Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over een hond klein huisvesten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Vraag over een hond klein huisvesten

Ongelezen bericht door Dee »

Soms zou ik willen dat ik wat minder ruimte had met Figo :mrgreen:
Die gaat compleet los als ik s'middags thuis kom ( ja als hij uit z'n bench mag ) En dat snap ik. Helaas.

Ik zie met de meeste honden geen probleem in huisvesting, mits ze krijgen wat ze nodig hebben.
Maar in sommige gevallen is het geen slim idee. Zoals al eerder beschreven staat.
Er zijn uitzonderingen, ook qua lijn.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Laat ik nou net die Kangal in een woonwijk hebben :engel: ik woon ook vrij klein en heb nu 3 honden maar ik heb ook het geluk dat mijn honden mee kunnen naar mijn werk en daar lekker buiten kunnen rond scharrelen en onder de andere honden van collega's zijn en buiten mijn werk om zijn we ook altijd met de honden bezig of op pad, wandelen, trainen, shows, dagjes uit al onze vrije tijd gaat naar onze grootste hobby onze honden en in huis? ik heb er geen kind aan, de Kangal ligt de hele dag met zijn reet tegen de cv aan geplakt (ik denk dat er een ander ras in zit :mrgreen: ) en de andere 2 liggen ergens in huis of op bed. De Kangal en Bulldog zijn nog geen jaar dus die hebben af en toe een donderjaag moment maar daar is ook alles mee gezegt die moet ik 's morgen de deur uit schoppen bij wijze van spreken :zweep:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb best wel een klein huisje (echt een 1 a 2 persoons maisonette) en heb er 2 kleine hondjes in. Gaat prima, als ze maar genoeg actie buienshuis krijgen.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Toen ik in Nederland 2 Duitse doggen en een Hollandse herder had, kreeg ik vaak de opmerking dat ik zeker een groot huis moest hebben. Nee hoor, ik woonde gewoon in een benedenwoning. Zoals al eerder gezegd, het ligt er helemaal aan wat je buitenshuis met je hond doet en hoeveel tijd je eraan kunt besteden. De benodigde hoeveelheid beweging verschilt erg per ras.
De doggen hadden genoeg aan een dagelijkse flinke wandeling in een losloopgebied. Met de herder ging ik 4 a 5x per week naar de hondenschool. Mijn vriend en ik werkten onregelmatig en de honden waren eigenlijk nooit langer dan een paar uutjes alleen thuis. De herder nam ik ook regelmatig mee naar m'n werk op een kamertrainingscentrum.
Ik zou eerder naar jouw levensstijl kijken dan naar de grootte van je huis. Als jij de tijd hebt om dagelijks minstens een paar uur intensief met je hond(en) bezig te zijn, zie ik zelfs het probleem voor een bijvoorbeeld een Border collie niet. Een Kangal ed is dan weer een ander verhaal, dat zijn honden die volgens mij helemaal niet binnenshuis horen te leven.....
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

wij wonen harstikke klein. ik heb vanalles het huis uit moeten gooien om de bench neer te kunnen zetten.
van mei tot oktober "wonen" we ook in de achtertuin zoveel mogelijk, ideaal.
als ieder maar een eigen plekje hebt past het toch?
en naar buiten moet je toch maar als ik Sky binnen iets te spelen geef vliegt hij echt niet door de ruiten hoor. ik denk wel dat je nog even moet wachten want je hond is nog jong. en soms moet je iets wat niet kapot is niet repareren.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Ik ga er ook maar mee wachten. Hoe leuk het ook is.
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Verstandig! :ok:
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever