelijk
-
Sookie
Ik heb er over nagedacht, en wil mijn honden en katten cremeren,
En in een mooie urn in huis zetten.
En als ik gecremeerd word, dat we dan gezamelijk uitgestrooit worden.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik laat ze cremeren en strooi ze dan uit. In urntjes thuis hoef ik allemaal niet.
-
Muk
Dat heb ik ook met Jaymz laten doen.Anja schreef:Max is gecremeerd ( zoals al mijn huisdieren) en ik heb de as niet terug gehad. Ik hoef geen urntje in huis en ik wil hem ook niet zelf uitstrooien.
Het crematorium strooit hem uit boven de noordzee.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Al onze dieren zijn gecremeerd. 3 hondenen 4 katten. Heb er veel foto's van en dat zijn heel fijne herinneringen.

Neeltje
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Dood is dood. Het lege omhulsel mag wat mij betreft zo goedkoop en efficiënt mogelijk opgeruimd worden; en ja, zowel bij mens als dier.
-
Neeltje
Mijn eerste dieren zijn begraven in de tuin, Tirsa is de eerste die gecremeerd is en daarna Floortje en Yentle ook. Tirsa en Floortje heb ik laten uitstrooien, dat is gebeurd in Scheveningen, Yentle haar as heb ik thuis in de tuin 'begraven'. Niet in het potje, gewoon los.
Achterlaten bij de dierenarts vind ik echt niets, ik vind dat ze wel net iets meer hebben verdiend dan wat er dan met ze gebeurd.
Achterlaten bij de dierenarts vind ik echt niets, ik vind dat ze wel net iets meer hebben verdiend dan wat er dan met ze gebeurd.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Sookie schreef:Ik heb er over nagedacht, en wil mijn honden en katten cremeren,
hier ook!!
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Dit telt ook voor mij . Ik heb thuis de urnen van mijn overleden honden staan en als mijn tijd er is, wil ik samen met hen verstrooid worden op een mooie plek in het bos .Sookie schreef:Ik heb er over nagedacht, en wil mijn honden en katten cremeren,
-
Dazwa84
Ik heb jaren geloofd dat mijn hamster in de tuin onder de coniferen begraven was. Bleken ze gewoon een prop aluminiumfolie in de grond te hebben gestampt. Haha!
Ik heb nog geen idee wat ik zou doen trouwens met de honden. Tot nu toe zijn alle dieren bij de DA gebleven.
Ik heb nog geen idee wat ik zou doen trouwens met de honden. Tot nu toe zijn alle dieren bij de DA gebleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Op zich word de hond vanuit de DA ook gewoon verbrand net als bij een crematorium ,alleen wat meer tegelijk met ander vee.Nanna schreef:Ja, want dat hebben de ook zo in de gatenNeeltje schreef: Achterlaten bij de dierenarts vind ik echt niets, ik vind dat ze wel net iets meer hebben verdiend dan wat er dan met ze gebeurd.![]()
Netjes cremeren/begraven is puur voor de baas.
Het is alleen het woordje wat het doet crematorium of destruktie.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Dan nog hoeven ze niet te krijgen wat ze verdiend hebben. Of misschien toch welNanna schreef:Ja, want dat hebben de ook zo in de gatenNeeltje schreef: Achterlaten bij de dierenarts vind ik echt niets, ik vind dat ze wel net iets meer hebben verdiend dan wat er dan met ze gebeurd.![]()
Arme Pluis heeft zich deze week in zijn strooibus omgedraaid.
Mijn geile kater besloot toch nog wraak te nemen door tegen zijn laatste rustplaats te zeiken.
bouvierpoedel schreef: Op zich word de hond vanuit de DA ook gewoon verbrand net als bij een crematorium ,alleen wat meer tegelijk met ander vee.
Het is alleen het woordje wat het doet crematorium of destruktie.
.
Is destructie hetzelfde als cremeren? Het dier wordt toch verbrand?
Nee dat is zeker niet het geval. Na verwerking van de eerste proces stappen bij destructie (dus na het breken, drogen en pasteuriseren en steriliseren) worden de reststoffen voor industriële doeleinden of als brandstof gebruikt. Bij een crematie gaat een dier in zijn geheel en zonder schending in een installatieoven waarna uw dier wordt verbrand. Vooral het feit dat uw dier in zijn geheel wordt verbrand is het grootste verschil en het feit dat uw dier niet meer wordt hergebruikt voor diverse doelen.
http://www.watisdestructie.nl/?page_id=32
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik heb Bugsy's as speciaal meegenomen op vakantie om uit te strooien in Luxemburg. Daar was hij zo ontzettend in zijn sas, hij genoot van elke minuut. Maar ik heb zijn as ook weer mee naar huis genomen. Ik kon het niet. Want bedacht ik me, als we weer opbraken bleef hij angstvallig op t laatste stukje grondzeil zitten van de voortent omdat hij zeker wist dat dat mee moest en dat we hem dan ook niet zouden vergeten. Ik kon hem niet alleen achterlaten, dus nu staat hij op mijn nachtkastje. Want dat was zijn op twee na fijnste plekje. Bij vrouwtje in bed.
Cento's as staat bij Max op de kamer. Mijn andere honden heb ik begraven overal en nergens. Maar oude huizen zijn verkocht. En ik kom nooit meer bij hun graf. Al mijn volgende honden zal ik cremeren, maar ik vrees dat ik hun as nooit kan verstrooien, dus dat wordt een kndrukwekkende verzameling uiteindelijk.
Cento's as staat bij Max op de kamer. Mijn andere honden heb ik begraven overal en nergens. Maar oude huizen zijn verkocht. En ik kom nooit meer bij hun graf. Al mijn volgende honden zal ik cremeren, maar ik vrees dat ik hun as nooit kan verstrooien, dus dat wordt een kndrukwekkende verzameling uiteindelijk.
Gr. Aniek

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Vanwaar die rollende ogen?Nanna schreef:Ja, want dat hebben de ook zo in de gatenNeeltje schreef: Achterlaten bij de dierenarts vind ik echt niets, ik vind dat ze wel net iets meer hebben verdiend dan wat er dan met ze gebeurd.![]()
Tuurlijk is het voor de baas. Jij denkt daar heel nuchter over en een ander heeft liever niet dat er met ze gegooid en gesold word ook al zijn ze dood.
Mag dat?
Laatst gewijzigd door Anja op 28 feb 2013 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik heb Storm heel bewust individueel laten cremeren, een zeer klein deel van zijn as is verwerkt in een tattoo, zijn as staat hier in een blik. Die strooi ik nog uit wanneer het stormt op zijn lievelingsplek "de heide". De DA heeft hem naar het crematorium gebracht, ik ben door het crematorium gebeld, vooraf (ik wist dus precies wanneer hij gecremeerd ging worden)en nadien. Waarna ik een kaartje van hen kreeg met een super lieve tekst en ik kreeg het blik met as en een blikje in de vorm van een hartje met een pootafdruk in klei en daarbij een plukje haar van zijn staartpunt weer thuisgebracht.
Ook de dierenkliniek heeft een heel lief kaartje gestuurd.
De volgende honden doe ik net zo.
De volgende honden doe ik net zo.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bowie heb ik, nadat hij thuis is ingeslapen, 's avonds naar het crematorium gebracht en de volgende dag zijn mijn moeder en ik terug gegaan om afscheid te nemen en hem in de oven te leggen.. Zijn urn staat op de kast. Uitstrooien kan ik met hem niet, kan hemniet loslaten.
Wat ik met Pasha en Ushi ga doen, weet ik nog niet. Wel individueel cremeren, maar geen urn denk ik. Ik weet het nog niet..
Wat ik met Pasha en Ushi ga doen, weet ik nog niet. Wel individueel cremeren, maar geen urn denk ik. Ik weet het nog niet..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
*Ellen*
Bij ons liggen 4 honden achterin de tuin begraven. Mochten we ooit gaan verhuizen dan graven we de resten op, die gaan mee.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb 0,0 niks met lijken, dus zou ze achter laten bij de dierenarts. Dood is dood, en wil ze geen minuut meer in huis hebben. Mens en dier overigens.
Onze tuin ligt vol met allerlei andere kleine dieren die ik gehad heb, dus er zou ik niks meer bij kunnen.
Onze tuin ligt vol met allerlei andere kleine dieren die ik gehad heb, dus er zou ik niks meer bij kunnen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Als ik genoeg eigen grond zou hebben, zou ik ze begraven, maar dat lukt niet in de tuin die we hebben.
Dus ik laat ze cremeren, individueel, breng ze zelf naar het crematorium en de as neem ik mee naar huis en strooi ik uit in de tuin.
Bij Nouschka wist ik niets van deze optie en die heb ik 'gewoon' laten cremeren en bij Tara was ik zo de weg kwijt, dat ik nergens
aan heb gedacht, maar bij Moritz heb ik het gedaan op bovenstaande manier en dat voelde het beste en zal ik in de toekomst
weer zo doen (al moet ik er even nog niet aan denken hoor
)
Dus ik laat ze cremeren, individueel, breng ze zelf naar het crematorium en de as neem ik mee naar huis en strooi ik uit in de tuin.
Bij Nouschka wist ik niets van deze optie en die heb ik 'gewoon' laten cremeren en bij Tara was ik zo de weg kwijt, dat ik nergens
aan heb gedacht, maar bij Moritz heb ik het gedaan op bovenstaande manier en dat voelde het beste en zal ik in de toekomst
weer zo doen (al moet ik er even nog niet aan denken hoor
-
lets have fun
Al onze dooie huisdieren liggen op ons erf begraven, maar dat is meer omdat ik mijn kinderen een laatste afscheid gun. Daarvoor liet ik ze bij de dierenarts achter en er is ook wel eens een hamstertje in de kliko beland.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
cremeren en bewaren net zolang tot dat ik zelf mijn laatste adem uitblaas en ook gecremeerd word. Dan is mijn wens om uitgestrooit te worden met de rest op de plek waar ik het liefste kwam met de honden
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
dit dus. Daarbij komt dat de DA vertelde dat de honden afzonderlijk gecremeerd worden en uitgestrooid.Nanna schreef:Ik laat ze achter bij de dierenarts. Ik heb niks met lijken.
Ben er bij leven goed voor en nadat ze hun laatste adem hebben uitgeblazen ben ik er verder klaar mee.
Bij mensen heb ik dat trouwens ook. Ze mogen mij tzt met liefde naar de gemeentereiniging brengen hoor.
Ik hou ze best in herinnering, maar daar heb ik geen bus as bij nodig.
Wel wat anders dan toen ik nog klein was en je de hond in de cadaverbak kon gooien, dat zou ik dan weer niet doen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
blacky schreef:Daarbij komt dat de DA vertelde dat de honden afzonderlijk gecremeerd worden en uitgestrooid.
Die gaan toch gewoon naar de destructie ?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
nee hoor gewoon naar het crematorium. Geen andere dieren dan alleen honden gaan er gelijk.marian* schreef:blacky schreef:Daarbij komt dat de DA vertelde dat de honden afzonderlijk gecremeerd worden en uitgestrooid.
![]()
Die gaan toch gewoon naar de destructie ?
Ik denk wel dat het per da verschilt maar hier worden de hondenn opgehaald door het crematorium. Ik weet alleen niet meer of ik daar nu speciaal voor moest betalen ik dacht het niet. Ik kon zelfs nog kiezen of ik de as terug zou willen hebben, maar dat koste dan wel meer omdat je hond dan echt alleen gecremeerd wordt.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ik weet het niet. Ik denk achterlaten bij DA want ik heb ook niets meer met dode lichamen/beesten. Misschien dat ik wel een plkuje haar meeneem ofzo, en dan in een hanger laat verwerken.
Ik weet het niet. Ik hoop/denk dat ik het ooit weet als het zover is.
Ik weet het niet. Ik hoop/denk dat ik het ooit weet als het zover is.

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Bedan zijn urn staat nu boven te wachten op uitstrooien. Zodra de eigenaren van Bedan's moeder er aan toe zijn gaan we ze samen uitstrooien bij zee.
Wat ik met Daan en Dieber doe? nog geen idee. Ligt aan de omstandigheden op dat moment, kunnen ze begraven worden dan worden ze begraven. Bedan kon niet begraven worden door de vorst in de grond.
Wat ik met Daan en Dieber doe? nog geen idee. Ligt aan de omstandigheden op dat moment, kunnen ze begraven worden dan worden ze begraven. Bedan kon niet begraven worden door de vorst in de grond.