Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenkar
Moderator: moderatorteam
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
hondenkar
Ik heb een vraagje.
Ik heb mijn honden nu in een dubbele kennel achter in de auto.
Helaas de auto is aan vervanging toe en een wat kleinere is niet verkeerd (vaste lasten),
De auto word eigenlijk alleen maar voor boodschappen gebruikt en verder heel, heel veel voor de hondjes.
Nu had mijn man het idee opgevat om een kleinere auto aan te schaffen met een hondenkar zodat de vaste lasten omlaag gaan met de auto. En de honden veilig in de kar kunnen met alles wat er allemaal mee gesjouwd word.
(auto ligt altijd stampvol met spullen van de honden)
Mijn honden zijn dus wel een kennel in de auto gewend maar niet een hondenkar zou dat voor hun veel uitmaken en is het praktisch?
Ik heb mijn honden nu in een dubbele kennel achter in de auto.
Helaas de auto is aan vervanging toe en een wat kleinere is niet verkeerd (vaste lasten),
De auto word eigenlijk alleen maar voor boodschappen gebruikt en verder heel, heel veel voor de hondjes.
Nu had mijn man het idee opgevat om een kleinere auto aan te schaffen met een hondenkar zodat de vaste lasten omlaag gaan met de auto. En de honden veilig in de kar kunnen met alles wat er allemaal mee gesjouwd word.
(auto ligt altijd stampvol met spullen van de honden)
Mijn honden zijn dus wel een kennel in de auto gewend maar niet een hondenkar zou dat voor hun veel uitmaken en is het praktisch?

-
Corneliana
- Zeer actief
Re: hondenkar
eh.. ja hoor kan toch wel?
als het maar veilig is. wennen ze vast wel aan misschien kan je dezelfde kennel in de kar zetten?
als het maar veilig is. wennen ze vast wel aan misschien kan je dezelfde kennel in de kar zetten?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb helemaal geen verstand van hondenkarren, maar vind het zelf een doodeng idee om mijn honden in een aanhanger te stoppen. Bij een aanrijding maken de honden echt geen kans. De fokkers van Sjefke zijn op die manier 1 van hun honden kwijt geraakt. Die zat bij een kennis in de hondenaanhanger en die werd aangereden van achteren. Hond op slag dood en zij waren getuige van het ongeluk (zij reden met hun eigen auto met hun andere honden erin een stukje achter de auto met hondenaanhanger van vrienden).
Het lijkt mij dat de achterkant van een auto iets botsbestendiger is dan een hondenaanhanger.
Het lijkt mij dat de achterkant van een auto iets botsbestendiger is dan een hondenaanhanger.
- Kiran
- Zeer actief
@longfields
Dat is ook mijn eerste idee, ze zitten een stuk kwetsbaarder dan in een kennel achter in de auto.
Maar een andere auto zit er wel aan te komen dus we moeten nu wel iets gaan bedenken
Dat is ook mijn eerste idee, ze zitten een stuk kwetsbaarder dan in een kennel achter in de auto.
Maar een andere auto zit er wel aan te komen dus we moeten nu wel iets gaan bedenken

- Kiran
- Zeer actief
Dezelfde kennel is geen optie het zijn afzonderlijke compartimenten waar ze veilig zitten. De kennel past nu net met wat aanpassingen in de ford foccus.Corneliana schreef:eh.. ja hoor kan toch wel?

-
Corneliana
- Zeer actief
kunnen de honden niet gewoon los in de kleine auto? en dat je een karretje neemt voor de spulletjes als het zoveel is?Kiran schreef:@longfields
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Misschien is het wel onterechte bezorgdheid hoor, en valt het met de kwetsbaarheid in huidge aanhangers reuze mee, dat weet ik niet.
Ik zou het zelf alleen een eng idee vinden en ben blij dat bij ons de honden gewoon in de kofferbak van de station kunnen.
Ik zou het zelf alleen een eng idee vinden en ben blij dat bij ons de honden gewoon in de kofferbak van de station kunnen.
-
Corneliana
- Zeer actief
okee. wij hebben sky altijd los in de auto.Kiran schreef:Dezelfde kennel is geen optie het zijn afzonderlijke compartimenten waar ze veilig zitten. De kennel past nu net met wat aanpassingen in de ford foccus.Corneliana schreef:eh.. ja hoor kan toch wel?
als de kinderen niet meezitten mag hij liggen op de achterbank en anders in de kofferbak. moeten we wel ff de hoedenplank weghalen want we hebben maar een klein koekblikje. hij gedraagt zich keurig in de auto, dat scheelt ook wel iets. het is minder veilig dan een kennel maar aan de andere kant, wij zitten net zo (on)veilig.
- Kiran
- Zeer actief
Nee dat is geen optie ze moeten apart zitten ik heb geen zin in gedonder als ik aan het rijden ben.Corneliana schreef:kunnen de honden niet gewoon los in de kleine auto? en dat je een karretje neemt voor de spulletjes als het zoveel is?Kiran schreef:@longfields
Daarbij ik heb ook twee kinderen die uiteraard ook regelmatig mee gaan.
En als er wat gebeurt

-
Corneliana
- Zeer actief
waarom moeten ze apart zitten?Kiran schreef:Nee dat is geen optie ze moeten apart zitten ik heb geen zin in gedonder als ik aan het rijden ben.Corneliana schreef:kunnen de honden niet gewoon los in de kleine auto? en dat je een karretje neemt voor de spulletjes als het zoveel is?Kiran schreef:@longfields
En als er wat gebeurt
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Zo'n kar zou ik ook nooit doen
Hier zitten ze gewoon in mijn mini auto op de achterbank.

- Kiran
- Zeer actief
Bij teveel spanning kunnen ze elkaar in de haren vliegenCorneliana schreef:waarom moeten ze apart zitten?Kiran schreef:Nee dat is geen optie ze moeten apart zitten ik heb geen zin in gedonder als ik aan het rijden ben.Corneliana schreef:kunnen de honden niet gewoon los in de kleine auto? en dat je een karretje neemt voor de spulletjes als het zoveel is?Kiran schreef:@longfields
En als er wat gebeurt
Ze zijn snel over enthousiast.

-
Corneliana
- Zeer actief
okee. dat werkt dus niet neeKiran schreef:Bij teveel spanning kunnen ze elkaar in de haren vliegenCorneliana schreef:waarom moeten ze apart zitten?Kiran schreef:Nee dat is geen optie ze moeten apart zitten ik heb geen zin in gedonder als ik aan het rijden ben.Corneliana schreef: kunnen de honden niet gewoon los in de kleine auto? en dat je een karretje neemt voor de spulletjes als het zoveel is?
En als er wat gebeurt
Ze zijn snel over enthousiast.
- Kiran
- Zeer actief
Ja maar met twee kleine kinderen gaat dat dus niet_Inge_ schreef:Zo'n kar zou ik ook nooit doenHier zitten ze gewoon in mijn mini auto op de achterbank.

- dekruijff-kynologie
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Contacteer:
ik zelf zou het ook niet doen, heb er wel aan gedacht want het zou met een kleine auto veel voordeliger zijn maar qua kwetsbaarheid lijkt het me niks...
Maar je zou eens kunnen vragen bij bedrijven die ze verkopen hoe kwetsbaar het is? Veiligste is volgensmij nog steeds in de gordel op de achterbank,,, zelfs in een bench of in de achterbak zijn ze kwetsbaar (auto over de kop of auto achterop is dat je kreukelzone)...
Maar ik ben op dat vlak geen expert dus ik ga even mee lezen
Maar je zou eens kunnen vragen bij bedrijven die ze verkopen hoe kwetsbaar het is? Veiligste is volgensmij nog steeds in de gordel op de achterbank,,, zelfs in een bench of in de achterbak zijn ze kwetsbaar (auto over de kop of auto achterop is dat je kreukelzone)...
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
- Kiran
- Zeer actief
dekruijff-kynologie schreef:ik zelf zou het ook niet doen, heb er wel aan gedacht want het zou met een kleine auto veel voordeliger zijn maar qua kwetsbaarheid lijkt het me niks...
In de gordel op de achterbank gaat bij mij dus ook nie. Ik heb twee kindertjes van 6 jaar

-
Corneliana
- Zeer actief
dekruijff-kynologie schreef:ik zelf zou het ook niet doen, heb er wel aan gedacht want het zou met een kleine auto veel voordeliger zijn maar qua kwetsbaarheid lijkt het me niks...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wij hebben dezelfde stap gemaakt en ons bevalt het wel.
Eén nadeel is dat als je even met je hond weg wilt, naar het strand ofzo, je de kar moet pakken. Dat doe ik dus minder snel. Maar goed, dat scheelt dat wel weer benzine
Wij zouden best een bus willen met 3 kennels, maar dat kost gewoon meer dan een gewone auto waar geen kennels in hoeven.
Ik denk als je honden kennels gewend zijn de stap niet zo groot is.
Voordeel vind ik ook dat als ze vies en nat zijn ze de auto niet in hoeven. Vocht trekt toch overal in.
Eén nadeel is dat als je even met je hond weg wilt, naar het strand ofzo, je de kar moet pakken. Dat doe ik dus minder snel. Maar goed, dat scheelt dat wel weer benzine
Wij zouden best een bus willen met 3 kennels, maar dat kost gewoon meer dan een gewone auto waar geen kennels in hoeven.
Voordeel vind ik ook dat als ze vies en nat zijn ze de auto niet in hoeven. Vocht trekt toch overal in.
- Kiran
- Zeer actief
Voordelen ervan zie ik echt wel en ik ga overal met ze heen door heel nl en dan zou het wel prettig zijn als dat voor hun ook een fijne ervaring is. En kennels in de auto is toch altijd wel een soort van contact. In een aanhanger helemaal niet.Daisy@ schreef:Wij hebben dezelfde stap gemaakt en ons bevalt het wel.
Eén nadeel is dat als je even met je hond weg wilt, naar het strand ofzo, je de kar moet pakken. Dat doe ik dus minder snel. Maar goed, dat scheelt dat wel weer benzine![]()
Al zou dat wel meer rust geven uiteindelijk denk ik..

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ben het wel met Longfields eens. Weet niet hoe groot die kans nou is maar ik vind zo'n kar een eng idee. Misschien niet eens zo realistisch hoor want als je van achter wordt aangereden en je honden zitten in zo'n kennel krijg je ze er ook met geen mogelijkheid meer uit
Maar toch, ik zou het niet durven.
Kun je geen kleinere stalen benches (gewoon voor thuis) in de nieuwe auto krijgen? Daar zit ik zelf ook aan te denken voor de honden hier.
Kun je geen kleinere stalen benches (gewoon voor thuis) in de nieuwe auto krijgen? Daar zit ik zelf ook aan te denken voor de honden hier.
- Kiran
- Zeer actief
Ja dat is het hem nou juist.Maeve schreef:Ben het wel met Longfields eens. Weet niet hoe groot die kans nou is maar ik vind zo'n kar een eng idee. Misschien niet eens zo realistisch hoor want als je van achter wordt aangereden en je honden zitten in zo'n kennel krijg je ze er ook met geen mogelijkheid meer uitMaar toch, ik zou het niet durven.
Heb ik ook al aan gedacht hoor maar met een kleinere kofferbak, passen er geen twee benches er in mits de achterbank plat gaat, maar dan passen de kinderen er niet meer in

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmph balenKiran schreef:Ja dat is het hem nou juist.Maeve schreef:Ben het wel met Longfields eens. Weet niet hoe groot die kans nou is maar ik vind zo'n kar een eng idee. Misschien niet eens zo realistisch hoor want als je van achter wordt aangereden en je honden zitten in zo'n kennel krijg je ze er ook met geen mogelijkheid meer uitMaar toch, ik zou het niet durven.
Heb ik ook al aan gedacht hoor maar met een kleinere kofferbak, passen er geen twee benches er in mits de achterbank plat gaat, maar dan passen de kinderen er niet meer in
En één bench en dan de andere hond op de achterbank bij de kinderen? Milton past wel in een mini-bench
- Kiran
- Zeer actief
Neuh geen goed idee de kinderen worden ondergeschoffeld als Kiran door heeft dat we bijvoorbeeld naar een bos toe gaan!Maeve schreef:Hmph balenKiran schreef:Ja dat is het hem nou juist.Maeve schreef:Ben het wel met Longfields eens. Weet niet hoe groot die kans nou is maar ik vind zo'n kar een eng idee. Misschien niet eens zo realistisch hoor want als je van achter wordt aangereden en je honden zitten in zo'n kennel krijg je ze er ook met geen mogelijkheid meer uitMaar toch, ik zou het niet durven.
Heb ik ook al aan gedacht hoor maar met een kleinere kofferbak, passen er geen twee benches er in mits de achterbank plat gaat, maar dan passen de kinderen er niet meer in![]()
En één bench en dan de andere hond op de achterbank bij de kinderen? Milton past wel in een mini-bench
Krijsen en gillen jumpen whoeoe we zijn er en dan nog eens een paar keer om zeker te zijn dat iedereen het wel weet dat we er zijn.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik was er al een beetje bang voor 
- Kiran
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Zou het niet voldoende zijn om een schot in de achterbak te plaatsen om de honden van elkaar te scheiden? Een gaasrek wat je precies in het midden zet en aan het dak/plafond van je auto vastmaakt? Dan hoef je niet 2 hele kennels kwijt en zijn de honden toch gescheiden. Zoiets kan vast wel voor je auto op maat gemaakt worden, ik weet dat er bedrijven zijn die dit soort oplossingen kunnen maken.
- Kiran
- Zeer actief
Dat zou een goede oplossing kunnen zijn als het tussenschot er ook uit kan als we bijvoorbeeld boodschappen moeten halen of de kofferbak nodig zouden zijn.LongFields schreef:Zou het niet voldoende zijn om een schot in de achterbak te plaatsen om de honden van elkaar te scheiden? Een gaasrek wat je precies in het midden zet en aan het dak/plafond van je auto vastmaakt? Dan hoef je niet 2 hele kennels kwijt en zijn de honden toch gescheiden. Zoiets kan vast wel voor je auto op maat gemaakt worden, ik weet dat er bedrijven zijn die dit soort oplossingen kunnen maken.
Ik ga me er eens in verdiepen

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat is vast wel te maken, dat je het losschroeft of een knip om kunt zetten of zo om het schot er tussenuit te halen.Kiran schreef:Dat zou een goede oplossing kunnen zijn als het tussenschot er ook uit kan als we bijvoorbeeld boodschappen moeten halen of de kofferbak nodig zouden zijn.LongFields schreef:Zou het niet voldoende zijn om een schot in de achterbak te plaatsen om de honden van elkaar te scheiden? Een gaasrek wat je precies in het midden zet en aan het dak/plafond van je auto vastmaakt? Dan hoef je niet 2 hele kennels kwijt en zijn de honden toch gescheiden. Zoiets kan vast wel voor je auto op maat gemaakt worden, ik weet dat er bedrijven zijn die dit soort oplossingen kunnen maken.
Stuur anders Sita eens een PB'tje, zij hebben in hun Megane ook een op maat gemaakte oplossing laten maken om in hun geval de achterklep open te kunnen laten staan zonder dat de honden eruit kunnen, zij hebben een extra hek wat de achterklep afsluit als die open staat.
Het bedrijf dat dat gemaakt heeft kan vast ook wel een tussenschot maken zoals jullie het zouden willen.
Denk dat dat een goedkopere oplossing is dan een aanhanger.
- Kiran
- Zeer actief
Mijn man ziet het niet zo zitten maar ga toch eens informeren vind het zelf een fijner idee.LongFields schreef:Dat is vast wel te maken, dat je het losschroeft of een knip om kunt zetten of zo om het schot er tussenuit te halen.Kiran schreef:Dat zou een goede oplossing kunnen zijn als het tussenschot er ook uit kan als we bijvoorbeeld boodschappen moeten halen of de kofferbak nodig zouden zijn.LongFields schreef:Zou het niet voldoende zijn om een schot in de achterbak te plaatsen om de honden van elkaar te scheiden? Een gaasrek wat je precies in het midden zet en aan het dak/plafond van je auto vastmaakt? Dan hoef je niet 2 hele kennels kwijt en zijn de honden toch gescheiden. Zoiets kan vast wel voor je auto op maat gemaakt worden, ik weet dat er bedrijven zijn die dit soort oplossingen kunnen maken.
Stuur anders Sita eens een PB'tje, zij hebben in hun Megane ook een op maat gemaakte oplossing laten maken om in hun geval de achterklep open te kunnen laten staan zonder dat de honden eruit kunnen, zij hebben een extra hek wat de achterklep afsluit als die open staat.
Het bedrijf dat dat gemaakt heeft kan vast ook wel een tussenschot maken zoals jullie het zouden willen.
Denk dat dat een goedkopere oplossing is dan een aanhanger.

-
Corneliana
- Zeer actief
stomme opmerking zeker maar kan je daar niet aan werken?Kiran schreef:Neuh geen goed idee de kinderen worden ondergeschoffeld als Kiran door heeft dat we bijvoorbeeld naar een bos toe gaan!Maeve schreef:Hmph balenKiran schreef:Ja dat is het hem nou juist.Maeve schreef:Ben het wel met Longfields eens. Weet niet hoe groot die kans nou is maar ik vind zo'n kar een eng idee. Misschien niet eens zo realistisch hoor want als je van achter wordt aangereden en je honden zitten in zo'n kennel krijg je ze er ook met geen mogelijkheid meer uitMaar toch, ik zou het niet durven.
Heb ik ook al aan gedacht hoor maar met een kleinere kofferbak, passen er geen twee benches er in mits de achterbank plat gaat, maar dan passen de kinderen er niet meer in![]()
En één bench en dan de andere hond op de achterbank bij de kinderen? Milton past wel in een mini-bench![]()
Krijsen en gillen jumpen whoeoe we zijn er en dan nog eens een paar keer om zeker te zijn dat iedereen het wel weet dat we er zijn.