Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Professioneel opgeleide jonge honden te koop

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Professioneel opgeleide jonge honden te koop

Ongelezen bericht door Corneliana »

cornelia schreef:Heeft mij altijd al een geweldig gat in de markt geleken en om eerlijk te zijn zou het voor heel wat honden zelfs en verbetering kunnen zijn. Geen konfrontaties met baasjes die niet weten hoe ze de 1ste (en fundamentele) zaken moeten aanpakken en waarbij de opvoeidng al in de bais fout gaat. Wel zou het m.i. handiger zijn als de "basisopvoeder" weet wie het uiteindelijk baasje zal worden, je kunt dan bepaalde opvoedingszaken aanpassen aan de wensen van de uiteindelijke baas. Niet in het extreme maar b.v. "mijn hond moet naast een kinderwagen kunnen lopen" of "ik heb een open trap waar hij nooit op mag". Ik zeg maar wat.
Je zou ook nog een stappenplan kunnen inpassen waarbij het utieindelijk baasje instroomt en opvoeding verder goed leert over te nemen.
Nee, ik zie daar helemaal geen verkeerde zaak in.
maar ook geen hechting met baasjes
je hoeft een hond niet perse als pup te hebben
maar het is gewoon zo leuk en bindend om samen dingen te bereiken.
ik kan daar echt van genieten, van die kleine stapjes.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tja, hoe geschikt zijn mensen als hondeneigenaar als ze geen moeite willen doen?
Corneliana
Zeer actief

Valerie schreef:Tja, hoe geschikt zijn mensen als hondeneigenaar als ze geen moeite willen doen?
eh.. geen idee
das wel een goeie vraag
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Nou daarom zou ik dus wel een soort van contact willen en/of die overlap.

Er zijn mensen die niet geschikt zijn als puppy opvoeder maar wel als eigenaar van een volwassen hond hoor.
Ik ken wel mensen die het geweldig doen met een volwassen hond maar die ik echt geen pup zindelijk zie maken.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

cornelia schreef:Nou daarom zou ik dus wel een soort van contact willen en/of die overlap.

Er zijn mensen die niet geschikt zijn als puppy opvoeder maar wel als eigenaar van een volwassen hond hoor.
Ik ken wel mensen die het geweldig doen met een volwassen hond maar die ik echt geen pup zindelijk zie maken.
ik bijvoorbeeld.
dan neem je een volwassen hond.
Corneliana
Zeer actief

cornelia schreef:Nou daarom zou ik dus wel een soort van contact willen en/of die overlap.

ik bijvoorbeeld.
dan neem je een volwassen hond.
Valerie
Zeer actief

Een hond van 6-8 maanden is nog lang niet klaar hoor. Dan begint het opvoeden pas. Er worden geen 5 jarige honden verkocht.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Valerie schreef:Tja, hoe geschikt zijn mensen als hondeneigenaar als ze geen moeite willen doen?
ik mag toch aannemen dat een gedragstherapeut ook de nieuwe baas goed screent en wat lessen bijbrengt :engel: het gaat er tenslotte om dat het stokje wordt overgenomen.. misschien wel adviseert om een vervolg cursus met de betreffende hond te gaan doen, of misschien wel onder haar begeleiding en de eigenaren prive les nemen dan levert het natuurlijk ook nog wat op voor haar als gedragstherapeut :mrgreen:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Mijn idee, ik zou ook geen tijd hebben voor een pup, zindelijk maken etc. maar na een vierjarige in huis te hebben gekregen, vervolgens een van tweeëneenhalf heb ik nu denk ik de behoefte aan een iets jongere hond die ik zelf verder kan vormen. Maar een pup gaat niet lukken, vanaf een maand of 7 acht wel.
Hierom b.v.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ik neem niets aan :wink: en ik vraag me af wat de doelgroep is..
Browny
Zeer actief

Valerie schreef:Ik neem niets aan :wink: en ik vraag me af wat de doelgroep is..
dat snap ik, deze methode van puppen verkoop heb ik ook nog nooit voorbij zien komen, maar zal zo te zien en lezen toch markt voor zijn. ik denk wel dat als pup kopers 7 maanden op hun wel opgevoede hond kunnen wachten, de hond niet impulsief aanschaffen :mrgreen:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

lor1_1984 schreef:Ik zou het wel wat vinden, zoiets.
Ik heb gewoon de energie niet om tig x per dag (& nacht) een pup uit te laten, ze daarnaast ook nog bijna 24/7 in de gaten te houden en noem maar op.
Mede hierom heb ik ook besloten tzt een herplaatser te nemen.
:ok: helemaal goed.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

kipo schreef:
blondie schreef:[
Mijn idee, ik zou ook geen tijd hebben voor een pup, zindelijk maken etc. maar na een vierjarige in huis te hebben gekregen, vervolgens een van tweeëneenhalf heb ik nu denk ik de behoefte aan een iets jongere hond die ik zelf verder kan vormen. Maar een pup gaat niet lukken, vanaf een maand of 7 acht wel.
Zou zelf dus op zoek gaan naar een jonge hond die nog bij een fokker zit om wat voor reden dan ook.
Of je neemt een Pjotr :pffff:
Haha ja Pjotr is al bezet, maar ik wil toch weer Ipo gaan doen, en dan kom je toch uit, vind ik zelf, bij een fokker :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ilovedogs schreef:Wat wel raar is dat het verschillende advertenties zijn met verschillende namen en plaatsen en bij 1 is het telefoonnummer heel anders.
Ik krijg altijd kriebels bij zulke advertenties dan.
Ik vond dat ook al raar heb echt niet het idee dat de vrouw van de site de persoon is van de advertenties.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Browny schreef:
Valerie schreef:Ik neem niets aan :wink: en ik vraag me af wat de doelgroep is..
dat snap ik, deze methode van puppen verkoop heb ik ook nog nooit voorbij zien komen, maar zal zo te zien en lezen toch markt voor zijn. ik denk wel dat als pup kopers 7 maanden op hun wel opgevoede hond kunnen wachten, de hond niet impulsief aanschaffen :mrgreen:
Nou ja los van deze advertenties. Zou ik een doelgroep kunnen zijn. Wil wel een jongere hond een keer maar kan geen pup hebben. Gaat me dus niet om dat ik geen zin heb in opvoeden/heropvoeden want eerlijk is eerlijk, een "vreemde" volwassen hond gaat ook tijd in zitten om bepaald gedrag wat er in jaren is ingeslopen om te buigen, af te leren etc.
Een oudere hond moet je ook leren kennen, een pup net zo, en een jonge hond ook.

En misschien komt er wel een Pjotr op mijn pad. Vandaag Smookie gezien van Eef en ik was helemaal :I: maar daar zit ook nog wat opvoedkundig werk in :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat zegt toch niets.
Je moet gewoonn weten waar je makke ligt ,niet iedereen kan of wil een pup opvoeden maar vind honden wel leuk.
Net als mensen die nadenken over welk ras ze willen en kunnen handelen.
Plus niet iedereen heeft de tijd voor een pup en een jongvolwassen hond die zindelijkk is geeft al meer ruimte.

Vind kinderen ook heel leuk maar moet er niet aan denken snotsmoelen en strontluiers en gejank snachts en overdags waar ik niets mee kan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

En toen werd de hond een puber, mijn Nelle is nu 10 mnd, en was altijd gemakkellijk en perfect en nu is ze aan het puberen geslagen, en ook niet een klein beetje.
Ik ben echt blij dat ik haar goed ken, haar houding heb ik leren lezen en dat is toch echt heel belangrijk.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Browny schreef:
Aangezien deze honden op marktplaats worden aangeboden, zijn ze dus niet voor een specifiek iemand opgevoed.
Ik zou een impulsaankoop ook hier niet op voorhand willen uitsluiten. :hmmm:
Ja en de andere kant kun je ook niet op voorhand uitsluiten.
Snap niet wat MP daar mee te maken heeft. :denken:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:Nou, heel simpel toch? Als ze al van te voren een baasje had gehad voor die honden, dan hoefde ze ze nu toch niet via MP aan te bieden?
En dan heeft er dus ook niet al zeven maanden iemand op die honden zitten wachten.
Ja en dat houd in dat ze niet selectief is .? :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zo ongeveer gebeuren dingen ook in de werkhondenwereld.
Jachthonden die kant en klaar opgeleid verkocht worden , MH´s die als diensthond de hele wereld over gaan....
Het enige verschil is dat die dan vaak al ouder zijn als ze verkocht worden , maar op zich is het niks nieuws.En als je geen puppenmens bent is dit misschien wel een mooie oplossing.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:Nou, heel simpel toch? Als ze al van te voren een baasje had gehad voor die honden, dan hoefde ze ze nu toch niet via MP aan te bieden?
En dan heeft er dus ook niet al zeven maanden iemand op die honden zitten wachten.
Ja en dat houd in dat ze niet selectief is .? :19:
Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg alleen maar dat deze honden blijkbaar nog niet besproken waren.
Niks meer, en niks minder. :wink:
Impulsaankopen. :hmmm:
Browny
Zeer actief

Tara schreef:
Browny schreef:
Aangezien deze honden op marktgeplaatst en aangeboden, zijn ze dus niet voor een specifiek iemand opgevoed.
Ik zou een impulsaankoop ook hier niet op voorhand willen uitsluiten. :hmmm:
Ik begreep eruit dat er ook pups aangeboden worden die nu opgevoed worden en na een paar maanden uitvliegen (dus kan reserveren).. en de al reeds getrainde honden zullen toch ook wel naar een geschikte baas gaan..ik heb geen hoge pet op van de meeste gt, maar als de hond niet goed terecht komen, dan lijkt dat mij erg zonde van de tijd energie die de gt erin gestoken heeft.. en zal dan toch kennis genoeg moeten hebben..
Bij andere herplaatsers zie ik ook wel vaak dat honden die al wat gewend zijn en basis dingen beheersen sneller te plaatsen zijn, ik krijg ook wel vaak de vraag of de hond goed alleen thuis kan zijn, blijkbaar is dit wel een van de belangrijkste vereiste..
Afbeelding
01Barbara

Ongelezen bericht door 01Barbara »

Beste allemaal, ik schrik van jullie (bevooroordeelde) reacties. Hoe kunnen jullie over iets oordelen waar je het fijne niet van weet?! Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen.

Wij, een gezin met 2 jonge kinderen en een eigen bedrijf, hebben onze hond bij Silvie gekocht. Onze lieve 4-voeter was iets ouder dan 6 maanden toen we haar kregen. Wij hebben hier bewust voor gekozen aangezien er veel tijd en energie gaat zitten in de (basis) opvoeding van een hond. Tenminste als je het goed wilt doen, dit weten we uit eigen ervaring. (we hebben al meerdere honden gehad in het verleden) Uiteraard was ze nog steeds een speelse (en soms ondeugende) pup toen ze bij ons in huis kwam, maar de basis had ze perfect onder de knie. Ze ging vanaf het begin netjes voor de deur zitten als ze, buiten haar dagelijkse wandelingen om, toch nog even een plasje moest doen, ze kon naast me lopen zonder riem, vond meteen haar rust terug als ze te dol werd etc. Ook kon goed overweg met andere honden en zo ook met de kinderen. Ik kon haar overal mee naar toe nemen vanaf dag 1, allemaal geen enkel probleem. De honden van Silvie worden zorgvuldig uitgekozen (niet bij broodfokkers) en groeien op in huis, binnen hun gezin met jonge kinderen en andere dieren. Silvie heeft ontzettend veel passie voor haar werk. Als ik zie hoeveel tijd en energie ze dagelijks in haar honden steekt (spreek gerust over uren), dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze er geld aan verdiend. Denk ook aan de aanschaf van de hond, de voeding en alle inentingen. Verder heeft ze de hond van een collega weer op het goede pad weten te brengen. Dit was een probleemhond, maar door de juiste aanpak van Silvie is het in orde gekomen. Binnenkort gaat ze ook nog met de hond van bekenden aan de slag, deze hond blaft op alles, de hele dag door. Ik weet zeker dat Silvie, door haar professionele kennis en inzet, deze mensen kan helpen.

Kortom, wij zijn dik tevreden en voor Silvie een hele dikke pluim, ga zo door meid! :ok:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

01Barbara schreef:Beste allemaal, ik schrik van jullie (bevooroordeelde) reacties. Hoe kunnen jullie over iets oordelen waar je het fijne niet van weet?! Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen.

Wij, een gezin met 2 jonge kinderen en een eigen bedrijf, hebben onze hond bij Silvie gekocht. Onze lieve 4-voeter was iets ouder dan 6 maanden toen we haar kregen. Wij hebben hier bewust voor gekozen aangezien er veel tijd en energie gaat zitten in de (basis) opvoeding van een hond. Tenminste als je het goed wilt doen, dit weten we uit eigen ervaring. (we hebben al meerdere honden gehad in het verleden) Uiteraard was ze nog steeds een speelse (en soms ondeugende) pup toen ze bij ons in huis kwam, maar de basis had ze perfect onder de knie. Ze ging vanaf het begin netjes voor de deur zitten als ze, buiten haar dagelijkse wandelingen om, toch nog even een plasje moest doen, ze kon naast me lopen zonder riem, vond meteen haar rust terug als ze te dol werd etc. Ook kon goed overweg met andere honden en zo ook met de kinderen. Ik kon haar overal mee naar toe nemen vanaf dag 1, allemaal geen enkel probleem. De honden van Silvie worden zorgvuldig uitgekozen (niet bij broodfokkers) en groeien op in huis, binnen hun gezin met jonge kinderen en andere dieren. Silvie heeft ontzettend veel passie voor haar werk. Als ik zie hoeveel tijd en energie ze dagelijks in haar honden steekt (spreek gerust over uren), dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze er geld aan verdiend. Denk ook aan de aanschaf van de hond, de voeding en alle inentingen. Verder heeft ze de hond van een collega weer op het goede pad weten te brengen. Dit was een probleemhond, maar door de juiste aanpak van Silvie is het in orde gekomen. Binnenkort gaat ze ook nog met de hond van bekenden aan de slag, deze hond blaft op alles, de hele dag door. Ik weet zeker dat Silvie, door haar professionele kennis en inzet, deze mensen kan helpen.

Kortom, wij zijn dik tevreden en voor Silvie een hele dikke pluim, ga zo door meid! :ok:
Ik vind het juist meevallen met de reacties...
Er zijn een heel aantal mensen die dit best een goede optie vinden om dat ze zelf geen tijd voor/ zin in een pup hebben.
Weet jij waar de honden vandaan komen?
Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Hoe zit het met gezondheidsgarantie etc?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Dit dus :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Loek schreef:
Wat een gelul.
Weten waar je makke ligt heeft meer met geschikt te maken lijkt mij. Daarom nemen mensen ook vaak een volwassen [asiel] hond.
Heeft niets met moeite willen doen te maken.
Jaj je moet de grootse kuthond inn huis halen met de meeste problemen en dan ben je het pas waard en de grootste hondenliefhebber van allemaal natuurlijk.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
Loek schreef:
Wat een gelul.
Weten waar je makke ligt heeft meer met geschikt te maken lijkt mij. Daarom nemen mensen ook vaak een volwassen [asiel] hond.
Heeft niets met moeite willen doen te maken.
Jaj je moet de grootse kuthond inn huis halen met de meeste problemen en dan ben je het pas waard en de grootste hondenliefhebber van allemaal natuurlijk.
Helemaal met Kees eens, niet iedereen is een puppenmens.
Zelf heb ik ze liever wel van pup af, maar de meeste africhters hebben liever een hond van een jaar oud.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het idee an sich vind ik niet zo gek eigenlijk.

wel vraag ik mij af waar de pups vandaan komen

ook vraag ik mij voorzichtig af wie deze mevrouw is. mijn netwerk qua hondentraining, gedragstherapie, hondengeneeskunde ligt zo'n beetje bovenop haar omgeving (ze woont ook ongeveer 10 minuten van mij vandaan) en ik bedoel niet mijzelf, maar mensen om mij heen als ik zeg dat daar echt zwaargewichten bij zitten op hondengebied. en niemand daarvan is bijvoorbeeld op FB ook met haar gelinkt en ik heb nog nooit van haar gehoord.

daarbij heeft ze die MP advertenties en FB waar ze het over de pups heeft en de herplaatsing als ze "klaar" zijn, maar op haar, overigens erg mooie, website geen woord daarover.

dat alles samen geeft bij mij kriebels. en dan bedoel ik niet het initiatief maar de persoon. hoeft niks te betekenen, met een hoop gevoel en liefde kom je er ook natuurlijk, maar ik vind het vreemd dat bijvoorbeeld 2 goede kennissen van mij omkomen in de aanmeldingen voor puppycursussen in dezelfde gemeente en ik ook niet beter weet dat alleen die 2 daar actief zijn en ik op de website van deze mevrouw lees dat ze puppycursus geeft in die gemeente.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik kreeg een pb op de vraag die ik gesteld had...er zijn blijkbaar toch geheimen..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

fes/lou schreef:Ik kreeg een pb op de vraag die ik gesteld had...er zijn blijkbaar toch geheimen..

dat is dan toch weer jammer. als je zo achter je zaken staat dan is een pb niet nodig en zou het ook op haar site staan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”