Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zouden jullie enten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Re: Hoe zouden jullie enten?

Ongelezen bericht door Joera »

Rita schreef:Meerdere honden met dezelfde naald injecteren zou ik niet toestaan.
Elke keer als een naald door bv het rubber van een flesje gaat om te vullen, beschadigd de naald en raakt verder beschadigd na het injecteren van een hond.
Deze naald nog eens gebruiken geeft meer pijn bij een volgende hond.

Daarnaast mag je naalden, zelfs bij een DA niet vaker dan eenmaal gebruiken.
Ja dat bedoel ik, is toch idioot?! :schrik:
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Jacq schreef:hoeveel kost dat titeren ongeveer? ik weet niet of dat al gevraagd is hier maar ben ik wel benieuwd naar.
maar dat kan dus alleen voor de cocktail enting? of ze die nodig zijn of niet?
Ik heb eens even een DA gebeld die met die vaccicheck werkt want ik was ook benieuwd.
Voor 1 hond incl consult kost het daar 73,85 en als ik ze alledrie tegelijk laat doen ongeveer 200, een of drie honden scheelt dus bijna niks.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:Bij Tannetje Koning was het een stuk goedkoper (weet niet meer precies hoeveel).
Ja ik heb ook bedragen van 35 euro gehoord...
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik had twee dierenartsen hier in de buurt gemaild over entingen en titers. Hun raden allebei aan om het ene jaar de cocktail te geven en dan twee keer een kleine cocktail(weil en para influenza). Titeren deden ze niet, dat kon niet in hun praktijk?? Maar er was wel een kliniek in Groningen waar dat kon.....Tja, da's ook echt in de buurt maar niet heus!!!(andere kant van nederland) Terwijl er toch veel meer plaatsen zijn waar ze titeren maar dat wisten ze typisch niet. Denk je ook een moderne dierenartsenpraktijk te hebben....
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

SuzieC1970 schreef:Ik had twee dierenartsen hier in de buurt gemaild over entingen en titers. Hun raden allebei aan om het ene jaar de cocktail te geven en dan twee keer een kleine cocktail(weil en para influenza). Titeren deden ze niet, dat kon niet in hun praktijk?? Maar er was wel een kliniek in Groningen waar dat kon.....Tja, da's ook echt in de buurt maar niet heus!!!(andere kant van nederland) Terwijl er toch veel meer plaatsen zijn waar ze titeren maar dat wisten ze typisch niet. Denk je ook een moderne dierenartsenpraktijk te hebben....
In Otterlo, bij Tannetje, zit je toch wat dichter in de buurt dan groningen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

SuzieC1970 schreef:Ik had twee dierenartsen hier in de buurt gemaild over entingen en titers. Hun raden allebei aan om het ene jaar de cocktail te geven en dan twee keer een kleine cocktail(weil en para influenza). Titeren deden ze niet, dat kon niet in hun praktijk?? Maar er was wel een kliniek in Groningen waar dat kon.....Tja, da's ook echt in de buurt maar niet heus!!!(andere kant van nederland) Terwijl er toch veel meer plaatsen zijn waar ze titeren maar dat wisten ze typisch niet. Denk je ook een moderne dierenartsenpraktijk te hebben....
Hier heb je een lijst http://www.nmlhealth.com/c,5779,,/Verko ... Check.aspx
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Onze Hazel moet over paar maanden weer geënt, maar voel er eigenlijk heel veel voor om het niet te doen. Las hier al het een en ander over overenten enzo. Ze is vorig jaar tegen kennelhoest geënt en heeft het toch gekregen :ugh: en ze was echt uit haar doen na die enting. Wij gaan eigenlijk alleen naar Duitsland en volgens mij hoeft ze dan alleen Rabbies te hebben. Die heeft ze vorig jaar al gehad en is 3 jaar geldig. Verder is het een echt dametje, zit niet in de bagger en eet niks van de straat enzo. Alleen gaat ze 's zomers pootjebaden, dus dacht dan aan Weil???
Als ik het aan de dierenarts vraag krijg ik gelijk een hele preek over van alles en nog wat.
En titteren doen ze al helemaal niet aan. Eigenlijk weet ik het nu niet meer :denken:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

YvetteJ schreef:
Hier heb je een lijst http://www.nmlhealth.com/c,5779,,/Verko ... Check.aspx
Ja, die lijst had ik hier dus al wel eens gezien. Je zou toch denken dat de meeste DA zelf dan ook wel op de hoogte zouden zijn van waar dit wel/niet kan? Maar ze weten nergens van en noemen alleen iets in Groningen??? Vond het raar iig. Het dichstbijzijnde op de lijst is Eindhoven... Ik weet het niet hoor...Ze moeten waarschijnlijk half maart toch twee nachten in pension, 10 dagen nadat de enting "afgelopen"is. (die moet 5 maart weer herhaald) Heb het pension erover gebeld maar die nemen de honden dan niet aan.. Vind het zo zonde om ze te moeten laten enten tegen kennelhoest voor die twee nachten, verder hoeven ze helemaal niet in pension dit jaar! :ugh:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik had precies hetzelfde vorig jaar, was echt balen :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”