Blijkbaar heeft mijn pc iets tegen schrijven in forum"s
Max, golden retriever reu vandaag 13 weken sinds 5 weken bij ons
Denzel, terveurense gecastr. reu, 1,5 jaar, schofthoogte 66 cm, herplaatser sinds gistermiddag
Met de vorige hond had max totaal geen probleem , toonde zich onderdanig en daarmee was de kous af, ze hadden het goed samen die 1,5 week.
Naar Denzel toe, gedraagt hij zich precies zelfde, wordt voor groot gedeelte gesnapt, maar als ze buiten los rennen dan moet max telkens weer onderdanigheid tonen, effe lekker hollen is er niet meer bij. Ook gaat denzel zover dat die als max al op de rug ligt de bek open op de strot van max zet of in de nek. Heb de eerste keer laten gaan, laat ze uitzoeken en bepalen en we zijn klaar, vond wel dat denzel extreem zich gedroeg, maar ja nieuwe baas, nieuwe omgeving alles nieuw...
Heb de keer daarna ingegrepen toen me te gortig werd, ook max heeft rechten en wil genieten... heb denzel "foei"gezegd en later in de nek gepakt toen weer gebeurde met foei uiteraard.
Pak ik dit in jullie ogen juist aan of andere betere methoden?
Aanvullend: denzel komt uit gezin waar 8 pekineesjes rond liepen, aantal volwassen perzen en nest kittens die hij tussen de voorpoten klemden en beetje mee voetbalden:-)
De 8 honden, hingen beetje aan hem, lagen op hem en liepen onder hem door.
Niet heel veel ruimte in de woning en klein tuintje, vandaar herplaatsing.
Hier verbouwde boerderij met mega tuin.
Kan nog geen stap verzetten of denzel loopt meteen mee. Buiten holt die de tuin door, terug naar binnen is eng.
Eten gisteravond in bak op de grond, beetje eng. vanmorgen geprobeerd op normale hoogte te bak te zetten, 2 happen en rest laten staan.
Graag jullie advies/hulp.
Dank alvast!!
Jan