Apart he. Bij jouw honden kun je het misschien nog een beetje over de kale plekken heen kammen, zoals oudere heren dat doen als ze kaal worden.Marion. schreef:Yep, Saar. Die is normaal echt heel matig met verharen (i.t.t Miep), maar daar vallen nu ook de plukken gewoon uit. Straks is ze kaalIrisz schreef:De honden zijn hier momenteel alle drie enorm aan het verharen. Exact tegelijk begonnen en werkelijk de bossen vallen eruit.
Bij Xavi begint zelfs zijn rug (net langs de ridge af) bijna kaal te worden door de dunne inplant die nog over is.
Dacht eerst aan een vachtprobleem, maar er is niks aan de hand, gewoon rui. De DA zei dat dit jaar de rui bij veel honden 'anders' verloopt dan andere jaren, mogelijk vanwege wisselende weersomstandigheden?
Bij de dierenwinkel hier hadden ze het er ook al over. Andere honden die hier last hebben van extreme rui/vachtwisseling?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Extreme rui
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Extreme rui
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze krijgen hier standaard zalmolie over het eten 1x per dag. Je ziet gelukkig ook dat de rest van de vacht je tegemoet glimt, alleen dus wel plaatselijk kaal, geen gezicht!Loek schreef:Het is inderdaad niet vreemd door de sterk wisselende weersomstandighedenIrisz schreef:De honden zijn hier momenteel alle drie enorm aan het verharen. Exact tegelijk begonnen en werkelijk de bossen vallen eruit.
Bij Xavi begint zelfs zijn rug (net langs de ridge af) bijna kaal te worden door de dunne inplant die nog over is.
Dacht eerst aan een vachtprobleem, maar er is niks aan de hand, gewoon rui. De DA zei dat dit jaar de rui bij veel honden 'anders' verloopt dan andere jaren, mogelijk vanwege wisselende weersomstandigheden?
Bij de dierenwinkel hier hadden ze het er ook al over. Andere honden die hier last hebben van extreme rui/vachtwisseling?Je zou wel tijdelijk wat visolie kunnen toevoegen bij hun eten zodat de vacht sneller hersteld.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Weet ik, zit hier een 10 min met tram vandaan. Ga maar eens afspraak maken denk ik.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier merk ik niets aan ze, ze zijn ook niet in de rui.
Nu verharen mijn honden sowieso nauwelijks, 2 keer per jaar gaan ze in de rui maar dat is dan na een paar daagjes klaar, de rest van het jaar verharen ze bijna niet gewoon.
Nu verharen mijn honden sowieso nauwelijks, 2 keer per jaar gaan ze in de rui maar dat is dan na een paar daagjes klaar, de rest van het jaar verharen ze bijna niet gewoon.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier niks anders dan anders. Maar ik heb er maar eentje die echt haart 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier normaal ook, maar nu al 2 weken langs bergen met haar...samantha! schreef:Hier merk ik niets aan ze, ze zijn ook niet in de rui.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hier geen rui, maar Kira heeft wel een hele dikke vacht op het moment.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier dus ook, normaal weinig tot geen rui. Vaak 2 dagen en dan is het over. Maar nu is het een drama, en ook bij alle 3.TessaThomas schreef:Hier normaal ook, maar nu al 2 weken langs bergen met haar...samantha! schreef:Hier merk ik niets aan ze, ze zijn ook niet in de rui.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb er op dit moment 1 die behoorlijk verhaart, complete plukken. De andere 2 helemaal niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli verhaart op het moment ook behoorlijk, plukken haar kan ik uit haar vacht plukken en vind ik op de vloer. Ze krijgt dagelijks zalmolie en ik borstel haar nu ook dagelijks om de plukken te verwijderen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
chris'76
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Die van mij zit ook behoorlijk in de rui.
Nou mag hij graag zwemmen en als hij nat is lekker goed borstelen en goed droog rossen met handdoek.
Vliegen de haren ook niet door de hele kamer heen.
Nou mag hij graag zwemmen en als hij nat is lekker goed borstelen en goed droog rossen met handdoek.
Vliegen de haren ook niet door de hele kamer heen.
LEVEN EN LATEN LEVEN
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja beide meiden zijn volledig kaar met de rui. Ook bijna tegelijk begonnen. Vreselijk, wat een bossen haar er dan door de kamer vliegen (houten vloer)Irisz schreef:De honden zijn hier momenteel alle drie enorm aan het verharen. Exact tegelijk begonnen en werkelijk de bossen vallen eruit.
Bij de dierenwinkel hier hadden ze het er ook al over. Andere honden die hier last hebben van extreme rui/vachtwisseling?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier wel hoor... Biène is al weken bezig en Numa verhaart ook meer dan andersNanna schreef:Zal ik wel in een fout deel van NL wonen qua weer want hier verhaart helemaal niks.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Rebble
- Zeer actief
Izzy heeft het juist een keer overgeslagen
Het eerste jaar dat we haar hadden is het wel 1x heel erg geweest, werd ze op haar ribben bijna kaal en zag je haar huidvlekken heel goed.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Godzijdank 1 nauwelijks verharende hond en 1 niet verharende hond hier. Jamey is wel erg plukrijp, maar moet nog een maandje wachten tot ze gedaan wordt.

You'll be in my heart... Always...