Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel/niet/wel/niet -> toch wel: Onze nieuwe aanwinst Biene

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Wel/niet/wel/niet -> toch wel: Onze nieuwe aanwinst Biene

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Nou loop ik al een tijd na te denken over wellicht een 2e hond....

wel/niet/wel/niet/wel/niet

Want het is nogal wat.. op zich hebben we aan Kay de handen vol, maar laatste paar maanden gaat dat super en zie ik zo maar een leuk teefje ernaast.

Nou is Kay z'n zusje (evenbeeld, even oud en komt uit dezelfde buurt, dus zusje zou maar zo kunnen) bij ons in de buurt gekomen, maar die mensen willen haar weg doen waarschijnlijk weer.
Ze hebben d'r nog maar net, maar die vrouw kan haar eigenlijk niet aan ivm werk, andere hondje etc.

Dus belt mn vriend net op.. wat vind je ervan als Kay zn zusje bij ons komt?

Dus ik schrik, ben stil, zeg: daar moeten we het dan maar goed over hebben.

Het lijkt me leuk, maar mijn hemel.... 2 van die varkens? Hoe laat ik dat samen uit?

God :eek:
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 08 mei 2013 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wel/niet/wel/niet

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik snap je twijfel heel goed. Gelukkig heb ik een hond die ons zoveel tijd&inzet kost dat ik er niet aan moet denken hoe het zou zijn met een tweede er bij. :D
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

tja, als je echt je handen nog vol hebt aan Kay zou ik het niet doen.
hoe ontzettend verleidelijk het ook is
Icecold81
Zeer actief

Ik vraag me uberhaupt af hoe mensen dat doen? Wat nou als de 1 naar links trekt en de ander naar rechts? Dan wordt ik gevierendeeld ofzo?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als je het lopen met 2 honden niet ziet zitten. Wat ik me goed kan voorstellen dan zou ik het niet doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Icecold81 schreef:Ik vraag me uberhaupt af hoe mensen dat doen? Wat nou als de 1 naar links trekt en de ander naar rechts? Dan wordt ik gevierendeeld ofzo?
Hooguit doormidden gescheurd :mrgreen:

Ik heb 4 honden. En ze mogen niet trekken.
Zo simpel kan het leven zijn ;-)

:LOL: Dat dus.
Hier krijgen ze ieder een kant toegewezen en 'oversteken' mag niet :neenee:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik loop met 3 honden waarvan er 1 trekt. Geen probleem. Ze hoeven maar ene klein stukje aan de lijn en dan kunnen ze los. Verder doe ik ze 's avonds als ik alleen ben 2 om 1 :)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ga eerst maar zorgen dat kay niet trekt en neem dan een 2e hond. ik loop met 6 honden en net wat nanna zegt, ze mogen niet trekken en dat doen ze dan ook niet.
ellen
Afbeelding
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door chris'76 »

Wat ik begrijp is dat het dus niet een echt nestgenootje is?
En wat is de reden dat dat zusje (voor de 2e keer?) herplaatst moet worden?

Kun je geen wandelafspraken maken als ze dicht in de buurt woont? Zodat je kan kijken hoe ze elkaar vinden?
Of zelf een paar keer met de beide honden lopen?

Suc6 met de keuze
LEVEN EN LATEN LEVEN
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wij hebben een oppashond, dat is natuurlijk heel anders, maar die is wel 6 a 7 weken per jaar hier en nog heel wat weekenden. Ik laat ze nooit samen uit, tenzij mijn vriend ook thuis is. Dus ik loop wel 2 keer een poep en plasrondje, alleen met een losloopronde gaan ze beide mee. Ik vind het niet vervelend eigenlijk... Het bekent 4 keer een poep en plas ronde ipv 2, maar 's avonds is het er maar 1 omdat ze dan samen meegaan en 's middags maar 1 lange losloopronde.

Vorige oppashond liet ik wel samen met Tessa uit, maar die was stapelgek op mij en baasgerichter dan Tessa, hij volgde mij op de voet. :D
Icecold81
Zeer actief

Kay trekt in principe niet, enkel wanneer we naar het bos gaan wil hij wel eens spanning op de lijn zetten uit enthousiasme.
Maar als Kay een andere reu tegenkomt wat niet klikt dan staat er idd aardig spanning op de lijn.

Ik zit gewoon aan alle ijsberen op de weg te denken. Op zich wel goed, beter dan een overhaaste domme beslissing maken.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Icecold81 schreef:Kay trekt in principe niet, enkel wanneer we naar het bos gaan wil hij wel eens spanning op de lijn zetten uit enthousiasme.
Maar als Kay een andere reu tegenkomt wat niet klikt dan staat er idd aardig spanning op de lijn.

Ik zit gewoon aan alle ijsberen op de weg te denken. Op zich wel goed, beter dan een overhaaste domme beslissing maken.
en dan heb je kans dat zus ook ff een woordje mee gaat spreken
en weet je ook wat er met het zusje is?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
Icecold81 schreef: Maar als Kay een andere reu tegenkomt wat niet klikt dan staat er idd aardig spanning op de lijn.
Hou er rekening mee dat hij veel vervelender kan worden van een teef erbij.
Want dat is dan wel ZIJN teef waar een andere reu met zijn fikken vanaf dient te blijven. Kun je dat in goede banen leiden?

jep of de teef gaat helpen zoals mijn teefje ook doet: kijk sam, pak 'm! die kun je hebben! kijk dan! dááááár!!!! :gvd:
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Corneliana schreef:
Icecold81 schreef:Kay trekt in principe niet, enkel wanneer we naar het bos gaan wil hij wel eens spanning op de lijn zetten uit enthousiasme.

Nee, niet goed. Ik weet dat de vrouw die hem nu heeft vrij klein is en de hond voor haar te groot is. Zij is alleen en werkt daarnaast veel en heeft dus weinig tijd voor d'r.
Ze heeft zelf ook al een klein hondje en heeft de grote meer uit nood en zieligheid opgenomen.
Bij de eigenaar ervoor heeft die hond praktisch altijd in een kennel gezeten. De hond vind alles wel een beetje eng en komt langzaam een beetje los, maar ik ken de hond en het karakter niet.
Mijn vriend heeft dr een paar keer ontmoet met Kay. Ik heb dr enkel zien lopen..
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

massam schreef:
Nanna schreef:
Icecold81 schreef: Maar als Kay een andere reu tegenkomt wat niet klikt dan staat er idd aardig spanning op de lijn.
Want dat is dan wel ZIJN teef waar een andere reu met zijn fikken vanaf dient te blijven. Kun je dat in goede banen leiden?

jep of de teef gaat helpen zoals mijn teefje ook doet: kijk sam, pak 'm! die kun je hebben! kijk dan! dááááár!!!! :gvd:
Dat is ook de reden waarom wij keihard aan het werk zijn met een GT om dat af te leren. Ik zie het namelijk al voor me :schrik:

Ik zou vooral kijken naar de problemen die de zus heeft en die Kay heeft, want als het tegenzit nemen ze dat lekker van elkaar over en heb je straks 2 joekels van honden die elkaar versterken.
M@scha
Zeer actief

k*twijven zijn het... állemaal!

lola krijgt hier trouwens "DE BLIK" en dan is ze wel kalm op een gefrustreerd bokkesprongetje en grote zuchten na... :roll:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef: :LOL:
Topsi heeft die neiging ook. Een opdringerige snuffelreu in zijn reet pitsen en dan hopen dat de heren het karwei afmaken (wat ze uiteraard niet doen) :engel:

bij dat rode stukje gaat het bij mij een beetje mis :mann:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier 3 , binnenkort 4 honden

Het eerste en laatste rondje word 2 aan 2 gedaan.
Toen Ditch er nog was , was het Kenji & Ditch en Kyto & Ziva

Alle rondes daartussen ging en gaat appart. Heel soms weer 2 aan 2
Het ligt eraan wat voor rondje het is, kan gewoon wandelen zijn , fietsen of een losloopwandeling.

Hoe lang er gelopen word ligt aan onze werktijden.

Maar er word tussendoor ook veel getraint, en daar worden ze geestelijk ook lekker moe van.
Gevolg is dat ze het dan echt niet zo erg meer vinden of ze lang of kort mee gaan ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
dagmar88
Zeer actief

Icecold81 schreef: Nee, niet goed. Ik weet dat de vrouw die hem nu heeft vrij klein is en de hond voor haar te groot is.
:wink: Dat heeft echt niets met haar grootte te maken.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
Icecold81 schreef:Ik vraag me uberhaupt af hoe mensen dat doen? Wat nou als de 1 naar links trekt en de ander naar rechts? Dan wordt ik gevierendeeld ofzo?
Hooguit doormidden gescheurd :mrgreen:

Ik heb 4 honden. En ze mogen niet trekken.
Zo simpel kan het leven zijn ;-)

:LOL: Dat dus.
Hier krijgen ze ieder een kant toegewezen en 'oversteken' mag niet :neenee:
Hier net zo idd.
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik zou naar die vrouw gaan en vragen wat de hond haar karakter is.
En anders een keer gaan wandelen met alle twee de honden om te kijken hoe het gaat.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
Nanna schreef: :LOL:
Topsi heeft die neiging ook. Een opdringerige snuffelreu in zijn reet pitsen en dan hopen dat de heren het karwei afmaken (wat ze uiteraard niet doen) :engel:
bij dat rode stukje gaat het bij mij een beetje mis :mann:
:mrgreen: Daarom heb ik geen staffords ;-) Ik wil graag een kluppie honden om me heen hebben maar dat gaat niet als dat kluppie uit schuimende asocialen bestaat. :80:

ik kan je uit ervaring vertellen dat als de grootste klootzakken 10 worden ze "hun" teef aankijken alsof ze water zien branden als ze zo doet ipv erop te reageren... ik lach mij kapot. ik heb nu dus een hittepetit die het schandálig vindt dat ze alles zelf op moet knappen tegenwoordig en een ouwe lul die alleen maar denkt gaan we naar huis zodat ik kan eten en slapen? aan de lijn lopen...

dus 1 van een jaar of 10 kun je er wel bijpakken nanna! :engel:
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Icecold81 schreef: Nee, niet goed. Ik weet dat de vrouw die hem nu heeft vrij klein is en de hond voor haar te groot is.
Zij zegt van wel ;)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Toen ik de eerste keren met het stel ging lopen moest ik er een balans in vinden, ben 2 keer over de lijnen gestruikeld omdat ik een ietwat verkeerde keuze had gemaakt, samen aan 1 lijn leek me wel handig, not :neenee:
En wat er ook gezegd wordt, Finn is niet zo tolerant naar andere reuen toe. En met eigen teefje erbij is dit nog sterker geworden. Gezellig samen oplopen met anderen werd ook lastiger omdat zij van mooie sterke stoere reutjes hield, en hij juist van stoere teefjes :mrgreen:.
Hier het geluk dat Finn goed luisterde, niet uitvalt aan de lijn. Bluf moest nog veel leren over hoe het er hier in de bewoonde wereld aan toe ging, dus daar had ik best mijn handen vol aan.
Had Finn niet zo goed geluisterd denk ik dat ik het héél lastig zou hebben gehad, zat toen af en toe al met de handen in het haar vanwege bepaalde gedragingen van haar die ik er maar niet uit leek te krijgen, continue opletten was het.
Apart uitlaten was een idee, maar merk dat het voor mij eigenlijk een illusie is. Vind het veel leuker, en minder tijdrovend om met beiden tegelijk op pad te gaan.
Heel goed van je om de voor- en de nadelen naast elkaar te leggen!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

massam schreef:
Nanna schreef:

:lol1: Wat een tuig he, die teven :boos:
Ik kan mijn tuig - met een flinke brul en fysiek - gewoon houden dus dat scheelt, maar wat ik "Icecold" mee zou willen geven in haar overweging is idd of je daar zin in hebt want twee honden uitlaten is idd toch iets anders dan er 1 uitlaten.

Voor mij was het prioriteit en eis nummer 1 voor een tweede hond naast Rimpel dat dat hondje los moest kunnen lopen, luisteren als ze los is en ALS ze aan de riem zit niet gaat lopen hange en sjorren.
En ik heb dat alles in 1 :cheer: gevonden in mijn Muisje :mann:

In de praktijk komt het er dus op neer dat Muis vrijwel altijd losloopt, ook in de woonwijk, en Rimpel altijd aangelijnd is.
de keren dat ik ze samen aan de riem heb ik ook echt een andere mindset, daar ontkom je denk ik niet aan.
Verder krijgen ze hier, zoals eerder genoemd, beiden een kant toegewezen...
Dat vertel ik ze vriendelijk en als ze zich daar niet aan houden vertel ik het ze minder vriendelijk :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Takketeven, als er hier een opdringerige patserige reu komt zal Bluf haar mannetje wel even beschermen. Die gaat ook meedoen of erger nog die wil de eerste klap uitdelen, relteef. Maar goed komt ook een beetje voort uit het feit dat Finn zo zwak is.
Hier heb ik ze trouwens beiden aan 1 kant lopen, dat vind ik prettiger met passeren en oversteken. Altijd links van me lopen ze aan de lijn.
Corneliana
Zeer actief

Icecold81 schreef:
Corneliana schreef:

Nee, niet goed. Ik weet dat de vrouw die hem nu heeft vrij klein is en de hond voor haar te groot is. Zij is alleen en werkt daarnaast veel en heeft dus weinig tijd voor d'r.
Ze heeft zelf ook al een klein hondje en heeft de grote meer uit nood en zieligheid opgenomen.
Bij de eigenaar ervoor heeft die hond praktisch altijd in een kennel gezeten. De hond vind alles wel een beetje eng en komt langzaam een beetje los, maar ik ken de hond en het karakter niet.
Mijn vriend heeft dr een paar keer ontmoet met Kay. Ik heb dr enkel zien lopen..
ow.. sorry voor het negatieve (ben pas van mn eigen wolk afgedonderd) maar doe het maar niet
te groot is onzin. misschien is ze gewoon veel te pittig?
en alles eng... pfff... dat is wel een hoop werk hoor.
kennelhondje... nee... als ze Kay meesleept in alles eng etc kom je in een spiraal denk ik.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik zou wel eerst ff samen met die hond willen lopen. Dan kun je altijd nog kijken hoe en of dat gaat.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Dankje ik kom ook van dat wolkje af, alhoewel ik er nog niet echt op zat.
Mijn vriend kan het dan zo mooi brengen, maar ik had eigenlijk gelijk al zoiets van 'slik' en wie loopt en doet t meeste met de hond ->juist IK...

Ik wil idd geen hond met issues die dat over brengt op Kay, ben net zo blij dat Kay redelijk over al zijn issues heen is :)
En straks heb ik er 2 die gaan waken en in mn vensterbank springen ..

Ik geloof dat ik eerst eens een rondje met dr wil lopen en kennismaken en dan nog 100 x nadenken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Icecold81 schreef:
dagmar88 schreef:
Zij zegt van wel ;)

:mrgreen: Dan hoef jij dat nog niet te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”