je bent duidelijk genoeg hoor.Ptje schreef:Nou even zónder iemand te na willen treden/aanwijzen/aanvallen, soms denk ik dat mensen vaak te veel willen van een hond.
Ja tuurlijk goedgetrainde honden doen ontzettend goed werk en dan denk ik aan soho honden, blindegeleidehonden enz die veel mensen hulp bieden en uit hun sociale isolement halen maar toch, het blijven levende wezens die ook hun dingen hebben (ook beperkingen ed).
Ik zelf loop dagelijks tegen dingen aan met mijn zoon die ik ook niet altijd even goed aanpak (krijgen we hulp voor) en hoe kun je dat dan opleggen aan een hond (of ander dier).
Pff ik vind het moeilijk om uit te leggen merk ik.
Hoe kun je een dier dingen verwachten die je als mens zijnde soms niet eens oplossen kunt zonder hulp.
Aan de andere kant begrijp ik ook wel zoals de sohohond die dan bijvoorbeeld de was uit de wasmachine haalt of een blinde helpt met oversteken maar hij is in de eerste plaats ook hond en moet ook hond kunnen zijn.
Het staat er heel krom maar ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel
net als wij maar mensen zijn zijn honden maar honden.
sterkte met je zoon.