Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer mag verband eraf?
Moderator: moderatorteam
- Emielenmini
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Husky/Labrador-mix
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wanneer mag verband eraf?
Vanavond is door de dierenarts bij Emiel een verband aangelegd op de plek waar eerst een infuus zat. Nu ben ik vergeten te vragen wanneer dat verband eraf mag. Weet iemand van jullie dit misschien?
Laatst gewijzigd door Emielenmini op 08 feb 2013 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- krullie
- Zeer actief
Re: Wanneer mag verband eraf?
ff veranderen na het nadenken.
het is een wondje maar als het dicht is mag het eraf.
dan kan de lucht erbij en kan de hond ook geen dikke poot krijgen van het verband.
wel even in de gaten houden.
het is een wondje maar als het dicht is mag het eraf.
dan kan de lucht erbij en kan de hond ook geen dikke poot krijgen van het verband.
wel even in de gaten houden.
- Emielenmini
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dankjewel Krullie. Heb je eerste bericht nog net meegekregen. Ik twijfelde dus tussen je eerste een tweede antwoord. Ha! Ik denk dat het dus "meeste stemmen gelden" wordt. (en mijn stem telt dan ook mee
)
Ik zal in ieder geval zijn poot goed in de gaten houden.
Ik zal in ieder geval zijn poot goed in de gaten houden.
- krullie
- Zeer actief
sorry voor de wisseling.
maar het is gewoon een injectie gaatje toch?
en dat heelt heel snel.
mijn hond heeft bloed geprikt en loopt ook zonder verbandje.
als je ziet dat het niet meer bloed dan kan het zonder.
succes.
maar het is gewoon een injectie gaatje toch?
en dat heelt heel snel.
mijn hond heeft bloed geprikt en loopt ook zonder verbandje.
als je ziet dat het niet meer bloed dan kan het zonder.
succes.
- Emielenmini
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, daar is alleen een infuus aangelegd.
Dankjewel. Ook voor het succes. Hij heeft het nodig ;-|
Dankjewel. Ook voor het succes. Hij heeft het nodig ;-|
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
wat heeft emiel gedaan en hoe gaat het met emiel en mini
- Emielenmini
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi Gonnie,
Tot gisteren ging het goed met Emiel en Mini. Gemiddeld twee keer per week een drakenstreek en lekker vrolijk allebei. Emiel is gisteren heel ziek geworden. Hij was heel sloom en niet enthousiast en oogde ziek, dus ben ik ermee naar de dierenarts gegaan. Om een lang verhaal kort te maken (echo's, 5 liter vocht in twee dagen, methadon): hij heeft een immuunziekte, die zijn eigen rode bloedlichaampjes aanvalt. Van de 50% had hij er gisteren nog maar 10%. Het heeft even geduurd voor de dierenarts met zekerheid kon zeggen wat het was, dus nu zijn ze aan het behandelen. Hij weet niet precies waar het vandaan komt, maar er is nu geen tijd om dat uit te zoeken. Emiel krijgt een hele lading Prednison. Hij heeft 66% kans om er bovenop te komen. Over twee weken kunnen ze met iets meer zekerheid zeggen of hij het gaat halen. Aanstaande dinsdag is de eerste controle. Die is ook spannend, want dat kunnen ze al een beetje zien welke richting het in gaat. Tot die tijd is ie in ieder geval thuis, als het goed blijft gaan. Hij heeft absolute bedrust, dus mag niet uitgelaten worden. Met de pillen heel veel knuffels werken we aan herstel. 66% is geen heel laag percentage... En bovendien ziet ie er alweer wat levendiger uit dan gisteren. Zijn lievelingshapje vindt hij ook alweer lekker. Dat geeft de burger moed.
En Mini is gezond maar een beetje onder de indruk nu. We wachten samen gewoon af. Duim je mee?
In ieder geval bedankt voor de belangstelling.
Groetjes,
Juanita
Tot gisteren ging het goed met Emiel en Mini. Gemiddeld twee keer per week een drakenstreek en lekker vrolijk allebei. Emiel is gisteren heel ziek geworden. Hij was heel sloom en niet enthousiast en oogde ziek, dus ben ik ermee naar de dierenarts gegaan. Om een lang verhaal kort te maken (echo's, 5 liter vocht in twee dagen, methadon): hij heeft een immuunziekte, die zijn eigen rode bloedlichaampjes aanvalt. Van de 50% had hij er gisteren nog maar 10%. Het heeft even geduurd voor de dierenarts met zekerheid kon zeggen wat het was, dus nu zijn ze aan het behandelen. Hij weet niet precies waar het vandaan komt, maar er is nu geen tijd om dat uit te zoeken. Emiel krijgt een hele lading Prednison. Hij heeft 66% kans om er bovenop te komen. Over twee weken kunnen ze met iets meer zekerheid zeggen of hij het gaat halen. Aanstaande dinsdag is de eerste controle. Die is ook spannend, want dat kunnen ze al een beetje zien welke richting het in gaat. Tot die tijd is ie in ieder geval thuis, als het goed blijft gaan. Hij heeft absolute bedrust, dus mag niet uitgelaten worden. Met de pillen heel veel knuffels werken we aan herstel. 66% is geen heel laag percentage... En bovendien ziet ie er alweer wat levendiger uit dan gisteren. Zijn lievelingshapje vindt hij ook alweer lekker. Dat geeft de burger moed.
En Mini is gezond maar een beetje onder de indruk nu. We wachten samen gewoon af. Duim je mee?
In ieder geval bedankt voor de belangstelling.
Groetjes,
Juanita
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
ik ga hier zeker heel hard duimen voor emiel
wat een zorgen zeg ik hoop dat hij weer beter wordt
fijn dat het met mini goed gaat
fijn dat het met mini goed gaat