Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blijkbaar was even wat duidelijkheid nodig, oeps

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Eindelijk konden we het bos weer in. Maandag ook geprobeerd, maar na 5 minuten omgedraaid omdat alle paden 1 grote ijsbaan waren, maar dat ijs was nu veranderd in modder.
Dus het duo kon eindelijk wat opgekropte energie kwijt, rennennnnn!!!!
Tot Numa blijkbaar iets te vrijpostig werd tov tante Biène.... Ineens een fikse knokpartij tussen het tweetal :schrik: :schrik:
Nu heeft Biène daar iets meer ervaring mee dan Numa :W: , dus meneer had geen enkele kans. Biène had hem bij zijn nekvel vast en weigerde los te laten, Numa kon alleen maar "gillen".... tot hij ondersteboven in het zand belandde. Toen liet mevrouw los, om hem nogmaals aan te vliegen toen hij direct overeind kwam. :80:
Toen ze wederom losliet haar even goed toegesproken en even een minuut of 2 aan de lijn gedaan om af te koelen, daarna liepen ze beide verder alsof er niets gebeurd was.
Beide gecontroleerd en ik kan geen wonden ontdekken, ze zullen vast allebei wat krassen hebben en wellicht wat beurse plekken, maar niet zoals de gevechten tussen mijn teven dat er direct fikse wonden te vinden zijn. :wink:
Toch was het best een hevig gevecht, het zag er in ieder geval serieus uit. Maar dan toch het verschil tussen 2 teven aan de knok of een reu en een teef?
Nou ja... ze liggen nu beide op te drogen met een kluif. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Yup, das t verschil vaak tussen een bitchfight of reu-teef ;-)
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Re: Blijkbaar was even wat duidelijkheid nodig, oeps

Nanna schreef:Had het gewoon laten gaan.
Daar leren hitsige meneren van :ok:
Ik heb het laten gaan totdat ze voor de tweede keer losliet, ze hoeft niet door te gaan :wink: , Numa had het inmiddels begrepen.
Hij was overigens niet hitsig hoor, hij probeerde bij haar te patsen en dat accepteerde ze heel duidelijk niet
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Numa weet weer even wat zijn plaats is :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hopelijk heeft mijnheer het nu begrepen :mrgreen:

Dit soort knokken is idd totaal anders dan tussen twee teven.
Bij twee teven zou ik doorgaans wel ingrijpen, bij een reu/teef conflict gaat het meestal goed, al blijf ik daar wel op letten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds en Kjerro hebben hier een paar weken geleden ook in elkaar gehangen. Ds had een paar kleine wondjes op haar kop, Kjerro niets.
Bij het uit elkaar halen hapte Kjerro me in mijn knie, die heeft enkel wat blauw gezien daarna.

Gemeend bijten was het dus heel zeker niet (gelukkig), maar uit elkaar halen was wel nodig, geen 1 van de 2 zou opgeven immers.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Inge schreef: Ik heb het laten gaan totdat ze voor de tweede keer losliet, ze hoeft niet door te gaan :wink: , Numa had het inmiddels begrepen
Dat denk je maar ;-) Bij sommigen duurt het lang hoor, voordat het tot hun botte harses is doorgedrongen. :mrgreen:
Af-blij-ven-van-die-doos. :hmmm:
Hij zal er voorlopig wel niet naar kijken :LOL:
Het had niets te maken met haar doos :roll: (die werkt sowieso niet meer)
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:Ds en Kjerro hebben hier een paar weken geleden ook in elkaar gehangen. Ds had een paar kleine wondjes op haar kop, Kjerro niets.
Bij het uit elkaar halen hapte Kjerro me in mijn knie, die heeft enkel wat blauw gezien daarna.

Gemeend bijten was het dus heel zeker niet (gelukkig), maar uit elkaar halen was wel nodig, geen 1 van de 2 zou opgeven immers.
Wie is Kjerro? :denken:
Ik kon er nu niet tussen komen (wilde dit keer mijn eigen handen heel houden) maar gelukkig was dat ook niet nodig. Ik blijf wel alert (zit er ook ingebakken na ruim 10 jaar meerdere teven)
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
maart schreef:Ds en Kjerro hebben hier een paar weken geleden ook in elkaar gehangen. Ds had een paar kleine wondjes op haar kop, Kjerro niets.

Ik kon er nu niet tussen komen (wilde dit keer mijn eigen handen heel houden) maar gelukkig was dat ook niet nodig. Ik blijf wel alert (zit er ook ingebakken na ruim 10 jaar meerdere teven)

DH reu....
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Bijzonder is dat toch.
Mijn vorige reu at reuen het liefst gewoon op.
Maar 1 keer per jaar kreeg hij mot met mijn teef die ècht te ver ging (zag je van mijlen ver aankomen). Goed, het mokkel gilde alsof het gekeeld werd maar had zelfs nooit een schrammetje. Daarna kon zich weer een jaartje gedragen.
Erger nog, ze hebben 2 keer ruzie om een bot gehad (dat zijn toch andere matpartijtjes)en dan zat ik met de reu bij de dierenarts voor een hechtinkje hier of daar.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Inge schreef:

DH reu....
Oh, die in het onderschrift? Die had ik wel gezien maar wist niet dat die van Maart zelf was
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef:
Inge schreef:

DH reu....
Oh, die in het onderschrift? Die had ik wel gezien maar wist niet dat die van Maart zelf was

Is ie ook niet....maar Ruun & hij ruilen soms even...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

is inderdaad niet van mij, eerder een uitwisselingsproject hond ofzo :mrgreen:
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ligt dat aan de leeftijd? Hier gisteren gehad dat Caïro ineens net iets verder ging en durfde te patsen bij Ginger wat dus ook een gevecht werd. Gelukkig was dat heel snel over.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Reu - teef laat ik eigenlijk altijd gaan, behalve als het om eten gaat.
Teef-teef niet. Vorige week klapte de dames op elkaar en niet zo'n beetje ook, pff. Wilde een wildvreemde man ze voor mij even uit elkaar halen, gelukkig luisterde hij naar mij. Dat scheelt hem een ziekenhuis bezoek gok ik.
Heb ze uit elkaar kunnen krijgen en Kimba afgelegd. De luistert eigenlijk altijd perfect, maar nu kwam ze nog een keer, om Yara nog even goed te pakken. Gelukkig ging ze direct weer af toen ik bulderde. Is die harde stem van mij nog ergens goed voor....
Beide hadden wat gaatjes, maar liepen de volgende dag weer naast elkaar of er nooit iets gebeurd was.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kenji en Kyto hebben een paar weken terug een akkefietje gehad.

Kyto rende weg, Kenji ging er achteraan en wilde even domineren.
Meneer draait om , geeft een snauw en toen dook Kenji er vol op.

Ze had hem echt bij zn strot, gelukkig had hij een halsband aan dus die hebben we losgemaakt en ze zo uit elkaar kunnen halen.

Maar als we dat hadden laten gaan had Kyto er nu niet meer geweest :80:

Ik denk zomaar dat ze dat van Elena heeft afgekeken of zo , ze is iig nooit zo geweest.

Hoef ze nu ook niet meer bij elkaar te zetten, want dan hangen ze weer in elkaar.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Zo de man is weer even op zijn plek gezet haha. Is hier idemdito. Kay wordt steeds op zijn plek gezet door Norah. Maar eigenlijk is daar helemaal geen reden voor. Het is dat Kay zo'n goedzak is. Maar Norah is een echte bitch. Op 1 of andere manier weet ik zulke reu-teef combinaties te maken, dat ik uit laten vechten ook nooit helemaal doe. Bij Bas en Winnie kon dat ook niet helemaal (oke Bas was niet helemaal goed sociaal, maar dat kan ik niet zeggen van Norah of Kay). Dus is leuk om te zeggen, laat maar gaan, maar dat is iets wat je in praktijk moet zien. Hier wordt het gewoon hysterie en blijven ze hun punt maken. :roll: En echt ik schrik niet van een vechtpartijtje, maar naar inschatting laat ik het hier ook (nog) niet maar gewoon gaan!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nou.....toen ik vanavond thuiskwam en hem weer binnen haalde bleken wat haren in zijn nek toch wat hard aan te voelen en na flink wat zoekwerk heb ik toch een piepklein gaatje gevonden :mrgreen:
Dus zal de komende dagen wel korstjes mogen krabben (zelfs Numa begint dat leuk te vinden, mogen ze daarna altijd het korstje opeten :LOL: )

Hij was dus ook echt vervelend hoor, hij blokte Biène steeds af (in volle vaart) en ik denk dat de maat gewoon even vol was voor d'r. :schrik:
Toen ze in zijn nek hing was ie ineens niet meer zo stoer maar meer zo'n jammerend pubertje :mrgreen:
Bij Biène kan ik echt niets vinden, volgens mij heeft hij haar nauwelijks vastgehad, was meer van Biènes kant uit (en tja, die heeft wat meer ervaring door haar bitchfights met Marouck)
Groetjes Inge
Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

** Angela ** schreef:Kenji en Kyto hebben een paar weken terug een akkefietje gehad.

Ze had hem echt bij zn strot, gelukkig had hij een halsband aan dus die hebben we losgemaakt en ze zo uit elkaar kunnen halen.

Ik denk zomaar dat ze dat van Elena heeft afgekeken of zo , ze is iig nooit zo geweest.

Hoef ze nu ook niet meer bij elkaar te zetten, want dan hangen ze weer in elkaar.

dus nu houd je ze constant gescheiden?
lijkt me ook niet makkelijk.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Corneliana schreef:
** Angela ** schreef:Kenji en Kyto hebben een paar weken terug een akkefietje gehad.

Scheiden als dat nodig is went :wink:

Vandaag toch een klein korstje onder Numa's oor gevonden en op zijn schoft heeft hij een oppervlakkig wondje met een korstje.
Verder geen schade overgehouden aan de woordenwisseling :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Manga hier vorige week op een hondsbrutale puber (9 mnd) teef.
De 1e keer dat ze corrigeerde stond ik even te kijken, normaal is ze niet zo snel met corrigeren. Puber was niet snel onder de indruk, toen heb ik me er even mee bemoeid. 3 tellen later weer een correctie van Manga en die maar even laten gaan. Zag nu wel wat er gebeurde en puber was behoorlijk brutaal.
Manga kan heel goed opdringerige/vervelende reuen corrigeren en dat laat ik ook gewoon gebeuren.
Met teven is ze niet zo heel snel qua corrigeren.

Weet Numa ook weer dat ie met een vrouw in huis woont haha. Gelukkig geen schade
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Inge schreef:
Corneliana schreef:

Scheiden als dat nodig is went :wink:
Idd , ik weet al jaren niet beter.

Eerst Elena die niet met de andere honden kon.
Dus Kenji en Ditch buiten in de kennel en Elena binnen.

Die mochten echt absoluut niet bij elkaar komen want Elena pakte alles wat hond was en maakte ze ook af.

Nu zit Kenji vanwege haar heupen binnen en Kyto & Ziva buiten.

In tegenstelling tot toen met Elena kan ik Kenji wel gewoon in de bench doen en de andere 2 naar binnen .

Dat ging toen echt niet . Dan moest Elena eerst via de voordeur de auto in.
Dan Kenji en Ditch naar binnen, Elena via de poort de kennel ( los zonder toezicht wilde ik niet ivm haar hondagressie ) .

En als ik weer ging wisselen dan ging Elena weer de auto in, Kenji & Ditch naar buiten en Elena via de voordeur naar binnen.

Dit heb ik echt jaren zo volgehouden , dus zoals eerder gezegd ik weet niet beter.
De honden komen ook echt niets tekort, word lekker veel met ze gewandeld en getraint en we gaan ook regelmatig nog even buiten zitten ( ja ook als het -10 vriest buiten )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb er wel respect voor, maar denk dat ik het zelf écht niet wil. Hier is Finn ook een aantal keren behoorlijk duidelijk geweest naar Bluf toe en ook wel dat ik me ermee moest bemoeien. Genoeg is genoeg. Er was even nog wat spanning maar na een uurtje was het wel weer klaar. Heb ze altijd met een gerust hart samen achter gelaten ook met de katten.
Had dat niet gegaan dan had ik toch echt Bluf terug naar haar fokster laten gaan destijds. Wil de honden samen uit kunnen laten en samen in huis hebben. Wellicht ook omdat ik fulltime werk. Scheiden met loopsheid als ik niet thuis ben is noodzakelijk en dat vind ik al niet leuk.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Nu ik dit zo allemaal lees komt de volgende vraag bij mij naar boven; maakt het verschil in vechten als een volle reu met een teef vecht of een gecastreerde reu met een teef? Omdat ik pas ergens gelezen heb dat een gecastreerde reu minder galant kan zijn naar een teef?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Annedee schreef:Nu ik dit zo allemaal lees komt de volgende vraag bij mij naar boven; maakt het verschil in vechten als een volle reu met een teef vecht of een gecastreerde reu met een teef? Omdat ik pas ergens gelezen heb dat een gecastreerde reu minder galant kan zijn naar een teef?
Geen idee, hoor wel dat er verschil in zit, maar vlak sommige teven ook niet uit richting castraat reu. En dat teven altijd baas zijn over een reu ging bij mij ook niet op. En hier dus beiden intact en als ze loops is kan hij zelfs nog wel pinnig reageren als het niet haar tijd is en ze hem wel uit staat te dagen. Stampvoeten voor hem, zelfs op hem gaan rijden al laat ze dat na 2 keer flink de kous op de kop te hebben gekregen van hem wel uit haar hoofd :schrik:
Heb misschien wel een zeer aparte reu hoor, dat kan ook.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

In mijn geval was het een volle reu met een gecastreerde teef. :wink:
Ben nu al 2 dagen korstjes aan het ontdekken :wink: , ze heeft hem hier en daar toch door zijn vacht heen gebeten.
** Angela ** schreef:
Idd , ik weet al jaren niet beter.

Eerst Elena die niet met de andere honden kon.
Dus Kenji en Ditch buiten in de kennel en Elena binnen.

Die mochten echt absoluut niet bij elkaar komen want Elena pakte alles wat hond was en maakte ze ook af.

Nu zit Kenji vanwege haar heupen binnen en Kyto & Ziva buiten.

In tegenstelling tot toen met Elena kan ik Kenji wel gewoon in de bench doen en de andere 2 naar binnen .

Dat ging toen echt niet . Dan moest Elena eerst via de voordeur de auto in.
Dan Kenji en Ditch naar binnen, Elena via de poort de kennel ( los zonder toezicht wilde ik niet ivm haar hondagressie ) .

En als ik weer ging wisselen dan ging Elena weer de auto in, Kenji & Ditch naar buiten en Elena via de voordeur naar binnen.

Dit heb ik echt jaren zo volgehouden , dus zoals eerder gezegd ik weet niet beter.
De honden komen ook echt niets tekort, word lekker veel met ze gewandeld en getraint en we gaan ook regelmatig nog even buiten zitten ( ja ook als het -10 vriest buiten )
Gelukkig heb ik ze hier onder toezicht meestal wel samen kunnen houden, er waren dagen dat ik ze echt gescheiden moest houden (om en om in de bench en de ander los) maar doorgaans hoefde ik alleen te scheiden als ik weg ging (en dat was vooral uit voorzorg).
Bij Biène en Numa nu is er verder geen enkele spanning, ze heeft hem even terug op zijn plek gezet en nu is het weer klaar. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”