Was de laatste keer dat ze zo'n soort hond hebben gehad, daarna alleen maar berners of kruisingen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het beruchte stel...
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Het beruchte stel...
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik zeg niet dat die niks doen he?kooi schreef:Was de laatste keer dat ze zo'n soort hond hebben gehad, daarna alleen maar berners of kruisingen.![]()
![]()
De vorige Berner was te sloom en suf om ook maar te kijken naar andere dieren dan honden. De kruising berner die erbij liep joeg alleen op bladeren en sneeuwvlokjes en de huidige alleen op dennenappels.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Geeft niks hoor, maar ik vond het wel grappig.Ik zeg niet dat die niks doen he? Hoewel het al 3 honden goed gaat nu, maar het staat er nogal stom
Vooral omdat je zelf ook vertelt over een berner die niet vriendelijk reageert op vreemden.
Maar feit is wel dat mensen zich nogal eens vergissen in het z.g. makkelijke karakter van een berner.
Heb het toch een keer te vaak verkeerd zien aflopen en zo'n hond moest dat dan met de dood bekopen.
- TessaThomas
- Zeer actief
Makkelijk niet idd, maar hij jaagde nietkooi schreef:Geeft niks hoor, maar ik vond het wel grappig.Ik zeg niet dat die niks doen he? Hoewel het al 3 honden goed gaat nu, maar het staat er nogal stom
Vooral omdat je zelf ook vertelt over een berner die niet vriendelijk reageert op vreemden.
Maar feit is wel dat mensen zich nogal eens vergissen in het z.g. makkelijke karakter van een berner.
Heb het toch een keer te vaak verkeerd zien aflopen en zo'n hond moest dat dan met de dood bekopen.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik heb een JR gehad met jachtdrift, hij jaagde op alles wat bewoog, ook katten en onze eigen geit joeg hij graag op. Ik vond hem wel heel fanatiek en wilde niet het risico lopen dat het een keer mis zou gaan, en heb besloten om een ander thuis voor hem te zoeken. De kinderen waren klein en hij kreeg nog wel eens de kans om te ontsnappen.
Helaas heeft hij ook kans gezien om aan de kennissen die hem van ons hadden overgenomen, te ontsnappen. Hij heeft bij de mensen die hem hadden gevonden en in huis genomen, een waar bloedbad aangericht. Ze hadden hem alleen met hun twee katten in huis gelaten, die konden nergens heen vluchten en hebben het niet overleeft.
Hij is uiteindelijk bij een ouder echtpaar op een boerderijtje terecht gekomen, waar ze een grote kennel hadden waar hij in kon op momenten dat ze hem niet in het oog konden houden. Hij is daar heel goed terecht gekomen, en werd vertroeteld tot en met.
Zowel mijn kennissen als het ouder echtpaar waren op de hoogte van zijn jachtdrift.
Ik ben heel blij dat het hier niet zo ver met hem is gekomen, ik moet er niet aan denken dat hij een kat van de buren te pakken had genomen.
Een ontsnapte jachthond van een dorpsgenoot heeft bijna al mijn sierkippen dood gebeten, natuurlijk was ik niet blij en dat het om een hond met jachtinstinct ging maakte voor mij ook niets uit. Maar helaas kunnen dit soort dingen gebeuren.
Helaas heeft hij ook kans gezien om aan de kennissen die hem van ons hadden overgenomen, te ontsnappen. Hij heeft bij de mensen die hem hadden gevonden en in huis genomen, een waar bloedbad aangericht. Ze hadden hem alleen met hun twee katten in huis gelaten, die konden nergens heen vluchten en hebben het niet overleeft.
Hij is uiteindelijk bij een ouder echtpaar op een boerderijtje terecht gekomen, waar ze een grote kennel hadden waar hij in kon op momenten dat ze hem niet in het oog konden houden. Hij is daar heel goed terecht gekomen, en werd vertroeteld tot en met.
Zowel mijn kennissen als het ouder echtpaar waren op de hoogte van zijn jachtdrift.
Ik ben heel blij dat het hier niet zo ver met hem is gekomen, ik moet er niet aan denken dat hij een kat van de buren te pakken had genomen.
Een ontsnapte jachthond van een dorpsgenoot heeft bijna al mijn sierkippen dood gebeten, natuurlijk was ik niet blij en dat het om een hond met jachtinstinct ging maakte voor mij ook niets uit. Maar helaas kunnen dit soort dingen gebeuren.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dat zou ik dus al niet toestaan. Je ziet wat er gebeurt als er een verzwakt dier tussenzit dat niet op tijd weg kan komen. Hoe vaker je hond op deze manier succes heeft, hoe verleidelijker het wordt. Dat de ganzenpopulatie wel wat uitdunning kan gebruiken, vind ik een slap excuus voor het feit dat je je hond kennelijk niet onder controle had.Fizgig schreef:Shelly vindt het erg leuk om eenden of ganzen het water in te jagen, dat was de opzet, maar toen hij niet opvloog, nam het instinct even over. En dat vind ik geen probleemgedrag.
Ik woon middenin een agrarisch waterrijk gebied. Het stikt hier dus van de eenden, ganzen en andere vogels. Cyntha zou daar dolgraag op af willen stuiteren. Ik denk niet dat ze de vogels daadwerkelijk zal pakken, maar dat ga ik ook niet uitproberen. Ze mag van mij gerust los blijven lopen als we die vogels moeten passeren, maar bij het minste geringste teken dat mevrouw interesse in ze toont (oortjes alert, lichaamshouding die verandert van ontspannen naar klaar-om-de-achtervolging-in-te-zetten etc.) eis ik haar aandacht en die mag pas weer verslappen op het moment dat we de eenden/ganzen ruimschoots zijn gepasseerd. Kun je niet op een dergelijke manier voorkomen dat je hond z'n instinct volgt, dan zou ik 'm in zo'n situatie aanlijnen. Ik hoop dat de husky-eigenaar waar TS het over heeft, dit voortaan ook doet om meer ongelukken te voorkomen. Commentaar van omstanders? Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dat de hond van TS niet de aanstichter was, doet daar niets aan af. Kennelijk vond ze het wel interessant genoeg om zich ermee te gaan bemoeien. Als een dergelijk voorval zich maar vaak genoeg voordoet, heb je kans dat ze in de toekomst sneller getriggerd zal worden om zelf ook initiatief te vertonen. Niet echt wenselijk. Op dat punt ga ik dus met Miranda mee. Ook met Lief trouwens. Ook al is het gedrag wat de hond vertoont hartstikke natuurlijk, het is ook ongewenst in deze maatschappij. Als baas hoor je dergelijke situaties dus te voorkomen. Ik zou dan liever het boetekleed aantrekken dan een grote bek teruggeven aan mensen die je wijzen op het 'wangedrag' van je hond.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat bedoelde ik dusLief schreef: Het kan gebeuren, dat ontkent niemand hier, maar wat alle verschil maakt is je reactie als eigenaar. Ook al was jouw hond slechts medeplichtig of alleen maar erbij, het betreffende gedrag is in onze maatschappij niet wenselijk. Mensen zeggen daar wat van. En ja dat is vaak in rare bewoordingen richting de hond, terwijl ze eigenlijk kwaad zouden moeten zijn op de baas.
Het maakt een wereld aan verschil of jij je verontschuldigt voor het gedrag en jou slechte anticipatie erop of dat je begint te roeptoeteren dat wat men zegt niet waar is. Dat komt op dat moment toch alleen maar asociaal over. Neem je verantwoordelijkheid en wees niet die baas van 'dat doet mijn hond niet' , jouw hond doet dat wel of niet, dat boeit niet eens, maar jij doet je best om hem in het gareel te houden.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Nanna schreef:Je hebt een klapkaakkruising, wen er maar aan dat die bij Jan Publiek niet in de smaak valt. En ja, een aantal mensen maakt dat kenbaar, zeker in dat soort situaties.Theraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen.
Advies? Neem de volgende keer een Golden, heb je dat gedoe niet
Maar... mensen met dit soort honden mogen "over het algemeen" hun honden graag los laten lopen.
En daar ben ik met mijn twee kleintjes ook niet van gediend.
Ik laat ze heus wel los, maar heb dan mijn ogen overal... zie ik iemand met een hond los of aangelijnd, dan gaan die van mij vast. Zo heb ik al een aantal keren een loslopende hond achter me aan gehad.
En ik blijf niet staan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Haar hond heeft niet eens meegejaagd.Miranda schreef:Dat magJaap* schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat je je verschrikkelijk aanstelt.
Ik ook, maar díe eigenaar zit hier niet op het forum en díe opent geen topicIk zou me meer zorgen om die husky maken.![]()
Ik reageer op de TS, en diens hond.
Dat die husky probleemgedrag heeft lijkt me overduidelijk. Daar zou de huskybaas wat aan moeten doen, ja. Maar de TS heeft het over háár hond, en ik waarschuw voor gevolgen, die overigens redelijk gemakkelijk binnen de perken zijn te houden. Als je er maar op voorbereid bent en weet wat je ziet.
Heeft alleen achteraf gekeken wat die Husky in de bek had.
Dus dat hij na deze "affaire" opeens zou gaan jagen lijkt me sterk overdreven.
Ik zeg niet dat hij nooit zal jagen, want in principe kan dat bij elke hond gebeuren.
Die husky heeft geen probleemgedrag.
De bazin van de husky kan een probleem krijgen als die hond meer gevogelte gaat vangen, omdat dat stropen is.
En dat is verboden (dus strafbaar).
En daarom is het heel verstandig om daar in het vervolg scherper op te letten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Nanna schreef:Verreweg de meeste mensen lijden aan vooroordelen. Ik ook![]()
Als ik beide onderstaande figuren op straat tegenkom weet ik wel voor wie ik omloop![]()
En dan kan het een überbeste man zijn hoor, die iedere zondag op de koffie gaat bij zijn zieke moeder.
Maar dat kan ik aan de buitenkant niet zien.
Dan ga ik puur af op de naam die dat type hond heeft.
ik weet ook voor wie ik omloop en dat is geen gein.. ik loop om voor missss pink.
waarom? imdat die waarschijnlijk niet weet dat dat knuffeldier dat ze daar heeft een levende hond is en deze dus op mijn honden af laat gaan met alle risico's van dien.
de andere eigenaar weet dat hij een teringlijer aan de lijn heeft en houdt die waarschijnlijk beter bij mijn eikels weg dan miss pink.

-
Angelique.
Sja...dat doen husky's als je niet oplet iddTheraposa schreef: Er zit helemaal geen kwaad in onze honden maar die hus ging achter een gans aan ineens.
-
Corneliana
- Zeer actief
vangen ze ook muizen?Angelique. schreef:Sja...dat doen husky's als je niet oplet iddTheraposa schreef: Er zit helemaal geen kwaad in onze honden maar die hus ging achter een gans aan ineens.
-
Angelique.
Ze proberen het absoluut, en fanatiek ookCorneliana schreef:vangen ze ook muizen?Angelique. schreef:Sja...dat doen husky's als je niet oplet iddTheraposa schreef: Er zit helemaal geen kwaad in onze honden maar die hus ging achter een gans aan ineens.
Maar van al mijn honden is er maar 1 die ze ook daadwerkelijk te pakken krijgt (en dan heel fijn aan mij komt geven
-
Corneliana
- Zeer actief
Angelique. schreef:Ze proberen het absoluut, en fanatiek ookCorneliana schreef:vangen ze ook muizen?Angelique. schreef:Sja...dat doen husky's als je niet oplet iddTheraposa schreef: Er zit helemaal geen kwaad in onze honden maar die hus ging achter een gans aan ineens.
![]()
Maar van al mijn honden is er maar 1 die ze ook daadwerkelijk te pakken krijgt (en dan heel fijn aan mij komt gevenhet lijkt wel een kat
)
-
Angelique.
Corneliana schreef:Angelique. schreef:Ze proberen het absoluut, en fanatiek ookCorneliana schreef:vangen ze ook muizen?Angelique. schreef: Sja...dat doen husky's als je niet oplet idd![]()
Maar van al mijn honden is er maar 1 die ze ook daadwerkelijk te pakken krijgt (en dan heel fijn aan mij komt gevenhet lijkt wel een kat
)
die heb ik nodig, de buurkat durft niet meer te komen hier en nu heb ik dus last van muizen, de egel slaapt nog.
Ik had een paar jaar geleden ook last van muizen...HAD
-
Tarzan&Happy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chiwawa's
massam schreef:Nanna schreef:Verreweg de meeste mensen lijden aan vooroordelen. Ik ook![]()
Als ik beide onderstaande figuren op straat tegenkom weet ik wel voor wie ik omloop![]()
En dan kan het een überbeste man zijn hoor, die iedere zondag op de koffie gaat bij zijn zieke moeder.
Maar dat kan ik aan de buitenkant niet zien.
Dan ga ik puur af op de naam die dat type hond heeft.
ik weet ook voor wie ik omloop en dat is geen gein.. ik loop om voor missss pink.
waarom? imdat die waarschijnlijk niet weet dat dat knuffeldier dat ze daar heeft een levende hond is en deze dus op mijn honden af laat gaan met alle risico's van dien.
de andere eigenaar weet dat hij een teringlijer aan de lijn heeft en houdt die waarschijnlijk beter bij mijn eikels weg dan miss pink.
anders schiet hij weg hop achter een konijn aan dat willen we niet hebben
En mensen hebben altijd een oordeel klaar in dit leven al ben je de goedheid zelf
groetjes inge

-
Corneliana
- Zeer actief
nou dat bedoel ik!Angelique. schreef:Corneliana schreef:Angelique. schreef:Ze proberen het absoluut, en fanatiek ookCorneliana schreef: vangen ze ook muizen?![]()
)
die heb ik nodig, de buurkat durft niet meer te komen hier en nu heb ik dus last van muizen, de egel slaapt nog.
gif strooien begin ik niet aan en een muizenval met kaas dan vang ik een enorme grote muis.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Het ging ook zo snel hoor! We hadden ze lekker los , lekker rennen en spelen met elkaar. En ineens vliegt er een gans over het pad en die husky was er ook zo snel. Maar die liet gelukkig wel los toen ik hard haar naam noemde. Gans meteen opgepakt en nagekeken en ergens veilig neer gezet. Volgende keer maar proberen die mensen gewoon te negeren en door lopen of waar ik mee bezig was. Ze hadden allemaal commentaar over mijn hond dat ik haar niet los moet laten en wel meer gezeik. Het is jammer dat hier waar de hond los kan allemaal vogels zijn.

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo, deze quote ik nog evenranetje schreef: Die husky heeft geen probleemgedrag.
Husky's jagen graag, dat weet je en daar anticipeer je op. Of niet maar dan kom je snel in de problemen. Kier jaagt graag op, doet verder de eend of wat dan ook geen veer kwaad, maar dat mag dus niet van mij. Maar heel soms loop ik op een plek waar veel watervogels zitten en dan is ze sneller dan het licht
Laatst gewijzigd door Tiny op 26 feb 2013 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- TessaThomas
- Zeer actief
En netjes afgeven idd, niet opetenAngelique. schreef:Corneliana schreef:Angelique. schreef:Ze proberen het absoluut, en fanatiek ookCorneliana schreef: vangen ze ook muizen?![]()
)
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat je ook kan zeggen is: 'sorry meneer/mevrouw, ik doe mijn best dit in de toekomst te voorkomen.'Theraposa schreef:Het ging ook zo snel hoor! We hadden ze lekker los , lekker rennen en spelen met elkaar. En ineens vliegt er een gans over het pad en die husky was er ook zo snel. Maar die liet gelukkig wel los toen ik hard haar naam noemde. Gans meteen opgepakt en nagekeken en ergens veilig neer gezet. Volgende keer maar proberen die mensen gewoon te negeren en door lopen of waar ik mee bezig was. Ze hadden allemaal commentaar over mijn hond dat ik haar niet los moet laten en wel meer gezeik. Het is jammer dat hier waar de hond los kan allemaal vogels zijn.
Mensen blij, jij geen gezeik. En an sich wat vriendelijker.
- luchusky
- Actief
- Mijn ras(sen): Husky
zit er echt in bij husky's denk ik.
Die van ons ook altijd, volgens eenden hanen maakt niet uit.
Ik heb haar wel nog altijd op tijd tegen kunnen houden. (op de muis na dan die ze van het weekend te pakken had)
Die van ons ook altijd, volgens eenden hanen maakt niet uit.
Ik heb haar wel nog altijd op tijd tegen kunnen houden. (op de muis na dan die ze van het weekend te pakken had)
-
Loek
- Zeer actief
Je hebt ze niks uit te leggen, je hebt je hond maar gewoon aangelijnd te houden bij dit gedragTheraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen. En natuurlijk gaan mensen niet klappen als ze zien dat je hond iets pakt. deden wij ook niet , ik rende er hard heen met mijn camera in mijn hand. Ik vind wel dat ik goed ben geweest naar die gans. die husky mag inderdaad geen dieren vangen , ik heb toen ze gans had ook hard haar naam geroepen en dook ze ook al in elkaar en kwam er niet meer bij.
-
Tarzan&Happy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chiwawa's
Mee eensLoek schreef:Je hebt ze niks uit te leggen, je hebt je hond maar gewoon aangelijnd te houden bij dit gedragTheraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen. En natuurlijk gaan mensen niet klappen als ze zien dat je hond iets pakt. deden wij ook niet , ik rende er hard heen met mijn camera in mijn hand. Ik vind wel dat ik goed ben geweest naar die gans. die husky mag inderdaad geen dieren vangen , ik heb toen ze gans had ook hard haar naam geroepen en dook ze ook al in elkaar en kwam er niet meer bij.
groetjes inge

-
Fin
- Zeer actief
Alsof je je zelf op dat moment niet rot voelt en wel wat anders aan je hoofd hebt dan op commentaar van omstanders te reageren._Leonie schreef:Wat je ook kan zeggen is: 'sorry meneer/mevrouw, ik doe mijn best dit in de toekomst te voorkomen.'Theraposa schreef:Het ging ook zo snel hoor! We hadden ze lekker los , lekker rennen en spelen met elkaar. En ineens vliegt er een gans over het pad en die husky was er ook zo snel. Maar die liet gelukkig wel los toen ik hard haar naam noemde. Gans meteen opgepakt en nagekeken en ergens veilig neer gezet. Volgende keer maar proberen die mensen gewoon te negeren en door lopen of waar ik mee bezig was. Ze hadden allemaal commentaar over mijn hond dat ik haar niet los moet laten en wel meer gezeik. Het is jammer dat hier waar de hond los kan allemaal vogels zijn.
Mensen blij, jij geen gezeik. En an sich wat vriendelijker.
- Ingding
- Zeer actief
Ik zou er niet op gaan reageren door de omstanders uit te kafferen. Ok, jouw hond heeft niets gedaan, maar omstanders zien alleen een hond op een bepaalde scene afrennen en associëren de hond er dan ook mee. Dan kun je de opmerkingen negeren, of je excuses aanbieden, maar het slechtste wat je kunt doen is in viswijf modus schieten.
- luchusky
- Actief
- Mijn ras(sen): Husky
kan er ook niet tegen als andere mensen zich er mee gaan bemoeien