Mijn hond denkt dat ze zich maniertjes kan aanmeten als ik in de viswijfmodus ga. Die gaat achter me staan, zich breed maken en fixeren (mijn mama beschermt me toch wel)Jion schreef:en he enige dat ik kan verzinnen is om in de viswijfmodus te gaan en te dreigen dat ik zijn hond een rotschop geef als ze in de buurt van mijn honden komt. Leuk in anders, maar na zo'n scheldpartij neemt hij steeds een paar weken een andere route, dus dan is het gevaar in ieder geval een tijdje geweken.
Dat werkt dus niet altijd bij elke hond
Vandaar dat ik daar geen energie aan verspil. Ik ga er van uit dat mensen zó ook wel begrijpen dat ik het niet leuk vind dat mijn hond door hun hond word gegrepen. Ik ontwijk waar mogelijk, maar mocht dat niet mogelijk zijn, dan vindt de hond die mot komt zoeken het in élk geval verminderd gezellig bij mij. Ik bluf eerst weg (dat werkt in 99% van de gevallen wel), en die ene procent die overblijft, die verkóóp ik me toch een ram met de werparm. Aan de baasjes besteed ik helemaal geen energie. Verantwoordelijke baasjes die het daadwerkelijk iets kan schélen laten hun hond namelijk niet grijpen.

.