freskin schreef:Moeilijk hoor..........ik heb ongeveer hetzelfde met onze vorige wolfhond......nooit weer komt er zo een weer als deze.......dat zat wel zo diep! Ik heb nog nooit zo veel en zo lang verdriet van een hond gehad (alhoewel ik van alle honden zielsveel hield)
Soms hoop je inderdaad om weer eens zo'n zelfde hond te ontmoeten. Maar ik ben bang dat dit nooit zal gebeuren........mijn hond was uniek, jouw hond was uniek.........ik koester mijn foto's en herinneringen aan hem!

Maar het doet nog regelmatig pijn als ik aan hem denk....
PS: Ik denk dat je niet naar een Golden zoals Bill moet gaan "zoeken".......je zult hem nooit vinden. iedere hond is weer een individu op zichzelf waar je weer van kan gaan houden. Maar hij zal nooit weer "Bill" worden".......sterkte!
Ja, dat is waarschijnlijk zo. Maar ik herkende wel 'iets' in de blik van die oude Golden. Misschien moet ik in de 'oude Golden opvang' of zo iets...
Marion. schreef:
Weet je.... ik heb het alleen al van jouw berichtjes over Bill. En dan hèbben wij Sara gewoon nog. Saar zit net zoals Bill bij jou, gewoon in elke cel van mijn lijf verweven. Lezen, schrijven, praten, discussieren, elkaar gewoon liefhebben...weten wat we aan elkaar hebben. Dat is mijn relatie met Saar. En Miep heb ik net zo lief hoor, maar die fliedert en fladdert rond in mijn lijf. Dat is mijn gekke puppedup. Dat is het babietje waar ik voor moet zorgen.
Die maakt me aan het schaterlachen door haar streken, en Saar maakt me gewoon warm om het hart. En Saar is Sara. En ik ben verschrikkelijk bang voor de dag dat ik haar moet laten gaan, ik ben bang dat ik het niet kan. En ik kan al helemaal niet meis voor de laatste keer meenemen naar het strand. Ik denk dat ik de hele dag alleen maar kan huilen.
Ik neem dus jouw grote voorbeeld voor mijn ogen. Saar is volgens mij een soort van Billy, met dezelfde ogen. En wat jij kunt, kan ik ook.
Maar o, wat kan ik begrijpen hoe groot het gemis is

Bedankt voor je lieve woorden, Marion. En ja, Saar is als Bill.
En weet je, als je ziet dat jouw lieverd echt niet meer kan, nog wel wil, maar eigenlijk is elke stap te veel, en beter worden kan ook niet, dan ga je die dag naar het strand. Dan stop je haar/hem vol gehaktballen en dan is het op het eind van die dag over.
Ik heb tranen met tuiten gehuild (en nog) maar ik ben echt heel blij en dankbaar met die laatste, intense dag.
Ik vind het een voorrecht dat het zo kon. Dat mijn hond niet plotseling uit het leven is weg gerukt (nou ja, dat hoef ik jou niet te vertellen) maar dat het heel bewust was. Dat ik hem onnodige pijn en ongemakken heb kunnen besparen.
Maar Saar gaat nog jaren mee hoor, wat ik je brom!
Antonetta schreef:
Nu acht jaar later denk ik nog regelmatig aan haar, onze gouden hond, zij zit zeker onder mijn huid, in mijn hart.
En dat is toch heel mooi. Ik hoop dat het bij mij ook zo zal zijn.
Frederique schreef:Je woorden zijn heel herkenbaar.
Soms ineens komt het gemis weer van Devlin hier ineens ook weer heel hard binnen.
Wat ik niet zou willen doen om haar terug te krijgen, al is het maar een uurtje
Ik ben dol op mijn blije meisje Vinou

maar Devlin en ik... dat zat héél diep

Ach Frederique...
Dat uurtje, ja. daar zou ik ook wat voor over hebben.