Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
undercover in nederland.
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
undercover in nederland.
Iemand gisteren de aflevering gezien?
Ging over een stichting in friesland die mislukte hulphonden plaatst....
Vreselijk mens zeg. Haar reactie zegt al genoeg.
Ik zou daar never nooit niet wat voor willen doen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: undercover in nederland.
Heb je misschien een linkje?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Sanne!!
- Zeer actief
Ja hoor!
http://tvblik.nl/undercover-nederland/a ... bject_map=[469899706397277]&action_type_map=[%22og.likes%22]&action_ref_map=[]
http://tvblik.nl/undercover-nederland/a ... bject_map=[469899706397277]&action_type_map=[%22og.likes%22]&action_ref_map=[]
- Sanne!!
- Zeer actief
Pfff lukt niet.
Moet nu ff werken vanmiddag doe ik het even via de computer want zit nu op mijn telefoon...
Maar denk als je zoekt op rtlgemist.nl
Dat je hem ook wel vind
Moet nu ff werken vanmiddag doe ik het even via de computer want zit nu op mijn telefoon...
Maar denk als je zoekt op rtlgemist.nl
Dat je hem ook wel vind
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Ja ik heb het gekeken. Die vrouw heeft lasla meegenomen, maar hebben ze nog wel het geld teruggekregen?
Vreselijke vrouw trouwens!
Vreselijke vrouw trouwens!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het even teruggekeken op Uitzending Gemist maar vind het een beetje een onsamenhangend verhaal van die moeder met 16-jarige autistische dochter. Want ze hebben Lasse als hulphond gekocht maar brengen 2 honden (Sheltie én Collie) terug?
De "dame" van Stichting Hulphond Friesland vind ik ook een enorm onsympathiek mens, maar ik geloof niet dat ze door deze uitzending iets drastisch zal gaan veranderen. Ze lijkt niet voor rede vatbaar en houdt erg van de fout elders leggen.
Maar als je een hulphond verkoopt voor duizenden euro's, dan mag je toch verwachten dat er nazorg is, en begeleiding indien nodig? Zij levert een hulphond en daar moet je het dan maar mee doen. Als je vragen hebt wordt je blijkbaar niet verder geholpen...
De "dame" van Stichting Hulphond Friesland vind ik ook een enorm onsympathiek mens, maar ik geloof niet dat ze door deze uitzending iets drastisch zal gaan veranderen. Ze lijkt niet voor rede vatbaar en houdt erg van de fout elders leggen.
Maar als je een hulphond verkoopt voor duizenden euro's, dan mag je toch verwachten dat er nazorg is, en begeleiding indien nodig? Zij levert een hulphond en daar moet je het dan maar mee doen. Als je vragen hebt wordt je blijkbaar niet verder geholpen...
-
joytje333
- Zeer actief
Ze hebben de sheltie gekregen(lasla), dat is de hulphond en ze hadden al een collie, maar omdat lasla haar werk niet kon doen hebben ze haar weer terug moeten brengen.LongFields schreef: Want ze hebben Lasse als hulphond gekocht maar brengen 2 honden (Sheltie én Collie) terug?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou ja, "gekregen"... Voor 4000 euro gekocht bedoel je. De Collie werd echter ook ingeleverd...joytje333 schreef:Ze hebben de sheltie gekregen(lasla), dat is de hulphond en ze hadden al een collie, maar omdat lasla haar werk niet kon doen hebben ze haar weer terug moeten brengen.LongFields schreef: Want ze hebben Lasse als hulphond gekocht maar brengen 2 honden (Sheltie én Collie) terug?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Net een 'wat te dure ' stofzuiger he die Lasla....LongFields schreef:Nou ja, "gekregen"... Voor 4000 euro gekocht bedoel je. De Collie werd echter ook ingeleverd...joytje333 schreef:Ze hebben de sheltie gekregen(lasla), dat is de hulphond en ze hadden al een collie, maar omdat lasla haar werk niet kon doen hebben ze haar weer terug moeten brengen.LongFields schreef: Want ze hebben Lasse als hulphond gekocht maar brengen 2 honden (Sheltie én Collie) terug?
Inruilen...
En dan doet-ie-niet wat ie moet doen en breng je ook je andere hond maar weg.
Ik heb het niet gezien maar wel gehoord terwijl ik achter de PC zat...( ik kan die Stegeman niet lijen
Ik kreeg persoonlijk kromme tenen van de moeder en niet zozeer van die stichting..
Daar was zeker wel wat 'aan de hand' hoor, maar ik krijg echt jeuk van die mensen die buiten alle wegen om zelf wel even wat gaan regelen (ja ja, het stelsel deugt niet blah) omdat het allemaal nu, snel, direct en op HUN manier moet
Alles is en moet maakbaar zijn he?
Behalve hun kinderen, want daar moet de hele wereld omheen gebouwd worden en daarvoor moet iedereen direct een stap harder zetten...
Nou nee, zo werkt het dus niet he?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Als ik zoveel geld voor een hond betaal verwacht ik ook dat die hond normaal doet. Niet ene uitvallende hond die niet door wil lopen 
Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten
Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou ja, ik weet niet hoe lang ze de hulphond al hadden en hoe vaak ze aan een dichte deur hebben gestaan voor advies of hulp met betrekking tot Lasla, maar ik kan me best indenken dat je op een gegeven moment in je wanhoop besluit om hulp te vragen om de Stichting te kunnen bereiken. Ik zou dat persoonlijk niet via een medium als Undercover in Nederland doen, maar ieder zijn keus natuurlijk.
Als ik duizenden euro's zou hebben neergelegd voor een hulphond, dan mag ik toch ook wel verwachten dat deze hulphond doet waar hij voor opgeleid is zou je denken.
En het geval staat niet op zichzelf, zo begreep ik van Brigitte van Gestel, die blijkbaar flink wat meer honden die bij de betreffende stichting vandaan zijn gekomen moet bij- cq herscholen. Ligt dat dan allemaal aan de eigenaren, of zou er toch iets flink mis zijn met de stichting zelf?
Als ik duizenden euro's zou hebben neergelegd voor een hulphond, dan mag ik toch ook wel verwachten dat deze hulphond doet waar hij voor opgeleid is zou je denken.
En het geval staat niet op zichzelf, zo begreep ik van Brigitte van Gestel, die blijkbaar flink wat meer honden die bij de betreffende stichting vandaan zijn gekomen moet bij- cq herscholen. Ligt dat dan allemaal aan de eigenaren, of zou er toch iets flink mis zijn met de stichting zelf?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik verbaasde me ook over de hondkeuzes trouwens. Een sheltie vind ik nu niet direct het voorbeeld van een stabiele hond. Ik vind het vaak toch gevoelige hondjes...
-
joytje333
- Zeer actief
LongFields schreef:Nou ja, "gekregen"... Voor 4000 euro gekocht bedoel je. De Collie werd echter ook ingeleverd...joytje333 schreef:Ze hebben de sheltie gekregen(lasla), dat is de hulphond en ze hadden al een collie, maar omdat lasla haar werk niet kon doen hebben ze haar weer terug moeten brengen.LongFields schreef: Want ze hebben Lasse als hulphond gekocht maar brengen 2 honden (Sheltie én Collie) terug?
Dat snap ik dan eigenlijk niet.

-
joytje333
- Zeer actief
LongFields schreef:Nou ja, "gekregen"... Voor 4000 euro gekocht bedoel je. De Collie werd echter ook ingeleverd...joytje333 schreef:Ze hebben de sheltie gekregen(lasla), dat is de hulphond en ze hadden al een collie, maar omdat lasla haar werk niet kon doen hebben ze haar weer terug moeten brengen.LongFields schreef: Want ze hebben Lasse als hulphond gekocht maar brengen 2 honden (Sheltie én Collie) terug?

-
joytje333
- Zeer actief

-
joytje333
- Zeer actief

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, ik dus ook niet.joytje333 schreef:LongFields schreef:Nou ja, "gekregen"... Voor 4000 euro gekocht bedoel je. De Collie werd echter ook ingeleverd...joytje333 schreef:Ze hebben de sheltie gekregen(lasla), dat is de hulphond en ze hadden al een collie, maar omdat lasla haar werk niet kon doen hebben ze haar weer terug moeten brengen.LongFields schreef: Want ze hebben Lasse als hulphond gekocht maar brengen 2 honden (Sheltie én Collie) terug?Uhh ja haha dat bedoelde ik, maar ik had niet meegekregen dat ze die collie ook weer hadden ingeleverd.
(1 keer was wel genoeg geweest hoor, je post staat er nu 4x
- Machie
- Zeer actief
Ik snapte dat ook niet. Begreep ook niet waar die collie vandaan kwam...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat ben ik met je eens. Hoewel de manier waarop de mevrouw van de stichting reageerde toen ze de kans kreeg om weerwoord te geven (en die kans helemaal niet aangreep) ook wel veelzeggend zou kunnen zijn.Machie schreef: Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten
Bij het googlen naar de stichting kwam ik meer negatieve ervaringen tegen trouwens, er is of was ook een hyves pagina voor aangemaakt. Als het 1 op zichzelf staand geval zou zijn geweest lijkt me niet dat die pagina er zou zijn geweest.
- Machie
- Zeer actief
Zeker zo. De website van de stichting lag er gisteravond uit maar doet het nu weerLongFields schreef:Ja, dat ben ik met je eens. Hoewel de manier waarop de mevrouw van de stichting reageerde toen ze de kans kreeg om weerwoord te geven (en die kans helemaal niet aangreep) ook wel veelzeggend zou kunnen zijn.Machie schreef: Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten
http://www.hhfrl.nl/
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik heb het niet gezien, en ik heb genoeg bedenkingen over het hulphondengebeuren, maar als Alberto met een camera bij mij in de buurt zou komen zou ik waarschijnlijk ook alleen maar in beeld zijn met een waanzinnige blik in de ogen terwijl ik met een schutterspaaltje in de hand op de camera af kom rennen. Vuige taal uitslaand.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
ik heb er een stukje van gezien.Sanne!! schreef:Iemand gisteren de aflevering gezien?
"Ik kan met jou geen discussie voeren, want je gaat huilen."
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja wat moet je ervan zeggen.??
Die autisten begeleidings honden krijgenn natuurlijk wel wat te verduren en te handelen met zaken waar sommige honden niet tegenop gewassen zijn.
Daar kom je pas later achter en een hond blijft een hond en wil bij de 1 nogwel eens totaal ander gedrag laten zien als bij een ander.
Bij Briggitte gaat ook wel eens wat fout en bij ST hulphond net zo net als nu bij St hulphond Friesland.
Even erbij gezegt dat ik Brigitte een kei van een trainster vind en hondenmens.
Ik ken Anita die 1 hond van mij heeft gekregen en ook Brigitte die verschillende honden van mij heeft gehad en getraint ,waarvan er ook 2 afgevallen zijn.
Net als St hulphond die honden van mij heeft en er een paar afvallers zijn.
Of 2 andere hulphonden stichtingen die honden van mij hadden en afgevallen zijn.
Zodra je een hond als gebruikshond of zeg maar werkhond gaat opleiden en gebruiken in de praktijk dan ben je vann een heleboel factoren afhankelijk dan een hulphondenschool die dat beest geleverd heeft en bewust of onbewust kan er ook een boel aan de ouders of de gebruiker liggen in het fout gaan.
Ken een verhaal van een ADL hond van een knul waarvan de ouders het wel prettig vonden dat hun zoons hulphond ook hun zoon zou beschermen en hebben die hond wat lopen ophitsen.
Ja dat gaat niet werken een hulphond die iedereen weghoud die hulp kan bieden of te dicht in de buurt komt.
Je kunt als ouder van een autist niet alles terug leggen bij de stichting als niet goed ,het blijven levende dieren .
Ik weet ook dat er nogal wat geeist word aan perfectie in hulphonden land door clienten.
Overal komen klachten vandaan en bij iedere hulphondenschool neergelegt.
Beetje jammer want het is geen wagen.
Ik vond in dit geval Anita raar en onbeholpen reageren maar ook de moeder van dat meisje.
Had dat kind gewoon lekker die honden laten houden als huishond waar ze lekker mee bezig kon zijn .
Ze ging er leuk mee om en dat is al het halve werk en plezier en kwam buiten wat de bedoeling was.
Ben ondertussen ook flink anders gaan denken over begeleidinghonden voor autisten en psychsiche patienten.
Ze zijn eigenlijk zo onbetrouwbaar en instabiel als de pest en alles moet bij de hond neergelegd worden.
Goeie ingredienten om het te laten mislukken.
Oh en die Umbetrto Stegeman vind ik een naar sensatie mannetje die er een extra vies nasmaakje aan geeft.
Die autisten begeleidings honden krijgenn natuurlijk wel wat te verduren en te handelen met zaken waar sommige honden niet tegenop gewassen zijn.
Daar kom je pas later achter en een hond blijft een hond en wil bij de 1 nogwel eens totaal ander gedrag laten zien als bij een ander.
Bij Briggitte gaat ook wel eens wat fout en bij ST hulphond net zo net als nu bij St hulphond Friesland.
Even erbij gezegt dat ik Brigitte een kei van een trainster vind en hondenmens.
Ik ken Anita die 1 hond van mij heeft gekregen en ook Brigitte die verschillende honden van mij heeft gehad en getraint ,waarvan er ook 2 afgevallen zijn.
Net als St hulphond die honden van mij heeft en er een paar afvallers zijn.
Of 2 andere hulphonden stichtingen die honden van mij hadden en afgevallen zijn.
Zodra je een hond als gebruikshond of zeg maar werkhond gaat opleiden en gebruiken in de praktijk dan ben je vann een heleboel factoren afhankelijk dan een hulphondenschool die dat beest geleverd heeft en bewust of onbewust kan er ook een boel aan de ouders of de gebruiker liggen in het fout gaan.
Ken een verhaal van een ADL hond van een knul waarvan de ouders het wel prettig vonden dat hun zoons hulphond ook hun zoon zou beschermen en hebben die hond wat lopen ophitsen.
Ja dat gaat niet werken een hulphond die iedereen weghoud die hulp kan bieden of te dicht in de buurt komt.
Je kunt als ouder van een autist niet alles terug leggen bij de stichting als niet goed ,het blijven levende dieren .
Ik weet ook dat er nogal wat geeist word aan perfectie in hulphonden land door clienten.
Overal komen klachten vandaan en bij iedere hulphondenschool neergelegt.
Beetje jammer want het is geen wagen.
Ik vond in dit geval Anita raar en onbeholpen reageren maar ook de moeder van dat meisje.
Had dat kind gewoon lekker die honden laten houden als huishond waar ze lekker mee bezig kon zijn .
Ze ging er leuk mee om en dat is al het halve werk en plezier en kwam buiten wat de bedoeling was.
Ben ondertussen ook flink anders gaan denken over begeleidinghonden voor autisten en psychsiche patienten.
Ze zijn eigenlijk zo onbetrouwbaar en instabiel als de pest en alles moet bij de hond neergelegd worden.
Goeie ingredienten om het te laten mislukken.
Oh en die Umbetrto Stegeman vind ik een naar sensatie mannetje die er een extra vies nasmaakje aan geeft.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- HTC-Fivel
- Actief
- Contacteer:
Ik ben heel benieuwd naar de uitzending. Ik heb hem jammer genoeg gemist. Vanavond toch maar even kijken.
Zo op de website ziet het er best goed uit. Netjes ANBI aangesloten, succes verhalen. Ik snap dat mensen hiermee in zee gaan.
Zo op de website ziet het er best goed uit. Netjes ANBI aangesloten, succes verhalen. Ik snap dat mensen hiermee in zee gaan.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb de uitzending gemist. Bewust. Vind het verhaal van Kees (bouvierpoedel) een goede nuancering.
-
lets have fun
Wat een wazig verhaal. Echt rtl. Af en toe kon ik er geen touw aan vast knopen, want waar komt nou die collie vandaan en waarom moest die ook weg? Hadden ze twee hulphonden?
Om heel eerlijk te zijn vond ik die moeder op 1 of andere manier geen "hondenmens". DAt is misschien ook wel een valkuil, dat mensen die niet zoveel met honden hebben toch een hulphond willen "voor hun kind". Aan de andere kant, wanneer je 4000 euro betaald voor een getrainde hond is het geen rare verwachting in ieder geval een hond te krijgen die zich op straat een beetje normaal gedraagd. Lastig hoor.
Trouwens, die mevrouw van de stichting zou wel een curcusje "omgaan met klachten" kunnen gebruiken
Wat een lomperik.
Om heel eerlijk te zijn vond ik die moeder op 1 of andere manier geen "hondenmens". DAt is misschien ook wel een valkuil, dat mensen die niet zoveel met honden hebben toch een hulphond willen "voor hun kind". Aan de andere kant, wanneer je 4000 euro betaald voor een getrainde hond is het geen rare verwachting in ieder geval een hond te krijgen die zich op straat een beetje normaal gedraagd. Lastig hoor.
Trouwens, die mevrouw van de stichting zou wel een curcusje "omgaan met klachten" kunnen gebruiken
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb het gezien maar het was een belabberde reportage zeg. Die mogen allemaal terug naar school, geen touw aan vast te knopen. Ik vond de mevrouw met de hulphond erg naief overkomen. Volgens mij zei ze trouwens op een gegeven moment dat ze ook 2500 euro had betaald voor cursussen, ze doen toch ook altijd een cursus samen met de nieuwe eigenaren, dacht ik? Of bedoelde ze de cursussen die de hond op de hulphondenschool had gehad?
Ik vond het maar een zenuwpezerig hondje die totaal niet geschikt leek, maar goed, ik heb er geen verstand van. Ze had de hulphondenschool vaak gebeld en ze had ook al gesprekken gehad met die mevrouw maar kwam er nergens mee. Tja, sommige mensen zijn totaal niet assertief, en soms ook erg onduidelijk daardoor over wat ze willen/verwachten. Ik denk dat daar iets mis is gegaan, in de communicatie.
Ik vond het maar een zenuwpezerig hondje die totaal niet geschikt leek, maar goed, ik heb er geen verstand van. Ze had de hulphondenschool vaak gebeld en ze had ook al gesprekken gehad met die mevrouw maar kwam er nergens mee. Tja, sommige mensen zijn totaal niet assertief, en soms ook erg onduidelijk daardoor over wat ze willen/verwachten. Ik denk dat daar iets mis is gegaan, in de communicatie.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik vind het trouwens wel iets om DE autistenhhulphond af te kunnen leveren aangezien DE autist niet bestaat.
En welke stichting geeft dan 2 honden af voor 1 autistisch kind? Of is het gewoon, als je er voor betaald krijg je ze, al zijn het er 10?
Wel vond ik die mevrouw van de stichting niet echt klantvriendelijk hoewel ik me ook wel voor kan stellen dat je soms poepmoe wordt van mensen die in hun ogen niet het perfectie "product" in huis krijgen. Al met al zal er wel driftig in geknipt zijn in dat programma om een en ander wat spectaculairder te maken.
De opmerkingen nooit meer honden voor autisten zal haar vast geen klanten opleveren.
En welke stichting geeft dan 2 honden af voor 1 autistisch kind? Of is het gewoon, als je er voor betaald krijg je ze, al zijn het er 10?
Wel vond ik die mevrouw van de stichting niet echt klantvriendelijk hoewel ik me ook wel voor kan stellen dat je soms poepmoe wordt van mensen die in hun ogen niet het perfectie "product" in huis krijgen. Al met al zal er wel driftig in geknipt zijn in dat programma om een en ander wat spectaculairder te maken.
De opmerkingen nooit meer honden voor autisten zal haar vast geen klanten opleveren.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Onze hond komt ook van Hulphond Friesland. Wij hebben het geluk dat onze hond geen collie/sheltie is en van hem was met heel veel training nog wat te maken!
Veel gezinnen hebben geprobeerd Anita te helpen, mailtjes, brieven, maar wat je terug kreeg waren dreigementen!
Anita is al jaren bezig met deze praktijken. Ik hoop dat ze nu eindelijk een keer stopt!
Sheltie was de 'hulphond', maar omdat deze niet functioneerde zei Anita, de hond is gewend om in een roedel te leven, daarom kwam de (fokhond) collie, ook een hond van hulphond friesland, erbij.
De collie is overigens dezelfde dag nog aangeboden als hulphond bij een ander gezin. Dit gezin heeft de hond uiteraard geweigerd!
Overigens is wat je in de uitzending ziet het topje van de ijsberg!
Er zijn veel meer dan 17 mensen gedupeerd.
Veel gezinnen hebben geprobeerd Anita te helpen, mailtjes, brieven, maar wat je terug kreeg waren dreigementen!
Anita is al jaren bezig met deze praktijken. Ik hoop dat ze nu eindelijk een keer stopt!
Sheltie was de 'hulphond', maar omdat deze niet functioneerde zei Anita, de hond is gewend om in een roedel te leven, daarom kwam de (fokhond) collie, ook een hond van hulphond friesland, erbij.
De collie is overigens dezelfde dag nog aangeboden als hulphond bij een ander gezin. Dit gezin heeft de hond uiteraard geweigerd!
Overigens is wat je in de uitzending ziet het topje van de ijsberg!
Er zijn veel meer dan 17 mensen gedupeerd.
-
Mojuan
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:
Hij heet Alberto
http://www.albertostegeman.nl/