Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Muilkorf

Ongelezen bericht door Demi »

Zoals de meeste wel weten is Amy geen lieverdje. Nier naar andere honden, ook niet naar onbekende mensen. Daarom heeft ze altijd haar muilkorf om buiten.
Van de week net een dag na haar operatie was ze mee wandelen en Kenzo ook. Beide aangelijnd. En zoals altijd kwam er een hond naar ons zonder baas. Aan de houding te zien was de hond niet veel goeds van plan (am. bull. ) en vloog op Amy af. Amy helemaal uit haar plaat wat natuurlijk niet handig is met een buikwond. Baas was nog niet te bekennen en toen vloog hij naar Kenzo. Kenzo kan niet met andere reuen en heeft geen muilkorf om.
Hij begon te happen naar Amy en die kon niks ivm haar korf. Met heel veel moeite die hond eraf gekregen (wat zijn ze zwaar :80: ) en hij was niet van plan op te geven. Honden in de auto gestopt hond weer los gelaten stuk verder en kwam richting auto
Maar waar het mij om gaat is die muilkorf, zonder kan gewoon niet, maar soms met dus ook niet. Straks bijt er een verkeerd en is het dag Amy.
Hoe doen jullie dat of wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik kreeg nu de hond er maar net af, omdat ik niet alleen was, maar als ik alleen was had ik echt een groot probleem
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
dagmar88
Zeer actief

Re: Muilkorf

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ik heb wanneer Charlie de muilkorf draagt altijd een rugzakje bij met daarin een breakstick en extra riem.
Mocht er iets gebeuren, dan kan ik de andere hond vastbinden en los krijgen.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

t zal wel aan mij liggen maar ik ga in zo een situatie echt niet lopen worstellen zoals dagmar beschrijft
mijn honden mogen geen anderen honden bijten en dus ook niet gebeten worden door een anderen hond
ik loop meestal alleen dus zou het ook alleen moeten doen en ik denk hoe klote ook ik die hond gewoon een paar goeie rot schoppen weg had gegeven :U:
hoe hard ook maar je moet je honden zeker 1 met muilkorf om in bescherming nemen
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ergens ander uitlaten dan toch maar waar je haar lekker kan laten gaan en niet bang hoeft te zijn voor andere honden. Of de andere hond eerder blokken.
Ik ging vorig jaar ook wandelen met een aan een korf, en echt niet dat anderen dan denken honden bij zich te houden. En ik heb er 1 die niet eens anderen opvreet. Het is kut blijft kut, maar dan zelf eerder ingrijpen.

Toen madam geblesseerd was en ik aangelijnt uitliet kwam er een niet zo vriendelijke boef, baasje nul komma nul overwicht, tsja hij kwam door en ik heb toen wel mijn voet erin gezet. Doe dat echt niet snel, maar toen had ik echt zoiets van mijn hemel, ze is al geblesseerd ik loop te revalideren en dan kan een hond die Toen die ene van mij de muilkorf om had had ik ook de balen. Gewoon laten gaan, happerds en treiterkoppen. Ik stond er even verbaasd van en voelde me zelf gekke henkie eerlijk gezegd.

Maar jouw Amy wil wel voor de kill, ik zou bouwterreinen zoeken waar ze lekker los kan en geen andere honden treft, kun je lekker samen genieten zonder continue op je hoede te zijn.
dagmar88
Zeer actief

frank-bobby schreef:t zal wel aan mij liggen maar ik ga in zo een situatie echt niet lopen worstellen zoals dagmar beschrijft
mijn honden mogen geen anderen honden bijten en dus ook niet gebeten worden door een anderen hond
ik loop meestal alleen dus zou het ook alleen moeten doen en ik denk hoe klote ook ik die hond gewoon een paar goeie rot schoppen weg had gegeven :U:
hoe hard ook maar je moet je honden zeker 1 met muilkorf om in bescherming nemen
Worstelen?
:wink: Aangezien mijn hond een stafford achtige is en staffords daar nogal sterk op kunnen reageren, ben ik graag voorbereid.
En nee, ik laat haar niet zomaar bijten of gebeten worden :19:

Gaat dan om een stuk bos waar ik doorheen loop om naar het strand te gaan. Daar is het overzichtelijk en mag de korf weer af.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

dagmar88 schreef:
frank-bobby schreef:t zal wel aan mij liggen maar ik ga in zo een situatie echt niet lopen worstellen zoals dagmar beschrijft
Worstelen?
:wink: Aangezien mijn hond een stafford achtige is en staffords daar nogal sterk op kunnen reageren, ben ik graag voorbereid.
En nee, ik laat haar niet zomaar bijten of gebeten worden :19:

Gaat dan om een stuk bos waar ik doorheen loop om naar het strand te gaan. Daar is het overzichtelijk en mag de korf weer af.
ja dat snap ik helemaal
allees als er een hond op charlie klapt mag je eerst haar nog vast binden dan nog is die riem en breackstick pakken en dan los halen
ik vindt dat worstellen ja
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

frank-bobby schreef: ja dat snap ik helemaal
allees als er een hond op charlie klapt mag je eerst haar nog vast binden dan nog is die riem en breackstick pakken en dan los halen
Ik ga er bij voorbaat maar van uit dat de andere eigenaar met zijn/haar handjes staat te wapperen omdat poeliewoepie anders nooit wat doet.
Met trappen bij een hond die gericht op jouw hond af gaat, kom je nergens.
Daarbij geeft het ook een stukje zelfverzekerdheid, dat je kunt handelen indien nodig.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Totdat je een hond tegen komt die zich nog wat beter vastbijt bij elke trap die jij geeft.
Tenzij je Badr Hari heet zullen jouw schopjes weinig uithalen vrees ik.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

dagmar88 schreef:
frank-bobby schreef: ja dat snap ik helemaal
Ik ga er bij voorbaat maar van uit dat de andere eigenaar met zijn/haar handjes staat te wapperen omdat poeliewoepie anders nooit wat doet.
Met trappen bij een hond die gericht op jouw hond af gaat, kom je nergens.
Daarbij geeft het ook een stukje zelfverzekerdheid, dat je kunt handelen indien nodig.
Ik lees hier wel meer dat men de andere hond dan zou trappen, maar ik vraag me dus echt af of dat ooit ergens heeft geholpen.
Eén keer heb ik het gezien met de golden die we nog bij mijn ouders hadden, een schat van een beest, kon met alles en iedereen. Werd aangevallen door een Argentijn en Bouvier van een straat verderop, die wel eens uit de tuin ontsnapten. De Argentijn hing in z'n strot en de Bouvier viel 'm steeds van achter aan. Hun baas probeerde de Argentijn los te 'trappen' en mijn vader probeerde de Bouvier steeds te blokken. Uiteindelijk kwam iemand anders met een stok, toen lukte het hem los te krijgen maar hij hield echt al minutenlang vast en die harde trappen deden 'm niks hoor.

Ons hondje heeft het overigens overleefd door zijn dikke speknek en vacht. :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik doe alvast geen muilkorf meer om bij mijn honden.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

maart schreef:ik doe alvast geen muilkorf meer om bij mijn honden.
Natuurlijk, je kunt beter riskeren dat andere, niet hondagressieve honden door eentje van jou wordt gepakt, dan dat die van jou wordt gepakt door eentje die dat wel is.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kooi schreef:
Natuurlijk, je kunt beter riskeren dat andere, niet hondagressieve honden door eentje van jou wordt gepakt, dan dat die van jou wordt gepakt door eentje die dat wel is.
ze is er een hond door verloren, dus ik begrijp haar volkomen :ok:
kooi
Zeer actief

Volkomen weet ik niet.
Want een muilkorf omdoen, dat doe je niet voor niets, lijkt me.
Wel een afschuwelijke ervaring natuurlijk en alle respect voor het verdriet, maar dan juist gun je dat toch een ander niet?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kooi schreef:Volkomen weet ik niet.
Wel een afschuwelijke ervaring natuurlijk en alle respect voor het verdriet, maar dan juist gun je dat toch een ander niet?

uiteraard niet, maar er zijn meer manieren om te zorgen dat een andere hond niet in de kaken van die van jou komt, dan alleen een muilkorf, het kán een mooi middel zijn hoor, maar er zitten dus ook nadelen aan en ik kan me dus idd volkomen voorstellen, dat wanneer je de ervaring hebt gehad die zij heeft gehad, er niet meer voor kiest :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

kooi schreef:

Dat riskeer ik idd liever, vermits me dat nog nooit overkomen is, maar het omgekeerde wel.
kooi
Zeer actief

Is goed, het spijt me voor je dat je dat hebt moeten meemaken.
Dat jouw hond met muilkorf machteloos is en wordt gedood.

Maar het stond er een beetje vreemd....natuurlijk als je een alternatief gebruikt waardoor je hond een andere niet kan beschadigen is het wat anders.
Dan neem je toch je verantwoording.

Voor mij een beetje vervanmijnbed gebeuren, misschien onwetendheid die me laat denken dat mensen hun toevlucht nemen tot een muilkorf als niets anders meer helpt om te voorkomen dat je hond een andere verscheurt.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Nanna schreef:Ik zou een hond die hond- én mensagressief is in laten slapen.
zou dat niet nog te verbeteren zijn? dmv intensieve training?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja ik heb DuCain gehad, en buiten was hij zowel scherp op mensen als op honden, er was geen haar op mijn hoofd dit er aan heeft gedacht hem te muilkoven, wel liet ik hem altijd alleen uit, nooit samen met Baco, want dan zou ik zelf afgeleid kunnen zijn, maar ik heb het altijd prima veilig kunnen houden voor zowel DuCain als voor de omgeving :ok:
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef: Voor mij een beetje vervanmijnbed gebeuren, misschien onwetendheid die me laat denken dat mensen hun toevlucht nemen tot een muilkorf als niets anders meer helpt om te voorkomen dat je hond een andere verscheurt.
:wink: Mensen die hun hond gewoon opvoeden of asociale honden aan de lijn houden zou al een heel stuk helpen.
Maar helaas ga ik daar niet over en hoeven die honden niet de dupe te worden van hun baas.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En helaas kan je ook een herplaatser treffen die hondagressief blijkt te zijn

Dat heb ik gehad, en heb jaren eraan gewerkt.
Hond liep altijd aangelijnt, liep nooit in losloopgebieden maar gewoon op straat.

Als ze los liep was het op hele afgelegen terreinen waar echt nooit iemand kwam.

En toch heeft ze 2 hondjes doodgebeten , beiden keren buiten mijn schuld om en de eigenaren zagen dat ook in.

De eerste keer was ik met haar aan het fietsen op een weg met een klein grasstrookje
Mensen zien ons, en laten zo hun hondje los want dan kan hij zo leuk spelen met die hond.

Had al geroepen of ze hun hond bij wilden houden , ja maar hij doet niks !! Nee die van mij wel.
Ik was al naar de overkant van de weg gegaan en daar op de stoep gaan fietsen.
Beestje schiet voor 2 auto's langs naar de overkant en toen lag ik met fiets en al op de grond en had mijn hond dat hondje vast.

De 2e keer gooide iemand zo zijn voordeur open en terwijl ik al bijna in mijn tuin stond beet er 1 in Elena haar staart en toen was t prijs.

Toen heb ik gezegd, en nu gaat er een muilkorf om , ik ga niet riskeren dat het nog eens gebeurd en ze straks in beslag word genomen en in zo'n kennel wegkwijnt.

Het was een stiklieve hond voor mensen , maar helaas niet voor andere honden.
Dit was een hond met angstagressie , maar door deze 2 incidenten is het alleen maar erger geworden.

Angstagressie kan ook omslaan nl.

Iedereen kan makkelijk oordelen , maar als je zelf nooit zo'n hond hebt gehad weet je echt niet hoe het is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

ik zou in jouw geval ook een extra lijn meenemen. en een breakstok (heet dat zo?)

schoppen helpt echt niet. wat wel help is de vasthoudende hond een staaf onder de ketting of halsband te doen en die rond te draaien. dan stikt de hond en laat hij behoorlijk snel los.,
(moet hij wel wat om zn nek hebben)
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik liep op een gegeven moment met zo'n werpstok waar je een bal mee weg kan gooien.

Kwam er een hond aan pakte ik mijn hond kort en dan sloeg ik met andere kant vd stok ( waar je hem vasthoud ) die hond weg.

Dan maar commentaar, maar liever dat dan dat er wat gebeurd
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik heb ook vier jaar met een hond- en mensagressieve hond gelopen.
Na twee relatief nog kleine bijtincidenten naar andere honden en twee aanvallen naar mensen toe hebben wij hem op straat ook gemuilkorfd.
En dan nog kwamen er mensen die hun hond loslieten om leuk met de mijne te "spelen".
Nou zelfs met muilkorf vrat ie ze bijna op, leuk spelletje.
Ik heb een keer meegemaakt dat er een agressieve hond naar de mijne kwam, deze kreeg ik ook niet weg/los.
Toen heb ik een busje deo uit mijn tas gepakt en deze richting de kop van die hond gespoten, vond ie niet leuk en weg was ie......
Misschien niet heel aardig maar ja ik moest wat.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik weet niet waar je woont maar wat is een groter risico? Dat Amy een ander hond bijt of dat een hond Amy bijt?
Daar zou ik mijn beslissing vanaf laten hangen.
Bij mij in de buurt woont een meneer met een mechelaar,die overduidelijk niet de liefste is,met een muilkorf om,prima.
Daarintegen kom ik ook vaak een meneer tegen met een enorme bullgeenideewatvoorkalf die ook enorm uitvalt... maar die man
houd de hond goed vast aan gewone lijn en heup lijn dus zonder muilkorf, die hond krijgt gewoon geen gelegenheid om uit te vallen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:
kooi schreef:

Dat riskeer ik idd liever, vermits me dat nog nooit overkomen is, maar het omgekeerde wel.

Wilde dat net schrijven, dat het jou is overkomen dat door een muilkorf je eigen hond overleden is.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik zou geen muilkorf om doen, de hond kan wanneer zij wordt aangevallen zich niet verzetten.
Mens agressief kan ik me voorstellen daar ben ik ook geen voorstander van, maar hond agressief? niet elke hond vind het leuk om honden om zich heen te hebben, net als ik die niet bij elke wandeling zit te wachten met iemand te babbelen. :pffff:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Mwahw ligt er maar net aan hahaha
Demi
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:

uiteraard niet, maar er zijn meer manieren om te zorgen dat een andere hond niet in de kaken van die van jou komt, dan alleen een muilkorf, het kán een mooi middel zijn hoor, maar er zitten dus ook nadelen aan en ik kan me dus idd volkomen voorstellen, dat wanneer je de ervaring hebt gehad die zij heeft gehad, er niet meer voor kiest :wink:
En dit is dus waar ik bang voor ben. Want ook al heeft ze een muilkorf aan, gromt ze nog wel. Met wat afleiding gaat het goed en is ze die andere hond vergeten. Maar als ik probeer haar voordat ze de hond ziet of net wel ziet af te leiden, gromt ze alsnog.

Iemand zei ergens anders wandelen. Dat doe ik elke dag, alleen hier in Amersfoort zijn er weinig plekken waar geen honden komen waar het toegestaan is.

En ik woon in een buurt waar ze het zo ongelofelijk leuk vinden om met dat soort honden te lopen. Ik vind de honden leuk hoor, vaak ook honden die ik zelf wil, maar dan of luisterend, of aan de lijn en als ze echt zo zijn als Amy een muilkorf om. Ik ben dus alleen echt heel bang om wat hier boven staat, dat ik een keer de verkeerde hond tegen kom en die haar dan verkeerd pakt.
Aan de andere kant als zo'n hond weer eens op mij af dendert en Amy grijpt als ze geen muilkorf om heeft, dan moet ik 2 bijtende honden uit elkaar trekken en ik weet hoe hard en vast Amy dus bijt.
Ik vind het dus echt lastig wat te doen
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Demi schreef:
yamie schreef:

En dit is dus waar ik bang voor ben. Want ook al heeft ze een muilkorf aan, gromt ze nog wel. Met wat afleiding gaat het goed en is ze die andere hond vergeten. Maar als ik probeer haar voordat ze de hond ziet of net wel ziet af te leiden, gromt ze alsnog.

Iemand zei ergens anders wandelen. Dat doe ik elke dag, alleen hier in Amersfoort zijn er weinig plekken waar geen honden komen waar het toegestaan is.

En ik woon in een buurt waar ze het zo ongelofelijk leuk vinden om met dat soort honden te lopen. Ik vind de honden leuk hoor, vaak ook honden die ik zelf wil, maar dan of luisterend, of aan de lijn en als ze echt zo zijn als Amy een muilkorf om. Ik ben dus alleen echt heel bang om wat hier boven staat, dat ik een keer de verkeerde hond tegen kom en die haar dan verkeerd pakt.
Aan de andere kant als zo'n hond weer eens op mij af dendert en Amy grijpt als ze geen muilkorf om heeft, dan moet ik 2 bijtende honden uit elkaar trekken en ik weet hoe hard en vast Amy dus bijt.
Ik vind het dus echt lastig wat te doen
ik dacht dat je haar ging herplaatsen omdat ze ook niet met je andere honden kon of is datverkeerd begrepen?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Corneliana schreef:
zou dat niet nog te verbeteren zijn? dmv intensieve training?
Ik niet. Ze verbeterd al, thuis mag tegenwoordig iedereen binnen komen (vroeger dus niet) en ze wordt ook hard getraind. Het is wel zo, dat als ze na 3 maanden na haar castratie afgelopen week niets veranderd is, ik haar herplaats naar een plek op een boerderij oid, waar ze alle ruimte heeft en kan doen waar ze voor is, waken.
Heb al een aanbod gehad van iemand die haar wel wil hebben mocht het niet verbeteren
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”