Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tijdens slaap anaalklieren legen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

tijdens slaap anaalklieren legen

Ongelezen bericht door wiebel »

Als boef zich helemaal ontspant (tijdens diepe slaap) komt er nog wel eens wat anaalkliersap vrij. Uiteraard stinkt dit verschrikkelijk en vraag me af of iemand dit herkend? Of tips heeft?

Hij eet vers en zijn ontlasting is goed, af en toe naar mijn idee zelfs te hard. Als hij een keer brokken krijgt is het daarna wel wat zacht, maar die link met het lozen van zijn anaalklieren is er niet .
Wat eruit komt is ook niet bruin of smeuïg, maar echt water. Ligt dan onder zijn staart een plasje vocht.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: tijdens slaap anaalklieren legen

Ongelezen bericht door Hylos »

Poept hij ook nog voordat ie gaat slapen?
Had hier laatst namelijk hetzelfde en hij had toen alleen nog maar in de ochtend gepoept dus er stond wat druk op zeg maar :mrgreen: misschien dat dat het is?
Afbeelding
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Mijn bouvier had dat ook regelmatig, vooral als ze lekker op de bank met haar kont tegen je aan lag te slapen (ze was gecoupeerd dus zat lekker je broek onder)

De oplossing heb ik nooit gevonden, met uitknijpen kwam er niets uit, ander voer hielp ook niet.
Ik had altijd een handdoek klaar liggen om die tussen mij en haar kont te stoppen :roll: .
Groetjes Patries
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wiebel »

Hylos schreef:Poept hij ook nog voordat ie gaat slapen?
Had hier laatst namelijk hetzelfde en hij had toen alleen nog maar in de ochtend gepoept dus er stond wat druk op zeg maar :mrgreen: misschien dat dat het is?
Ik zal er eens op gaan letten, thanks! Toevallig gister had hij alleen eind van de ochtend gepoept en niet nog een keer na het eten savonds zoals hij normaal wel doet.
patricia schreef:Mijn bouvier had dat ook regelmatig, vooral als ze lekker op de bank met haar kont tegen je aan lag te slapen (ze was gecoupeerd dus zat lekker je broek onder)

De oplossing heb ik nooit gevonden, met uitknijpen kwam er niets uit, ander voer hielp ook niet.
Ik had altijd een handdoek klaar liggen om die tussen mij en haar kont te stoppen :roll: .
Jak, haha.. Gelukkig komt het niet niet dagelijks voor! Ga toch proberen om hier een logica in te vinden haha.

Mijn katten geven de hint als het is gebeurt, die ruiken veel sterker natuurlijk en gaan vanauit rust stand heftig ruiken richting boef. En dan denk ik al k*t, en pak snel een doekje, maarja dan ligt het er al!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

DuCain had dat ook, t is altijd zo gebleven die stond voornamelijk op brok, met zo nu en dan barf, prima ontlasting goed gezond verder.
niet zo veel aan te doen volgens mij
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”