Wat is dat voor onzin, die uit het buitenland zijn ook prima sociaal alleen wel met het echte werk- en waakkarakter. Waken is niet direct bijten hoor, meerdere mensen hier kennen de dobers die wij gehad hebben. Iedereen kon binnenlopen zolang wij thuis waren. Als we er niet waren dan werd het lastig. Als jij liever zo'n magere gratenbak wil hebben die bij een piepje of bewegend grassprietje al in je nek zit, moet je hem hier halen tegenwoordig...Nanna schreef:Als ik een Dober als huisgenoot wil haal ik hem wel in NLmalinois schreef:Hier in NL. niet idd. (al hadden wij daar wel een uitzondering op bij de eerste, supersociaal maar ow wee als je aan ons of aan zijn huis kwam). Maar dat wordt nog wel zo bij veel rassen hoor, zo lief mogelijk maken want dat wil de samenleving. Als je een goede dober wil halen qua karakter zul je naar het buitenland moeten.Nanna schreef: Ik vond het altijd aardige en sociale honden daar maar niet de keus die ik zou maken als ik een prima waker zochtIk hoef geen hond die ik moet wegsluiten als er bezoek komt omdat ie ze aanvalt als ze me een hand geven.
Ik vond de Dober van weleer ook altijd erg aantrekkelijk om te zien. Echte raspaardjes. Tegenwoordig zijn het rare blokkendozen met mega borstkassen. En een slechte gezondheid. Ver van wegblijven, dus.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ben zo pissig update bailey is thuis
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: ben zo pissig

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik heb een zwakke nekmalinois schreef: Als jij liever zo'n magere gratenbak wil hebben die bij een piepje of bewegend grassprietje al in je nek zit, moet je hem hier halen tegenwoordig...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ben benieuwdtollerlover schreef:vanmorgen niks gehoord op de hondenschool, 2x gebeld vandaag en er werd niet opgenomen. dus geen nieuws. zal vanavond een mailtje sturen en dan hoop ik wat te horen.
ellen

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Als iemand een waakhond wil moeten ze een Duitse Pinscher nemen.
Waaks als de neten, is ook niet altijd leuk hoor, al moet ik zeggen dat ik me wel erg veilig voel.
Waaks als de neten, is ook niet altijd leuk hoor, al moet ik zeggen dat ik me wel erg veilig voel.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Corneliana
- Zeer actief
gonnie schreef:Als iemand een waakhond wil moeten ze een Duitse Pinscher nemen.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
zojuist belde de baas van bailey mij terug. er is geen nieuws, bailey is nog niet terug, de advocaat heeft alle stukken ingestuurd met een nietig verklaring van inbeslagname, maar daar is nog geen reactie opgekomen. aankomende week ga ik het ziekenhuis in dus kan ik jullie niet op de hoogte houden, maar zodra ik thuis ben en ik wat hoor vertel ik het het uiteraard in dit topic.
ellen
ellen
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Shit... had beter nieuws gehoopt...
Succes voor jou Ellen!
Succes voor jou Ellen!
-
gonnie
- Zeer actief
Corneliana schreef:gonnie schreef:Als iemand een waakhond wil moeten ze een Duitse Pinscher nemen.
Waaks als de neten, is ook niet altijd leuk hoor, al moet ik zeggen dat ik me wel erg veilig voel.geef eens een voorbeeld
Dat het niet altijd leuk is komt omdat ik ze de laatste jaren moet opsluiten als ik bezoek krijg, mi jn schoondochter houdt niet zo van honden en sinds zij over de vloer kwam ben ik de honden op gaan sluiten nu vinden mijn honden bezoek dus echt helemaal niks.
En hier wordt in het flat al gezegd dat er bij mij vast niet wordt ingebroken, dat komt omdat mijn honden nogal tekeer kunnen gaan als ze de lift uitgaan. Al komt dat meer omdat mijn man als eerste de lift uitgaat en dat vinden de meiden niet goed, al kunnen ze ook tekeer gaan als er een hond voor de lift staat.
Het is wel knap lastig dat tekeer gaan bij het uit de lift stappen maar aan de andere kant als mensen het daardoor niet in hun hoofd halen om bij ons in te breken vind ik het wel een gelukje bij een ongelukje.
Groetjes Gonnie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat waar hoe wie welke en hoezo.??????????????/Inge O schreef:
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Omdat Bailey zonder verdere duidelijkheid of ook maar een reactie nog altijd weg is denk ik...
Wat verschrikkelijk voor de baasjes, ik moet er echt niet aan denken
Wat verschrikkelijk voor de baasjes, ik moet er echt niet aan denken

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik had ook op beter nieuws gehoopt.Daisy@ schreef:Shit... had beter nieuws gehoopt...
Succes voor jou Ellen!
Triest.
Succes in het ziekenhuis
-
Corneliana
- Zeer actief
haha ik snap hetgonnie schreef:Corneliana schreef:gonnie schreef:Als iemand een waakhond wil moeten ze een Duitse Pinscher nemen.
Waaks als de neten, is ook niet altijd leuk hoor, al moet ik zeggen dat ik me wel erg veilig voel.geef eens een voorbeeld
Dat het niet altijd leuk is komt omdat ik ze de laatste jaren moet opsluiten als ik bezoek krijg, mi jn schoondochter houdt niet zo van honden en sinds zij over de vloer kwam ben ik de honden op gaan sluiten nu vinden mijn honden bezoek dus echt helemaal niks.
En hier wordt in het flat al gezegd dat er bij mij vast niet wordt ingebroken, dat komt omdat mijn honden nogal tekeer kunnen gaan als ze de lift uitgaan. Al komt dat meer omdat mijn man als eerste de lift uitgaat en dat vinden de meiden niet goed, al kunnen ze ook tekeer gaan als er een hond voor de lift staat.
Het is wel knap lastig dat tekeer gaan bij het uit de lift stappen maar aan de andere kant als mensen het daardoor niet in hun hoofd halen om bij ons in te breken vind ik het wel een gelukje bij een ongelukje.
al zou ik als ik jouw man was dan ook als eerste de lift uitgaan gewoon puur uit eigenwijsheid!
je hebt je handen wel vol aan die donderstenen. 1 waakse hond kan ik wel hebben bij bezoek dan kan je je focussen op 1.
hoe doe je dat nou, zoveel honden op een flat?
ik vind het knap!
-
Corneliana
- Zeer actief
wat rot!tollerlover schreef:zojuist belde de baas van bailey mij terug. er is geen nieuws, bailey is nog niet terug, de advocaat heeft alle stukken ingestuurd met een nietig verklaring van inbeslagname, maar daar is nog geen reactie opgekomen. aankomende week ga ik het ziekenhuis in dus kan ik jullie niet op de hoogte houden, maar zodra ik thuis ben en ik wat hoor vertel ik het het uiteraard in dit topic.
ellen
-
tineke
Wat afschuwelijk voor Bailey en baasjestollerlover schreef:zojuist belde de baas van bailey mij terug. er is geen nieuws, bailey is nog niet terug, de advocaat heeft alle stukken ingestuurd met een nietig verklaring van inbeslagname, maar daar is nog geen reactie opgekomen. aankomende week ga ik het ziekenhuis in dus kan ik jullie niet op de hoogte houden, maar zodra ik thuis ben en ik wat hoor vertel ik het het uiteraard in dit topic.
ellen
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
En dan maar hopen dat het hondje straks uberhaupt nog bestaat...
-
gonnie
- Zeer actief
Corneliana schreef:haha ik snap hetgonnie schreef:Corneliana schreef:gonnie schreef:Als iemand een waakhond wil moeten ze een Duitse Pinscher nemen.
al zou ik als ik jouw man was dan ook als eerste de lift uitgaan gewoon puur uit eigenwijsheid!
je hebt je handen wel vol aan die donderstenen. 1 waakse hond kan ik wel hebben bij bezoek dan kan je je focussen op 1.
hoe doe je dat nou, zoveel honden op een flat?
ik vind het knap!
We gaan twee keer per dag met de meiden naar het bos en als we thuis zijn slapen de meiden, behalve als ze iets denken te horen dan moet er even geblaft worden.
Mijn man blijft ook gewoon als eerste de lift uitgaan.
Inderdaad is een hond makkelijker als je bezoek krijgt, want de meiden werken samen, als er bezoek binnenkomt begint de een te blaffen en de ander vliegt er op af.
Wat erg trouwens dat Bailey nog steeds niet terug is.
Vind het wel lang duren. Moet toch zo uitgezocht zijn. Nou als ik ooit met zoiets te maken krijg breng ik mijn honden gelijk ergens anders onder.
Groetjes Gonnie.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Afschuwelijk zeg... Dat moet toch niet mogen!tollerlover schreef:zojuist belde de baas van bailey mij terug. er is geen nieuws, bailey is nog niet terug, de advocaat heeft alle stukken ingestuurd met een nietig verklaring van inbeslagname, maar daar is nog geen reactie opgekomen. aankomende week ga ik het ziekenhuis in dus kan ik jullie niet op de hoogte houden, maar zodra ik thuis ben en ik wat hoor vertel ik het het uiteraard in dit topic.
ellen
Jij heel veel sterkte, beterschap!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ben het volledig met je eens.Inge O schreef: er is voor mij geen enkele, maar dan ook geen enkele uitleg, hoe technisch correct ook, die mij ervan kan overtuigen dat dit de correcte gang van zaken is vanuit ethisch oogpunt.
fuck you dat het klopt volgens de wet, dan is het gewoon een rottige, rottige, rottige kotswet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja de wet is soms niet leuk .
Vooral als het emotie gaat en dat zijn honden nu eenmaal .
Maar stel dat ik iemand beschadig dan word ik ook opgepakt om uit te zoeken hoe en wat .
Nu is de hond opgepakt om ook uitt te zoeken in hoe en wat.
Voor hetzelfde geld heeft meneer zijn hond opgejut of is het gewoon een vals loeder.
Aan de andere kant zegt zo'n test ook niet veel en niets over de situatie waarvoor hij in beslag is genomen.
Ik ken het gevoel van inbeslagname van een hond die bij mij vandaan kwam .
Niet leuk maar begrijp het wel.
Maar stel dat ik iemand beschadig dan word ik ook opgepakt om uit te zoeken hoe en wat .
Voor hetzelfde geld heeft meneer zijn hond opgejut of is het gewoon een vals loeder.
Aan de andere kant zegt zo'n test ook niet veel en niets over de situatie waarvoor hij in beslag is genomen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Idem.Miranda schreef:Ik ben het volledig met je eens.Inge O schreef: er is voor mij geen enkele, maar dan ook geen enkele uitleg, hoe technisch correct ook, die mij ervan kan overtuigen dat dit de correcte gang van zaken is vanuit ethisch oogpunt.
fuck you dat het klopt volgens de wet, dan is het gewoon een rottige, rottige, rottige kotswet.
Echt, dit moet veranderen. Vanuit humaan oogpunt! hier klopt namelijk helemaal niets van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Is dat zo ja, dat mensen meteen worden vastgezet?bouvierpoedel schreef:Ja de wet is soms niet leuk .
En die jongens dan, die in Eindhoven die man in elkaar sloegen en trapten? Die werden verhoord maar tot de rechtszaak toch ook op vrije voeten gesteld? Terwijl bij hen letterlijk was aangetoond dat ze schuldig waren.
Deze hond verdedigde zijn baas, zijn aanval was niet impulsief maar met goede reden. Die jongens vielen aan zonder reden. Maar die hond zit vast, die jongens kwamen niet vast te zitten.
Een hond is ALTIJD schuldig totdat tegendeel bewezen is. Mensen zijn altijd onschuldig totdat tegendeel bewezen is, of zelfs als tegendeel al gesignaleerd is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
blondie
- Zeer actief
Maar honden lijken wel wat langer vastgehouden te worden, mogen geen contact met baasjes en baasjes weten in de meeste gevallen niet waar de hond is en hoe de hond er aan toe is. Dat laatste beangstigd me.bouvierpoedel schreef:Ja de wet is soms niet leuk .
En dan kun je zeggen ach honden zijn best sterk en schikken zich vaak wel in de situatie. Finn is 1 keer in asiel/kennel geweest toen ik op reis was. Na vier dagen was hij het goed zat vertelden de verzorgers. De eerste dagen vond hij het wel prima en speelde met de verzorgers, naarmate het langer duurde had hij nergens meer zin in.
Moet er dus niet aan denken dat hij in beslag genomen wordt om iets wat geheel niet terecht is in mijn ogen, maar waar de wet anders in redeneerd.
- iones
- Zeer actief
Bobbes zou het nooit trekken. Sokkie en Pietertje nog wel. Peppie zou continu gaan zitten blaffen, onophoudelijk. En zeker gestressed zijn. Maar Bobbes zou echt wegkwijnen. Het zou een ramp zijn.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
ik ben zelf net uit het ziekenhuis en ik heb nog niks gehoord. volgende week ga ik ze weer eens bellen of mailen of er nog nieuws is.
ellen
ellen
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
vanmorgen gehoord dat bailey nog niet terug is. 5 maart is er een gerechtelijke uitspraak, duimen dat bailey wordt "vrijgelaten"
ellen
ellen
- dagmar88
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat afschuwelijk om zo lang te moeten wachten 
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
Te belachelijk voor woorden dit
maar degene die een onschuldig persoon half doodtrappen op straat kunnen wel gewoon frank en vrij rondlopen, in afwachting van