Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Petitie stop hondenbelasting
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Petitie stop hondenbelasting
Een landelijke petitie tegen hondenbelasting, een die serieus genomen wordt en nu al bekendheid heeft in het AD, lokale omroepen, lokale kranten en vanochtend op Radio 2 was.
Er zijn inmiddels al 3000 handtekeningen over heel Nederland.
Deze petitie is een serieuze petitie tegen de discriminatie van honden eigenaren. Gemeentes geven zelf toe dat hondenbelasting alleen maar geind wordt om de pot algemene middelen te vullen.
Het gaat dus niet om het opruimen van hondenpoep, want dat is gewoon verplicht en dat heeft niets met hondenbelasting te maken.
http://stophondenbelasting.wordpress.com/
Ook te volgen op twitter: @stophond!
Er zijn inmiddels al 3000 handtekeningen over heel Nederland.
Deze petitie is een serieuze petitie tegen de discriminatie van honden eigenaren. Gemeentes geven zelf toe dat hondenbelasting alleen maar geind wordt om de pot algemene middelen te vullen.
Het gaat dus niet om het opruimen van hondenpoep, want dat is gewoon verplicht en dat heeft niets met hondenbelasting te maken.
http://stophondenbelasting.wordpress.com/
Ook te volgen op twitter: @stophond!

- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Petitie stop hondenbelasting
getekend
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
- Judith
- Zeer actief
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ook getekend. Ben de enige tot nu toe in mijn gemeente die getekend heeft...

- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Prima plan
En ik vind ook dat de gemeente meer naar hondenbezitters tegemoet moet komen. Door beter speelvelden voor honden aan te leggen en niet zo ienemienie speelveldje die ook nog naast een doorlopende weg waar veel auto's, fietsers rijden. En wat we nog meer willen wat honden leuk vinden.
En ik vind ook dat de gemeente meer naar hondenbezitters tegemoet moet komen. Door beter speelvelden voor honden aan te leggen en niet zo ienemienie speelveldje die ook nog naast een doorlopende weg waar veel auto's, fietsers rijden. En wat we nog meer willen wat honden leuk vinden.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

-
Safari
Getekend
- iones
- Zeer actief
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/426 ... onterecht_
De hondenbelasting is voor gemeenten een fijn appeltje voor de dorst dat ze vrijelijk mogen besteden.
Een uitspraak van het gerechtshof van Den Bosch kan mogelijk roet in het eten gooien. Een hondenbezitter uit Sittard-Geleen sleepte haar gemeente voor het gerecht en kreeg gelijk: de hondenbelasting is onrechtmatig. En dat betekent dat lokale overheden mogelijk in de toekomst deze inkomenstenbron mislopen.
Hoe hoog is de hondenbelasting in vergelijking met andere gemeentes? Daarvoor kunt u op deze website kijken.
Ik heb het stukje gisteren op tv gezien. De rechter vond hondenbelasting niet eerlijk. Het geld gaat meestal of grotendeels naar algemene middelen en daar één willekeurige groep voor op laten draaien is oneerlijk.
De wethouder in Sittard opperde om het dan te verhalen op de onroerend goed belasting. Dit is eerlijker, want nu laat je iedereen meebetalen, en het draagvlak is groter dus kan het bedrag omlaag.
Ik heb altijd al gezegd dat hondenbelasting onrechtmatig was, maar dan kreeg ik hier op het hondenforum allerei figuren tegen me. Maar nu heb ik zelfs van een rechter gelijk gekregen!
De hondenbelasting is voor gemeenten een fijn appeltje voor de dorst dat ze vrijelijk mogen besteden.
Een uitspraak van het gerechtshof van Den Bosch kan mogelijk roet in het eten gooien. Een hondenbezitter uit Sittard-Geleen sleepte haar gemeente voor het gerecht en kreeg gelijk: de hondenbelasting is onrechtmatig. En dat betekent dat lokale overheden mogelijk in de toekomst deze inkomenstenbron mislopen.
Hoe hoog is de hondenbelasting in vergelijking met andere gemeentes? Daarvoor kunt u op deze website kijken.
Ik heb het stukje gisteren op tv gezien. De rechter vond hondenbelasting niet eerlijk. Het geld gaat meestal of grotendeels naar algemene middelen en daar één willekeurige groep voor op laten draaien is oneerlijk.
De wethouder in Sittard opperde om het dan te verhalen op de onroerend goed belasting. Dit is eerlijker, want nu laat je iedereen meebetalen, en het draagvlak is groter dus kan het bedrag omlaag.
Ik heb altijd al gezegd dat hondenbelasting onrechtmatig was, maar dan kreeg ik hier op het hondenforum allerei figuren tegen me. Maar nu heb ik zelfs van een rechter gelijk gekregen!
Laatst gewijzigd door iones op 05 feb 2013 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- yuki
- Zeer actief
mmmm ik zit hier nog met een illegale turk in huis
Als ik de petitie teken moet ik denk ik terstond gaan betalen? 
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Hoe kan je dat zien?Theraposa schreef:Ook getekend. Ben de enige tot nu toe in mijn gemeente die getekend heeft...
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook Pro Hond in Den Haag stuurde vandaag een nieuwsbrief over de uitspraak van de rechter in Den Bosch en riep op bezwaar aan te tekenen met de kant-en-klare voorbeeldbrief:
de Nederlandse hondenbezitter is het zat: miljoenen belasting doneren aan gemeenten zonder dat er ook maar iets voor terugkomt. En dat leidde in korte tijd tot veel protesten. Zo startte de actie Stop Hondenbelasting (zie www.stophondenbelasting.nl). Vul ook de petitie in!
Verder was een boze hondenbezitter in Sittard bereid om zijn belastingaanslag aan te vechten tot en met het Hof. Wat is het toch fijn dat er mensen zijn die tijd en energie over hebben voor actief protest. Want deze hondenbezitter kreeg gelijk van het Hof. Juist omdat de gemeente de belasting alleen maar gebruikt als melkkoe om de eigen kas te spekken, vond het Hof de belasting pure discriminatie. Laat deze uitspraak nu net zijn gepubliceerd vlak nadat de aanslag in de bus is gevallen! Het is nu wel heel makkelijk om met de uitspraak in de hand bezwaar te maken tegen de aanslag. Wij verwijzen graag naar www.bvdv.nl, waar een bericht over de uitspraak te vinden is en bovendien een gratis voorbeeld bezwaarschrift.
Hopelijk mist de aandacht die EenVandaag aan het onderwerp besteedde de nodige uitwerking niet (dit is hier terug te zien vanaf minuut 19.40). Dit is het moment dat er iets kan gebeuren, dus zegt het voort, schrijft het voort, twitter het voort en laat iedere hondenbezitter nu bezwaar maken.
de Nederlandse hondenbezitter is het zat: miljoenen belasting doneren aan gemeenten zonder dat er ook maar iets voor terugkomt. En dat leidde in korte tijd tot veel protesten. Zo startte de actie Stop Hondenbelasting (zie www.stophondenbelasting.nl). Vul ook de petitie in!
Verder was een boze hondenbezitter in Sittard bereid om zijn belastingaanslag aan te vechten tot en met het Hof. Wat is het toch fijn dat er mensen zijn die tijd en energie over hebben voor actief protest. Want deze hondenbezitter kreeg gelijk van het Hof. Juist omdat de gemeente de belasting alleen maar gebruikt als melkkoe om de eigen kas te spekken, vond het Hof de belasting pure discriminatie. Laat deze uitspraak nu net zijn gepubliceerd vlak nadat de aanslag in de bus is gevallen! Het is nu wel heel makkelijk om met de uitspraak in de hand bezwaar te maken tegen de aanslag. Wij verwijzen graag naar www.bvdv.nl, waar een bericht over de uitspraak te vinden is en bovendien een gratis voorbeeld bezwaarschrift.
Hopelijk mist de aandacht die EenVandaag aan het onderwerp besteedde de nodige uitwerking niet (dit is hier terug te zien vanaf minuut 19.40). Dit is het moment dat er iets kan gebeuren, dus zegt het voort, schrijft het voort, twitter het voort en laat iedere hondenbezitter nu bezwaar maken.
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het twitterbericht van Pro Hond ( @prohond) hierover ook gelijk retweeted. Wie zit er nog meer op Twitter?
- Vlindchi
- Zeer actief
Getekend 
-
Canidae
- Zeer actief
Ik denk dat ik vanavond maar een bezwaar ga indienen...metaveenendaal schreef:Eerste gemeente schort hondenbelasting op........De komende weken zal duidelijk worden of ook andere gemeenten de hondenbelasting gaan opschorten en/of afschaffen.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik heb vandaag ook getekend, maar helaas ook al de gemeentebelasting, inclusief hondenbelasting, betaald
.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Wij moeten de gemeentelijke belastingen nog binnen krijgen.
Misschien als die binnen zijn ook maar eens bezwaar maken.
oh ja en getekend natuurlijk!
Misschien als die binnen zijn ook maar eens bezwaar maken.
oh ja en getekend natuurlijk!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier ook getekend en gedeeld!
- Judith
- Zeer actief
Super allemaal! Zal vader van mijn vriend leuk vinden!! (is namelijk zijn actie en petitie en ja hij was ook bij Een Vandaag) 

-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Als je binnen de termijn die op het aanslagbiljet staat bezwaar maakt, geldt dat gewoon. Je zet gewoon in je brief dat je de aanslag hondenbelasting per ongeluk al betaald hebt, maar dat je alsnog bezwaar maakt. Als het bezwaar wordt toegewezen krijg je het teruggestort.
Degene die vragen om de betaling van de hondenbelasting op te schorten (dus nog niet te betalen), moeten er wel rekening mee houden dat de kans bestaat dat je alsnog moet betalen. Een zwaluw, of een uitspraak maakt nog geen zomer......
Degene die vragen om de betaling van de hondenbelasting op te schorten (dus nog niet te betalen), moeten er wel rekening mee houden dat de kans bestaat dat je alsnog moet betalen. Een zwaluw, of een uitspraak maakt nog geen zomer......
-
Canidae
- Zeer actief
Hier een overzicht van de hondenbelasting 2013 & 2012 : http://www.cijfernieuws.nl/hondenbelasting/
Rotterdam is de duurste gemeente, je betaalt er ruim 7,5 keer zoveel voor een hond als in de goedkoopste gemeente, Ridderkerk.
Rotterdam is de duurste gemeente, je betaalt er ruim 7,5 keer zoveel voor een hond als in de goedkoopste gemeente, Ridderkerk.
-
Canidae
- Zeer actief
Voorbeeld bezwaarschrift voor de Amsterdammers onder ons : http://underdogma.wordpress.com/2013/02 ... belasting/.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De gemeente Arnhem heeft het gelukkig al afgeschaft en het verlies aan inkomsten uitgesmeerd over alle inwoners 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik heb de petitie ook getekend en gedeeld op facebook, loopt best lekker 

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik denk dat ik ook bezwaar ga aantekenen.
Eens even kijken of ik ergens een simpele voorbeeldbrief kan vinden.
Eens even kijken of ik ergens een simpele voorbeeldbrief kan vinden.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Maartje
- Zeer actief
Die gaat hier dit weekend de deur uit. Dank je wel!Canidae schreef:Voorbeeld bezwaarschrift voor de Amsterdammers onder ons : http://underdogma.wordpress.com/2013/02 ... belasting/.
- runninggirl
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
marian* schreef:De gemeente Arnhem heeft het gelukkig al afgeschaft en het verlies aan inkomsten uitgesmeerd over alle inwoners
Met winst. Uiteraard. Want de helft van de hondenbezitters gaf het sowieso niet op en nu moeten alle huishoudens meer OZB betalen.