Onze hond Nikkie, (zie hier viewtopic.php?f=26&t=186892), is inmiddels al 16 jaar en bijna 3 maanden. Een hele leeftijd inmiddels en dat is onderhand ook goed aan haar te merken. Doofheid, staar, afname van spiermassa, veel slapen en niet meer veel willen wandelen. Toch blijft ze een vrolijke dame die naar ons idee lekker van het leven geniet. We verwennen en knuffelen haar natuurlijk helemaal zot, dus dat zit wel goed haha
Nikkie heeft al een aantal jaren arthrose, sowieso in haar rechter achterpoot is destijds met een röntgenfoto uitgewezen. Tegenwoordig zakt ze steeds meer door haar achterpoten heen. Gisteren was ze op spreekuur bij de dierenarts, het zou mogelijk aan slijtage in de rugwervels kunnen liggen. Om uit te vinden of ze ook pijn is kregen we rymadil voor haar mee, de dosering nog laag ingezet. We moesten stoppen als ze zou spugen of diarree kreeg.
We zijn inmiddels na 1 half tablet gisteren direct al gestopt, want de hele nacht door gooide ze regelmatig haar maaginhoud eruit. Contact met de dierenarts en afgesproken stoppen met rymadil en andere medicatie proberen. Ze had in de ochtend nog gespuugd, maar ik denk het is nog aan het uitwerken. Later in de middag ging ze weer regelmatig braken en ook toen ik net een half uur geleden met haar uit ging heeft ze twee maal gebraakt.
De dierenarts is inmiddels gesloten, en Nikkie oogt niet zo ziek dat ik direct een spoednummer zou bellen voor haar. Ze loopt gewoon redelijk goed mee, slaapt vooral veel (maar doet ze altijd) en is verder alert zoals het hoort als ze wakker is.
Vraag aan jullie wat ik nu het beste kan doen. Laten vasten of toch iets licht verteerbaar zoals kip en rijst voor haar maken? Ik hoor graag jullie advies.
Uiteraard ga ik naar de dierenarts terug als het niet ophoudt of als ze wel ziek wordt.
TARAK