Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kattenren beschermen met stroom tegen buurhond mag dat?
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Kattenren beschermen met stroom tegen buurhond mag dat?
Ik heb vrijwel dagelijks een duitse herder in de tuin van iemand uit de straat. Die hond wil mijn kat vermoorden en richt vaak het e.e.a. aan schade aan.
Daar ik door een schietgrage buurman voor mijn kat een ren heb moeten plaatsen wil ik die ool beveiligen tegen die hond. Zit dan aan zoiets te denken en dan met paaltjes en lint om de ren heen:
http://www.agradi.nl/afrastering/batter ... 01156/1013
Mag ik dat zomaar doen? Zal de hond hier geen schade van oplopen?
Daar ik door een schietgrage buurman voor mijn kat een ren heb moeten plaatsen wil ik die ool beveiligen tegen die hond. Zit dan aan zoiets te denken en dan met paaltjes en lint om de ren heen:
http://www.agradi.nl/afrastering/batter ... 01156/1013
Mag ik dat zomaar doen? Zal de hond hier geen schade van oplopen?

Daisy 12-08-2010
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Re: Kattenren beschermen met stroom tegen buurhond mag dat?
Lijkt mij geen bezwaar om schrikdraad o.i.d. erop te zetten, tis tenslotte je eigen terrein en die herder zal dat na 1, 2 x wel laten...
Ik heb geen verstand van zwaarte, maar zou 'm niet zo zwaar doen dat de hond er het loodje van legt
(ik weet verder o,o van wet en regels, maar t feit dat die buurman geen moeite doet om zn herder op zn eigen dam te houden, was voor mij genoeg aanleiding om er stroom op te zetten)
Ik heb geen verstand van zwaarte, maar zou 'm niet zo zwaar doen dat de hond er het loodje van legt
(ik weet verder o,o van wet en regels, maar t feit dat die buurman geen moeite doet om zn herder op zn eigen dam te houden, was voor mij genoeg aanleiding om er stroom op te zetten)
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Lijkt me dat je in je eigen tuin gewoon stroom erop mag zetten, maar kijk idd naar de lichtere variant..die voor de koeien is een flinke tik. Mo-yi heeft bij ons op stal ( paarden ) ook eens stroom gehad, wel sneu maar ze zal het ooit eens moeten voelen, en flinke: aiaiaiaiaiai, en dat was m. die herder zal waarschijnlijk de stroom tegen zn neus aan voelen, en dat voelt ie! dus de lichtere variant zal al genoeg zijn. T gaat vooral om t schrikeffect.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik zou een hek o.i.d. om mijn tuin zetten, zodat er niemand in kan komen die daar niets te zoeken heeft.
Ik wil geen andere honden of mensen die er niets te zoeken hebben in mijn tuin.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Odi schreef:Ik zou een hek o.i.d. om mijn tuin zetten, zodat er niemand in kan komen die daar niets te zoeken heeft.
dit dus, zorg voor een degelijke omheining om je tuin hen, hek dicht en niemand komt er meer in.
Lijkt me de kortste klap.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zou ook mijn eerste keuze zijnOdi schreef:Ik zou een hek o.i.d. om mijn tuin zetten, zodat er niemand in kan komen die daar niets te zoeken heeft.
Hoe komt die hond in jullie tuin @hondje?
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik ga er van uit dat het mag, (maar weet dit niet zeker) er zijn ook mensen die op deze manier katten bij hun volière weg houden.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ja hoor, mag.
Je hebt ook speciale lichte varianten voor kleinere dieren.
Die heb ik hier zelf ook een poosje in de tuin gehad om mijn eigen katten in mijn tuin te houden.
Dat was niet zo'n succes maar goed, het mag dus wel.
Alleen als het grenst aan een openbaar terrein (bijv. als het schrikdraad vanaf de openbare stoep aan te raken is) dan ben je wel verplicht om waarschuwingsbordjes te plaatsen. Binnen eigen terrein is zelfs dat niet nodig.
Lijkt mij voor jullie een goede optie, kat veilig en die hond leert het heel snel af.
Karen
Die heb ik hier zelf ook een poosje in de tuin gehad om mijn eigen katten in mijn tuin te houden.
Alleen als het grenst aan een openbaar terrein (bijv. als het schrikdraad vanaf de openbare stoep aan te raken is) dan ben je wel verplicht om waarschuwingsbordjes te plaatsen. Binnen eigen terrein is zelfs dat niet nodig.
Lijkt mij voor jullie een goede optie, kat veilig en die hond leert het heel snel af.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Vraag mij in dit verhaal ook af hoe de hond van de buurman in de tuin van de ts kan komen. Als dat is omdat er geen omheining is, kan je beter eerst dat regelen. Scheelt waarschijnlijk ook een hoop spanning en ruzie met de buurman.
Als dat niet voldoet, kan je altijd nog besluiten om schrikdraad rond de ren te zetten.
Als dat niet voldoet, kan je altijd nog besluiten om schrikdraad rond de ren te zetten.
-
Corneliana
- Zeer actief
nou ik vind het ook niet helemaal normaal dat een hond die op katten jaagt losloopt.
en ik vind het niet normaal dat een buurman op katten schiet!
weleens aangifte van 1 van beide gedaan?
enne helpt een ouwerwetse emmer water over zijn kop misschien?
- hondje
- Zeer actief
We wonen vrijstaand, halve hectare. Bijna niemand hier in de buurt en straat heeft een hek om de tuin niet te betalen.Jacky schreef:Odi schreef:Ik zou een hek o.i.d. om mijn tuin zetten, zodat er niemand in kan komen die daar niets te zoeken heeft.
dit dus, zorg voor een degelijke omheining om je tuin hen, hek dicht en niemand komt er meer in.
Verder heb ik dus een Jack russeltje zelf en een kat. Dan moet je wel hele fijne mazen hebben.
Baal zo er van dat ik omwille van andermans hond meer geld uit moet geven maar goed zo steekt de wereld in elkaar. Blijkbaar had iemand ook last van mijn kat in de straat. Zoveel last dat ze 2 maal beschoten is (van de eerste keer wist ik niet kwam er op de foto's uit). Kwamen ze bij mij aan de deur dan had ik al lang maatregelen getroffen. Kan er zo boos om worden en vooral verdrietig.
Was ook bij die mensen van de herder aan de deur geweest om te vertellen dat iemand zeer vlakbij op mijn kat heeft geschoten en dat dit dus bij hun hond ook kan gebeuren.... 5 minuten later liep hij weer los. Meerdere mensen zijn bij hen aan de deur geweest maar goed dat helpt dus niet. Moest de hond maar een schop geven
Onze auto's zijn beide bekrast (kat ging op dak zitten hond wou kat pakken 3x gebeurd, 1x gezien), er worden dingen gesloopt, hij jat botten van mijn hondje, kan de deur niet uit in de ochtend of ik heb een vieze broek/ jas. Heel sneu is een lief dier dus wil hem verder niet kwaad doen hij zoekt heel erg aandacht dus tja.

Daisy 12-08-2010
-
Corneliana
- Zeer actief
ik zou toch voor mezelf kiezen en mn roedeltje ipv voor die hondhondje schreef:We wonen vrijstaand, halve hectare. Bijna niemand hier in de buurt en straat heeft een hek om de tuin niet te betalen.Jacky schreef:Odi schreef:Ik zou een hek o.i.d. om mijn tuin zetten, zodat er niemand in kan komen die daar niets te zoeken heeft.
Verder heb ik dus een Jack russeltje zelf en een kat. Dan moet je wel hele fijne mazen hebben.
Baal zo er van dat ik omwille van andermans hond meer geld uit moet geven maar goed zo steekt de wereld in elkaar. Blijkbaar had iemand ook last van mijn kat in de straat. Zoveel last dat ze 2 maal beschoten is (van de eerste keer wist ik niet kwam er op de foto's uit). Kwamen ze bij mij aan de deur dan had ik al lang maatregelen getroffen. Kan er zo boos om worden en vooral verdrietig.
Was ook bij die mensen van de herder aan de deur geweest om te vertellen dat iemand zeer vlakbij op mijn kat heeft geschoten en dat dit dus bij hun hond ook kan gebeuren.... 5 minuten later liep hij weer los. Meerdere mensen zijn bij hen aan de deur geweest maar goed dat helpt dus niet. Moest de hond maar een schop geven![]()
Onze auto's zijn beide bekrast (kat ging op dak zitten hond wou kat pakken 3x gebeurd, 1x gezien), er worden dingen gesloopt, hij jat botten van mijn hondje, kan de deur niet uit in de ochtend of ik heb een vieze broek/ jas. Heel sneu is een lief dier dus wil hem verder niet kwaad doen hij zoekt heel erg aandacht dus tja.
je hebt dus geen aangifte gedaan
- hondje
- Zeer actief
Kijk duidelijk ga ik op zoek naar een goede en niet al te dure set. Heb al geld genoeg uitgegeven aan mijn dieren door anderen de laatste tijd. Rekening van de kat heb ik net binnen. Weekendbezoeken, anesthesie, medicatie etc. Bijna 400 euro pff. Gelukkig wordt ze wel beter maar goed. De ren die ik aan het bouwen ben is ook vrij duur aan t worden maar ben bang dat die niet herderproof is.Pets_Passion schreef:Ja hoor, mag.
Karen
Iemand ervaring met een goede en betaalbare set?

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Er lopen hier 2 honden los in de straat die op katten jagen. 1 gelukkig wel met de baas erbij. Die komt hier ook wel eens in de tuin maar dan roepen ze hem gelukkig terug. Die heeft bij een vorige baas 2 katten vermoord brr. Die herder wil haar ook graag pakken maar gelukkig was kat altijd te snel. Die loopt soms hele dagen los zonder toezicht. Hond naar buiten (zit in een buitenkooi altijd) baas naar binnen dat idee. Platteland he rustig wonenCorneliana schreef:nou ik vind het ook niet helemaal normaal dat een hond die op katten jaagt losloopt.
Ik durf er wel een emmer water over te mikken maar ben bang voor wat er gebeurd als wij niet thuis zijn.
Van de kat is uiteraard aangifte gedaan. Zal je even een pb sturen.

Daisy 12-08-2010
-
Corneliana
- Zeer actief
ja platteland iddhondje schreef:Er lopen hier 2 honden los in de straat die op katten jagen. 1 gelukkig wel met de baas erbij. Die komt hier ook wel eens in de tuin maar dan roepen ze hem gelukkig terug. Die heeft bij een vorige baas 2 katten vermoord brr. Die herder wil haar ook graag pakken maar gelukkig was kat altijd te snel. Die loopt soms hele dagen los zonder toezicht. Hond naar buiten (zit in een buitenkooi altijd) baas naar binnen dat idee. Platteland he rustig wonenCorneliana schreef:nou ik vind het ook niet helemaal normaal dat een hond die op katten jaagt losloopt.
enne helpt een ouwerwetse emmer water over zijn kop misschien?![]()
Ik durf er wel een emmer water over te mikken maar ben bang voor wat er gebeurd als wij niet thuis zijn.
Van de kat is uiteraard aangifte gedaan. Zal je even een pb sturen.
aan de andere kant als ik op een boerderij of zo zou wonen zou ik dat ook niet echt omheinen en mn hond lekker naar buiten doen. maar dan zou hij wel op het erf moeten blijven inderdaad.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou in dit geval ook rap een schrikdraadje plaatsen om anderen uit jou tuin te houden ! En dan niet rond de ren want dan loop je het risico dat je eigen hond een schok krijgt maar gewoon een ruim gedeelte achter je huis alsof je een stuk tuin afzet. Z zal je eigen hond er binnen blijven en vreemde honden er buiten ! Er is ook schapengaas als schrikdraad alleen valt dat wel meer op maar ideaal als je bijvoorbeeld ook kippen hebt die je vrij wil laten scharrelen op je terrein maar geen bezoek wilt van vos of vreemde honden.hondje schreef:We wonen vrijstaand, halve hectare. Bijna niemand hier in de buurt en straat heeft een hek om de tuin niet te betalen.Jacky schreef:Odi schreef:Ik zou een hek o.i.d. om mijn tuin zetten, zodat er niemand in kan komen die daar niets te zoeken heeft.
Was ook bij die mensen van de herder aan de deur geweest om te vertellen dat iemand zeer vlakbij op mijn kat heeft geschoten en dat dit dus bij hun hond ook kan gebeuren.... 5 minuten later liep hij weer los. Meerdere mensen zijn bij hen aan de deur geweest maar goed dat helpt dus niet. Moest de hond maar een schop geven![]()
Succes
Sandra

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Er is speciaal schrikdraad voor honden en katten met een veilige spanning, wij hebben een transformator ertussen, werkt perfect!!!!

-
Corneliana
- Zeer actief
ben ik ook wel een voorstander vanTara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.
Alles leuk en aardig, maar als ik elke keer dat soort schade en overlast van andermans hond zou hebben, dan was ik er wel een keer klaar mee geweest.
je eigen hond en kat naar binnen, wat lekkers voor de herder en in de achterbak
kleppie dicht... gas!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Juist.Corneliana schreef:ben ik ook wel een voorstander vanTara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.
Alles leuk en aardig, maar als ik elke keer dat soort schade en overlast van andermans hond zou hebben, dan was ik er wel een keer klaar mee geweest.
kleppie dicht... gas!
Optieven mett dat kutbeest van je .
Laat ze maar een paar x betalen bij het asiel dan houden ze hem wel op eigen erf.
Geld moeten betalen doet wonderen bij mensen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- hondje
- Zeer actief
Klinkt idd handigCorneliana schreef:ben ik ook wel een voorstander vanTara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.
kleppie dicht... gas!

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Ik zou hem zelf ook wel willen hebben ondanks alles want beestje kan er niets aan doen. Is echt een met een heel goed karakter ook. Erg he alleen gaat niet met onze kat.Tara schreef:Met geluk treft die hond dan nog een keer een baas die er wèl zuinig op is.bouvierpoedel schreef:Juist.Corneliana schreef:ben ik ook wel een voorstander vanTara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.
kleppie dicht... gas!
Optieven mett dat kutbeest van je .
Laat ze maar een paar x betalen bij het asiel dan houden ze hem wel op eigen erf.
Geld moeten betalen doet wonderen bij mensen.

Daisy 12-08-2010
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gewoon doen ,die geven heus jouw naam niet door.hondje schreef:Klinkt idd handigCorneliana schreef:ben ik ook wel een voorstander vanTara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.
kleppie dicht... gas!. Zit alleen er mee dat ze dan mij NAW-gegevens vast opnemen in het asiel en dit dan aan de eigenaren doorbrieven. Zou liegen als ik daar meld dat ik niet weet van wie de hond is als het 2 erven verderop is. Durf ook niet een valse naam e.d. op te geven

-
Muk
Dat dus.Tara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.
-
Muk
Laat je het door een bekende doen. Het asiel mag de gegevens overigens niet doorgeven aan anderen, dus ook niet aan de eigenaar.hondje schreef:Klinkt idd handigCorneliana schreef:ben ik ook wel een voorstander vanTara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.
kleppie dicht... gas!. Zit alleen er mee dat ze dan mij NAW-gegevens vast opnemen in het asiel en dit dan aan de eigenaren doorbrieven. Zou liegen als ik daar meld dat ik niet weet van wie de hond is als het 2 erven verderop is. Durf ook niet een valse naam e.d. op te geven
- hondje
- Zeer actief
Kijk dat is goed om te weten.Muk schreef:Laat je het door een bekende doen. Het asiel mag de gegevens overigens niet doorgeven aan anderen, dus ook niet aan de eigenaar.hondje schreef:Klinkt idd handigCorneliana schreef:ben ik ook wel een voorstander vanTara schreef:De snelste en goedkoopste oplossing is om de hond in te laden en naar het asiel te brengen.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Heb je wel gelijk in. Het klagen helpt niets idd. Zijn al meer mensen aan de deur geweest. Zeggen dan een hek te gaan plaatsen en de hond bij zich te houden maar nee hoor.Tara schreef:Weet je wat het is, aso's die hun honden zomaar lekker overlast laten veroorzaken rekenen er meestal gewoon op dat de andere partij voor de lieve vrede maar besluit om die draconische maatregelen te laten voor wat ze zijn.
Ze calculeren als het ware in dat het bij klagen blijft, halen er hun schouders over op, en gaan dan weer op de oude voet verder.
Ik heb iets te lang samengeleefd met buren die ook zo'n soort instelling hadden, en uiteindelijk trek je op die manier altijd aan het kortste eind, en is je probleem nog niet opgelost.
Denk er maar eens over na.

Daisy 12-08-2010
- Fardauke
- Actief
Asiel mag geen gegevens van de vinder doorgeven ! Maar als je zegt dat hij van twee huizen verderop is en dat je de eigenaar een lesje wil leren nemen ze hem ook niet aan ! Je moet verklaren via een zwerfdierverklaring (tenmisten in mijn asieltijd) dat je niet weet wie de eigenaar is.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gewoon 1 van je vrienden dat beest weg laten brengen naar het asiel en zeggen dat ze hem op straat hebben gevonden.Volgende keer weer een andere vriend of vriendin.
Niet zo moeilijk doen ,dioen de eigenaren ook niet.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dat dus.bouvierpoedel schreef:Gewoon 1 van je vrienden dat beest weg laten brengen naar het asiel en zeggen dat ze hem op straat hebben gevonden.Volgende keer weer een andere vriend of vriendin.
Ik doe dat volgende keer ook met de Bouvierreu die hier meestal in zijn eentje in het park loopt.
Al 6 jaar. Baas zit dan gewoon thuis.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort