Onze hond, Milo, kruising rottweiler x berner sennen heeft afgelopen dinsdag een zeem opgegeten..
Aanvankelijk dacht ik (aangezien we geen verandering aan gedrag opmerkte) dat peperkoek wonderen zou doen.
Echter snachts beneden geslapen en sochtends wakker geworden te zijn, was het echt een hoopje ellende.
Echt spuitende diarree, niks willen eten en drinken..
Toen de DA meteen gebeld en die adviseerde ons zsm te komen voor een maagendoscopie (eventueel maagoperatie).
Jankend naast hem gezeten toen hij een rustgevend middeltje kreeg en er een infuus werd aangelegd en blijven wachten totdat hij de operatietafel opgedragen werd.
Helaas kregen we toen woensdagavond een belletje van de dierenarts dat de operatie gelukt was, maar 1) het een complete maagoperatie / darmendoscopie was geweest en 2) hij nog een nachtje moest blijven ter observatie omdat hij nog zeer zwakjes was..
Volgende ochtend meteen weer gebeld hoe het nu ging en we mochten hem gelukkig bezoeken en ophalen als hij goed op ons reageerde! Dus meteen gegaan, maar jeetje wat een hoopje ellende was het..
Speciale brokken (Hills ID) meegekregen, vloeibare hondenvoeding, tramadol (pijnstillers) en aangepaste antibiotica..
Eerste paar dagen heeft hij denk ik echt 22 uur per dag geslapen.. Hooguit eventjes naar buiten om zn behoeftes te doen, eten deed hij nauwelijks wat SUPERbelangrijk is (dus hem stiekem maar verwend met seniorenpate die ook licht verteerbaar is)..
En nu? Pfff, het is gelukkig weer een spring in het veld.. Druk als altijd.. Dus hij knapt toch weer redelijk snel op..
Maar wat heb ik in de stress gezeten!! Dus moest het even van me afschrijven op dit forum..
En nu nog eventjes duimen tot zaterdag. Dan worden de hechtingen verwijderd en checken ze zijn maag en darmen nog even.. EN dan maar hopen dat het allemaal goed is..