Afijn, ik was bijna weer bij huis toen opeens de grote Turkse hond van enkele straten verderop onverwacht bovenop mijn dames dook. Ik had hem helaas niet aan zien komen dus had geen tijd om mijn honden te corrigeren (als dat al nodig was want die liepen gewoon braaf mee aan de lijn en hadden de hond ook niet aan zien komen). Volgens het meisje dat er mee liep brak de riem opeens, rende de hond de straat over naar mijn dames.
Meisje riep hou die kuthonden bij je (hoezo bij je?? die zaten toch gewoon aan de riem bij mij??).
Dit is al de derde keer dat de hond mijn honden aanvalt en godzijdank heb ik dan steeds mijn teefjes bij me want als ik Bobby bij me zou hebben gehad was het uit de klauwen gelopen.
De eerste keer liepen mijn honden en die van hun los. De tweede keer waren ze allemaal vast maar kon het meisje de hond niet houden.
Onze Bindy heeft een diepe bijtwond bij haar staart. Volgens de eigenaresse (moeder van het meisje) komt het omdat mijn honden tegen haar hond blaffen en ik mijn honden niet onder appèl heb.
De eigenaresse was zo onbeschoft, schreeuwde dat ik binnen het uur bij de dierenarts moest zitten want anders zou de wond wel eens door een andere hond kunnen komen want mijn honden vechten altijd volgens haar (niet dus). Er was met die vrouw geen goed garen te spinnen en ik wil gewoon dat het niet nog een keer gebeurd. Is dat teveel gevraagd?
Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Het er maar bij laten of actie ondernemen en zo ja wat voor actie?