Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vergunning voor wandelen meerdere honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Vergunning voor wandelen meerdere honden

Ongelezen bericht door sirene »

Is er hier iemand die ook al ervaring heeft met een vergunning (aanvragen) voor het mogen wandelen met meerdere honden (meer dan 3 per begeleider) in een uitlaatgebied ?
Ze willen dat hier in gaan voeren. Kost 30€ per jaar. Dat is niet zo heel veel maar bovenop de kennelbelasting (weet niet meer hoe veel, >500 € per jaar iig). En daarbij een vergunning voor een openbaar gebied ? De boswachter had het over overlast. Als ik die 30 € betaal is de overlast voorbij ?

En kan iemand mij de regels voor die vergunning linken ? Ik kan helemaal niets hierover vinden op de site van staatsbosbeheer.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Vergunning voor wandelen meerdere honden

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Wel hoorde ik dat ze hier wilde invoeren dat je met niet meer dan 2 honden p.p. mocht wandelen, maar dat is tot op heden nog niet ingevoerd gelukkig. Ik vind het een vreemd verhaal, kan me bijna niet voorstellen dat zoiets kan en mag.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja dat zal dan ontmoedigings-beleid zijn :piew: en een leuke nieuwe melkkoe :oeps:
wie verzint het.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Saschesfloor schreef:Hier heb ik nog nooit van gehoord. Wel hoorde ik dat ze hier wilde invoeren dat je met niet meer dan 2 honden p.p. mocht wandelen, maar dat is tot op heden nog niet ingevoerd gelukkig. Ik vind het een vreemd verhaal, kan me bijna niet voorstellen dat zoiets kan en mag.
Hier is het al op sommige plekken dat je met maar 3 honden pp mag lopen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het vooral vreemd dat het om overlast zou gaan. Die overlast blijft toch hetzelfde of iemand nou wel of geen 30€ heeft betaald.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ja dat is hier ook overwogen voor lopen met meer dan 6 honden, ging om 1 bepaald gebied waar hondenuitlaatservices het hele gebied bevolkten met hun grote groepen. Is bij mijn weten (nog) niet doorgegaan.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
sirene
Zeer actief
Contacteer:

yuki schreef:Ja dat is hier ook overwogen voor lopen met meer dan 6 honden, ging om 1 bepaald gebied waar hondenuitlaatservices het hele gebied bevolkten met hun grote groepen. Is bij mijn weten (nog) niet doorgegaan.
Ik begreep dat het vooral voor HUSsen is ingesteld en dat ze maar een bepaald aantal vergunningen afgeven voor 1 gebied. Als er dus particulieren zoals ik een vergunning aanvragen gaat dat ten koste van een HUS.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

sirene schreef:
yuki schreef:Ja dat is hier ook overwogen voor lopen met meer dan 6 honden, ging om 1 bepaald gebied waar hondenuitlaatservices het hele gebied bevolkten met hun grote groepen. Is bij mijn weten (nog) niet doorgegaan.
Ik begreep dat het vooral voor HUSsen is ingesteld en dat ze maar een bepaald aantal vergunningen afgeven voor 1 gebied. Als er dus particulieren zoals ik een vergunning aanvragen gaat dat ten koste van een HUS.
klopt geloof voor het gebied dat ik bedoelde maximaal 3 ofzo, terwijl er denk ik 6 of 7 (of wel meer) actief zijn. Maar jee met 3 honden een vergunning vind ik wel van de zotten....
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

oh wat een onzin weer zeg :80: :schrik:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Waar willen ze dat invoeren dan? Lijkt me lastig te controleren overigens, maar toch een hoop gezeik waar je niet op zit te wachten.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Het is nog te vroeg, maar je zou aan een 1 april grap denken.
Wat een flauwekul.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Toch heb ik het vaker gehoord dat in bepaalde gebieden je maar met een max van 2 of 3 honden mag lopen tenzij je kunt aantonen dat ze prive gehouden worden en dat je dus geen hus bent.

Suzanne
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Overlast beperken door heffingen te gaan invoeren? Tuurlijk.. Misschien moeten ze eens stoppen met mensenrecreatie IN een hondenlosloopgebied te plaatsen, dan is de "overlast" vast ook een stuk minder :')
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik heb het al eens gezien in de buurt, een bord dat je er met max 2 honden p/p mag lopen daar :denken: ik vind dat raar. Een vergunning met mijn 3 honden? ook raar. Ik betaal me scheel aan hondenbelasting dan ook nog een vergunning?
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Een vergunning van sbb heeft niks te maken met kennel/ hondenbelasting van de gemeente.
Vraag me af hoe ze het gaan invoeren dan, of er een verschil wordt gemaakt tussen commerciele activiteiten en particulieren. Dat het ging komen was een kwestie van tijd volgens mij.

De overlast gaan ze dan beperken door eisen te stellen in de vergunning, denk aan tijden, dagen, hoeveelheden vergunningen etc.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

grover schreef:Overlast beperken door heffingen te gaan invoeren? Tuurlijk.. Misschien moeten ze eens stoppen met mensenrecreatie IN een hondenlosloopgebied te plaatsen, dan is de "overlast" vast ook een stuk minder :')
Waar kan ik klagen over de loslopende kinderen en de modelvliegtuigjes?!
En de grootste overlast, die mensen die zo nodig met hun jeep (met zo'n groen logo) heel hard over het veld moeten rijden in een wandelgebied.
Ik denk dat die bij een veel groter deel van het reguliere publiek als 'overlast' tellen....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is toch echt bedoeld alleen voor HUSsen?
Ik dacht juist dat als je kon aantonen dat je niet "bedrijfsmatig" aan het uitlaten was, maar gewoon met je eigen honden wandelde er geen probleem was?

Ook nauwelijks te controleren natuurlijk, maar met 10 of meer eigen honden wandelen zal wel niet zo vaak gebeuren :wink:

Wat ~suzanne~ zegt dus :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

In Ede zit al een gebied, de Sysselt, waar je nog maar met 2 honden per begeleider mag lopen. Dit wordt gecontroleerd door de boswachters die regelmatig rondrijden. Voor zover ik weet is dit ingesteld om de overlast van de hussen te voorkomen. Maar de hussen gaan nu allemaal gezellig naar de hei. Het andere losloopgebied. Dus of dat nou zoveel nut heeft...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sirene schreef:Is er hier iemand die ook al ervaring heeft met een vergunning (aanvragen) voor het mogen wandelen met meerdere honden (meer dan 3 per begeleider) in een uitlaatgebied ?
Ze willen dat hier in gaan voeren. Kost 30€ per jaar. Dat is niet zo heel veel maar bovenop de kennelbelasting (weet niet meer hoe veel, >500 € per jaar iig). En daarbij een vergunning voor een openbaar gebied ? De boswachter had het over overlast. Als ik die 30 € betaal is de overlast voorbij ?

En kan iemand mij de regels voor die vergunning linken ? Ik kan helemaal niets hierover vinden op de site van staatsbosbeheer.
Goeiedag zeg! Nog meer regeltjes :ugh:
Lijkt me dat je hier helemaal bezwaar tegen kunt maken. Stelletje gekken :piew:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

ranetje schreef:Dat is toch echt bedoeld alleen voor HUSsen?
Ik dacht juist dat als je kon aantonen dat je niet "bedrijfsmatig" aan het uitlaten was, maar gewoon met je eigen honden wandelde er geen probleem was?
En dan nóg is het voor een HUS natuurlijk helemaal een schijntje, die 30 euro. Want die kan dat ook allemaal weer aftrekken. Ik vind het te debiel voor woorden dat een particulier bovenop - de al debiele - hondenbelasting ook nog eens 30 euro moet betalen vanwege het hebben van 3 honden. Het moet toch niet gekker worden.
Ik ga denk ik de mensen met 3 kinderen of 3 katten ook maar eens aangeven. Die veroorzaken mij meer overlast.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

SBB vindt inderdaad dat Hussen niet gratis gebruik mogen maken van "hun" bos.
en 30 euro wordt het zeker niet. de "geruchten" gaan dat SBB 1 euro per hond per wandeling
wil gaan vragen. vraag me niet hoe ze dat willen controleren. voor een Hus die professioneel
bezig is en dus niet met 15 honden tegelijk door het bos struint is 30 euro trouwens een behoorlijk bedrag.
Ik verdien bij lange na niet wat ik als minumum voor mijn uren zou krijgen bij een bedrijf. maar het werk is zo leuk :-)
Godzijdank heb ik al jaren een eigen terrein met mijn hus. geen overlast en lekker veilig.
en nog gezellig spelen ook.
SBB is er dus mee bezig. ik ben benieuwd hoe en wanneer ze het gaan invoeren.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Lief schreef:
grover schreef:Overlast beperken door heffingen te gaan invoeren? Tuurlijk.. Misschien moeten ze eens stoppen met mensenrecreatie IN een hondenlosloopgebied te plaatsen, dan is de "overlast" vast ook een stuk minder :')
En de grootste overlast, die mensen die zo nodig met hun jeep (met zo'n groen logo) heel hard over het veld moeten rijden in een wandelgebied.
Ik denk dat die bij een veel groter deel van het reguliere publiek als 'overlast' tellen....
Jij snapt 'm :lol1: Modelvliegtuigjes, vliegers, freaking kitebuggy's op het veld.. :schrik: Om maar te zwijgen over die hordes kinderen-in-zwemkleding op warme dagen.. Die Jeeps ben ik goddank nog niet tegengekomen trouwens, over asociaal gesproken :ugh:

Joh als we hier aan beginnen.. De stukken waar je lekker je hond kunt laten uitrennen zijn al zo schaars, nu is het nog "meer dan 3 honden" maar waar gaat het heen? Straks moeten we allemaal entree gaan betalen om een losloopgebied te betreden of weet ik het wat...
Lief
Zeer actief
Contacteer:

O maar Grover, met de sneeuw hadden we heuse kiteboarders op het veld, dus je kan onmogelijk denken alles al meegemaakt te hebben.
Ik ben benieuwd hoe vaak mijn honden Italiaans willen gaan eten dadelijk...

Maar hoe denken ze zo'n regel te gaan controleren? Dan heb ik als ik met Sonja oploop ook ineens een naker hoor! En de dan nog overblijvende honden zijn van 'baas onbekend'.
Je loopt toch niet met de eigendomspapieren van je honden door de modder te sjouwen?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik geloof dat ik meneer de boswachter maar ga mailen om wat opheldering te vragen.

Het ging echt om 30€ voor particulieren met meer dan 3 honden. En dat telde dan alleen in dat gebied (terwijl ze het dus in een ander gebied (dat van die mieren knuffelaar :mrgreen: ) ook willen invoeren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Echt, het moet niet gekker worden. Ik hoop dat dit niet waar is, want waar stopt het dan? Prima dat ze overlast willen aanpakken en ik heel misschien dat het de mensen die het allemaal niet zo nauw nemen met de regels ontmoedigd (al denk ik dat ze dit net zo makkelijk aan hun laars lappen), maar ik geloof nooit dat dit de manier is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Er heeft gewoon weer iemand een vette premie gekregen voor het bedenken van deze nieuw toekomstige inkomstenbron :roll:
Marion. schreef:Ik ga denk ik de mensen met 3 kinderen of 3 katten ook maar eens aangeven. Die veroorzaken mij meer overlast.
:oohja: Die mensen met kinderen he. Die zitten jou toch wel heel erg hoog he :denken: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Lief schreef:
kinderen zijn mensen hoor, geen diersoort.
(ik blijf het gewoon eeuwig herhalen)
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Marion. schreef:
ranetje schreef:Dat is toch echt bedoeld alleen voor HUSsen?
En dan nóg is het voor een HUS natuurlijk helemaal een schijntje, die 30 euro. Want die kan dat ook allemaal weer aftrekken. Ik vind het te debiel voor woorden dat een particulier bovenop - de al debiele - hondenbelasting ook nog eens 30 euro moet betalen vanwege het hebben van 3 honden. Het moet toch niet gekker worden.
Ik ga denk ik de mensen met 3 kinderen of 3 katten ook maar eens aangeven. Die veroorzaken mij meer overlast.
nog een keer in de herhaling: kinderen zijn mensen, geen diersoort.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik snap het idee erachter wel aangezien ik nooit mensen met meer dan 3 honden tegenkom die wél het zooitje bij elkaar kunnen houden..

maarrr... dat gaat niet beter worden als ze voor 30 euro een vergunning krijgen
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Corneliana schreef:nog een keer in de herhaling: kinderen zijn mensen, geen diersoort.
Mensen zijn zoogdieren hoor. Gewoon een diersoort.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”