Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amsterdammers met jonge hondjes?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Amsterdammers met jonge hondjes?

Ongelezen bericht door Leonie. »

Misschien moet dit eigenlijk in het opvang forum, maar ik probeer het even hier.

Het lijkt mij zo leuk om voor mijn hondje een speelkameraadje in de buurt te hebben. Nu speelt hij natuurlijk wel met andere honden in het park, maar dit zijn vaak of heel grote honden, of semi-loopse teefjes, of oude honden die chagrijnig van hem worden :lol1: of hondjes van mensen die liever doorlopen. Volgens mij zou het heel leuk zijn als hij af en toe/regelmatig met een hondje van zijn eigen leeftijd/formaat kan spelen. Misschien zijn is er wel een baasje in Amsterdam (Centrum/West) waar hij af en toe op bezoek kan? Hier thuis spelen mag natuurlijk ook, ik heb wel maar een heel klein huisje. Wellicht kan het met oppassen gecombineerd worden.

Het is natuurlijk een 'long shot', maar wie weet is er toevallig iemand met hetzelfde 'probleem' als ik!

Mijn hondje vindt trouwens alle andere honden leuk en is zelf nog heel druk en speels. Hij is 8 maanden en echt nog pup, maar kan het vaak met wat oudere honden ook goed vinden. Zelfs als ze naar hem snauwen blijft hij de neus likken :D
dagmar88
Zeer actief

Re: Amsterdammers met jonge hondjes?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Leonie. schreef:Hij is 8 maanden en echt nog pup, maar kan het vaak met wat oudere honden ook goed vinden. Zelfs als ze naar hem snauwen blijft hij de neus likken :D

:engel:
Leonie.
Zeer actief

Tja het is nog een beetje een naïeveling ;)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Leonie. schreef:Tja het is nog een beetje een naïeveling ;)
ja maar voor andere honden echt geen pup meer en naïef is ie ook niet
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Oh?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Leonie. schreef:Oh?
Als hij andere honden blijft opzoeken (neus likken) terwijl die corrigeren is hij eigenlijk nogal brutaal bezig :wink: En met 8 maanden is het voor andere honden geen pup meer maar een tiener die indien nodig op z'n plek wordt gezet.

Het is dat ik heel, heel erg uit de richting woon want Coda is van dezelfde leeftijd en had dat wel leuk gevonden :ok:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Maeve schreef:
Als hij andere honden blijft opzoeken (neus likken) terwijl die corrigeren is hij eigenlijk nogal brutaal bezig :wink: En met 8 maanden is het voor andere honden geen pup meer maar een tiener die indien nodig op z'n plek wordt gezet.

Het is dat ik heel, heel erg uit de richting woon want Coda is van dezelfde leeftijd en had dat wel leuk gevonden :ok:
Dat soort brutale tieners kan Mila echt niet uitstaan. Dan kijkt ze echt zo van: 'Begrijp je nou nóg niet dat ik geen gedoe aan mijn mooie hoofdje wil?'
Ik houd Mila dus maar uit de buurt van zulke hondjes, want die krijgen van haar direct een fikse snauw om ze manieren bij te brengen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik woon in Amstelveen en heb een puber meisje van 9 maanden en een pup meisje van 3 maanden (of is dat ook geen pup meer? :engel: )
Leonie.
Zeer actief

Ja dat was leuk geweest Maeve, ik ben gek op Tollers!

Toch noem ik het naïef, zo vrolijk op alle honden afstappen, hij gaat er vanuit dat ze allemaal willen spelen. Gelukkig weet hij zich wel in te houden qua hyperheid, als hij merkt dat een andere hond er niets van moet. Maar hij blijft ze lief vinden ;)

Oh ja ik vind het altijd wel goed als honden als Mila hem een snauw geven, hij moet dat toch ook leren.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Beklikken is niet zo lief als het lijkt :wink: Bij mijn Kiyoshi ging een teef eerst zijn beklikken om vervolgens op hem te rijden. Dat was ook niet schattig bedoelt :mrgreen:
Leonie.
Zeer actief

Maryanne schreef:Ik woon in Amstelveen en heb een puber meisje van 9 maanden en een pup meisje van 3 maanden (of is dat ook geen pup meer? :engel: )
Wat leuk, vlak bij het bos? Wat voor hondjes zijn het? (Waarschijnlijk staat dat naast je bericht, maar ik zie dat niet op mijn telefoon)

Ik vind het beiden nog pups haha. Is dat niet lastig, twee van die jonge hondjes?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:Ja dat was leuk geweest Maeve, ik ben gek op Tollers!

Toch noem ik het naïef, zo vrolijk op alle honden afstappen, hij gaat er vanuit dat ze allemaal willen spelen. Gelukkig weet hij zich wel in te houden qua hyperheid, als hij merkt dat een andere hond er niets van moet. Maar hij blijft ze lief vinden ;)

Oh ja ik vind het altijd wel goed als honden als Mila hem een snauw geven, hij moet dat toch ook leren.
Vergelijk het met een kind dat door een gesprek tussen twee volwassenen schreeuwt. Ook nadat een van de volwassenen vraagt er mee op te houden, toch door schreeuwen en aandacht opeisen. Ergens naief, maar vooral ook erg brutaal en het wekt irritatie op. Ik denk zelf ook dat het goed is als hij daarin door andere honden wordt gecorrigeerd, die kunnen dat veel duidelijker van wij mensen. Maar dan moet je wel honden hebben die dat doe. Nilo hier zou niks doen, die draait zich om en hoopt dat de vervelende pup snel weg gaat :mrgreen:
Leonie.
Zeer actief

Valerie schreef:Beklikken is niet zo lief als het lijkt :wink: Bij mijn Kiyoshi ging een teef eerst zijn beklikken om vervolgens op hem te rijden. Dat was ook niet schattig bedoelt :mrgreen:
Haha, ik dacht dat berijden dominant was en bek likken juist onderdanig?
Die van mij heeft nog nooit wat bereden in elk geval, maar wie weet komt dat nog.
Valerie
Zeer actief

Leonie. schreef:
Valerie schreef:Beklikken is niet zo lief als het lijkt :wink: Bij mijn Kiyoshi ging een teef eerst zijn beklikken om vervolgens op hem te rijden. Dat was ook niet schattig bedoelt :mrgreen:
Haha, ik dacht dat berijden dominant was en bek likken juist onderdanig?
Die van mij heeft nog nooit wat bereden in elk geval, maar wie weet komt dat nog.
Kijk eens hoe een andere hond erop reageert :wink: vaak vinden ze het erg vervelend. Aan mijn Kiyoshi heb je weinig meneer corrigeert niet. Hij staat er alleen maar sullig bij :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

Maeve schreef:Vergelijk het met een kind dat door een gesprek tussen twee volwassenen schreeuwt. Ook nadat een van de volwassenen vraagt er mee op te houden, toch door schreeuwen en aandacht opeisen. Ergens naief, maar vooral ook erg brutaal en het wekt irritatie op.
Goede vergelijking, zo zie ik het ook. Het is dwingend om aandacht vragen, en niet alle honden hebben daar evenveel geduld mee.
Maeve schreef:Ik denk zelf ook dat het goed is als hij daarin door andere honden wordt gecorrigeerd, die kunnen dat veel duidelijker van wij mensen. Maar dan moet je wel honden hebben die dat doe. Nilo hier zou niks doen, die draait zich om en hoopt dat de vervelende pup snel weg gaat :mrgreen:
Mila zal zich eerst ook wegdraaien, en daarna een lipje optrekken, maar meestal snappen dit soort pups die subtielere signalen niet en blijven vrolijk doorgaan. Dan zal Mila wel corrigeren.
Ik herken het soort pups/jonge honden waarbij ze dat doet al op honderd meter afstand, dus ik waarschuw de baasjes altijd al vanaf grote afstand: als je niet wilt dat je pup een snauw krijgt, houdt hem dan maar weg bij deze strenge kleuterjuf ;-)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Maeve schreef:
Als hij andere honden blijft opzoeken (neus likken) terwijl die corrigeren is hij eigenlijk nogal brutaal bezig :wink:
Onzin.
Bek likken is ontzettend onderdanig beleefd. Wel vertrouwelijk maar niet brutaal.

Bang zijn is niet hetzelfde als sociaal of netjes.
Onzin.
Niemand heeft het hier over een bange hond. Maar een hond die doorgaat met contact maken ondanks dat de ander aangeeft dat niet te willen is onbeleefd, niet onderdanig.
DeDiana
Zeer actief

Cleva schreef:
Maeve schreef:
Als hij andere honden blijft opzoeken (neus likken) terwijl die corrigeren is hij eigenlijk nogal brutaal bezig :wink:
Onzin.
Bek likken is ontzettend onderdanig beleefd. Wel vertrouwelijk maar niet brutaal.

Ook als ze er maar mee door blijven gaan? Ik vind het er vaak nogal opdringerig uitzien als een jonge hond maar blijft beklikken terwijl een andere hond aangeeft dat het wel genoeg is geweest of er zichtbaar geïrriteerd door raakt.

En wat heeft bang zijn ermee te maken?
Valerie
Zeer actief

:neenee:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
DeDiana schreef:
Cleva schreef:
Maeve schreef: Als hij andere honden blijft opzoeken (neus likken) terwijl die corrigeren is hij eigenlijk nogal brutaal bezig :wink:
Onzin.

Ook als ze er maar mee door blijven gaan? Ik vind het er vaak nogal opdringerig uitzien als een jonge hond maar blijft beklikken terwijl een andere hond aangeeft dat het wel genoeg is geweest of er zichtbaar geïrriteerd door raakt.

En wat heeft bang zijn ermee te maken?

Niet durven beklikken is een vorm van angst. Dat is ontwijken.

Honden hebben van nature niet niets met elkaar.
Het is of contact of oorlog maar het negeren van vreemde honden is niet natuurlijk.

Niet accepteren dat een hond zich onderdanig opstelt is handelingsverlegenheid aan de kant van de hond waarvan de bek gelikt wordt.
Het zou altijd goed moeten zijn. Het is normaal gedrag.
Hoe kom je daar bij? :scratch:
Mijn honden begroeten andere honden vaak even en lopen dan weer door. En als die hond van te voren aangeeft geen ontmoeting te willen, lopen ze er met een boogje omheen. Prima sociaal gedrag lijkt me aangezien de meeste (volwassen) honden dat zo doen.
Valerie
Zeer actief

Behalve als het gedrag duidelijk niet onderdanig is. Zonder uitnodiging je bij iemands hoofd opdringen is dus niet onderdanig.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Het zou helemaal niet altijd goed moeten zijn, dat ligt aan de motivatie van de hond. Wat voor ons onderdanig lijkt, is dat niet altijd. Bv het feit dat een hond ook doorgaat bij een (normale) correctie, als in onze ogen de gecorrigeerde hond zich al over gegeven heeft, dan heeft die zich dus nog helemaal niet overgegeven. Bij normaal sociale honden heb ik het dan over
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Cleva schreef:Niet durven beklikken is een vorm van angst. Dat is ontwijken.

Honden hebben van nature niet niets met elkaar.
Het is of contact of oorlog maar het negeren van vreemde honden is niet natuurlijk.

Niet accepteren dat een hond zich onderdanig opstelt is handelingsverlegenheid aan de kant van de hond waarvan de bek gelikt wordt.
Het zou altijd goed moeten zijn. Het is normaal gedrag.
Een pup die voor een volwassen hond gaat springen, eromheen blijft draaien en constant de bek likt, is niet meer bezig met contact maken (dat is dan al lang en breed gebeurd), maar dringt zich op een onderdanige manier op.
Contact maken is prima, dat wil mijn hond van nature ook, maar dan op een rustige manier. Of het nou een onderdanige pup, een overenthousiaste labrador of een hitsige reu is die zich opdringt, ze moet daar niets van hebben.
Volgens mij is dat geen angst, maar meer een kwestie van weinig tolerantie ten opzichte van honden die haar persoonlijke ruimte niet respecteren.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Bek likken is toch wel algemeen geaccepteerd als zijnde onderdanig, hoor.
Gaan we nou de hele hondentaaldiscussie over doen, of zo?
Kennelijk. Ik denk dat honden iets meer nuances kennen dan jij :wink:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

bek likken kan wel meer betekenen, ligt eraan wanneer en hoe de hond dat doet..

bv 2 verschillende situaties van bek likken.
1 om haar onderdanigheid te tonen, zo van vind mij lief ik vind jou ook lief (onderdanige houding), dit kan zelfs nadat de hond even chagrijnig gereageerd heeft naar de andere hond waar de bek van gelikt wordt..
en vb 2 kan bek likken om geforceerd de andere uit te lokken, bv gepaard met het lijf tegen de andere hond schuren en met de kont duwen. dit soort bek likken kan overgaan tot proberen de andere hond te berijden, heel anders bedoeld dus :engel:

maar je hebt ook opdringerige bek likken, om de andere hond iets te laten doen (bv spelen) terwijl de andere hond aan geeft dit niet te moeten, dit vind ik niet zo sociaal gedrag en zijn ook niet alle honden van gediend en kan de hond dus een snauw krijgen.. als de hond dan nog blijft bek likken, vind ik dat de hond geen respect kan tonen maar zijn/haar zin wilt door drijven..
Laatst gewijzigd door Browny op 18 feb 2013 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Oh ja. Ik zal de nuance niet kennen.

Goed hoor, dan draai je er een punt aan om je chagrijnige rothond normaal te laten lijken. Het zal me worst wezen.
Alle honden die ik ooit gehad heb konden er in ieder geval heel prima mee omgaan. Ook de klootzakjes.
:LOL:
Gaat het verder wel goed met je?
DeDiana
Zeer actief

Browny schreef:maar je hebt ook opdringerige bek likken, om de andere hond iets te laten doen (bv spelen) terwijl de andere hond aan geeft dit niet te moeten, dit vind ik niet zo sociaal gedrag en zijn ook niet alle honden van gediend en kan de hond dus een snauw krijgen.. als de hond dan nog blijft bek likken, vind ik dat de hond geen respect kan tonen maar zijn/haar zin wilt door drijven..
Dit is ook hoe ik het interpreteer.
Maar goed, misschien lijdt mijn hond dus gewoon aan handelingsverlegenheid.
Zou ik er een gt voor moeten inschakelen? Want het klinkt vrij ernstig. :hmmm:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Leonie. schreef:
Maryanne schreef:Ik woon in Amstelveen en heb een puber meisje van 9 maanden en een pup meisje van 3 maanden (of is dat ook geen pup meer? :engel: )
Wat leuk, vlak bij het bos? Wat voor hondjes zijn het? (Waarschijnlijk staat dat naast je bericht, maar ik zie dat niet op mijn telefoon)

Ik vind het beiden nog pups haha. Is dat niet lastig, twee van die jonge hondjes?
Jack Russell Terriers, en hele lieve :I:
We wonen vlak bij het Amsterdamse Bos, alhoewel ik daar in de weekenden liever niet loop.

Gaat best hoor, de moeders wonen ook hier en ze krijgen daar een prima opvoeding van. :wink:
Leonie.
Zeer actief

Maryanne schreef: Gaat best hoor, de moeders wonen ook hier en ze krijgen daar een prima opvoeding van. :wink:
Oh drukke boel dus ;) Ja dan klinkt het al anders. Twee pups opvoeden in mijn eentje lijkt me best zwaar!

Gezellig is het trouwens geworden in mijn topic :ok:

Mocht iemand nog willen reageren: mijn hondje is van het onderdanige. Voor vrijwel alle honden gaat hij liggen en het likken komt heel lief en niet opdringerig over. Het is echt een sociaal hondje voor zover ik dat kan beoordelen. Alleen erg druk, maar dat zal deels leeftijd zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”