Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloed,urine en ontlasting onderzoek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1

Bloed,urine en ontlasting onderzoek

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Vanwege de conditie van Kiki zou ik graag een bloed, urine en ontlastingsonderzoek willen laten uitvoeren bij de dierenarts. Ik zou daarbij graag willen weten hoeveel dat nu ongeveer zou kosten. Ik heb het op het internet geprobeerd te zoeken maar
heb nog niet echt tarieven kunnen vinden.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Re: Bloed,urine en ontlasting onderzoek

Ongelezen bericht door KKiara »

Bloed, ligt eraan wat je wil laten onderzoeken, want dat kun je van heel uitgebreid tot standaard doen. Ik gok standaard onderzoek zo rond de 60 euro. Urine gok ik rond de 15 - 20 euro en poep hetzelfde. Dit zijn wel geschatte bedragen, kan me niet meer precies herinneren wat ik bij kiara betaald heb ervoor.
Afbeelding
Goldendelicious

Re: Bloed,urine en ontlasting onderzoek

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

De kosten per onderzoek kunnen enorm variëren per praktijk en de gebruikte methoden.

Ik laat faecesonderzoek doen bij 't Woud: http://www.wormbestrijding.nl/contactsh ... 8220817549

Urineonderzoek met stick, daarvan verschilt de prijs nogal per dierenarts. En urineonderzoek is erg breed, waarvan ik de stick per definitie niet betrouwbaar vind ten opzichte van onderzoek in laboratorium en de kosten daarvan zijn ook hoger.

Mijn oudste hond heeft net bloedonderzoek achter de rug. Geriatrisch profiel, stand van zaken van o.a. belangrijke organen zoals nier, lever, schildklier, vitamines/mineralen en een nieuw onderzoek dat o.a. de enzymenactiviteit van de hartspier meet. Dat was € 137,00.

Het is afhankelijk van wat je exact laat checken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”