Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Extreme rui

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Extreme rui

Ongelezen bericht door Irisz »

Marion. schreef:
Irisz schreef:De honden zijn hier momenteel alle drie enorm aan het verharen. Exact tegelijk begonnen en werkelijk de bossen vallen eruit.
Bij Xavi begint zelfs zijn rug (net langs de ridge af) bijna kaal te worden door de dunne inplant die nog over is.
Dacht eerst aan een vachtprobleem, maar er is niks aan de hand, gewoon rui. De DA zei dat dit jaar de rui bij veel honden 'anders' verloopt dan andere jaren, mogelijk vanwege wisselende weersomstandigheden?
Bij de dierenwinkel hier hadden ze het er ook al over. Andere honden die hier last hebben van extreme rui/vachtwisseling?
Yep, Saar. Die is normaal echt heel matig met verharen (i.t.t Miep), maar daar vallen nu ook de plukken gewoon uit. Straks is ze kaal :jank:
Apart he. Bij jouw honden kun je het misschien nog een beetje over de kale plekken heen kammen, zoals oudere heren dat doen als ze kaal worden. :mann:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
Irisz schreef:De honden zijn hier momenteel alle drie enorm aan het verharen. Exact tegelijk begonnen en werkelijk de bossen vallen eruit.
Bij Xavi begint zelfs zijn rug (net langs de ridge af) bijna kaal te worden door de dunne inplant die nog over is.
Dacht eerst aan een vachtprobleem, maar er is niks aan de hand, gewoon rui. De DA zei dat dit jaar de rui bij veel honden 'anders' verloopt dan andere jaren, mogelijk vanwege wisselende weersomstandigheden?
Bij de dierenwinkel hier hadden ze het er ook al over. Andere honden die hier last hebben van extreme rui/vachtwisseling?
Het is inderdaad niet vreemd door de sterk wisselende weersomstandigheden :wink: Je zou wel tijdelijk wat visolie kunnen toevoegen bij hun eten zodat de vacht sneller hersteld.
Ze krijgen hier standaard zalmolie over het eten 1x per dag. Je ziet gelukkig ook dat de rest van de vacht je tegemoet glimt, alleen dus wel plaatselijk kaal, geen gezicht!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Weet ik, zit hier een 10 min met tram vandaan. Ga maar eens afspraak maken denk ik.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier merk ik niets aan ze, ze zijn ook niet in de rui.
Nu verharen mijn honden sowieso nauwelijks, 2 keer per jaar gaan ze in de rui maar dat is dan na een paar daagjes klaar, de rest van het jaar verharen ze bijna niet gewoon.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier niks anders dan anders. Maar ik heb er maar eentje die echt haart :)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

samantha! schreef:Hier merk ik niets aan ze, ze zijn ook niet in de rui.
Nu verharen mijn honden sowieso nauwelijks, 2 keer per jaar gaan ze in de rui maar dat is dan na een paar daagjes klaar, de rest van het jaar verharen ze bijna niet gewoon.
Hier normaal ook, maar nu al 2 weken langs bergen met haar...
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier geen rui, maar Kira heeft wel een hele dikke vacht op het moment.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:
samantha! schreef:Hier merk ik niets aan ze, ze zijn ook niet in de rui.
Hier normaal ook, maar nu al 2 weken langs bergen met haar...
Hier dus ook, normaal weinig tot geen rui. Vaak 2 dagen en dan is het over. Maar nu is het een drama, en ook bij alle 3.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb er op dit moment 1 die behoorlijk verhaart, complete plukken. De andere 2 helemaal niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli verhaart op het moment ook behoorlijk, plukken haar kan ik uit haar vacht plukken en vind ik op de vloer. Ze krijgt dagelijks zalmolie en ik borstel haar nu ook dagelijks om de plukken te verwijderen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door chris'76 »

Die van mij zit ook behoorlijk in de rui.
Nou mag hij graag zwemmen en als hij nat is lekker goed borstelen en goed droog rossen met handdoek.
Vliegen de haren ook niet door de hele kamer heen.
LEVEN EN LATEN LEVEN
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Ja beide meiden zijn volledig kaar met de rui. Ook bijna tegelijk begonnen. Vreselijk, wat een bossen haar er dan door de kamer vliegen (houten vloer)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:Zal ik wel in een fout deel van NL wonen qua weer want hier verhaart helemaal niks.
Hier wel hoor... Biène is al weken bezig en Numa verhaart ook meer dan anders
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy heeft het juist een keer overgeslagen :80: :cheer: Het eerste jaar dat we haar hadden is het wel 1x heel erg geweest, werd ze op haar ribben bijna kaal en zag je haar huidvlekken heel goed.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Godzijdank 1 nauwelijks verharende hond en 1 niet verharende hond hier. Jamey is wel erg plukrijp, maar moet nog een maandje wachten tot ze gedaan wordt.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”