Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zucht, aanvaring...wie heeft gelijk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Zucht, aanvaring...wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door Miranda »

Jion schreef:en he enige dat ik kan verzinnen is om in de viswijfmodus te gaan en te dreigen dat ik zijn hond een rotschop geef als ze in de buurt van mijn honden komt. Leuk in anders, maar na zo'n scheldpartij neemt hij steeds een paar weken een andere route, dus dan is het gevaar in ieder geval een tijdje geweken.
Mijn hond denkt dat ze zich maniertjes kan aanmeten als ik in de viswijfmodus ga. Die gaat achter me staan, zich breed maken en fixeren (mijn mama beschermt me toch wel) :schrik:
Dat werkt dus niet altijd bij elke hond ;)

Vandaar dat ik daar geen energie aan verspil. Ik ga er van uit dat mensen zó ook wel begrijpen dat ik het niet leuk vind dat mijn hond door hun hond word gegrepen. Ik ontwijk waar mogelijk, maar mocht dat niet mogelijk zijn, dan vindt de hond die mot komt zoeken het in élk geval verminderd gezellig bij mij. Ik bluf eerst weg (dat werkt in 99% van de gevallen wel), en die ene procent die overblijft, die verkóóp ik me toch een ram met de werparm. Aan de baasjes besteed ik helemaal geen energie. Verantwoordelijke baasjes die het daadwerkelijk iets kan schélen laten hun hond namelijk niet grijpen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Jion schreef:
Maryanne schreef:Aangifte doen kan niet, alleen een mutatie voor inderdaad dossier opbouw. Ik ga trouwens ook met Sollie naar de dierenarts want die mankt nog steeds.
De gemoederen laten kalmeren en daarna praten wil ik best maar met deze vrouw valt niet te praten helaas. Is een hysterica van de hoogste orde, schuift de schuld lekker af en gaat echt geen da kosten betalen. Ook daar maak ik me niet druk om, het enige dat ik wil is dat het niet nog een vierde keer gebeurt. Of is dat teveel gevraagd? :19:
Nee dan is praten niet zo zinvol inderdaad.

Rosca is vorig jaar eens gebeten door een Kelpie die (bleek achteraf) ook al vele andere honden had gebeten. Toen ik de dag erna verhaal ging halen ging die man door het stof, hij beloofde niet alleen de rekening te betalen maar ook te zorgen dat zijn hond dit niet nog een keer bij een andere hond kon flikken. Daarop besloot ik geen melding te doen bij de politie. De rekening is nooit betaald en een maand later kwam ik hem weer tegen in hetzelfde park; hond los, geen muilkorf, niks.
Sindsdien ben ik hem nog een keer of 3 tegengekomen, en he enige dat ik kan verzinnen is om in de viswijfmodus te gaan en te dreigen dat ik zijn hond een rotschop geef als ze in de buurt van mijn honden komt. Leuk in anders, maar na zo'n scheldpartij neemt hij steeds een paar weken een andere route, dus dan is het gevaar in ieder geval een tijdje geweken.
Dat is vast dezelfde Kelpie die Belle al een paar heeft geprobeerd te bijten (gelukkig had Belle zoveel vacht dat ze er niet doorheen kwam). Ik mijd die mensen ook altijd. Gelukkig is het nogal een kefferd, dus je hoort waar je niet heen moet lopen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

fes/lou schreef:Ik ook wel hoor, en een dijk van een ontsteking erbij.....Ligt er maar net aan hoe diep het is.
Mij oude DA heeft mij ook wel is verteld dat sommig honden meer bacterien in hun bek hebben en het dan sneller gaat ontsteken.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Volgens mij heb je helemaal juist gehandeld. Ik hoop dat je hond snel geen last meer heeft van de wond.
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

Zeker aangeefde doen bij de dieren politie.
Jammer genoeg valt er weinig meer te praten met mensen.
Zeker als zij een hond hebben die zij niet baas zijn.
kan je wachten op meer aanvallen
volgende keer spring hij op een maltezer en dood hem.
en dan dan is het opeens erg en nu niet .
laat er maar een registratiemap van die hond gemaakt worden
des de eerder kan hij in beslag genomen worden als het echt mis gaat.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Shibby schreef:ik heb 2 weken geleden ook de politie gebeld, omdat shib werd aangevallen door de boerboel van mensen uit de buurt. Is een registratie van gemaakt en 3 dagen later stond de Dierenpolitie aan de deur voor ons verhaal en zijn daarna ook naar die mensen gegaan.

Als iemand op zo'n asociale manier reageert (reactie van boerboel baas was ongeveer hetzelfde als die ts kreeg) stikken ze er maar een eind in en stap ik naar de politie, niks gezellig gesprekje met de baas, dat werkt toch niet.
Helemaal mee eens.

Mijn cairn is meerde keren aangevallen door verschillende honden, en mijn kruising herder een keer door een bordeauxdog. Twee keer is het zonder problemen opgelost, de eigenaren kwamen kijken hoe mijn honden er aan toe waren. Van de cairn die zwaar gewond was heeft de verzekering van de tegenpartij de DA kosten vergoed. Een keer reageerde het bazinnetje ook ronduit asociaal, praten was niet mogelijk. Ik heb toen de politie gebeld, van hun moest ik contact met de gemeente opnemen. Uiteindelijk is er weinig mee gedaan, de dierenpolitie bestond toen nog niet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Liep poos geleden met loopse teef, expres bij de sloot langs de weg zodat er geen los lopende intacte reuen rond lopen, (want levens gevaarlijk daar) wat denk je komt er toch eentje aan.. die hem ik ook verjaagd door hem weg te duwen met mijn been intussen mijn hond opgetild (aangelijnd) krijg ik me toch een scheldpartijen over 'hondenhater' zijn...
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Maryanne schreef:Nou, ik ga toch wel naar de dierenarts ermee. De wond zit op zo' n rottige plek.
Ik ben overigens gaan praten met de moeder van het meisje, die trouwens een jaar of 19 is. Zeker omdat dit al de derde keer is. Maar die vrouw is alleen maar asociaal aan het krijsen. Valt geen normaal woord mee te wisselen. Daarbij begonnen de hondjes pas te blaffen toen ze door die kolos werden aangevallen, van schrik. Abby is nog aan het bibberen en Sollie loopt mank. Dus het was niet gewoon maar even snauwen van deze reu.
Na 3 keer was ik hier snel klaar mee. Gesprekje met de buurtpolitie kan wellicht verfrissend zijn voor die mevrouw als ze de ernst er van niet wil inzien in een 'normaal' gesprek.

Als ik mijn honden aangelijnd heb, dan wens ik geen last van andermans hond te hebben. Het gedrag van jouw honden is geen excuus voor de acties van die hond en het falen van die bazen. Ik haat het geblaf om niets, dat terzijde. Maar dat is in mijn omgeving scheer en inslag.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Jion schreef: Mia heet de hond, ze wonen ook vlak aan het park. :wink:
Ja, ze heeft meer honden aangevallen en er minstens 3 verwond, waarvan 2 ernstig (Rosca had alleen maar een gaatje gelukkig, al ging dat helaas wel gruwelijk ontsteken).

En het klopt, als die mensen met hun honden het park inlopen voel je de sfeer veranderen. :ugh:

Mijden is voor mij een slechte optie omdat ik voor het loslopen grotendeels afhankelijk ben van dat losloopgebied. Ik ga niet een kwartier heen en terugrijden om er dan achter te komen dat meneer besluit dat losloopgebied 3 kwartier te bezetten met zijn valse rothond. Want dat doet hij, hij loopt niet eens heen en weer maar gaat in het midden staan roken en laat zijn honden maar wat aanklooien.
Inderdaad, Mia, die bedoel ik ook. Meneer heeft ze nog enigszins onder controle, als mevrouw ermee loopt is het helemaal hopeloos. Die blijft ook maar zeggen dat het 'nu zoveel beter gaat, helemaal geen probleem meer, je kunt rustig langs lopen'. Meneer lacht mij alleen maar uit als ik me omdraai om hen te ontwijken. Die mensen vergoelijken alles van hun hond. Laatst was ik toch een keer te laat en greep dat rotbeest Isa, zegt dat mens ook nog dat het normaal hondengedrag is. Nare hond, nare mensen.

On topic: het lijkt me een heel goed plan om met de wijkagent samen het gesprek met die mensen aan te gaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:
Maryanne schreef:Bindy's wond bij haar staart

Afbeelding
Daar ga je toch niet mee naar de DA.?
Dat geneest vanzelf wel hoor. :19:
Dat is zo te zien wel een diep gat van een hoetand.
Ik spoel dat wel eens zelf uit, maar zoiets laat ik liever wel door een DA behandelen.
Kan flink gaan ontsteken.

Ik heb slechte ervaringen met dat soort ogenschijnlijk kleine, maar wel diepe, wondjes.
Zit er geen tegenbeet aan de andere kant Maryanne?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Laat je niks aanpraten.... je hebt het gesprek geprobeerd aan te gaan... dus, dan gewoon aangifte doen.
Zou fraai worden.
Ik begrijp ook niet waarom mensen hier blijven roepen dat je het gesprek moet aangaan, dat héb je toch gedaan???
Sterkte!
En wanneer jij denkt dat het nodig is om naar de dierenarts te gaan, gewoon gaan!
Afbeelding

Happy en Lemmi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

LongFields schreef:
bouvierpoedel schreef: Daar ga je toch niet mee naar de DA.?
Dat geneest vanzelf wel hoor. :19:
Mijn idee inderdaad. Heb dat hier ook wel eens gehad bij een hond.
Ik heb zulke gaatjes nu 3x met Noah gehad, van die hoektand wonden. Genezen goed tot nu toe
Perry en Noah

Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik zou ook aangifte doen. 3x is scheepsrecht.
en praten, ach dat heb je al geprobeerd
je zou het nog een keer kunnen proberen maar dan voor jezelf.

wat ik me trouwens afvraag van "snel-aangebrande/ruziezoekende mensen" met "snel-aangebrande/ruziezoekende honden" zouden hun honden dat gedrag gewoon lekker overnemen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”