Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maligne lymfoom.laat haar zo inslapen DA komt om tien uur.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fardauke
Actief
Aantal honden: 2

Maligne lymfoom.laat haar zo inslapen DA komt om tien uur.

Ongelezen bericht door Fardauke »

Ik dacht went me eens hier, of er mensen zijn die hier bekend mee zijn,of in hun omgeving.

Op 19 dec ben ik met mijn border naar de DA gegaan omdat ik haar tepelpakket niet vertrouwde en haar lymfeklieren niet.
De DA had meteen een naar gevoel over de opgezette lymfeklieren en stelde een biopt voor, de tepels verdacht ze van hormonaal opgezet,daar kreeg ik synulox voor.

Zaterdag de 22e dec. al uitslag van de biopt en helaas positief op malgine lymfoom. (pfff stort je wereld even in :ugh: )

De dagen tussen 19 tot 22 dec zetten de klieren echter zo erg op dat ze zo groot waren als ganzeneieren, ze zaten duidelijk tegen de luchtpijp aan te drukken want ze ademde benauwd, ook kon ze haar brokken niet meer slikken.
Die zaterdag meteen begonnen met prednison, en van de Da de mededeling gekregen dat die lymfeklieren ws niet meer zouden slinken, maar dat de pred mischien het groeien wel even kon stilzetten.
Maar 3 jan had ik weer een afspraak staan bij de DA, toen waren ze al met meer dan de helft kleiner geworden :ok: en nog een week later waren ze weer normaal :80: .
Ze gedraagt zich ook echt niet als een hond die dood ziek zou moeten zijn, ze is fit en vrolijk eet en drinkt.
Wel gaf ik wat meer eten omdat ik haar wat schraal over de rug vond, wel was het me een keer opgevallen dat ze wat een volle opgeblazen buik had (beetje ballonbuik).
Afgelopen donderdag toch hier maar even mee naar de DA gegaan en die vond de buik ook hard en strak.
Ze stelde voor om een echo te laten maken, alleen ik moest hiervoor naar een andere DA omdat die van hun niet goed funcioneerde.
Zo gezegt zo gedaan,bij de andere DA de echo laten doen,alles zag er gelukkig perfect uit, geen tumoren enzo ( waar mijn eigen DA bang voor was).
Fardau bleef ook zo mooi keurig stil liggen dat ze ook echt heel rustig en nauwkeurig deze echo kon doen,ze kon lever milt nieren baarmoeder goed bekijken.
Met dit verhaal erbij ,en die geslonken lymfeklieren, en dat Fardau zo fit als een hoentje is, had deze DA ernstig twijfel of zij wel echt malgine lymfoom heeft.
Zij stelde voor om nog een keer een biopt van de lymfeklieren te doen,dit heb ik laten doen en nu wacht ik op deze uitslag.

Wat ze mij vertelde is dat het toch wel eens fout ging bij zo.n labratorium onderzoek ?? of dat die cellen er ziek (malgine) uitzien maar het eigelijk toch niet zijn, en dan krijg je wel een positieve uitslag ??
Iemand die hier over mee kan praten ?? :U: vond het eigelijk een vreemd verhaal, maar door de hoop dat mijn hond toch gelukkig niet ziek zou zijn geloof ik alles :roll:
Laatst gewijzigd door Fardauke op 02 mar 2013 09:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: hond met Malgine lymfoom maar toch de verkeerde diagnose

Ongelezen bericht door annemick »

Ik wil je veel sterkte wensen en hopelijk was er sprake van een fout :flower:
Afbeelding
Fardauke
Actief

Op zich beter dat er niet op gereageerd word, zijn er ook geen honden hier verder met deze rot ziekte.
Maar ook de tweede biopt was positief op malgine lymfoom, helaas.
Ze blijft gewoon op de prednison, tot ze ziek word, en dan zal ik haar moeten laten gaan.................
Afbeelding

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: hond met Malgine lymfoom.

Ongelezen bericht door samantha! »

Ach jee :(
Veel sterkte hoor :roos: en geniet nog zolang het kan :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fardauke schreef:Op zich beter dat er niet op gereageerd word, zijn er ook geen honden hier verder met deze rot ziekte.
Ze blijft gewoon op de prednison, tot ze ziek word, en dan zal ik haar moeten laten gaan.................

:wink: Die zijn er hier zeker wel hoor, waaronder die van mij.
Bij mijn hond ging het zo snel dat hij de dag na de diagnose is ingeslapen.
Waarschijnlijk was het toen al uitgezaaid naar z'n buik.
Pluis is helemaal niet merkbaar ziek geweest tot het moment dat hij bijna vanzelf al het hoekje om ging.

Sterkte er mee :roos:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

dagmar88 schreef:
Fardauke schreef:Op zich beter dat er niet op gereageerd word, zijn er ook geen honden hier verder met deze rot ziekte.

:wink: Die zijn er hier zeker wel hoor, waaronder die van mij.
Bij mijn hond ging het zo snel dat hij de dag na de diagnose is ingeslapen.
Waarschijnlijk was het toen al uitgezaaid naar z'n buik.
Pluis is helemaal niet merkbaar ziek geweest tot het moment dat hij bijna vanzelf al het hoekje om ging.

Sterkte er mee :roos:
Een maligne lymfoom wordt onderverdeeld in twee groepen: ziekte van Hodgkin en non-Hodgkinlymfoom.
Ik heb nooit geweten dat een hond dat ook kan krijgen.

Heel veel sterkte :roos:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
dagmar88
Zeer actief

Ariane schreef: Een maligne lymfoom wordt onderverdeeld in twee groepen: ziekte van Hodgkin en non-Hodgkinlymfoom.
Ik heb nooit geweten dat een hond dat ook kan krijgen.

:wink: Het schijnt redelijk vaak voor te komen, ook bij jongere honden.
En inderdaad twee types waarvan er één beter reageert op chemo, maar dat maakt verder niet uit als er toch niet behandeld gaat worden.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een vreselijk nieuws. Ik heb zelf bij mijn eigen honden geen ervaring met maligne lymfoom, maar ken wel andere borders die eraan zijn overleden. Dat proces verliep altijd vrij snel, helaas. Mijn eigen border collie reu heb ik verloren aan een hemangiosarcoom, ook een vorm van kanker. Dat ging ook razendsnel.

Ik hoop dat jou en Fardau toch nog een mooie tijd gegeven is.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik heb mijn hond er ook aan verloren, 8 was ze. Uiteindelijk maar 20 dagen ziek geweest. Als je zoekt op Delphi Spinone komt je er wel bij.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen en hopelijk gaat het ziekteproces bij jouw hond niet zo hard dat jullie nog even kunnen genieten van elkaar. Sterkte!!
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

:roos: wat rot voor jullie. Heel veel sterkte.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Sterkte, dat is geen goed nieuws :flower: hopelijk blijft ze het een tijdje goed doen op de prednison.
Afbeelding

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ach, tineke toch, wat naar. :roos:
Fardauke
Actief

Bedankt voor de lieve reactie's ik hoop dat ze nog een poos zo goed reageerd op de prednison,maar houd er wel rekening mee dat het zo maar van de ene op andere dag over kan zijn.
Ze heeft wel de variant die schijnbaar nog wel eens positief reageerd op chemo, maar dat ga ik haar niet meer aan doen, ze is tien, veel te jong om nu te gaan, maar ik vind haar te oud om iets te gaan doen wat mischien 50% kans van slagen heeft,en dan staat het mischien voor een jaar stil en dan komt het in de meeste gevallen in alle hevigheid terug.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

:wink: Ik zou persoonlijk onder geen enkele omstandigheid voor chemo kiezen, ook niet bij een jonge hond.
Het houdt nu eenmaal ergens op...
Belangrijkste is dat ze lekker hond kunnen zijn en gelukkig hebben ze zelf geen besef van leeftijd.

Hoop dat jullie nog even van elkaar kunnen blijven genieten.
lets have fun

Fardauke schreef:Bedankt voor de lieve reactie's ik hoop dat ze nog een poos zo goed reageerd op de prednison,maar houd er wel rekening mee dat het zo maar van de ene op andere dag over kan zijn.
Ze heeft wel de variant die schijnbaar nog wel eens positief reageerd op chemo, maar dat ga ik haar niet meer aan doen, ze is tien, veel te jong om nu te gaan, maar ik vind haar te oud om iets te gaan doen wat mischien 50% kans van slagen heeft,en dan staat het mischien voor een jaar stil en dan komt het in de meeste gevallen in alle hevigheid terug.
Je hebt helemaal gelijk. Zo zou ik er ook in staan. Niet teveel mee dokteren en rust gunnen als het niet meer dragelijk/waardig is.

Blijft kut.
Fardauke
Actief

lets have fun schreef:
Fardauke schreef:Bedankt voor de lieve reactie's ik hoop dat ze nog een poos zo goed reageerd op de prednison,maar houd er wel rekening mee dat het zo maar van de ene op andere dag over kan zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Zo zou ik er ook in staan. Niet teveel mee dokteren en rust gunnen als het niet meer dragelijk/waardig is.

Blijft kut.
Ja id, erg kut bah,
Ik geloof ook niet als ze nog heel jong was geweest haar dan chemo laten ondergaan, weet het niet hoor zeg nooit nooit, maar mijn gevoel zegt nee......... :ugh: zoals ik er nu in sta gaat het me te ver...........
Afbeelding

lets have fun

Wat kan ze nu nog? Wandelen? Bij de schapen?
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

heel erg veel sterkte :( chemo zou ik ook niet meer aan beginnen op die leeftijd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ik zou eens (telefonisch) advies vragen aan Johan de Vos (De Ottenhorst) wat mij betreft de beste op dit vakgebied. Er zijn meer mogelijkheiden dan alleen chemo. Zeker bij maligne lympfoom, omdat dat eerst de tumorvorm was die bij mijn hond werd vermoed. Er is behandeling dmv injectie die de tumor doet slinken en er zijn tegenwoordig ook medicijnen die het verspreiden kunnen blokkeren (soort receptorenremmers)

De Vos heeft telefonisch spreekuur en is goed benaderbaar is mijn ervaring, ook als je (nog) geen patient van hem bent.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Sterkte. Ik hoop dat je haar nog een tijdje bij je mag houden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Fardauke
Actief

yuki schreef:Ik zou eens (telefonisch) advies vragen aan Johan de Vos (De Ottenhorst) wat mij betreft de beste op dit vakgebied. Er zijn meer mogelijkheiden dan alleen chemo. Zeker bij maligne lympfoom, omdat dat eerst de tumorvorm was die bij mijn hond werd vermoed. Er is behandeling dmv injectie die de tumor doet slinken en er zijn tegenwoordig ook medicijnen die het verspreiden kunnen blokkeren (soort receptorenremmers)

De Vos heeft telefonisch spreekuur en is goed benaderbaar is mijn ervaring, ook als je (nog) geen patient van hem bent.
Ok bedankt kan altijd eens informeren :ok:

Cleva schreef:Mijn Dapper had een lymfoom.

Ik geloof, maar ik kan het ook verkeerde hebben want ik heb er verder geen verstand van, dat het altijd foute boel is maar dat ook de oorsprong van de kanker nogal meetelt.
Dapper had plaveiselceltumoren in de lymfeknopen. Dat schijnt erg agressief te zijn en dat was het in zijn geval ook.

Het is trouwens "maligne". Googelt beter.
Je hebt gelijk niet eens gezien dat ik het fout had geschreven :tongue:
heb het even veranderd !
Afbeelding

Fardauke
Actief

lets have fun schreef:Wat kan ze nu nog? Wandelen? Bij de schapen?
Je ziet nu nog niks aan haar, zo fit als een hoentje, rennen,actief, eten en drinken :E:
Ga nu extra veel met ze naar het bos en leuke dingen doen, genieten nu het nog kan.
Afbeelding

CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Cleva schreef: Ik geloof, maar ik kan het ook verkeerde hebben want ik heb er verder geen verstand van, dat het altijd foute boel is maar dat ook de oorsprong van de kanker nogal meetelt.
Dapper had plaveiselceltumoren in de lymfeknopen. Dat schijnt erg agressief te zijn en dat was het in zijn geval ook.
Maar dan was het geen lymfoom, maar een uitgezaaide plaveiselceltumor toch? Dat maakt voor de behandeling veel uit omdat lymfomen in veel gevallen goed reageren op chemo of prednison, plaveiselceltumoren niet.
Fardauke schreef:Je ziet nu nog niks aan haar, zo fit als een hoentje, rennen,actief, eten en drinken :E:
Ga nu extra veel met ze naar het bos en leuke dingen doen, genieten nu het nog kan.
Goed zo, ik hoop dat het nog een tijdje doorgaat zo!

Kees
Fardauke
Actief

Re: Maligne lymfoom.laat haar zo inslapen DA komt om tien uu

Sins twee dgn kreunt en steunt ze als ze ligt, haar buik zit haar duidelijk in de weg.
Gisteren weer naar de DA geweest spul meegekregen voor een eventuele darm verstopping, bijwerking van pred.
Maar reageerd ze ook niet op, verstopt is ze ook niet.
Gisterenavond nog weer naar de DA ze kreunde en steunde,ging heen al voorbereid voor inslapen,maar kwam toch weer met haar thuis met een pijnstiller.
Vanochtend uitgewerkt en weer ontzettend last van haar buik.
Ik wil ook niet haar nog laten leven op pijnstillers.
Het is zo dubbel want als ze in de benen is heeft ze geen last,dan komt ze met dingen aan om te spelen, behalve als ze ligt,dan hijgt ze en kreunen .
Afbeelding

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Heel veel sterkte. De DA zal er nu wel zijn, nu ik dit typ.. :(
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Heel veel sterkte toegewenst :roos:
Houdt haar in gedachten zoals ze was en denk aan de leuke dingen .
Dit is een beslissing waar we allemaal mee te maken krijgen , hoort er helaas bij !
Hele dikke knuffel van ons ! :roos: :knuffel:
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
dagmar88
Zeer actief

Fardauke schreef: Het is zo dubbel want als ze in de benen is heeft ze geen last,dan komt ze met dingen aan om te spelen, behalve als ze ligt,dan hijgt ze en kreunen .
Je maakt een goede keus voor haar hoor; het zou vanaf nu zo snel kunnen gaan dat ze echt gaat lijden. Ze laten zo weinig zien en voor je het weet ben je te laat.
Het is al heel mooi dat ze nog tot maart is gekomen en jullie die tijd nog van elkaar hebben kunnen genieten.
Heel veel sterkte...
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Heel veel sterkte toegewenst!
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Alle sterkte gewenst..... :roos:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Sterkte!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”