Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vlooien
Moderator: moderatorteam
- Marganimal
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër mix
- Aantal honden: 1
vlooien
Dag allemaal,
Er zal waarschijnlijk al een topic over zijn maar ik begrijp de zoekfunctie niet zo goed...
Maar Wayne heeft al super lang last van vlooien. Dit kan al zijn vanaf ik hem (maart/april 2012) heb of sinds dat ik tijdens het kittenseizoen kittens opving uit het asiel. Ik ben hem allesinds al een lange tijd aan het behandelen met anti-vlooien spul. Ik houd me aan de voorschriften voor de behandeling. Dus om de 3-4 weken behandelen. Maar hij blijft er last van hebben.
Vandaag heb ik de grootste vlo ever! geplukt uit Wayne's vacht. Of de grootste die ik ooit heb gezien. Deze was zeker 3 mm lang, terwijl al de andere die ik ooit heb gezien (bij verschillende honden) pakt 1-2mm groot waren. Ofwel zat deze vol eitjes en leek zij zo groot, ofwel zat deze er al kei lang en heeft tot zo'n afmeting kunnen groeien.
Ik woon wel in een vlooienvriendelijke woning: klein en veel tirlantijntjes en hoekjes. Maar probeer dit zo vlo-onvriendelijk te maken door schoon te maken en zo'n vlooienspray voor de omgeving te gebruiken.
Ondertussen heb ik al Effipro, advantage en frontline geprobeerd; Soms pipetten, soms spray. Ik heb telkens de volledige bus of alle pipetten gebruikt. De katten behandel ik uiteraard ook net zoals de opvangkittens (maar die zitten er nu niet meer).
Wat kan ik nog (meer) doen om van die vlooien vanaf te geraken? Wayne heeft er toch duidelijk last van. De katten minder (zichtbaar).
Er zal waarschijnlijk al een topic over zijn maar ik begrijp de zoekfunctie niet zo goed...
Maar Wayne heeft al super lang last van vlooien. Dit kan al zijn vanaf ik hem (maart/april 2012) heb of sinds dat ik tijdens het kittenseizoen kittens opving uit het asiel. Ik ben hem allesinds al een lange tijd aan het behandelen met anti-vlooien spul. Ik houd me aan de voorschriften voor de behandeling. Dus om de 3-4 weken behandelen. Maar hij blijft er last van hebben.
Vandaag heb ik de grootste vlo ever! geplukt uit Wayne's vacht. Of de grootste die ik ooit heb gezien. Deze was zeker 3 mm lang, terwijl al de andere die ik ooit heb gezien (bij verschillende honden) pakt 1-2mm groot waren. Ofwel zat deze vol eitjes en leek zij zo groot, ofwel zat deze er al kei lang en heeft tot zo'n afmeting kunnen groeien.
Ik woon wel in een vlooienvriendelijke woning: klein en veel tirlantijntjes en hoekjes. Maar probeer dit zo vlo-onvriendelijk te maken door schoon te maken en zo'n vlooienspray voor de omgeving te gebruiken.
Ondertussen heb ik al Effipro, advantage en frontline geprobeerd; Soms pipetten, soms spray. Ik heb telkens de volledige bus of alle pipetten gebruikt. De katten behandel ik uiteraard ook net zoals de opvangkittens (maar die zitten er nu niet meer).
Wat kan ik nog (meer) doen om van die vlooien vanaf te geraken? Wayne heeft er toch duidelijk last van. De katten minder (zichtbaar).
-
Safari
Re: vlooien
Een stuk vlooienband in de stofzuigerzak. Vlooienshampoo in je dweil/sop water. Hier heb ik ook stukken vlooienband tussen de kussens van de bank liggen. Sinds ik over ben op Stronghold pipetten geen vlooien meer hier. Te koop bij DA is meteen anti oormijt en anti worm. Dus hoewel het best duur is hoef je geen losse ontworming meer te doen.
- Marganimal
- Vaste gebruiker
alright! Dat ga ik zeker proberen en voor de volgende behandeling die stronghold ook gaan halen. en echt slim van die shampoo in water!
http://www.omfgdogs.com/
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die scheut vlooienshampoo die je in het water gooit werkt niet echt hoor .
Daar zal je dan toch echt meer van moeten gebruiken ,maar dan plak je aan de vloer vast.
Dweilen en dus vochtig vinden vlooien alleen maar lekker.
Heb je niet ergens een plek waar hij ze van meeneemt naar huis.
Bv een kennis/vriend of familie of een nogal vaak bezocht hondenveldje /schuur/stal of clubgebouw.?.
Daar zal je dan toch echt meer van moeten gebruiken ,maar dan plak je aan de vloer vast.
Dweilen en dus vochtig vinden vlooien alleen maar lekker.
Heb je niet ergens een plek waar hij ze van meeneemt naar huis.
Bv een kennis/vriend of familie of een nogal vaak bezocht hondenveldje /schuur/stal of clubgebouw.?.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Alle textiel wassen, ieder hoekje en kiertje met omgevingsspray doen.
- Gerarda
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër en Golden retriever
- Aantal honden: 2
hoi,
onze hond loopt met een vlooien band om, niet zo sjiek gezicht maar dat werkt bij haar het beste.
Het stukje wat ik afknip leg ik dan onder haar mand. Ook krijgt ze nu en dan knoflook.
Sins dien geen vlooien meer gehad.
(toen ze vlooien had, heb ik elke keer goed ge-stofzogen, haar mand vaak gewassen, een vlooienband in stukken geknipt en door het huis heen verspreid, o.a onder de mand, in de stofzuiger, zak wel 1 keer in de week geleegd. En haar 2 keer per dag nagekeken.
Ik hoop dat je er snel vanaf komt. ik vind het verschrikkelijk, kriebel kriebel
onze hond loopt met een vlooien band om, niet zo sjiek gezicht maar dat werkt bij haar het beste.
Het stukje wat ik afknip leg ik dan onder haar mand. Ook krijgt ze nu en dan knoflook.
(toen ze vlooien had, heb ik elke keer goed ge-stofzogen, haar mand vaak gewassen, een vlooienband in stukken geknipt en door het huis heen verspreid, o.a onder de mand, in de stofzuiger, zak wel 1 keer in de week geleegd. En haar 2 keer per dag nagekeken.
Groetjes Gerarda

- Marganimal
- Vaste gebruiker
Haha! Nu heb ik een excuus om niet te hoeven dweilen :pbouvierpoedel schreef: Dweilen en dus vochtig vinden vlooien alleen maar lekker.
Ja mijn ouders hebben ook honden maar die krijgen ook de behandeling. Ik zal er wel nog eens achter horen.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
domme vraag misschien, maar ben je dan niet bang dat je hond ergens aan een tak blijft hangen in het bos??? of in de tuin??Gerarda schreef:hoi,

- Marganimal
- Vaste gebruiker
Zo'n bandje gaat vrij snel los of wordt over de kop getrokken moet uw hond blijven haken.Gerarda schreef:
domme vraag misschien, maar ben je dan niet bang dat je hond ergens aan een tak blijft hangen in het bos??? of in de tuin??
- Fardauke
- Actief
- Aantal honden: 2
elke dag stofzuigen,en schoon kleed, helpt ook al, je moet van de eitjes af zien te komen die door je woning heen dwarrelen,goed sprayen id, en geen kleden,vloerbedekking kussentjes ed in huis,het is mischien ongezellig maar zo weinig mogelijk stof voor eitjes om in te verstoppen.
Katten zijn meestal de grootste boosdoeners en nemen vlooien en dus weer nieuwe eitjes mee in de woning.
Ik heb zelf geen loslopende kat ( hij heeft een riante buitenkennel) maar eigelijk ook geen andere loslopende katten op het erf,mijn spul heeft nooit vlooien.
Katten zijn meestal de grootste boosdoeners en nemen vlooien en dus weer nieuwe eitjes mee in de woning.
Ik heb zelf geen loslopende kat ( hij heeft een riante buitenkennel) maar eigelijk ook geen andere loslopende katten op het erf,mijn spul heeft nooit vlooien.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013