Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lastig hoor, geduld moeten hebben... Tibbe
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Lastig hoor, geduld moeten hebben...
Wat een leukerd om te zien!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- dagmar88
- Zeer actief
moosje schreef:Wat een leukerd om te zien!
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
dagmar88 schreef:
Ja, zo had ik het nog niet bekeken.
Maar zat mensen die het nog over hun puppy hebben wanneer die richting het jaar gaat natuurlijk.
Buster is nog steeds mijn heerlijke puppedup
Terwijl hem nooit als pup gekend heb
Fenneke en Baloe

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Sheriff!!!!
Die heeft het geluk niet aan zijn kont hangen... Tony heette hij eerst, nu dus Sheriff. Met zijn zusje naar Nederland gekomen en allebei dikke pechvogels.
Hopelijk komt ie bij jou een beetje beter in zijn velletje en meld zich snel een geschikt baasje, waar hij voor altijd mag blijven!!
Hopelijk komt ie bij jou een beetje beter in zijn velletje en meld zich snel een geschikt baasje, waar hij voor altijd mag blijven!!
RIP Cena
- dagmar88
- Zeer actief
Daarom. Ik was eigenlijk (heel voorzichtig haha) gevraagd als tijdelijke noodopvang.SannePP schreef:Sheriff!!!!Die heeft het geluk niet aan zijn kont hangen... Tony heette hij eerst, nu dus Sheriff. Met zijn zusje naar Nederland gekomen en allebei dikke pechvogels.
Maar vond dat hij dan beter lekker kon blijven tot zich een geschikte adoptant meldt. Dat geheenenweer is ook niets.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:Daarom. Ik was eigenlijk (heel voorzichtig haha) gevraagd als tijdelijke noodopvang.SannePP schreef:Sheriff!!!!Die heeft het geluk niet aan zijn kont hangen... Tony heette hij eerst, nu dus Sheriff. Met zijn zusje naar Nederland gekomen en allebei dikke pechvogels.
Maar vond dat hij dan beter lekker kon blijven tot zich een geschikte adoptant meldt. Dat geheenenweer is ook niets.
RIP Cena
- dagmar88
- Zeer actief
Nee hoor, mejuffrouw Charlie loopt mij tegenwoordig de halve dag te etterbakken omdat ze het er niet mee eens is dat haar vriendje er niet meer is.SannePP schreef:Je bent een held! Simone durfde het niet te vragen, zo lullig omdat Pjotr nog niet officieel weg is. Maar Sheriff moet gewoon echt snel naar een stabiele omgeving, is echt beter voor het ventje. En hij is leuk hoor! Hij heeft bij een vriendin hier in Tilburg in opvang gezeten voor hij geadopteerd werd.
Zal dus blij zijn wanneer ze weer een ander heeft om zich op en mee uit te leven
- kipo
- Zeer actief
Pjotrtje ligt hier uitgeteld op de bank. Hij heeft een zware dag gehad, mee in de auto naar werk, de hele dag vreemde mensen gezien (ENG, dus een hele worst aan omkoping moeten wegwerken), op het losloopveldje (omheind, dus hij kon ook lekker los) door een plaat-voor-kop-pup/puber gestalkt (ook eng) en weer met de auto mee terug. Jammer dat hij (nog) niet echt op Pol vertrouwt als hij iets eng vindt (niet dat je aan Pol zoveel hebt, die is soms ook behoorlijk onzeker, maar toch)dagmar88 schreef:alm@ schreef:Mooie hond. Komt vast snel een baas voorben alleen even helemaal de weg kwijt. Wat voor hond(en) heb je nou zelf en wat zijn opvangers?
Oh, hier is er een hele tijd geen eigen hond meer of minder. Nog steeds alleen Niko en Charlie.
Pjotr zat hier in de opvang, maar is op proef bij Kipo.
Hopelijk helpt die nieuwe opvanger Charlie weer wat energie kwijtraken.
- dagmar88
- Zeer actief
kipo schreef: Pjotrtje ligt hier uitgeteld op de bank. Hij heeft een zware dag gehad, mee in de auto naar werk, de hele dag vreemde mensen gezien (ENG, dus een hele worst aan omkoping moeten wegwerken), op het losloopveldje (omheind, dus hij kon ook lekker los) door een plaat-voor-kop-pup/puber gestalkt (ook eng) en weer met de auto mee terug. Jammer dat hij (nog) niet echt op Pol vertrouwt als hij iets eng vindt (niet dat je aan Pol zoveel hebt, die is soms ook behoorlijk onzeker, maar toch)
Hopelijk helpt die nieuwe opvanger Charlie weer wat energie kwijtraken.
Ha, ik was al benieuwd hoe het ging, maar wil jullie ook niet stalken haha.
Hij zal toch wel snel op jullie gaan vertrouwen.
- kipo
- Zeer actief
Je stalkt maar raak, ik ben best goed in het negeren van een overmaat aan e-maildagmar88 schreef: Ha, ik was al benieuwd hoe het ging, maar wil jullie ook niet stalken haha.
Hij maakt zo wel weer van alles mee.
En je hebt je handen even vol zo te lezen.
Hij zal toch wel snel op jullie gaan vertrouwen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Oooh dat is echt eentje voor mij 
- dagmar88
- Zeer actief
kipo schreef:Je stalkt maar raak, ik ben best goed in het negeren van een overmaat aan e-maildagmar88 schreef: Ha, ik was al benieuwd hoe het ging, maar wil jullie ook niet stalken haha.
Hij maakt zo wel weer van alles mee.
En je hebt je handen even vol zo te lezen.
Hij zal toch wel snel op jullie gaan vertrouwen.. Wel ja, het vertrouwen moet groeien, dat komt wel. Ik merk nu alleen wel dat Kita enorm is opgevoed door mijn vorige hond en dat mij dat behoorlijk wat werk bespaard heeft. Plus, Pjotr is voor mij de eerste, echt onzekere hond, is toch wel even aanpassen.Ik vind hem op het strand zondag best heel vrij en open, maar dat is hij nu even niet , wel naar ons en naar ons dochtertje is 'ie echt heel lief, maar mijn ouders kwamen op bezoek (en die had 'ie zondag ook al gezien) en dat vond 'ie maar niks.
Ik denk dat dat wel weer mee zal gaan vallen zodra hij weer zijn eigen veilige basis terug heeft.
Hier was het de eerste twee weken net zo en pas in de derde week begon hij zich echt open te stellen naar mij toe.
Lekker op z'n rug met die lange stelten naast me op de bank
Nu had hij natuurlijk wel meneer en mevrouw 'no nonsense' naast zich om het wat makkelijker te maken, maar die praatjes komen ongetwijfeld wel
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Wat een geweldig mooie hond!
Veel plezier met hem. Het zal vast niet lang duren voordat hij een baasje gevonden heeft.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Boerenfoxje x Tamaskan lijkt het wel.runninggirl schreef:Ik vind 'm ook veel weg hebben van een Tamaskan die ik ken.Jion schreef:Nah dat is aan jou wel besteed toch?!
Zou er husky in zitten denk je?
- dagmar88
- Zeer actief
-Gaby- schreef:Boerenfoxje x Tamaskan lijkt het wel.runninggirl schreef:Ik vind 'm ook veel weg hebben van een Tamaskan die ik ken.Jion schreef:Nah dat is aan jou wel besteed toch?!
Zou er husky in zitten denk je?(Kans dat er Tamaskan in zit is wel héél klein, dus zal misschien toch eerder wat husky zijn o.i.d.) Geinig en mooi hondje om te zien hoor! Hopelijk valt er weer iemand van het forum voor, kunnen we hem blijven volgen net als Pjotr.
En bij de dierenwinkel op de arm naar de vogeltjes kijken.
Hij gaat wat langer blijven omdat hij een gedragsprobleem heeft (angst agressie) zodat we kunnen kijken hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Dus kan nog even van hem genieten
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
ahhh wat leuk dat je zo weg van hem bent!!
Tis echt wel een schatje, alleen zo onzeker als iets... Zonde! Als pup was hij juist haantje de voorste...
RIP Cena
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Gewoon even uit nieuwsgierigheid: Hoe reageert Charlie op de andere honden ivm haar hondagressie?dagmar88 schreef:-Gaby- schreef:Boerenfoxje x Tamaskan lijkt het wel.runninggirl schreef:Ik vind 'm ook veel weg hebben van een Tamaskan die ik ken.Jion schreef:Nah dat is aan jou wel besteed toch?!
Zou er husky in zitten denk je?(Kans dat er Tamaskan in zit is wel héél klein, dus zal misschien toch eerder wat husky zijn o.i.d.) Geinig en mooi hondje om te zien hoor! Hopelijk valt er weer iemand van het forum voor, kunnen we hem blijven volgen net als Pjotr.
Hij is in het echt een stuk minder stoer en kleiner dan dat hij op de foto overkomt hoor.
![]()
![]()
Maar oh oh wat een poepig hondje, ben er helemaal weg van. Vooral z'n gekke huppeltjes en bokkensprongen buiten.
En bij de dierenwinkel op de arm naar de vogeltjes kijken.
Hij gaat wat langer blijven omdat hij een gedragsprobleem heeft (angst agressie) zodat we kunnen kijken hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Dus kan nog even van hem genieten
- dagmar88
- Zeer actief
SannePP schreef:ahhh wat leuk dat je zo weg van hem bent!!Tis echt wel een schatje, alleen zo onzeker als iets... Zonde! Als pup was hij juist haantje de voorste...
En dan is het best lastig om 'hard' te zijn en er niet in mee te gaan.
Hij durft nu wel lekker naast me op de stoel om zich heen te koekeloeren en slapen
En buiten was hij al een stuk vrolijker/minder geknepen.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Wat een dotje!! Binnenkort eens afspreken dat ik alleen Yara meeneem?
Die is erg open en lief voor alle honden...

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Is je camera kapot, Dagmar? 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- dagmar88
- Zeer actief
Meghan schreef: Gewoon even uit nieuwsgierigheid: Hoe reageert Charlie op de andere honden ivm haar hondagressie?
http://www.youtube.com/watch?v=N9erI8fyo4Q
http://www.youtube.com/watch?v=aHw9K0dn8cs
Buiten heeft ze de ruimte nodig om te kunnen negeren. Daar zal ze denk ik nooit echt lol in andere honden krijgen.
Maar binnenshuis vindt ze reutjes vanaf een leuk middenmaatje gezellig. Ze is wel heel streng en kan stevige correcties uitdelen, maar nooit op een nare manier. Juist heel duidelijk.
't Hondje negeert ze nu keurig zolang hij het niet heel bont maakt
Ja, leuk!HillieS schreef:Wat een dotje!! Binnenkort eens afspreken dat ik alleen Yara meeneem?
Ariane schreef:Is je camera kapot, Dagmar?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Lastig hoor, geduld moeten hebben... Tibbe
Oh, en Hondje heeft een naam 
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
SannePP schreef:Tibbe, leuk!!!
Tibbe heeft me al zover dat ik vandaag mijn scharrelgehakt met hem heb gedeeld.
Dat smaakte beter dan zijn bakje smuldier
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Leuke naam 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik vind hem ook erg leuk. Gelukkig is het een reutje. 
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Wat een leuk meiske is ze toch! Maar ze doet het zo te horen en te zien dus prima!dagmar88 schreef:Meghan schreef: Gewoon even uit nieuwsgierigheid: Hoe reageert Charlie op de andere honden ivm haar hondagressie?
Ze maakt er gehakt van!
http://www.youtube.com/watch?v=N9erI8fyo4Q
http://www.youtube.com/watch?v=aHw9K0dn8cs
Nee hoor, ze is tegenwoordig sowieso (naar haar maatstaven) een stuk milder.
Buiten heeft ze de ruimte nodig om te kunnen negeren. Daar zal ze denk ik nooit echt lol in andere honden krijgen.
Maar binnenshuis vindt ze reutjes vanaf een leuk middenmaatje gezellig. Ze is wel heel streng en kan stevige correcties uitdelen, maar nooit op een nare manier. Juist heel duidelijk.
't Hondje negeert ze nu keurig zolang hij het niet heel bont maakt![]()
En ze lijkt wel op Enzi met d'r genies, dat doet hij ook.
- dagmar88
- Zeer actief
Meghan schreef: Wat een leuk meiske is ze toch! Maar ze doet het zo te horen en te zien dus prima!![]()
En ze lijkt wel op Enzi met d'r genies, dat doet hij ook.
Was eigenlijk bang dat ik geen gastgezin zou mogen zijn vanwege haar, maar ben gewoon eerlijk geweest en gelukkig durfden ze het toch aan.
Ze helpt zelfs heel goed mee met opvoeden, lekker makkelijk
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Tibbe's zijn leuk
Veel plezier met het mooie jongetje.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017