Fijn dat het op deze manier goed gaat met Teun. De hond van Gos was ook al senior toen hij geopereerd is trouwens.mariabel schreef:daar hebben wij het ook over gehad maar dierenarts zei dat het ingrijpende operatie is.. en geen garantie geeft dat het nooit meer terugkomt gaf het teveel risico vonden wij, aangezien Teun al 12 jaar is , hebben we er voor gekozen om het zo te doen en dat gaat nu al bijna een jaar heel goed..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beetje "bang": prostaat Tristan
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: beetje "bang": prostaat Tristan
- CKS
- Zeer actief
Maar wat is dan de reden dat ie niet kan poepen? Prostaat zou verbeterd moeten zijn na de injectie.~Suzanne~ schreef:Hernia wattus?Casey schreef:Weet je zeker dat het (alleen) de prostaat is niet dat hij niet ook een hernia perinealis heeft? Want dan hebben chemische castraties oid weinig zin natuurlijk. Als hij nog steeds moeilijk kan ontlasten zou ik dat eerst uitgesloten willen hebben, en bovendien veel voortvarender te werk gaan wat betreft laxeren. Dus lactulose of eventueel psyllium als het persé 'natuurlijk' moet. Als hij onderhand ruim drie weken lang niet normaal kan poepen is de tijd voor experimentjes een beetje voorbij denk ik, wat de eigenlijke oorzaak ook is, als dit nu niet snel wordt opgelost zit je straks met sowieso met de complicaties van het niet kunnen poepen en die kunnen wel eens ernstiger zijn dat het originele probleem.
Je kunt ook té voorzichtig zijn Suzanne, angst is een slechte raadgever enzo
Kees
Nee, 100% zeker kan ik niet zijn, ik ben geen dierenarts natuurlijk.
Hij gedraagt zich zoals normaal, beweegt verder zoals normaal met evenveel intensiteit, doet normaal op de behendigheidsles en bij het uitlaten is hij even beweeglijk als altijd. Het ontlasten heeft nog een poosje moeite gekost maar gaat nu vrijwel normaal.
Ik ga even kijken wat jij bedoelt met die hernia dinges
*edit: gelezen op een paar websites en hoewel ik het omdat ik geen DA ben nooit 100% kan uitsluiten lijkt me dit niet aan de orde op basis van hetgeen ik lees.
Tja. In principe wel maar ik weet niet hoeveel van dit soort gevallen jouw DA al gezien heeft*edit 2: had de DA dat dan niet gevoeld op moment van rectaal onderzoek?
Wordt vervolgd.
Suzanne
Kees
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Gisteren had hij weer wat moeite met de ontlasting; vanochtend probleemloos maar met een "slijmerige laag" eroverheen.
Terug naar de DA maar.. bah... heb er geen goed gevoel over ;-(
Suzanne
Terug naar de DA maar.. bah... heb er geen goed gevoel over ;-(
Suzanne
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ik vind het allemaal wel erg lang duren hoor.
Ik zou hem gauw verlossen en hem castreren. Waarom zou je dat niet doen om hem te helpen? Omdat zijn vacht dan minder word? Daar heeft hij zelf geen last van hoor van dat ie niet kan poepen wel...
Ik zou hem gauw verlossen en hem castreren. Waarom zou je dat niet doen om hem te helpen? Omdat zijn vacht dan minder word? Daar heeft hij zelf geen last van hoor van dat ie niet kan poepen wel...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dit is voor mij echt een aller-allerlaatste optie. Maar ik ga wel terug naar de DA; want het duurt inderdaad wel lang voor het op orde is.Sanne!! schreef:Ik vind het allemaal wel erg lang duren hoor.
Suzanne
- Sanne!!
- Zeer actief
Waarom houdt het je zo tegen?
Als ik heel eerlijk ben vind ik dit afwachten gewoon zielig.
- CKS
- Zeer actief
Dat dus.Sanne!! schreef:Waarom houdt het je zo tegen?
Is er eigenlijk een röntgenfoto genomen? Het slijm over de ontlasting geeft overigens aan dat hij een dikkedarmontsteking heeft.
Kees
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Stel dat er meerdere ontstekingen zitten,zouden die dan niet de onlasting op kunnen houden?
Dat het dan zeg maar moeilijker door de darm schuift naar de uitgang?

- CKS
- Zeer actief
Ik denk eerder dat de door de prostaat afgesloten dikke darm de ontsteking veroorzaakt**Nancy** schreef:Stel dat er meerdere ontstekingen zitten,zouden die dan niet de onlasting op kunnen houden?
Kees
- Sanne!!
- Zeer actief
En ben je al bij de dierenarts geweest?
- **Nancy**
- Zeer actief
Inderdaad,Casey schreef:Ik denk eerder dat de door de prostaat afgesloten dikke darm de ontsteking veroorzaakt**Nancy** schreef:Stel dat er meerdere ontstekingen zitten,zouden die dan niet de onlasting op kunnen houden?
Kees
Dat zou ook heel goed kunnen.

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou ook gaan voor een castratie. Vorig jaar is onze keeshond gecastreerd vanwege een vergrote prostaat én een tumor in één van zijn testikels. Volgens mijn dierenarts stond de tumor in verband met zijn vergrote prostaat. Zijn vergrote prostaat was per toeval ontdekt tijdens een onderzoek. Zijn vacht is er niet mooier op geworden (keeshond). Verder heeft hij nog meer eetlust dan hij al had, maar zijn karakter is gelukkig niet veranderd 
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
Ik snap iets niet. Als er bij mensen last van de de prostaat is, kan er een operatie aan die prostaat plaatsvinden. Dan wordt er niet gecastreerd.
Waarom is zo'n soort operatie voor honden niet gebruikelijk ?
Wie weet hoe dit zit ?
En Suzanne, sterkte met je mannetje, is niet leuk als ze ziek zijn.
Wie weet hoe dit zit ?
En Suzanne, sterkte met je mannetje, is niet leuk als ze ziek zijn.
- Sanne!!
- Zeer actief
Waarom reageer je wel op andere fora en niet hier.....
Beetje jammer en bij deze vind ik het allemaal wel prima.
Mag hopen dat je tristan snel verlost. Dit is te sneu gewoon.
Ben benieuwd na hoelang jij zelf naar de dokter zou gaan als je dikke pijn in je bast hebt en niet kunt poepen.
Ben benieuwd na hoelang jij zelf naar de dokter zou gaan als je dikke pijn in je bast hebt en niet kunt poepen.
- CKS
- Zeer actief
Ik weet niet hoe het bij mensen is maar bij honden is een operatie aan de prostaat zeer ingrijpend en gevaarlijk. Bij sommige honden moet zelfs het schaambeen gebroken worden, en na de operatie weer vastgezet. Zelfs als dat niet nodig is bloedt de protaat verschrikkelijk (waardoor je bovendien niets ziet), en hij zit om de plasbuis heen. Als je die raakt (wat een heel groot risico is) ben je nog veel verder van huis en zelfs al raak je hem niet dan kan hij toch dichtgroeien, en dan kan je hond dus niet meer plassen. De enige indicatie voor een operatie aan de prostaat van en hond is kanker, en dan is de prognose slecht. Bij mensen is castratie uiteraard geen optie, maar bij honden wel (niet alleen psychologisch maar ook lichamelijk is een castratie bij honden véél minder ingrijpend) en in plaats van een zeer riskante operatie van zeg een uur of anderhalf los je het probleem op in een minuutje of vijf, en je voorkomt meteen eventuele hernias. Een hond is geen mens en als men eens zou stoppen met de menselijke frustraties te projecteren op de hond zou dat een boel ellende schelen (dit hele topic is daar weer een treurig voorbeeld van. Dat het beest niet kan schijten maakt niets uit, als hij zijn ballen maar heeft. Anders wordt het vrouwtje zo verdrietig).lilalila schreef:Ik snap iets niet. Als er bij mensen last van de de prostaat is, kan er een operatie aan die prostaat plaatsvinden. Dan wordt er niet gecastreerd.![]()
Wie weet hoe dit zit ?
Maak je niet te druk, de laatste keer dat ik me hier druk maakte om een hond die volgens de eigenaresse verschrikkelijk aan het lijden was bestond het probleem acuut niet meer nadat ik meldde dat er een chirurgische oplossing bestond. Sommige topics worden niet geopend voor raad of advies maar alleen even om te laten weten hoe zielig men wel is. Als we allemaal oe en ah geroepen hadden, en volop waren gaan duimen en sterkte gaan roepen dan was TS hier niet weg te slaan geweest. Nu er gewoon een oplossing is (die TS helaas niet aanstaat) verdwijnt ze, om morgen of zo terug te komen met de melding dat het probleem opeens over is of nooit bestaan heeft. Het zal allemaal welSanne!! schreef:Waarom reageer je wel op andere fora en niet hier.....
Kees
- Sanne!!
- Zeer actief
Ze heeft spijt dat ze hier gereageerd heeft las ik al wel op een ander forum.
het is wat inderdaad als je niet de antwoorden krijgt die je graag wilt....
het is wat inderdaad als je niet de antwoorden krijgt die je graag wilt....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Maar hoezo spijt, dat snap ik echt niet hoor.
Suzanne begint hier een topic over haar angst, dan krijgt ze advies en vervolgens verdwijnt ze..
Suzanne begint hier een topic over haar angst, dan krijgt ze advies en vervolgens verdwijnt ze..

- Sanne!!
- Zeer actief
Ze is een beetje raar dat weet je nu toch wel....
Ik zeg ook alleen maar wat ik lees op andere fora wat ze daar schrijft.
Wij geven teveel andere dingen die het ook zouden kunnen zijn plus zeggen wij dingen die zij helemaal niet wil horen. Ik bedoel hoe kun je nou toch beginnen over een castratie je weet toch dat die vacht verandert....
Pfff als het mijn hond helpt... Maja blijkbaar is schoonheid belangrijker dan gezondheid.
Wij geven teveel andere dingen die het ook zouden kunnen zijn plus zeggen wij dingen die zij helemaal niet wil horen. Ik bedoel hoe kun je nou toch beginnen over een castratie je weet toch dat die vacht verandert....
Pfff als het mijn hond helpt... Maja blijkbaar is schoonheid belangrijker dan gezondheid.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou het heel erg op prijs stellen als je info die je van elders haalt niet stomweg naar hier schrijft. Dat "internet openbaar is" dat weten we nu wel (en ik ook) maar dat geeft jou niet het recht om dingen van elders maar hier ook neer te zetten, dat doe ik met dingen die ik eventueel van jou elders lees tenslotte ook niet.Sanne!! schreef:Ze is een beetje raar dat weet je nu toch wel....
Verder lijkt het me onzinnig dat ik hier nog updates doe als jij die voor me doet dus wat mij betreft is het onderwerp hiermee gesloten.
Mocht iemand nog willen weten welke actie door mij wel of niet is overwogen en uiteindelijk nu is en wordt gedaan dan hoor ik dat wel via pb.
Suzanne
- CKS
- Zeer actief
O en stuur me alsjeblieft geen pb's.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Kom op Suzanne, dat kun je hier toch ook wel schrijven.~Suzanne~ schreef:Ik zou het heel erg op prijs stellen als je info die je van elders haalt niet stomweg naar hier schrijft. Dat "internet openbaar is" dat weten we nu wel (en ik ook) maar dat geeft jou niet het recht om dingen van elders maar hier ook neer te zetten, dat doe ik met dingen die ik eventueel van jou elders lees tenslotte ook niet.Sanne!! schreef:Ze is een beetje raar dat weet je nu toch wel....
Verder lijkt het me onzinnig dat ik hier nog updates doe als jij die voor me doet dus wat mij betreft is het onderwerp hiermee gesloten.
Mocht iemand nog willen weten welke actie door mij wel of niet is overwogen en uiteindelijk nu is en wordt gedaan dan hoor ik dat wel via pb.
Suzanne
Ik ben best wel benieuwd eigenlijk waarvoor je gekozen hebt, maar heb totaal geen zin/behoefte dat per pb te gaan doen.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Er staat niks raars in dit topic, behalve misschien dat het zielig is, waar ik het geheel mee eens ben! Je hond kan niet normaal poepen en je hebt het over "tegen castratie zijn" (om maar in jouw """""""""""""" stijl te blijven hangen..).
Een kuurtje Ypozane wil je al niet....
Een kuurtje Ypozane wil je al niet....

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- **Nancy**
- Zeer actief
Suzanne,je doet nu je beklag op dat andere forum,
maar iedereen,ook geen lid,kan daar gewoon lezen,ook jouw topic.
Er is niet gelekt vanuit dat forum.
Jammer dat je gelijk beschuldigingen gaat uiten.
maar iedereen,ook geen lid,kan daar gewoon lezen,ook jouw topic.
Er is niet gelekt vanuit dat forum.
Jammer dat je gelijk beschuldigingen gaat uiten.

- CKS
- Zeer actief
Goed ik begin nu benieuwd te worden. Kan iemand me vertellen over welk ander forum we het hebben?
Groetjes, Kees
Groetjes, Kees
- CKS
- Zeer actief
Haha, ik zie dat ikzelf de schuldige ben. Nou ja, sorry dat ik je voorgesteld heb om bij een hond van amper 5 die al zowat een maand niet kan poepen en waarbij de chemische castratie geen zin gehad heeft toch eens een röntgenfoto te nemen. Dat ik dat bij meteen de eerste verdenking van prostaathyperplasie gedaan zou hebben geeft wel weer aan hoe weinig ik toch snap van diergeneeskunde. Oh en slijm bij de ontlasting is natuurlijk alleen in Mexico een teken van dikkedarmontsteking, in Europa werkt dat heel anders. Nou succes ermee, het komt vast goed.
Kees
Kees
- Sanne!!
- Zeer actief
Wat wil je nou...
Ik mag niet lekken maar je zegt zelf niks meer omdat ik het al doe.
Je vraagt er ook wel een beetje om hè je had namelijk ook zelf updates kunnen geven Maja wij geven niet de antwoorden die je wil.
Beetje jammer dit. En vooral in en in triest voor Tristan.
Ik mag niet lekken maar je zegt zelf niks meer omdat ik het al doe.
Je vraagt er ook wel een beetje om hè je had namelijk ook zelf updates kunnen geven Maja wij geven niet de antwoorden die je wil.
Beetje jammer dit. En vooral in en in triest voor Tristan.