Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daarom
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Daarom
Omdat ik RAMI's topic niet wil vervuilen open ik een nieuw topic.
Als een hond dood gaat kom je voor de keuze te staan wat je gaat doen.Wordt het cremeren , begraven of bij de dierenarts achterlaten ?
Natuurlijk denkt iedereen daar anders over maar wat ben ik achteraf gezien blij met de keuzes die ik met Max en Bente gemaakt heb! Die zijn allebei gecremeerd en ik heb ze een aantal maanden na elkaar uitgestrooid op een plek waar ik heel vaak langs loop.
Ik zeg ze dan vaak eventjes gedag en loop weer verder. Natuurlijk mét Kiki met wie ik verschrikkelijk blij ben en die ook al onder mijn huid begint te kruipen.
Kortom : ik vind het fijn om een plek te hebben waar ik ze gedag kan zeggen, ook al is het dan alleen nog hun as.
Als een hond dood gaat kom je voor de keuze te staan wat je gaat doen.Wordt het cremeren , begraven of bij de dierenarts achterlaten ?
Natuurlijk denkt iedereen daar anders over maar wat ben ik achteraf gezien blij met de keuzes die ik met Max en Bente gemaakt heb! Die zijn allebei gecremeerd en ik heb ze een aantal maanden na elkaar uitgestrooid op een plek waar ik heel vaak langs loop.
Ik zeg ze dan vaak eventjes gedag en loop weer verder. Natuurlijk mét Kiki met wie ik verschrikkelijk blij ben en die ook al onder mijn huid begint te kruipen.
Kortom : ik vind het fijn om een plek te hebben waar ik ze gedag kan zeggen, ook al is het dan alleen nog hun as.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Daarom
hier wordt gecremeerd en daarna in een urn thuis, uitstrooien kan ik niet, althans tot nu toe met Sam niet, die moet gewoon nog steeds een beetje bij me blijven ...
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Sowieso cremeren, omdat ik achterlaten bij de dierenarts niet fijn vind. James en Taco zijn gewoon bij het crematorium in zo'n tuintje uitgestrooid. Ik hoef geen urn in huis, vind ik niet nodig. Heb zoveel foto's, dat vind ik genoeg. Nacho zou ik ook daar uitstrooien. Jules, Jazz en Sadie denk ik op hun favoriete wandelplek. Die oudjes hadden dat niet, hun favo plek was/is hun kussen thuis dus vond bij het crematorium uitstrooien prima.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
yamie schreef:hier wordt gecremeerd en daarna in een urn thuis, uitstrooien kan ik niet, althans tot nu toe met Sam niet, die moet gewoon nog steeds een beetje bij me blijven ...
Ik kon die asbus juist weer niet te lang thuis hebben ; ik had het gevoel dat ze daarin opgesloten zaten en dat wilde ik niet.
Nu kan ik er naartoe wanneer ik wil en zijn ze er nog een beetje want de as is nog heel goed zichtbaar.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Max is gecremeerd ( zoals al mijn huisdieren) en ik heb de as niet terug gehad. Ik hoef geen urntje in huis en ik wil hem ook niet zelf uitstrooien.
Het crematorium strooit hem uit boven de noordzee.
Het crematorium strooit hem uit boven de noordzee.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Beide gecremeerd en in een urntje thuis, ik kan er geen afstand van doen. Ik brand ook nog steeds iedere avond een kaarsje bij ze en bij het uitblazen zeg ik welterusten. Het doet niets af aan de liefde die ik voor Kier voel, Beau was mijn zielenkind, Jeda mijn hartekind en Akira zit in mijn bloed.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb altijd nog begraven, op eigen grond.
En als je dan verhuist laat je ze achter, maar dat is niet erg.
Het is goed zo.
Het is goed zo.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb Nika en Marouck laten begraven.
Ik hoef geen plek waar ik naar terug kan, de herinneringen zijn volop thuis en in het bos aanwezig. Maar achterlaten bij de dierenarts kon ik ook niet.
Ik hoef geen plek waar ik naar terug kan, de herinneringen zijn volop thuis en in het bos aanwezig. Maar achterlaten bij de dierenarts kon ik ook niet.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ik heb dit gelukkig nog niet mee hoeven maken. Maar hoe ik er nu over denk wordt het cremeren en de urn mee naar huis. Maar ik weet niet hoe ik zal denken op het moment dat het zo ver is.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Tyson en Samara zijn beide gecremeerd, heb ze zelf naar het crematorium gebracht... van Tyson heb ik wat as in een sierraad laten doen en die draag ik, de rest is uitgestrooid op het dijkje waar we vaak wandelde.
Samara heb ik helemaal uitgestrooid in de duinen op ijmuiderslag op een voor mij herkenbare plek...
Voor beide honden net iets anders gekozen omdat dat meer bij hun en onze band paste, Tyson was mijn maatje, mijn vriendje, hem heb ik bijna 16 jaar gehad en hij was gelukkig daar waar ik was dus hem wild eik gevoelsmatig in de buurt houden.
Samara was het aller aller gelukkigst los op het strand, dit strand was ook de eerste plek waar ik haar zonder omheining los gooide en waar ik wist dat ze niet van me weg zou lopen, ze nam het ruime strand, werd een heel klein zwart stipje dat binnen mum van tijd weer een hond werd die naast me kwam staan, helemaal blij en kapot van haar sprint na maanden alleen maar aan de lijn en kleine sprintjes... Samara hoort vrij tezijn en terennen met de wind... en dat doet ze nu.
Beide keuzes voelen nog steeds goed aan, ik weet waar ze zijn, kan er naartoe als ik dat wil...
Samara heb ik helemaal uitgestrooid in de duinen op ijmuiderslag op een voor mij herkenbare plek...
Voor beide honden net iets anders gekozen omdat dat meer bij hun en onze band paste, Tyson was mijn maatje, mijn vriendje, hem heb ik bijna 16 jaar gehad en hij was gelukkig daar waar ik was dus hem wild eik gevoelsmatig in de buurt houden.
Samara was het aller aller gelukkigst los op het strand, dit strand was ook de eerste plek waar ik haar zonder omheining los gooide en waar ik wist dat ze niet van me weg zou lopen, ze nam het ruime strand, werd een heel klein zwart stipje dat binnen mum van tijd weer een hond werd die naast me kwam staan, helemaal blij en kapot van haar sprint na maanden alleen maar aan de lijn en kleine sprintjes... Samara hoort vrij tezijn en terennen met de wind... en dat doet ze nu.
Beide keuzes voelen nog steeds goed aan, ik weet waar ze zijn, kan er naartoe als ik dat wil...
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Scooby en Andor zijn beide gecremeerd.
Scooby zit in een urn en andor in een asbus omdat ik hem wilde uitstrooien, maar ik kan me er niet toe zetten om het ook te doen.
Scooby zit in een urn en andor in een asbus omdat ik hem wilde uitstrooien, maar ik kan me er niet toe zetten om het ook te doen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Onze honden liggen bij de buurvrouw in de tuin
1 met de as en de rest helemaal. (intussen niet meer natuurlijk)
We hebben ze in onze eigen tuin begraven, maar een stuk tuin verkocht een aantal jaren later, net waar de honden lagen dus.
Ik moet eerlijk zijn dat ik er de eerste dagen wel langs loop, maar verder heb ik er niet zo veel meer mee.
Ze zijn er toch niet meer. (Heb met mensengraven ook niet zoveel, ik vind er niets)
Ik heb er vrede mee dat ze liggen waar ze liggen. Buurvrouw laat ze ook gewoon liggen en maakt er tuin van. Ik ken deze buurvrouw ook al heel mijn leven, scheelt misschien.
Wat we met de volgende honden doen als die gaan? Waarschijnlijk cremeren en uitstrooien daar waar ze het liefste waren.
We hebben ze in onze eigen tuin begraven, maar een stuk tuin verkocht een aantal jaren later, net waar de honden lagen dus.
Ik moet eerlijk zijn dat ik er de eerste dagen wel langs loop, maar verder heb ik er niet zo veel meer mee.
Ze zijn er toch niet meer. (Heb met mensengraven ook niet zoveel, ik vind er niets)
Ik heb er vrede mee dat ze liggen waar ze liggen. Buurvrouw laat ze ook gewoon liggen en maakt er tuin van. Ik ken deze buurvrouw ook al heel mijn leven, scheelt misschien.
Wat we met de volgende honden doen als die gaan? Waarschijnlijk cremeren en uitstrooien daar waar ze het liefste waren.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Mijn honden zijn allemaal begraven in het bos, waar ze zo met plezier rondgerend hebben...Dat voelt nog steeds goed. Ook onze katten op 1 na liggen daar.
Alleen Sjakie ( en 1 kat) heb ik bij de da achtergelaten, de grond was keihard bevroren, en om een busje as geef ik niks, dus vandaar zo.Die scheet zit voorgoed in mijn hoofd, wel jammer,maar dit was overmacht en daar heb ik vrede mee.
Als Timo overlijdt komt ze hier in de tuin te liggen ( tenzij de grond weer keihard bevroren is) en ik hoop dat dat voorlopig nog niet aan de orde is!!!
Alleen Sjakie ( en 1 kat) heb ik bij de da achtergelaten, de grond was keihard bevroren, en om een busje as geef ik niks, dus vandaar zo.Die scheet zit voorgoed in mijn hoofd, wel jammer,maar dit was overmacht en daar heb ik vrede mee.
Als Timo overlijdt komt ze hier in de tuin te liggen ( tenzij de grond weer keihard bevroren is) en ik hoop dat dat voorlopig nog niet aan de orde is!!!
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ik heb nog nooit een hond verloren. Wel andere huisdieren en die begroef ik in de tuin. Een dier in een urn laten zitten zou ik niet kunnen , ik vind het ook voelen alsof ze er in op gesloten zitten. Strooi ik het liever ergens uit op bijvoorbeeld plek waar die graag was.

- krullie
- Zeer actief
mijn honden heb ik altijd mee naar huis genomen in een urn.
als ik er aan toe was strooide ik ze uit op hun favo plek.
een soort van loslaten voor mij.
als ik er aan toe was strooide ik ze uit op hun favo plek.
een soort van loslaten voor mij.
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Ik hoop dat het nog heel lang duurt (ik heb met Sandy afgesproken dat ze minstens 20 wordt), maar als het zover is worden ze hier in de tuin begraven. Tenzij het hartje winter is en de grond bevroren, dan laat ik ze eerst cremeren en begraaf ik de as later in de tuin.

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
hier liggen alle overleden dieren in de tuin.. dat voelt voor mij goed... al heb ik niets met de graven of zo..maar het is inmiddels al een aardig dieren kerkhof, kippen.. konijnen.. een geit.. , katten en 4 honden..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Snap dat hele gedoe van urntjes niet zo en de vrijheid geven.
Beest is dood .
Begraven/verbranden of bij de DA achterlaten maak mij niet uit .
Ga ook niet bij een grafje kijken of treuren ,bij mens en dier niet.
Klaar en over/effe janken en verder gaan en denken aan het beest of mens toen hij /zij nog leefde.
Je kunt zo weinig met een lijk of potje as want er komt niets terug .
Beest is dood .
Klaar en over/effe janken en verder gaan en denken aan het beest of mens toen hij /zij nog leefde.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik denk dat het hier ook cremeren wordt. Of als we inmiddels een tuin hebben, begraven in de tuin.
Toevallig hadden mijn vriend en ik het hier van de week nog over. Mijn vriend zei dat hij dan een kistje timmert en hem (als we die hebben) wil begraven in de tuin. (Kon wel janken toen we het erover hadden, zo erg
) Hij wil liever niet cremeren....
Toevallig hadden mijn vriend en ik het hier van de week nog over. Mijn vriend zei dat hij dan een kistje timmert en hem (als we die hebben) wil begraven in de tuin. (Kon wel janken toen we het erover hadden, zo erg
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
de honden worden zeker gecremeerd en ik denk dat ik ze uitstrooi over de dijk, daar lopen we altijd.
Wel apart dat ik met de honden toch anders denk als met de katten/paarden/schapen. Die zijn allemaal thuis ingeslapen. De paarden en schapen zijn met het destructiebedrijf meegegaan en de katten laten cremeren via de da.
Blijkbaar gaan honden toch meer onder je huid zitten dan de anderen
Wel apart dat ik met de honden toch anders denk als met de katten/paarden/schapen. Die zijn allemaal thuis ingeslapen. De paarden en schapen zijn met het destructiebedrijf meegegaan en de katten laten cremeren via de da.
Blijkbaar gaan honden toch meer onder je huid zitten dan de anderen

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
geen idee. ik heb niet zoveel met een dood lijf. zo hebben wij van onze overleden ouders een foto staan met een kaarsje erbij maar bij hun graven komen wij nooit.
ik denk dus dat ik mijn honden bij de DA zou laten of in de tuin zou begraven.
ik denk dus dat ik mijn honden bij de DA zou laten of in de tuin zou begraven.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik heb het in mijn volwassen leven nog nooit meegemaakt bij een hond gelukkig. Andere dieren heb ik in de tuin begraven, maar bij een hond voelt dat voor mij gevoelsmatig niet zo goed. Achterlaten bij de da weet ik ook niet zo. Maar zelf naar het crematorium brengen vind ik ook niet zo fijn. Ws wordt het toch het laatste. En dan uitstrooien op hun favo plek ,al wordt dat bij Dushi moeilijk want dan zou ik de as moeten uitstrooien op de bank 
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Gogo, Gipsy en Gizmo zijn gecremeerd. De potjes met as van Gogo en Gipsy heb ik begraven en dat van Gizmo staat op de kast. Ik weet niet of ik het ooit uitstrooi, nu ben ik hier nog niet aan toe. Gipsy haar potje as heb ik toen ik ging verhuizen opgegraven en hier opnieuw begraven, dat van Gogo kon ik niet meer bijkomen. Als ik Gizmo zal gaan verstrooien graaf ik Gipsy weer op en verstrooi ik ze samen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier zullen ze individueel gecremeerd worden.
Zoals ik er nu over denk zal ik een deel thuis willen hebben en de rest wordt uitgestrooid op ons favoriete wandelgebied.
Zoals ik er nu over denk zal ik een deel thuis willen hebben en de rest wordt uitgestrooid op ons favoriete wandelgebied.
- *tweety*
- Zeer actief
Ik heb Kyra laten begraven op Klaverweide bij Hoevelaken.
Daar heeft ze een eigen grafje waar ik heen kan, ben er al een tijdje niet geweest, maar het voelt goed.
Daar heeft ze een eigen grafje waar ik heen kan, ben er al een tijdje niet geweest, maar het voelt goed.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Bonnie F
- Zeer actief
Ik kan daar helemaal in mee gaan. Met 1 uitzondering. Ik begraaf de honden in het bos (stuk eigen tuin). Daarna is het klaar. Ik ga er nooit kijken oid. Maar het ritueel van begraven is voor mij en mijn man belangrijk. Er komen ook vrienden om te troosten. Ook de honden van vrienden worden er begraven (er liggen er nu een stuk of 10) maar het is absoluut geen "begraafplaatsje".bouvierpoedel schreef:Snap dat hele gedoe van urntjes niet zo en de vrijheid geven.
Beest is dood .
Ik kan me ook helemaal niet vinden in dat regenboog gedoe en "naar zijn vriendje toe". Ik vind het raar en zelfs erg kinderlijk. Alsof je een kind leert dat oma dat sterretje is.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Bonnie F
- Zeer actief
Oh, dat roep ik ook altijd. Mijn man komt uit een katolieke familie. Wat een gedoe! Ik weiger toch echt om dmv foto's, kaarsjes en wat as herdacht te worden.Nanna schreef:Bij mensen heb ik dat trouwens ook. Ze mogen mij tzt met liefde naar de gemeentereiniging brengen hoor.
Oh, en ze maken zelfs ruzie om de tekst op de kaarten. Want tante Pietje had dat echt zo gewild, ooit heeft ze dat gezegd in 1962. Ik riep toen heel lomp dat tante Pietje het waarschijnlijk erg fijn vindt dat er nu zoveel aandacht besteed wordt aan wat ze gezegd had maar dat ze dat beter hadden kunnen doen toen ze nog leefde.
Oei, wat waren ze boos.... (en mijn man stiekum lachen)

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Dit dus, katten liggen in de oude tuin, met de as van mijn geliefde berner.Marjoleine schreef:Ik heb altijd nog begraven, op eigen grond.
Het is goed zo.
Hoe ik het hier in Rotterdam ga doen weet ik nog niet maar hoop daar voorlopig niet over te hoeven nadenken.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
precies ditNanna schreef:Ik laat ze achter bij de dierenarts. Ik heb niks met lijken.
Ben er bij leven goed voor en nadat ze hun laatste adem hebben uitgeblazen ben ik er verder klaar mee.
Bij mensen heb ik dat trouwens ook. Ze mogen mij tzt met liefde naar de gemeentereiniging brengen hoor.
Ik hou ze best in herinnering, maar daar heb ik geen bus as bij nodig.