Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond met suikerziekte
Moderator: moderatorteam
-
meta54
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Jack Russell
- Aantal honden: 1
Re: hond met suikerziekte
Net weer geprikt en ging weer helemaal mis. Hij is echt bang.
Ik heb hem daarna wel beloond, maar hij is gewoon boos op me.
Ik heb hem daarna wel beloond, maar hij is gewoon boos op me.
- Nissa
- Actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herder
Oei. Moeilijk....
Heb je voor het prikken een vast ritueel? Zoals bijvoorbeeld eerst de spuit pakken, dan de hond op tafel, dan de spuit vullen etc. etc.?
Probeer dit ritueel dan eens aan te passen. Het kan zijn dat hij bij je eerste handeling al weet wat er gaat gebeuren en daardoor al spanning opbouwt.
Als hij eenmaal bang is voor het prikken is het heel moeilijk om dit er uit te krijgen. Maar met heel veel geduld kom je ver.
Veel oefenen (dus ook zonder prikken ff op de tafel zetten of zijn nekvel beetpakken) en vooral belonen als hij zich hierbij goed gedraagt.
En let op jezelf. Waarschijnlijk maak jij je al druk om wat er gaat gebeuren voordat je begonnen bent met prikken. Probeer dit gevoel opzij te zetten en handel het prikken af alsof je b.v. je tanden poetst of een boterham smeert. Geen emotie, gewoon doen.
Nogmaals, makkelijker gezegd dan gedaan, maar honden reageren vaak op hoe de baas zich gedraagt.
Nogmaals, succes!
Heb je voor het prikken een vast ritueel? Zoals bijvoorbeeld eerst de spuit pakken, dan de hond op tafel, dan de spuit vullen etc. etc.?
Probeer dit ritueel dan eens aan te passen. Het kan zijn dat hij bij je eerste handeling al weet wat er gaat gebeuren en daardoor al spanning opbouwt.
Als hij eenmaal bang is voor het prikken is het heel moeilijk om dit er uit te krijgen. Maar met heel veel geduld kom je ver.
Veel oefenen (dus ook zonder prikken ff op de tafel zetten of zijn nekvel beetpakken) en vooral belonen als hij zich hierbij goed gedraagt.
En let op jezelf. Waarschijnlijk maak jij je al druk om wat er gaat gebeuren voordat je begonnen bent met prikken. Probeer dit gevoel opzij te zetten en handel het prikken af alsof je b.v. je tanden poetst of een boterham smeert. Geen emotie, gewoon doen.
Nogmaals, makkelijker gezegd dan gedaan, maar honden reageren vaak op hoe de baas zich gedraagt.
Nogmaals, succes!
-
meta54
- geregistreerd lid
Vanmorgen het andersom gedaan.
Eerst spuit klaargezet zonder dat hij het zag, daarna eten klaargemaakt. Toen eerst hond op tafel gezet met een lekker snoepje voor zijn neus. Geprikt (toch wel onder protest, maar minder) en daarna eten gegeven.
Dus vanavond maar weer zo doen.
Ik slaap er gewoon slecht van omdat ik er zo tegen op zie. En ja, natuurlijk merkt hij dat. Maar ja, kan mezelf niet veranderen wat dat betreft.
Eerst spuit klaargezet zonder dat hij het zag, daarna eten klaargemaakt. Toen eerst hond op tafel gezet met een lekker snoepje voor zijn neus. Geprikt (toch wel onder protest, maar minder) en daarna eten gegeven.
Dus vanavond maar weer zo doen.
Ik slaap er gewoon slecht van omdat ik er zo tegen op zie. En ja, natuurlijk merkt hij dat. Maar ja, kan mezelf niet veranderen wat dat betreft.
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Meta welke spuiten gebruik je?
Neeltje biedt spuitjes aan met een mooi kort en dun naaldje, die zijn heel prettig om mee te spuiten.
Hoe korter en dunner de naaldjes zijn, hoe minder last je hond er van heeft met spuiten.
De dikte van de naald wordt aangegeven met een G en hoe hoger het getal voor de G hoe dunner de naald.
Je spuiten online bestellen is vaak een stuk goedkoper dan ze bij de dierenarts kopen.
Neeltje biedt spuitjes aan met een mooi kort en dun naaldje, die zijn heel prettig om mee te spuiten.
Hoe korter en dunner de naaldjes zijn, hoe minder last je hond er van heeft met spuiten.
De dikte van de naald wordt aangegeven met een G en hoe hoger het getal voor de G hoe dunner de naald.
Je spuiten online bestellen is vaak een stuk goedkoper dan ze bij de dierenarts kopen.

-
meta54
- geregistreerd lid
Op de doos staat 29 G (0,33 x 12 mm)
Ik zag dat die van Neeltje 8 mm zijn, dus korter.
Maar ik heb net een hele doos gekocht. Zal volgende keer wel op internet kijken.
Ik zag dat die van Neeltje 8 mm zijn, dus korter.
Maar ik heb net een hele doos gekocht. Zal volgende keer wel op internet kijken.
-
meta54
- geregistreerd lid
Ik heb even op die pagina gekeken van Neeltje. Ik begrijp er niet uit dat die speciaal voor dieren zijn. Hoeft dat niet?
Die zijn trouwens wel met een korter naaldje en stukken goedkoper.
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Waar je op moet letten is dat het U40 spuiten zijn, die zijn geschikt voor het spuiten van Caninsulin.meta54 schreef:Ik heb even op die pagina gekeken van Neeltje. Ik begrijp er niet uit dat die speciaal voor dieren zijn. Hoeft dat niet?
En inderdaad zorgen dat er eerst gegeten is voor dat je spuit.
Is nog niet helemaal een garantie dat het goed gaat, want hier wordt er wel eens gespuugd na het eten en spuiten.

-
meta54
- geregistreerd lid
fedor krijgt nu zijn eten verdeeld over 3 x. Dus om 9 uur, 18.00 uur (zoals vroeger) en om 21.00 uur. Dus ik denk dat hij dan niet zo schommelt met zijn suiker. Honger heeft hij altijd. Hij voelt zich niet ziek meer sinds ik spuit.
Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat hij wil eten na het spuiten. Ik geef hem in ieder geval een lekker stokje bij het prikken. Heeft hij in ieder geval iets binnen.
Ik word gek van mezelf, sorry ik probeer gewoon alles
Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat hij wil eten na het spuiten. Ik geef hem in ieder geval een lekker stokje bij het prikken. Heeft hij in ieder geval iets binnen.
Ik word gek van mezelf, sorry ik probeer gewoon alles
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Maar eten kan zo maar ineens verkeerd vallen,
en als hij dan 10 minuten na z'n spuit er alles uitgooid heb je dus een probleempje.
Wij testen de poes rond 5.30 en en 17.30,
dan krijgt ze haar eten,en om 6.30 en 18.30 krijgt ze haar insuline.
en als hij dan 10 minuten na z'n spuit er alles uitgooid heb je dus een probleempje.
Wij testen de poes rond 5.30 en en 17.30,
dan krijgt ze haar eten,en om 6.30 en 18.30 krijgt ze haar insuline.

-
meta54
- geregistreerd lid
Spugen kan natuurlijk ook nog na eten en spuiten. Had hij trouwens vorige week, en merkte geen verandering in zijn gedrag.
Vanavond het weer gedaan zoals vanmorgen en het ging redelijk. Hij wordt boos als ik hem op tafel zet, maar reageert niet als ik hem zijn prik geef omdat hij lekker stokje eet. Pfff, wat een opluchting
Vanavond het weer gedaan zoals vanmorgen en het ging redelijk. Hij wordt boos als ik hem op tafel zet, maar reageert niet als ik hem zijn prik geef omdat hij lekker stokje eet. Pfff, wat een opluchting
-
Neeltje
Het is natuurlijk ook wennen. Mijn spuitjes blijven gewoon liggen. Dus als je ze nog wilt hebben, stuur maar een pb. Ze zijn gewoon per stuk steriel verpakt en ik heb ze zelf niet meer nodig. Mijn kat is 2 jaar geleden op 16 jarige leeftijd overleden.