Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor als je hondenbelasting betaald ... Ik ga het zeker doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Voor als je hondenbelasting betaald ... Ik ga het zeker doen

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ik kreeg deze mail omdat ik getekend heb tegen hondenbelasting. Voor wie niet getekend heeft , dit is misschien dan toch de moeite waard om het naar je gemeente te sturen. Wie weet lukt het om het terug te krijgen.

Een paar weken geleden hebt u van de Gemeente uw aanslag hondenbelasting ontvangen.
Verspeel uw rechten niet. Teken bezwaar aan tegen uw aanslag! U kunt dit doen tot 6 weken na dagtekening van de aanslag!
De klok tikt – download een standaard bezwaarschrift van de actie site:
http://stophondenbelasting.wordpress.com/bezwaar/

Met vriendelijke groeten
Gary Yanover
Actie tegen de hondenbelasting
www.stophondenbelasting.nl
Deel de site met uw kennissen en vrienden
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Re: Voor als je hondenbelasting betaald ... Ik ga het zeker

Ongelezen bericht door terrierjunk »

ik wilde er net een topic over openen maar je was me voor.
Ik woon zelf in Belgie en wij betalen geen hondenbelasting, alleen Nederland heeft zo'n achterlijk middeleeuws relikwie overgehouden uit de tijd dat alleen de adel honden mocht hebben, en burgers en buitenlui, laat staan horigen, niet.
Het wordt nu uitsluitend als gemeentelijk spekkasje gebruikt.
En dat over de ruggen van hondenbezitters.
Maar het is discriminatie en tegen de wet op eigendom.
En er is een (jurisprudentie) uitspraak geweest van het gerechtshof in den Bosch tegen de gemeente St. Michielsgestel, omdat die laatste niet kon aantonen dat de geheven hondenbelasting ook wordt gebruikt om de onkosten door honden gemaakt, te dekken.
Hondenbezitters moeten tegenwoordig altijd iets bij zich hebben en daarmee hondenpoep opruimen.
Eventuele andere onkosten, door honden veroorzaakt, vallen onder de WA verzekering van de eigenaar van de hond.
Dus is hondenbelasting niet meer van deze tijd.
Ik kan het hier niet opzetten (weet niet hoe dat moet) maar als je wat gaat googelen kun je allerlei online petities tekenen voor de afschaffing van hondenbelasting in heel Nederland.
Als iedereen dat doet, of als alle honden eigenaars van een gemeente gaan samenspannen en een rechtszaak tegen de gemeente beginnen, zou het ermee gedaan moeten zijn.
Laat de B & W's van die gemeentes maar iemand anders uitzuigen om hun ***###+++ "onkosten" te declareren.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Die heb ik vandaag op de bus gedaan :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En laat ik nou in een gemeente wonen die WEL uitsplitst wat er met d ehondenbelasting wordt gedaan..... dus dan kan ik wel bezwaar gaan maken, maar dat gaat 'm niet worden ;-(

Suzanne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

~Suzanne~ schreef:En laat ik nou in een gemeente wonen die WEL uitsplitst wat er met d ehondenbelasting wordt gedaan..... dus dan kan ik wel bezwaar gaan maken, maar dat gaat 'm niet worden ;-(

Suzanne
Nou ja, als het geld echt voor voorzieningen voor honden gebruikt zou worden zou ik er geen probleem mee hebben om te betalen. Wanneer het in de algemene middelen pot verdwijnt vind ik het discriminatie.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

In Duitsland bestaat ook nog gewoon hondenbelasting hoor .... helaas.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier in Zwitserland ook hoor :wink: als het goed is inclusief penning en verplicht naar de hondenschool voor de beginnende bezitter
Afbeelding
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Ja en zelfs vrij willekeurig, extra belasting (tot idiote bedragen, over rassen wat nergens over gaat) op zgn. "Kampfhunde."
Ik zou zeggen: pikken jullie dit allemaal?
Want als je het pikt, zul je uitgewrongen worden.
Zo eenvoudig is het.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb ook nog geen aanslagen gehad, maar krijg automatische kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen ;)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ik ga m niet downloaden. Kreeg laatst een brief van de gemeente dat per 2014 de hondenbelasting wordt afgeschaft en dat deze voor dit jaar, 2013 fors is verlaagd. Dat klopt ook. Vorig jaar moesten we nog bijna €60 per hond betalen, dit jaar is dat €28 en volgend jaar dus niets meer. Voor die €28 ga ik nu niet 'moeilijk' lopen te doen.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Net de aanslag binnen.
Ik ga het bezwaar zeker opsturen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

hier ligt het bezwaar al klaar om opgestuurt teworden....ik ben benieuwd.....
het enige wat de gemeente hier doet voor honden is de prullenbakken en zakjes maar ik neem aan dat dat toch niet zoveel kost want de prullenbakken moeten toch geleegt worden en die zakjes zullen voor de gemeente ook niet zoveel kosten.....
Laatst gewijzigd door sunny1978 op 21 feb 2013 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

terrierjunk schreef:ik wilde er net een topic over openen maar je was me voor.
Ik woon zelf in Belgie en wij betalen geen hondenbelasting, alleen Nederland heeft zo'n achterlijk middeleeuws relikwie overgehouden uit de tijd dat alleen de adel honden mocht hebben, en burgers en buitenlui, laat staan horigen, niet.
Het wordt nu uitsluitend als gemeentelijk spekkasje gebruikt.
En dat over de ruggen van hondenbezitters.
Maar het is discriminatie en tegen de wet op eigendom.
En er is een (jurisprudentie) uitspraak geweest van het gerechtshof in den Bosch tegen de gemeente St. Michielsgestel, omdat die laatste niet kon aantonen dat de geheven hondenbelasting ook wordt gebruikt om de onkosten door honden gemaakt, te dekken.
Hondenbezitters moeten tegenwoordig altijd iets bij zich hebben en daarmee hondenpoep opruimen.
Eventuele andere onkosten, door honden veroorzaakt, vallen onder de WA verzekering van de eigenaar van de hond.
Dus is hondenbelasting niet meer van deze tijd.
Ik kan het hier niet opzetten (weet niet hoe dat moet) maar als je wat gaat googelen kun je allerlei online petities tekenen voor de afschaffing van hondenbelasting in heel Nederland.
Als iedereen dat doet, of als alle honden eigenaars van een gemeente gaan samenspannen en een rechtszaak tegen de gemeente beginnen, zou het ermee gedaan moeten zijn.
Laat de B & W's van die gemeentes maar iemand anders uitzuigen om hun ***###+++ "onkosten" te declareren.
Dit is geen achterlijk relikwie uit de middeleeuwen en heeft niets met adel te maken. Deze belasting heeft echt niet altijd bestaan en is eerder in de laatste eeuw ingesteld in veel gemeentes door de overlast die werd en nog steeds wordt veroorzaakt door hondeneigenaren die vertikken de stront van hun hond op te ruimen.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Wij betalen al een aantal jaren geen hondenbelasting meer.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Meestal komt rond deze tijd wel een aanslag binnen, nog niet gehad, maar als hij komt ga ik het zeker opsturen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

In Eindhoven betaal je belachelijk veel ook. Nergens voorzieningen ( ja een enkel uitlaatveldje waar bijna niks gerimd wordt). Valkenswaard daarentegen betaal je niks, maar er staan wel overal bakken waar je je zakjes met ontlasting kunt deponeren.

Ik woon in Lommel dus geen last meer van belastingen, maar de meeste gemeenten doen er niks mee als hun kasje spekken...
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Dus jullie vinden dat kosten die gemaakt worden mbt honden (en die worden in ELKE gemeente gemaakt! ) maar medebetaald moeten worden door niet-honden eigenaren??
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

TomCee schreef:Dus jullie vinden dat kosten die gemaakt worden mbt honden (en die worden in ELKE gemeente gemaakt! ) maar medebetaald moeten worden door niet-honden eigenaren??
Yep ik moet toch ook meebetalen aan trapveldjes en kinderspeelplaatsen terwijl ik geen kinderen heb?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TomCee
Zeer actief

malinois schreef:
TomCee schreef:Dus jullie vinden dat kosten die gemaakt worden mbt honden (en die worden in ELKE gemeente gemaakt! ) maar medebetaald moeten worden door niet-honden eigenaren??
Yep ik moet toch ook meebetalen aan trapveldjes en kinderspeelplaatsen terwijl ik geen kinderen heb?
Da's denk ik niet hetzelfde :) maar goed.
Geloof me, als daar wettelijke mogelijkheden voor waren, betaalde je daar ook specifiek belasting voor :D
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Nee hoor maar dan betaal ik ook niet meer mee aan speeltoestellen want ik heb geen kleine kinderen. Ook niet meer aan half-pipes want ik skateboard niet. Bij mij in de straat wordt niet gepekeld dus wil ik daar ook niet voor betalen.
TomCee
Zeer actief

Safari schreef:
Nee hoor maar dan betaal ik ook niet meer mee aan speeltoestellen want ik heb geen kleine kinderen. Ook niet meer aan half-pipes want ik skateboard niet. Bij mij in de straat wordt niet gepekeld dus wil ik daar ook niet voor betalen.
ok, dus alles moet uit de algemene middelen betaald worden?
P-tt
Zeer actief

Ik vind het geen probleem om hondenbelasting te moeten betalen. Ik zou het wel fijn vinden als ik daar wat van terug zie. En ik geloof best dat er in iedere gemeente voorzieningen voor honden zijn, maar ik zie er hier toch echt geen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is hè. Ik zou het wel prettig vinden als de gemeente kenbaar maakt wat ze met die hondenbelasting doen, en dat hoeft echt niet in een officiële brief, een melding op de website is wat mij betreft prima.
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

P-tt schreef:
Ik vind het geen probleem om hondenbelasting te moeten betalen. Ik zou het wel fijn vinden als ik daar wat van terug zie. En ik geloof best dat er in iedere gemeente voorzieningen voor honden zijn, maar ik zie er hier toch echt geen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is hè. Ik zou het wel prettig vinden als de gemeente kenbaar maakt wat ze met die hondenbelasting doen, en dat hoeft echt niet in een officiële brief, een melding op de website is wat mij betreft prima.
Ik ben ook geen voorstander van hondenbelasting, maar besef me wel dat als je het afschaft, andere mensen meer moeten betalen.
Safari

Als ik even naar mijn gemeente kijk dan doen die bijna niets voor honden/bezitters. Er is zelfs geen opruimplicht. " want de gemeente komt toch 1x in de zes weken het gras maaien en dan wordt de poep versnippert en verspreid " wist de dame van de gemeente mij te vertellen. Er zijn geen extra prullenbakken. Geen poepzakjes en de mensen die wel de hondenpoep opruimen kunnen dat (op bepaalde plaatsen) niet eens kwijt omdat de bakken daar niet geleegd worden. Gevolg is op die plaatsen hele bergjes vol met poepzakjes. Er loopt, op initiatief van een aantal dames, een proef met poepzakjes in 1 wijk en vanavond stond in de krant dat er 1 hondenveld is aangelegd. Ook op initiatief van een wijkbewoner.

Ik wil best iets betalen voor een hond maar dan wel op een eerlijke manier. Nu wordt die skatebaan er van betaald. :U:
Laatst gewijzigd door Safari op 21 feb 2013 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

TomCee schreef:
Safari schreef:
ok, dus alles moet uit de algemene middelen betaald worden?
En wat voor koste maakt elke gemeente volgens jou voor de honden? Lang niet alle gemeentes hebben ook maar iets van een beleid voor honden, dus ik zo niet weten waar jij het over hebt (in mijn gemeente betaal ik geen hondenbelasting overigens)
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

Safari schreef:Als ik even naar mijn gemeente kijk dan doen die bijna niets voor honden/bezitters. Er is zelfs geen opruimplicht. " want de gemeente komt toch 1x in de zes weken het gras maaien en dan wordt de poep versnippert en verspreid " wist de dame van de gemeente mij te vertellen. Er zijn geen extra prullenbakken. Geen poepzakjes en de mensen die wel de hondenpoep opruimen kunnen dat (op bepaalde plaatsen) niet eens kwijt omdat de bakken daar niet geleegd worden. Gevolg is op die plaatsen hele bergjes vol met poepzakjes. Er loopt, op initiatief van een aantal dames, een proef met poepzakjes in 1 wijk en vanavond stond in de krant dat ik 1 wij een heus hondenveld is aangelegd. Ook op initiatief van een wijkbewoner.

Ik wil best iets betalen voor een hond maar dan wel op een eerlijke manier. Nu wordt die skatebaan er van betaald. :U:
Maar zou jij alleen willen betalen, en dan de volledige aan jou toe te rekenen kosten hè, voor datgene wat jij gebruikt aan openbare voorzieningen?
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Hondenbelasting is net zo ouderwets als kijk- en luistergeld...
Afbeelding
Safari

TomCee schreef:
Safari schreef:Als ik even naar mijn gemeente kijk dan doen die bijna niets voor honden/bezitters. Er is zelfs geen opruimplicht. " want de gemeente komt toch 1x in de zes weken het gras maaien en dan wordt de poep versnippert en verspreid " wist de dame van de gemeente mij te vertellen. Er zijn geen extra prullenbakken. Geen poepzakjes en de mensen die wel de hondenpoep opruimen kunnen dat (op bepaalde plaatsen) niet eens kwijt omdat de bakken daar niet geleegd worden. Gevolg is op die plaatsen hele bergjes vol met poepzakjes. Er loopt, op initiatief van een aantal dames, een proef met poepzakjes in 1 wijk en vanavond stond in de krant dat ik 1 wij een heus hondenveld is aangelegd. Ook op initiatief van een wijkbewoner.

Maar zou jij alleen willen betalen, en dan de volledige aan jou toe te rekenen kosten hè, voor datgene wat jij gebruikt aan openbare voorzieningen?
Nee maar daar gaat het ook niet om. Van hondenbelasting wordt heel veel betaald en komt niet terug naar de hondeneigenaren terug. Dus als iedereen 2 euro meer gaat betalen kunnen ook de kosten die voor honden gemaakt worden gedekt worden. Iedereen betaalt voor dingen waar hij/zij geen gebruik van maakt en dat is prima maar maak niet van de hondenbezitters een melkkoe.
TomCee
Zeer actief

Safari schreef:
TomCee schreef:

Nee maar daar gaat het ook niet om. Van hondenbelasting wordt heel veel betaald en komt niet terug naar de hondeneigenaren terug. Dus als iedereen 2 euro meer gaat betalen kunnen ook de kosten die voor honden gemaakt worden gedekt worden. Iedereen betaalt voor dingen waar hij/zij geen gebruik van maakt en dat is prima maar maak niet van de hondenbezitters een melkkoe.
Nogmaals, voor mij mag de hondenbelasting afgeschaft worden, hoor.
Maar wat schaffen we dan nog meer af? Paspoorten gratis? Geen kosten voor bouwvergunningen? etc etc
P-tt
Zeer actief

TomCee schreef: Nogmaals, voor mij mag de hondenbelasting afgeschaft worden, hoor.
Maar wat schaffen we dan nog meer af? Paspoorten gratis? Geen kosten voor bouwvergunningen? etc etc
Het mag van mij ook gerust afgeschaft worden hoor. Maar nogmaals ik vind het geen probleem om het te betalen als het ook daadwerkelijk voor voorzieningen voor honden wordt gebruikt.
Als ik naar de gemeente ga voor een paspoort betaal ik daarvoor omdat dat moet, maar ik ontvang dan wel een paspoort. En ook zo met een bouwvergunning, die ontvang ik omdat ik daarvoor betaal. Hondenbelasting betaal ik, maar ik heb het idee dat dat niet wordt gebruikt voor hondenvoorzieningen maar voor andere dingen. En dat vind ik dan weer niet juist. Als het voor andere voorzieningen wordt gebruikt vind ik dat geen hondenbelasting.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”