Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hf tips, welke werkte en welke niet??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Safari

Hf tips, welke werkte en welke niet??

Ongelezen bericht door Safari »

Daar ben ik nieuwsgierig naar. Welke tip heb je gekregen of gelezen die voor jou en je hond prima werkte en welke tip werkte absoluut niet?

Ik ben heel blij met de tip om lavendelolie te gebruiken bij een oorontsteking of prutoren. De oren van Bommel zijn in al die maanden nog nooit zo mooi rustig en schoon geweest als met 1x in de vier dagen twee druppels lavendelolie. Dat hij nu ook nog erg lekker ruikt is een groot bijkomend voordeel. Dames bedankt voor deze tip :ok:
Ook de tip om Timmie te laten zitten voor hij een brokje krijgt werkt prima. Sinds ik dat toepas blijft mijn jas schoon. Wat mij betreft een supertip.

Wat bij mij niet werkte was de tip om brokjes te verstoppen in een wc rolletje om de hond geestelijk moe te maken. Tim vreet gewoon het hele rolletje op :hmmm:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Hf tips, welke werkte en welke niet??

Ongelezen bericht door Hilde »

De beste is absoluut dat ik misschien 'ns wat minder moest verwachten van Beau. En hoe minder ik verwacht, hoe beter hij het doet :D
Afbeelding
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kat1 »

De beste tip die ik hier heb gekregen is dus niet, zoals in alle boekjes staat, de pup in de bench te doen beneden, maar gewoon lekker bij je mee naar boven nemen, met bench en al.

Een tip die ik gelezen had bij honden met een pusserige piemel, is dat je die met zo'n spuitje kon schoonmaken. Beest heeft me de hele dag niet meer aangekeken, zo nijdig was ie. :schrik: En met gewoon niks doen was die pus zo weg.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dat biotex groen de urine enzymen afbreekt.

Heel handig als er ongelukjes zijn gebeurd, en de kennels ruiken er zo lekker van

De tip die niet werkte was er een uit het Lieke weet raad topic.
Had 2 overhemden van vriendlief met allemaal rode vlekken omdat meneer vergeten was een rood servetje uit zn zak te halen.

De tip kon helaas de overhemden niet meer redden..
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Weet niet of ik hem hier vandaan had.
Finn durfde de binnen trap niet af en hij was ruim vier toen ik hem kreeg.
Advies koekjes, belonenen en stimuleren/lokken werkten niet.
Advies bij de halsband pakken en onder lichte dwang zonder nonsens naar beneden lopen samen en beneden een fijne beloning klaar hebben staan werkte wel :wink:

Grommen op bed en bed niet af willen. Heb ik geen advies voor gevraagd overigens want dat kan niet op het moment dat je er voor staat. Achteraf wel.
"Bij kop en kont gepakt en laten merken dat nooit meer te flikken! Was er 1 van." Zo'n kop had ik ook normaliter, maar toch ben ik blij dat ik het toen niet heb gedaan. Denk dat ik het had afgelegd toen, of misschien niet, maar dat we niet de band hebben gekregen die ik nu met hem heb.
Heb toen dus in tegenstelling tot het trap issue, hem wel met voer van het bed afgekregen.
Advies kan soms heel goed zijn, maar net als met "normale" trainingen leiden er meer wegen naar Rome en is niet iedere hond of situatie of baas/hond relatie zo dat er een eenduidend advies of tip daar op toe te passen is.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Daar heb je helemaal gelijk in. Er zijn veel oplossingen voor een probleem. De kunst is de oplossing eruit zoeken die het beste voor jou en je hond werkt :ok:

Hier doen de sokken met brokjes het wel erg goed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”