Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

soms....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

soms....

Ongelezen bericht door Miezemuis »

...heb ik echt een hekel aan mensen met honden.

Vandaag was weer zo'n dag. Lizzie is loops. Dus ga ik niet met haar naar honden wandel plaatsten. Niet naar bossen waar honden los mogen en ook niet naar bossen waar ze dat wel mogen(want mensen laten hun honden daar toch vaak los, dat doe ik zelf ook wel eens). Lizzie moet nu dus mee trimmen. Dat vindt Lizzie prima en ik ook. Dus ik net met haar aan de heupgordel gaan lopen. Ik loop over het fietspad komt er ineens vanuit het niets een grote hond aanzetten. Reu met ballen dus ik al balen, en geen baas te bekennen. Nu hij stort zich als een dolle op Lizzie (die gelukkig nog op haar billen ging zitten en niet ging staan). Ik ben ben heel hard bezig die hond weg te houden (wat niet lukt ). Kom er op zijn dooie gemak een of andere vent aanlopen. Dus ik roep naar hem kun je je hond roepen want ik zit met een loopse teef. Roept ie doodleuk: "nee hij luistert toch niet "en hij loopt gewoon uberlangzaam door. Grrr wat moet je dan? Vraag me af hoe jullie dit opgelost zouden hebben.
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Re: soms....

Ongelezen bericht door Crista »

Ik zou aardig kwaad geworden zijn op die man...
Mensen moeten eens leren om hun verantwoording te nemen!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik was waarschijnlijk kwaad geworden, dat ie heel rap die hond weghaalt :S:
Miezemuis
Zeer actief

Tara schreef:
Miezemuis schreef:...heb ik echt een hekel aan mensen met honden.

Vandaag was weer zo'n dag. Lizzie is loops. Dus ga ik niet met haar naar honden wandel plaatsten. Niet naar bossen waar honden los mogen en ook niet naar bossen waar ze dat wel mogen(want mensen laten hun honden daar toch vaak los, dat doe ik zelf ook wel eens). Lizzie moet nu dus mee trimmen. Dat vindt Lizzie prima en ik ook. Dus ik net met haar aan de heupgordel gaan lopen. Ik loop over het fietspad komt er ineens vanuit het niets een grote hond aanzetten. Reu met ballen dus ik al balen, en geen baas te bekennen. Nu hij stort zich als een dolle op Lizzie (die gelukkig nog op haar billen ging zitten en niet ging staan). Ik ben ben heel hard bezig die hond weg te houden (wat niet lukt ). Kom er op zijn dooie gemak een of andere vent aanlopen. Dus ik roep naar hem kun je je hond roepen want ik zit met een loopse teef. Roept ie doodleuk: "nee hij luistert toch niet "en hij loopt gewoon uberlangzaam door. Grrr wat moet je dan? Vraag me af hoe jullie dit opgelost zouden hebben.
Hangt er helemaal van af, als mijn teef dekrijp was geweest had ik de opdringer een zet onder zijn hol verkocht.
Maar als ze niet dekrijp was geweest, dan was ik vrolijk doorgelopen. Pech voor de eigenaar in dat geval.

Lizzie is 6 dagen loops, ze ging nog niet staan ofzo, maar wel al zo ver dat ik het wel wat risicovol vind.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:Hangt er helemaal van af, als mijn teef dekrijp was geweest had ik de opdringer een zet onder zijn hol verkocht.
Maar als ze niet dekrijp was geweest, dan was ik vrolijk doorgelopen. Pech voor de eigenaar in dat geval.
Ja, ik ga hier in mee. Wat een klootzak, zeg.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oh dat had ik van de week ook, ook een loopse del en loslopende reu komt er aan kachelen, lief hondje hoor, maar zo geil als boter natuurlijk en dat had ik ook nog de vriend van mijn loopse del bij me en dat is ZIJN wijf :mrgreen: dus ik was niet heel blij, reactie van reu eigenaar : oh loops? nah, dat vind mijn reu niet erg hoor, kan hij wel tegen :roll:

joh.

ik schoot heel even in een viswijf modus, toen ik dichterbij de man kwam, zag ik dat hij gewoon een iets wat simpelere medemens was, even irritant hoor, maar toch.. ik schoot al snel weer terug in het lieve meisje wat ik eigenlijk ben. :engel:

het is gewoon irritant en als ik moet "schoppen" of brullen, dan doe ik dat, maar ik probeer me er ook maar niet zo aan te ergeren, je zult het gewoon altijd wel tegen blijven komen.
Miezemuis
Zeer actief

Deze man vond het volgens mij gewoon grappig om mij te zien stuntelen. Hij was er overigens wel snel klaar mee toen ik zei: Okee dan niet, loop ik weer verder en meteen het op een sprinten zette. Was hij daarna nog boos ook. En dan kan ik het toppunt van onschuld zijn.....
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Nou Lizzie snauwt dus niet. Ze ging wel zitten op haar billen en probeerde haar achterkant weg te draaien van de reu. Ze wilde niet, maar hij wel heeeeeeeel graag.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Miezemuis schreef:Hij was er overigens wel snel klaar mee toen ik zei: Okee dan niet, loop ik weer verder en meteen het op een sprinten zette. Was hij daarna nog boos ook. En dan kan ik het toppunt van onschuld zijn.....
Nou, dat is dan perfect opgelost, toch :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:Teef laten castreren. Probleem opgelost :mrgreen:

nou. mijn teef is gecastreerd :jank: 1 van de weinige die gewoon nog loops wordt, ws iets van de stokjes laten zitten. heb ik weer :roll: :mrgreen:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Heb dat 1x meegemaakt met Kenji , die reu zat ook hele dagen voor mijn poort.

Was van een paar huizen verderop , dus ik netjes gevraagd of ze er wat aan konden doen.
Ja hij ontsnapt uit de tuin , en ik ga geen omheining erom zetten.

Nja sta je dan he.

Dus ik al speciaal langs voor met Kenji weg, kwam die hond eraan en die dook even op Kenji om te gaan dekken.
Nu was ze nog niet dekrijp gelukkig.

Kenji heeft het toen overigens zelf opgelost, die draaide zich om en was nou niet bepaald aardig :schrik:
Sindsdien heb ik die hond nooit meer voor mn poort gezien als 1 vd dames loops was :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ellende met de loosheid is bij ons de reden geweest dat wij ons meisje naar de fokker hebben laten terug gaan..
Zelf heb ik er geen probleem mee gehad dat ze loops was dat weet je nu eenmaal als je een teef hebt..
Maarja woonde op dat moment in de aso wijk van de stad waar velen gewoon hun hond naar buiten trappen, met alle gevolgen en ellende vandien..
Heb regelmatig tussen gevechten gezeten want onze liz liet zich niet zomaar paaien, zowel Liz tegen reuen als tegen teven.
Helaas hebben we de strijd op moeten geven in de laatste periode werd het steeds erger en ik heb ook nog een kind die ik moet beschermen..
En helaas bleef het niet alleen bij Liz die het met de gaatjes moest bekopen heb zelf ook wel verwondingen opgelopen.
En dan kun je zeggen onder het mes ermee maar daarover verschillen nog altijd de meningen!!! Die discussie ga ik ook niet voeren..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Hangt er helemaal van af, als mijn teef dekrijp was geweest had ik de opdringer een zet onder zijn hol verkocht.
Dat is een goeie :D

Vraag me wel af of deze man daar mee zou hebben gezeten.
"hond luistert toch niet" :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Miss_Liz schreef:Ellende met de loosheid is bij ons de reden geweest dat wij ons meisje naar de fokker hebben laten terug gaan..
Zelf heb ik er geen probleem mee gehad dat ze loops was dat weet je nu eenmaal als je een teef hebt..
Maarja woonde op dat moment in de aso wijk van de stad waar velen gewoon hun hond naar buiten trappen, met alle gevolgen en ellende vandien..
Heb regelmatig tussen gevechten gezeten want onze liz liet zich niet zomaar paaien, zowel Liz tegen reuen als tegen teven.
Helaas hebben we de strijd op moeten geven in de laatste periode werd het steeds erger en ik heb ook nog een kind die ik moet beschermen..
En helaas bleef het niet alleen bij Liz die het met de gaatjes moest bekopen heb zelf ook wel verwondingen opgelopen.
En dan kun je zeggen onder het mes ermee maar daarover verschillen nog altijd de meningen!!! Die discussie ga ik ook niet voeren..
heb je echt alleen daarvoor je hond weggedaan?
zijn er niet van die geurabsorberende (niet lachen ik zag pas zoiets hangen) broekjes en liep je dan niet gewoon vlug een wijkje verder? en castreren is denk ik ook niet het beste.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als het moet schop ik die reu er zelf af. Dan maar niet het lieve dierenvriendinnetje, hoor. En zo'n vent kon bij mij de boom in :pffff:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

als ze niet dekrijp is en de eigenaar het weinig boeit gewoon door trimmen :F:

Volgende week een meidenwandeling op de hei plannen?
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Miezemuis
Zeer actief

Moet ik even kijken hoe ik moet werken. Op zich wel heel leuk ! Laat ik vrijdag even weten okee?
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Miezemuis schreef:Moet ik even kijken hoe ik moet werken. Op zich wel heel leuk ! Laat ik vrijdag even weten okee?

is prima
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Miss_Liz schreef:Ellende met de loosheid is bij ons de reden geweest dat wij ons meisje naar de fokker hebben laten terug gaan..
Omdat je niet wil castreren heb je je hond terug gebracht? :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat regelt Xena uitstekend zelf... dat moet nl. geen reu in zijn kop halen voor of na de exacte datum in de buurt te komen voor een wipje. :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
ik ging zeker niet castreren om die reden maar die reuen kwamen ook echt niet in de buurt... :neenee: als zij er niet voor zorgde zou ik daar wel voor zorgen.
De hond daarom wegdoen tja dat zou ik natuurlijk sowieso niet doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

malinois schreef:
duitse herder schreef:
ik ging zeker niet castreren om die reden maar die reuen kwamen ook echt niet in de buurt... :neenee: als zij er niet voor zorgde zou ik daar wel voor zorgen.
De hond daarom wegdoen tja dat zou ik natuurlijk sowieso niet doen.
nou ja als het echt mijn plezier zou bederven misschien wel. maar echt voorstander ben ik er niet van. maar als het kiezen was om terug te brengen of te castreren dan zou ik liever castreren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”