PS: Ik weet niet of deze hier goed staat, ik zat te twijfelen om het topic in het onderwerp "Wandelen" te zetten. Het gaat mij echter meer om trainen dan wandelen, dus vandaar dat ik voor "Algemeen" heb gekozen. Maar het staat de mods uiteraard vrij om dit topic op de juiste plek te zetten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omheinde uitlaatplaats in Tiel
Moderator: moderatorteam
- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Omheinde uitlaatplaats in Tiel
Weet één van jullie toevallig of er in (de buurt van) Tiel ergens een omheinde hondenuitlaatplek is? Ik wil met Theia het loslopen oefenen. Vaak gaat het goed, maar de laatste tijd heeft ze ook weleens dat ze begint uit te dagen en rond te rennen (leuk, zo'n pup in de puberteit
). Daarom wil ik een stap terug doen en het in een omheind gebiedje langzaam weer opbouwen. Weet iemand of er zo'n plek is?
PS: Ik weet niet of deze hier goed staat, ik zat te twijfelen om het topic in het onderwerp "Wandelen" te zetten. Het gaat mij echter meer om trainen dan wandelen, dus vandaar dat ik voor "Algemeen" heb gekozen. Maar het staat de mods uiteraard vrij om dit topic op de juiste plek te zetten!

Doe mee met onze Like&Win-actie op Facebook en maak kans op een professionele fotoshoot voor je hond!
- Noes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
Re: Omheinde uitlaatplaats in Tiel
Volgens mij niet... Behalve mijn achtertuin 10 km verderop
. Anders het Zoelense bos, daar is een losloopveld. Niet echt omheind, maar je moet wel eerst een hek door om er te komen en niet echt dicht bij de weg.
- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Thnx voor je reactie! Zoelense bos ken ik. Een mooi gebied, maar ik zoek eigenlijk iets kleiners. Maar ik was al bang dat dat er niet zou zijn... Dan toch maar de methode met de lange lijn proberen. 

Doe mee met onze Like&Win-actie op Facebook en maak kans op een professionele fotoshoot voor je hond!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Of 10 kilometer rijdenThabiker schreef:Thnx voor je reactie! Zoelense bos ken ik. Een mooi gebied, maar ik zoek eigenlijk iets kleiners. Maar ik was al bang dat dat er niet zou zijn... Dan toch maar de methode met de lange lijn proberen.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik heb geen idee of honden los mogen in de uiterwaarden?
Dat is in ieder geval wel omheind. Ook weer vrij groot, dat dan weer wel.
Dat is in ieder geval wel omheind. Ook weer vrij groot, dat dan weer wel.

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik heb even gezocht, ik weet nl dat er recent een kaart verspreid is met alle hondenvoorzieningen in Tiel.
Hij is ook digitaal te vinden, een pdf-file. Op deze site vind je hem.
http://www.tiel.nl/balie/product.asp?id ... A1DD6&sc=H
Alle losloop-plekken, hondenuitlaatplaatsen, poepzakjes automaten etc. staan erop.
Ook waar opruimplicht is, en waar niet.
Het enige dat ik niet duidelijk terugvind is of de bewuste plekken omheind zijn of niet. Maar door op de verschillende plekken een keer te gaan kijken, kom je daar vanzelf achter.
Ongeveer halverwege de pagina staat de kaart, die je dus kunt downloaden.
Succes!
Alle losloop-plekken, hondenuitlaatplaatsen, poepzakjes automaten etc. staan erop.
Het enige dat ik niet duidelijk terugvind is of de bewuste plekken omheind zijn of niet. Maar door op de verschillende plekken een keer te gaan kijken, kom je daar vanzelf achter.
Succes!

- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De uiterwaarden zou idd een optie kunnen zijn, maar helaas staan er nu pony's in. Die kaart is wel super! Binnenkort maar eens op het fietsje een rondje doen...

- Noes
- Zeer actief
ranetje schreef:Of 10 kilometer rijdenThabiker schreef:Thnx voor je reactie! Zoelense bos ken ik. Een mooi gebied, maar ik zoek eigenlijk iets kleiners. Maar ik was al bang dat dat er niet zou zijn... Dan toch maar de methode met de lange lijn proberen.![]()
- Noes
- Zeer actief
Handig! (Wandel regelmatig in Tiel eo want daar woont Seps beste vriend Sjefke de bullterrier waar we vaak mee wandelenHabibi schreef:Ik heb even gezocht, ik weet nl dat er recent een kaart verspreid is met alle hondenvoorzieningen in Tiel.
Succes!
- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
10 kilometer rijden valt nog mee, we zijn zo gek om naar Zeeland te rijden om daar een half uurtje over het strand te lopen.
Dat vindt Theia helemaal geweldig (en wij stiekem ook wel
)!

- Noes
- Zeer actief
jullie mogen hier best een x oefenen hoor. En toevallig heb ik met Sep hetzelfde 'probleem'. Volgende week gaan we daarom (en omdat het leuk is) een workshop Brilliant Recall doen bij Paws4Fun...
- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Klinkt interessant, die workshop. Ik kan alleen niet veel vinden op die website (ik neem aan dat het paws4fun.nl is?). Of bedoelen ze hiermee de "Kom hier!"-cursus? Wanneer is het?

- Noes
- Zeer actief
Het is inderdaad de Kom hier! cursus. Maar ik heb gebeld en afgesproken voor een priveles/workshop. Kom hier! met andere honden erbij, dan maak ik het Sep wel heel erg lastig.... Wij gaan het eerst dus zonder al te veel afleiding oefenen en dan langzaam verder uitbouwen.
- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ah ok, met andere honden is idd wel een hele grote uitdaging.
Mss dat ik ook maar eens een mailtje die kant op stuur. Ik zit sowieso te twijfelen wat ik nu ga doen met Theia. We hebben maandag de puppycursus bij de plaatselijke hondenvereniging met goed gevolg afgerond, maar ik twijfel sterk om de vervolgcursus daar te gaan doen... En misschien wil ik wel de sportrichting op met haar, dus ik moet nog even uitzoeken wat dan verstandig is.

- ranetje
- Zeer actief
Wat leukNoes schreef:Het is inderdaad de Kom hier! cursus. Maar ik heb gebeld en afgesproken voor een priveles/workshop. Kom hier! met andere honden erbij, dan maak ik het Sep wel heel erg lastig.... Wij gaan het eerst dus zonder al te veel afleiding oefenen en dan langzaam verder uitbouwen.
Veel plezier en succes
- Noes
- Zeer actief
Tja, ligt aan de hond. Met Sep is haast niet te trainen in een groep. Ik doe het wel, maar kost veel inspanning en geduld. Hij raakt snel overprikkeld en wordt heel hyper van andere honden (hij vindt het iets té leuk). Als jouw hond in de puppytraining zich 'normaal' gedraagt, dan kan hij denk ik ook best deze training goed in een groep doen.
Ik heb met Sep al e.e.a. gedaan; (pre-)puppy in Tiel, jachttraining voor-spek-en-bonen, en gehoorzaamheidstraining bij TeamWork Ede (bij Esther; zit hier ook op het forum). Eind maart begint de jachttraining weer waar ik graag aan mee wil/ga doen met Sep. En er is in april van de rasvereniging uit een aanlegproef die ik heel graag wil doen. Voorwaarde voor mij is wel dat hij gewoon terug komt als ik 'm roep ongeacht wat dan ook... vandaar deze actie. Als het succes heeft, ga ik de aanlegproef doen. Anders niet. Bij Sep is het het grootste probleem dat hij er een groot rond-ren-pak-me-dan-als-je-kan-spel van maakt als hij iets heeft (dummy, bal, stok...). Als ik dit niet gedrag niet kan omkeren op tijd, zie ik de bui al hangen met de eend die hij tijdens de proef moet apporteren haha.
En je zit nu bij HSV Tiel? Puppytraining gedaan bij Sanne toevallig?
Ik heb met Sep al e.e.a. gedaan; (pre-)puppy in Tiel, jachttraining voor-spek-en-bonen, en gehoorzaamheidstraining bij TeamWork Ede (bij Esther; zit hier ook op het forum). Eind maart begint de jachttraining weer waar ik graag aan mee wil/ga doen met Sep. En er is in april van de rasvereniging uit een aanlegproef die ik heel graag wil doen. Voorwaarde voor mij is wel dat hij gewoon terug komt als ik 'm roep ongeacht wat dan ook... vandaar deze actie. Als het succes heeft, ga ik de aanlegproef doen. Anders niet. Bij Sep is het het grootste probleem dat hij er een groot rond-ren-pak-me-dan-als-je-kan-spel van maakt als hij iets heeft (dummy, bal, stok...). Als ik dit niet gedrag niet kan omkeren op tijd, zie ik de bui al hangen met de eend die hij tijdens de proef moet apporteren haha.
En je zit nu bij HSV Tiel? Puppytraining gedaan bij Sanne toevallig?
- Noes
- Zeer actief
Thanx Ranetje! Heb er ook veel zin in. Klonk allemaal erg leuk en met veel spel & zo. Ben heel benieuwd....ranetje schreef:Wat leukNoes schreef:Het is inderdaad de Kom hier! cursus. Maar ik heb gebeld en afgesproken voor een priveles/workshop. Kom hier! met andere honden erbij, dan maak ik het Sep wel heel erg lastig.... Wij gaan het eerst dus zonder al te veel afleiding oefenen en dan langzaam verder uitbouwen.![]()
Veel plezier en succes
edit: als het allemaal goed werkt, kunnen we wel weer eens een x gaan wandelen in het mooie Oosterbeek
- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat is precies wat Theia ook doet: rondrennen en dan net buiten je bereik blijven. Het wordt helemaal een feest (voor haar) als ze een tak of iets dergelijks opgepakt heeft. Ze blijft wel in de buurt (als we haar negeren en weglopen komt ze wel achter ons aan), maar blijft buiten bereik en reageert niet op onze commando's. Ik ben heel benieuwd wat je van die workshop gaat vinden, want het klinkt interessant!
Ik zit nu inderdaad bij HSV Tiel. Volgende week moet ik het schriftelijke gedeelte nog afronden. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe onze instructrice heet (schaam schaam). Ik ben nogal slecht met namen...
Ik zit nu inderdaad bij HSV Tiel. Volgende week moet ik het schriftelijke gedeelte nog afronden. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe onze instructrice heet (schaam schaam). Ik ben nogal slecht met namen...

- ranetje
- Zeer actief
PrimaNoes schreef:Thanx Ranetje! Heb er ook veel zin in. Klonk allemaal erg leuk en met veel spel & zo. Ben heel benieuwd....ranetje schreef:Wat leukNoes schreef:Het is inderdaad de Kom hier! cursus. Maar ik heb gebeld en afgesproken voor een priveles/workshop. Kom hier! met andere honden erbij, dan maak ik het Sep wel heel erg lastig.... Wij gaan het eerst dus zonder al te veel afleiding oefenen en dan langzaam verder uitbouwen.![]()
Veel plezier en succes
edit: als het allemaal goed werkt, kunnen we wel weer eens een x gaan wandelen in het mooie Oosterbeek
Ik hoop ook op een verslag van je les
Kan altijd weer leerzaam zijn.
- Noes
- Zeer actief
Ik zal verslag uitbrengen volgende week 
- Noes
- Zeer actief
Ha, herkenbaar! Hoe oud isTheia? Sep heeft dit vooral de laatste 2 a 3 maanden en hij is net eind januari een jaar geworden.Thabiker schreef:Dat is precies wat Theia ook doet: rondrennen en dan net buiten je bereik blijven. Het wordt helemaal een feest (voor haar) als ze een tak of iets dergelijks opgepakt heeft. Ze blijft wel in de buurt (als we haar negeren en weglopen komt ze wel achter ons aan), maar blijft buiten bereik en reageert niet op onze commando's. Ik ben heel benieuwd wat je van die workshop gaat vinden, want het klinkt interessant!
- Thabiker
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Theia is van 5 augustus, dus bijna zeven maanden nu. Ze heeft een periode gehad dat ze wel los kon lopen, dus we weten dat ze het kan. Dat is misschien nog wel frustrerender...
Ik denk dat ik zo ook maar eens een mailtje ga sturen naar Paws4Fun, want mijn vrouw vindt het ook een interessante cursus. Wellicht dat we dan over een tijdje in de Zoelense Bossen af kunnen spreken met twee perfect luisterende honden!
Ik denk dat ik zo ook maar eens een mailtje ga sturen naar Paws4Fun, want mijn vrouw vindt het ook een interessante cursus. Wellicht dat we dan over een tijdje in de Zoelense Bossen af kunnen spreken met twee perfect luisterende honden!

- Noes
- Zeer actief
Bij Sep begon het ook rond die leeftijd..Thabiker schreef:Theia is van 5 augustus, dus bijna zeven maanden nu. Ze heeft een periode gehad dat ze wel los kon lopen, dus we weten dat ze het kan. Dat is misschien nog wel frustrerender...
Enne deal! 2 luisterende honden en de Zoelense Bossen