Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zouden jullie enten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Hoe zouden jullie enten?

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Laat de dokters maar even zoeken op vaccicheck
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

YvetteJ schreef:En heb je ze inmiddels laten titeren?

Ik had vorige week mijn DA gevraagd naar de mogelijkheden maar hij deed net alsof ik de eerste was die er ooit naar vroeg :denken: Hij geloofde niet in een sneltest dus moest met het lab bellen om te checken wat de kosten waren. Daar is ie nu alleen al een week mee bezig dus ik denk dat ik wat anders moet gaan verzinnen. Binnenkort even een andere praktijk bellen denk ik.

Wat hebben jullie betaald voor het titeren?

Nee. DA vond het niet nodig. Kid heeft 3 jaar op rij grote cocktail gehad, en is een gezonde jonge hond.
Ze heeft wel Rabies gehad i.v.m. buitenland verhaal en krijgt begin mei een weil enting.

Billy moest alleen weil. Maar i.v.m. zijn smetvrees leek het DA niet echt noodzakelijk die te geven.

Toch fijn dat mijn huidige DA kijkt wat nodig is, en er niets inspuit wat ze niet nodig hebben
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Miranda schreef:Tsja, mijn gesprek met de nieuwe DA:
"Títeren? Euh..."
"Ja, antistoffen laten bepalen. Ik houd niet van overbodig enten.".
"Oh, euh...ja...ik denk dat we dat op moeten sturen maar dat moet ik even nakijken.".

Nou ja. Ze zijn niet tégen, zullen we maar zeggen ;)

De antiweil enting is een paar maand werkzaam. Dat zou ik dus ik het voorjaar laten zetten. Dan schijnt de bacterie het actiefst te zijn. In het voorjaar en de zomer.
Dat is hetzelfde als hoe die van mij reageerde, toen zou ie het gaan uitzoeken want zo'n sneltest was niet betrouwbaar volgens hem en me dan terugbellen.
Inmiddels heb ik gelezen dat de Vaccicheck wel betrouwbaar is maar ja, dan moet ik toch weer een hele discussie met hem aan en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Canidae »

Dat dierenartsen nog nooit gehoord hebben van vaccicheck.....ze kijken echt niet verder dan hun neus lang is. Triest.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Zit hier ook een beetje tegen aan te hikken nu met mijn honden. Gizmo is nu 10 en heeft de eerste 5 jaar elk jaar de cocktail gehad en de afgelopen jaren het ene jaar de cocktail en het andere jaar weil. Meestal ook nog kennelhoest erbij omdat ze heel soms een dagje naar pension gingen.(2 keer per jaar...).Vorig jaar heeft hij weil en kennelhoest enting gehad en is in maart weer aan de beurt. Max is nu 7 en heeft de eerste twee jaar de cocktail gehad en daarna ook om en om cocktail en weil en kennelhoest. Heb het ooit jaren geleden wel eens met een van mijn DA 's gehad over overenten maar hij vond dat dat bij honden niet voorkomt. ( wel bij dieren als varkens enzo..) Of ze titeren dat weet ik dus niet. Heb eigenlijk niet zo'n zin om ze te laten enten als het niet nodig is plus dat het financieel nu niet echt uitkomt maar ze moeten heel misschien in maart of april een weekendje in pension en dan worden ze daar geweigerd als de entingen niet op orde zijn! (In het boekje staat dat ze 5 maart weer geent moeten worden, dat zal een pension vast niet goedkeuren als ik dat niet laat doen en ze eind maart een weekend wil brengen?) Baal hier wel van. Ik ga er eigenlijk van uit dat ze ondertussen wel anti stoffen genoeg hebben na al die jaren enten...
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

SuzieC1970 schreef:Zit hier ook een beetje tegen aan te hikken nu met mijn honden. Gizmo is nu 10 en heeft de eerste 5 jaar elk jaar de cocktail gehad en de afgelopen jaren het ene jaar de cocktail en het andere jaar weil. Meestal ook nog kennelhoest erbij omdat ze heel soms een dagje naar pension gingen.(2 keer per jaar...).Vorig jaar heeft hij weil en kennelhoest enting gehad en is in maart weer aan de beurt. Max is nu 7 en heeft de eerste twee jaar de cocktail gehad en daarna ook om en om cocktail en weil en kennelhoest. Heb het ooit jaren geleden wel eens met een van mijn DA 's gehad over overenten maar hij vond dat dat bij honden niet voorkomt. ( wel bij dieren als varkens enzo..) Of ze titeren dat weet ik dus niet. Heb eigenlijk niet zo'n zin om ze te laten enten als het niet nodig is plus dat het financieel nu niet echt uitkomt maar ze moeten heel misschien in maart of april een weekendje in pension en dan worden ze daar geweigerd als de entingen niet op orde zijn! (In het boekje staat dat ze 5 maart weer geent moeten worden, dat zal een pension vast niet goedkeuren als ik dat niet laat doen en ze eind maart een weekend wil brengen?) Baal hier wel van. Ik ga er eigenlijk van uit dat ze ondertussen wel anti stoffen genoeg hebben na al die jaren enten...
Ik 'stoor' me niet zo aan die data die in de boekjes bijgeschreven worden. Het hangt heel erg af van hoe de DA eea noteert. De ene DA houdt de volgende enting aan (Weil) en de andere DA houdt het per vaccin bij.

Als je DA de stickers van de entingen in het boekje heeft geplakt en daarbij de datum van enting heeft geplaatst, kan iedere dropl*l nakijken of een enting nog geldig is. Eventueel print je een bijsluiter van de fabrikant uit en niemand kan je honden weigeren als alles klopt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb van de week het linkje even naar de praktijk gemaild en kreeg onderstaande reactie.
Ja we zijn ermee bekend. Nadeel is bij deze test praktisch gezien is dat het enkel betaalbaar is als je meerdere patiënten tegelijk test (minstens 10 stuks). Daarom hebben wij hem niet op de plank liggen. Wel hebben we al meerdere honden individueel gecontroleerd op de vaccinatiestatus door bloed naar lab te sturen en niet via de vaccicheck kit. Meestal blijkt dat honden ziekte echt heel lang bescherming geeft, parvo minstens 3 jaar. De beperkende factor is vooral de leptospirose (ziekte van Weil). Het lijkt dat honden die veel met stilstaand zoet water (poelen waar ratten in zitten) zichzelf regelmatig herbesmetten en een langere immuniteit hebben dan 13 maanden. De honden die daar minder mee in aanraking komen lijkt de titer inderdaad te zakken na 15-16 maanden.
Maar als je de immuunstatus wil checken kan dat. Natuurlijk vaccineren wij al op maat, dus enkel leptospirose (ziekte van Weil) en parainfluenza (1 deel van de kennelhoest) jaarlijks en de rest: Parvo, Distemper, hondenziekte, Hepatitis. maar 1 x per 3 jaar.

Hopelijk heb je zo genoeg info gekregen
Dat biedt perspectief! :cheer:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Canidae
Zeer actief

Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Liesbeth schreef:
SuzieC1970 schreef:Zit hier ook een beetje tegen aan te hikken nu met mijn honden. Gizmo is nu 10 en heeft de eerste 5 jaar elk jaar de cocktail gehad en de afgelopen jaren het ene jaar de cocktail en het andere jaar weil. Meestal ook nog kennelhoest erbij omdat ze heel soms een dagje naar pension gingen.(2 keer per jaar...).Vorig jaar heeft hij weil en kennelhoest enting gehad en is in maart weer aan de beurt. Max is nu 7 en heeft de eerste twee jaar de cocktail gehad en daarna ook om en om cocktail en weil en kennelhoest. Heb het ooit jaren geleden wel eens met een van mijn DA 's gehad over overenten maar hij vond dat dat bij honden niet voorkomt. ( wel bij dieren als varkens enzo..) Of ze titeren dat weet ik dus niet. Heb eigenlijk niet zo'n zin om ze te laten enten als het niet nodig is plus dat het financieel nu niet echt uitkomt maar ze moeten heel misschien in maart of april een weekendje in pension en dan worden ze daar geweigerd als de entingen niet op orde zijn! (In het boekje staat dat ze 5 maart weer geent moeten worden, dat zal een pension vast niet goedkeuren als ik dat niet laat doen en ze eind maart een weekend wil brengen?) Baal hier wel van. Ik ga er eigenlijk van uit dat ze ondertussen wel anti stoffen genoeg hebben na al die jaren enten...
Ik 'stoor' me niet zo aan die data die in de boekjes bijgeschreven worden. Het hangt heel erg af van hoe de DA eea noteert. De ene DA houdt de volgende enting aan (Weil) en de andere DA houdt het per vaccin bij.

Als je DA de stickers van de entingen in het boekje heeft geplakt en daarbij de datum van enting heeft geplaatst, kan iedere dropl*l nakijken of een enting nog geldig is. Eventueel print je een bijsluiter van de fabrikant uit en niemand kan je honden weigeren als alles klopt.
Nee, ik zit ook niet zo met de data van de cocktail maar wel met die kennelhoestenting die dus maar tot 5 maart geldig is volgens het boekje. We gaan misschien de 15 e weg maar da's dus tien dagen te laat...Daar kan het pension dus wel moeilijk over doen en ik wil ze eigenlijk niet meer enten tegen kennelhoest want verder hoeven ze gewoon niet in pension..
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Ik neem nooit wat voor risico dan ook met mijn honden en laat ze jaarlijks inenten tegen kennelhoest, weil, parvo, hepatitis, hondenziekte, kattenziekte, kennelhoest (samen met parainfluenza) en driejaarlijks tegen hondsdolheid. Iemand die ik kende nam het risico met haar hond en ging naar de Ardennen zonder hondsdolheidsinenting, het resultaat was dat ze haar hond kon laten inslapen omdat hij besmet was met hondsdolheid als ze van haar vakantie terug kwam. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er zoiets met mijn dames gebeurde. Vroeger, toen je nog jaarlijks moest inenten tegen hondsdolheid als je naar het buitenland ging, deed ik het jaarlijks, ook al wist ik niet of ik zou gaan of niet. Ik wil dat ze veilig zijn, mijn geluk kennende, zou ik één van die mensen zijn waar de hond toch ziek van werd :roll: .
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Vitalia schreef:Ik neem nooit wat voor risico dan ook met mijn honden en laat ze jaarlijks inenten tegen kennelhoest, weil, parvo, hepatitis, hondenziekte, kattenziekte, kennelhoest (samen met parainfluenza) en driejaarlijks tegen hondsdolheid. Iemand die ik kende nam het risico met haar hond en ging naar de Ardennen zonder hondsdolheidsinenting, het resultaat was dat ze haar hond kon laten inslapen omdat hij besmet was met hondsdolheid als ze van haar vakantie terug kwam. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er zoiets met mijn dames gebeurde. Vroeger, toen je nog jaarlijks moest inenten tegen hondsdolheid als je naar het buitenland ging, deed ik het jaarlijks, ook al wist ik niet of ik zou gaan of niet. Ik wil dat ze veilig zijn, mijn geluk kennende, zou ik één van die mensen zijn waar de hond toch ziek van werd :roll: .
En dan heb je straks een hond die dood gaat aan de vele ziektes die je onnodig in zn lichaam spuit :Q:
Als iets ruim 3 jaar geldig is waarom zou je dan overdoseren?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Honden inenten tegen kattenziekte? :denken:
Is dat niet diersoortgebonden?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Vitalia schreef:Ik neem nooit wat voor risico dan ook met mijn honden en laat ze jaarlijks inenten tegen kennelhoest, weil, parvo, hepatitis, hondenziekte, kattenziekte, kennelhoest (samen met parainfluenza) en driejaarlijks tegen hondsdolheid. Iemand die ik kende nam het risico met haar hond en ging naar de Ardennen zonder hondsdolheidsinenting, het resultaat was dat ze haar hond kon laten inslapen omdat hij besmet was met hondsdolheid als ze van haar vakantie terug kwam. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er zoiets met mijn dames gebeurde. Vroeger, toen je nog jaarlijks moest inenten tegen hondsdolheid als je naar het buitenland ging, deed ik het jaarlijks, ook al wist ik niet of ik zou gaan of niet. Ik wil dat ze veilig zijn, mijn geluk kennende, zou ik één van die mensen zijn waar de hond toch ziek van werd :roll: .
Dat vind ik te veel van het goede,...... :roll:

Kattenziekte, kennelhoest??
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Re: Hoe enten julie??

Ongelezen bericht door Joera »

Safari schreef:Ik laat ieder jaar enten al kijk ik niet op een maand. Het ene jaar de kleine, het andere de grote. Nooit kennelhoest. Ik laat altijd enten bij Dr Woof. Die reist rond en heeft ent spreekuur in dierenspeciaalzaken. Kost 25 euro per hond of kat en geen consult kosten.
Ik heb hele nare verhalen gehoord over dr woof. Mijn vriendin is vorig jaar geweest vanwege de prijs, haar honden werden met dezelfde naald geent :80:
Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Joera schreef:Ik heb hele nare verhalen gehoord over dr woof. Mijn vriendin is vorig jaar geweest vanwege de prijs, haar honden werden met dezelfde naald geent :80:
Oeps, scheelt weer geld......
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Canidae schreef:
Joera schreef:Ik heb hele nare verhalen gehoord over dr woof. Mijn vriendin is vorig jaar geweest vanwege de prijs, haar honden werden met dezelfde naald geent :80:
Ja zo houden ze het goedkoop blijkbaar :80: :schrik:
Maar ze was ook niet tevreden over de manier waarop hij met haar honden omging, allemaal snel snel snel en geen check up of iets. Gewoon naald erin en klaar. Zij gaat er dus iig nooit meer naar toe.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Joera schreef:
Canidae schreef:
Maar ze was ook niet tevreden over de manier waarop hij met haar honden omging, allemaal snel snel snel en geen check up of iets. Gewoon naald erin en klaar. Zij gaat er dus iig nooit meer naar toe.
Die check wil ik niet eens... alleen als ik er noodzaak inzie en er dus specifiek om vraag anders moet mijn da alleen doen waar ik voor kom enten dus.;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

malinois schreef:
Joera schreef:
Canidae schreef:
Die check wil ik niet eens... alleen als ik er noodzaak inzie en er dus specifiek om vraag anders moet mijn da alleen doen waar ik voor kom enten dus.;-)
Hm.. ik vind het toch altijd fijn als even geluisterd wordt naar hart/longen, in oortjes en oogjes gekeken.. is binnen 5 minuten gebeurd maar het geeft mij juist weer wel een prettig gevoel.

En dr Woof... tsja... goedkoop blijkt toch vaak duurkoop; ik had er op voorhand al geen vertrouwen in ;-( het feit dat ze dus dezelfde naald in andere honden steken... "verbaast mij niet eens" ;-(

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
malinois schreef:
Joera schreef:
Canidae schreef: Oeps, scheelt weer geld......
Hm.. ik vind het toch altijd fijn als even geluisterd wordt naar hart/longen, in oortjes en oogjes gekeken.. is binnen 5 minuten gebeurd maar het geeft mij juist weer wel een prettig gevoel.
Dat doe ik in principe alleen bij de oudere honden. Zoals Xena nu. Ze houden niet van da en het is alleen maar onnodige stress imo. Of wat ik al zei er moet een noodzaak voor zijn.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
malinois schreef:
Joera schreef:
Canidae schreef: Oeps, scheelt weer geld......

En dr Woof... tsja... goedkoop blijkt toch vaak duurkoop; ik had er op voorhand al geen vertrouwen in ;-( het feit dat ze dus dezelfde naald in andere honden steken... "verbaast mij niet eens" ;-(

Suzanne
Ja ik vind het ook fijn als er wat tijd voor me word genomen en er wat standaard dingen gecontroleerd worden. Daar betaal ik toch ook consult voor?
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

hoeveel kost dat titeren ongeveer? ik weet niet of dat al gevraagd is hier maar ben ik wel benieuwd naar.
maar dat kan dus alleen voor de cocktail enting? of ze die nodig zijn of niet?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dr woof komt hier ook,spreekuur draaien in de dierenzaak.
Ik ga volgend jaar ook de honden laten enten bij hem,scheelt dertig euro :cheer:
Afbeelding
Reststop
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russel x ???; Woepie
en midden maart komt er een Jack Russel x Engelse Stafford!

Ongelezen bericht door Reststop »

Goh, wat een idee zeg, die Dr Woof! Ga er zeker eens naar kijken
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Kruimel53 schreef:
malinois schreef:
En dan heb je straks een hond die dood gaat aan de vele ziektes die je onnodig in zn lichaam spuit :Q:
En je laat jezelf vast ook jaarlijks vaccineren tegen rabiës (kunnen mensen ook krijgen tenslotte) Weil (idem) en uiteraard DKTP en BMR.
Ik kruip zelf niet in de meest vieze beken eerst en ik ga al zeker niet achter een vos of ander wild aan. Ik ga ook niet naast het water in de gaatjes van klein ongedierte met mijn neus en ik probeer ook niks uit te graven. De kans dat ik iets krijg is miniem. Ik ent mijn honden altijd voor elke ziekte waar geënt kan voor worden en géén van hen is aan één van die ziektes overleden of heeft één van die ziekten ooit gehad.
In onze vorige hondenschool werd er regelmatig verwittigd dat er enkele honden met kennelhoest waren, ik wil niet dat één van mijn honden de oorzaak zou zijn van de ziekte van een pup of een andere niet geënte hond.
Wij beslissen allemaal zelf of we enten of niet, heb je van mij commentaar gehoord op het feit dat een groot deel van de mensen hier entingen idioot of soms overbodig vindt? Ik zeg alleen dat ik niet de oorzaak wil zijn van ziekte van één van mijn honden of een andere hond die in aanraking is geweest met mijn hond.
Ik heb alleen gezegd wat ik doe, wat ook de vraag was, dacht ik.
Wat dat overdoseren betreft : ik deed rabies jaarlijks omdat het toen nog verplicht was als je in de Benelux wilde reizen. Ik wilde met een gerust hart naar jullie mooie land gaan. Sinds het drie jaar geldt voor de Benelux is dit ook driejaarlijks, behalve als ik weet dat ik bv. naar Frankrijk wil gaan.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Vitalia schreef:
Kruimel53 schreef:
malinois schreef:
En je laat jezelf vast ook jaarlijks vaccineren tegen rabiës (kunnen mensen ook krijgen tenslotte) Weil (idem) en uiteraard DKTP en BMR.
Ik kruip zelf niet in de meest vieze beken eerst en ik ga al zeker niet achter een vos of ander wild aan. Ik ga ook niet naast het water in de gaatjes van klein ongedierte met mijn neus en ik probeer ook niks uit te graven. De kans dat ik iets krijg is miniem. Ik ent mijn honden altijd voor elke ziekte waar geënt kan voor worden en géén van hen is aan één van die ziektes overleden of heeft één van die ziekten ooit gehad.
In onze vorige hondenschool werd er regelmatig verwittigd dat er enkele honden met kennelhoest waren, ik wil niet dat één van mijn honden de oorzaak zou zijn van de ziekte van een pup of een andere niet geënte hond.
Wij beslissen allemaal zelf of we enten of niet, heb je van mij commentaar gehoord op het feit dat een groot deel van de mensen hier entingen idioot of soms overbodig vindt? Ik zeg alleen dat ik niet de oorzaak wil zijn van ziekte van één van mijn honden of een andere hond die in aanraking is geweest met mijn hond.
Ik heb alleen gezegd wat ik doe, wat ook de vraag was, dacht ik.
Wat dat overdoseren betreft : ik deed rabies jaarlijks omdat het toen nog verplicht was als je in de Benelux wilde reizen. Ik wilde met een gerust hart naar jullie mooie land gaan. Sinds het drie jaar geldt voor de Benelux is dit ook driejaarlijks, behalve als ik weet dat ik bv. naar Frankrijk wil gaan.
Jouw honden kunnen andere honden gewoon besmetten met kennelhoest, want er wordt maar geent tegen 1 variant en er zijn er een heleboel.
Dus helaas alleen maar schijnveiligheid. Ik heb hier geen enkele hond met kennelhoest enting, de enigen die het wel een paar keer gehad hebben waren allemaal dat jaar geent... en liepen dus tussen mijn ongeente honden die het niet kregen.

Maar jij zegt dat je jaarlijks de coctail geeft dat is dus wel overdoseren want de coctail van zowel nobivac als vanguard zijn beiden 3 jaarlijks.
Het enige wat hier wel elk jaar gedaan wordt is de Weil enting. Die is nl. maar een half jaar geldig.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Jion schreef:
Safari schreef:Ik laat ieder jaar enten al kijk ik niet op een maand. Het ene jaar de kleine, het andere de grote. Nooit kennelhoest. Ik laat altijd enten bij Dr Woof. Die reist rond en heeft ent spreekuur in dierenspeciaalzaken. Kost 25 euro per hond of kat en geen consult kosten.
Joera schreef: Maar ze was ook niet tevreden over de manier waarop hij met haar honden omging, allemaal snel snel snel en geen check up of iets. Gewoon naald erin en klaar. Zij gaat er dus iig nooit meer naar toe.
Als de deal is dat je alleen de enting betaalt en geen consultkosten lijkt het me logisch dat je ook geen check up krijgt.
Oke, je hebt gelijk, overheen gelezen :F:
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Joera schreef:
Jion schreef:
Joera schreef: Maar ze was ook niet tevreden over de manier waarop hij met haar honden omging, allemaal snel snel snel en geen check up of iets. Gewoon naald erin en klaar. Zij gaat er dus iig nooit meer naar toe.
Als de deal is dat je alleen de enting betaalt en geen consultkosten lijkt het me logisch dat je ook geen check up krijgt.
Op de site van Dr Woof staat dat overigens wel hoor maar ik kan me voorstellen dat dat wat minder uitgebreid zal gebeuren als bij een normaal bezoek aan de DA, denk ook dat je niet meer moet verwachten van zo'n ent-actie.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Joera
Zeer actief

YvetteJ schreef:
Joera schreef:
Jion schreef:
Op de site van Dr Woof staat dat overigens wel hoor maar ik kan me voorstellen dat dat wat minder uitgebreid zal gebeuren als bij een normaal bezoek aan de DA, denk ook dat je niet meer moet verwachten van zo'n ent-actie.
Oke, ik weet het eigenlijk niet, maar dat was haar hele issue ook niet maar vooral de manier waarop en dan dat rare gedoe met die naald :ugh:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik laat mijn honden niet jaarlijks enten tegen virale ziektes (rabiës bv) en daar neem ik geen enkel risico mee :neenee: . Die entingen zijn namelijk gewoon (minimaal) 3 jaar werkzaam. Alleen Weil 'moet' elk jaar.
Nou laat ik wel met Nobivac enten en ik weet niet van welke fabrikant de entstoffen voor jouw honden komen.
Elk jaar mijn honden volproppen met entstoffen vind ik ongezond. Het is elke keer toch weer een aanslag op het immuunsysteem.
Onze vorige hond heeft, mede door enten met de cocktail, demodexschurft opgelopen. Sindsdien ben ik dus heeeeeeeeeeeel voorzichtig met (teveel) enten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Meerdere honden met dezelfde naald injecteren zou ik niet toestaan.
Elke keer als een naald door bv het rubber van een flesje gaat om te vullen, beschadigd de naald en raakt verder beschadigd na het injecteren van een hond.
Deze naald nog eens gebruiken geeft meer pijn bij een volgende hond.

Daarnaast mag je naalden, zelfs bij een DA niet vaker dan eenmaal gebruiken.

Wat ik weet van bv katten, zij kunnen katten aids hebben, zou je deze enten en je weet dat je kat dit heeft en je volgende kat wordt met dezelfde naald geënt, dan kan je deze ziekte doorgeven.

Verder laat ik mijn honden enten tijdens het pup zijn, 1 jaar na de 12 weken enting de grote cocktail, daarna ent ik niet meer.
Het is al gebleken dat je honden kan over enten.
Bovendien zijn de entstoffen die nu meestal in Nederlang gebruikt worden geldig voor drie jaar net als de Rabiës.
Helaas melden veel DA's dit niet, omdat enten gebruikt wordt als melkkoe, voor de meeste DA is het een manier om gemakkelijk geld te verdienen.
Ik weet van bij mijn DA, dat het enten en wat het opleverd gebruikt wordt om de kosten van behandlingen aan bv knaagdieren laag te houden.
Ga je dus enten, dan sponser je ook mensen met knaagdieren en hun behandelingen.

Je kan jaarlijks op Weil enten, maar of dit waardevol is kan je, je ook afvragen.
Weil is een virus, maar bestaat uit meerdere varianten, dus je ent op 1 virus en je hebt jans dat je hond dan toch net met een ander virus alsnog ziek wordt!
Is je hond gezond, dus geen hart afwijkingen o.i.d. dan ent ik daar ook niet voor, van een virus (bij mensen griep bv) geneest een hond binnen een paar dagen.
Kennelhoest is het zelfde verhaal als Weil, vroeger werd daar moeilijk over gedaan, als zou het levens bedreigend zijn, mar meer dan een verkoudheid bij honden is het niet, door eens kennelhoest te krijgen bouwt een hond zelf meer en een betere weerstand op dan door te enten.

Mijn honden krijgen alleen Rabiës als ik met hun naar het buitenland moet en dit dan alleen omdat het van verschillende overheden verplicht is, anders niet!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”