Akita
In mijn voorstel rondje had ik al geschreven dat ik met mijn hubby aan een hond willen beginnen en dat ik nog even in bezining was wat betreft het ras.
Want we wisten al wel dewelke ons hart had gestolen. Maar mijn verstand ging toch ook nog wel wild tekeer.
bezint voor ge begint.
Maar als ik me ergens in vastbijt zoek ik het uit tot op het bot. Gelukkig helpt google daar goed bij
Zowat iedereen in mijn omgeving denkt meteen aaai aaaai niet doen.
Niet voor beginners.
Maar dat hart spreekt de ene keer en de andere keer neemt het verstand het weer over.
En als een echte weegschaal wikken en wegen. vreselijk.
Hoe kun je nu het best te weten komen hoe het werkelijk is ? Door akita's te gaan bezoeken en te meeten.
Yukusaki Akitas wist me te vertellen over de hondententoonstelling in eindhoven . En daar zijn we dan ook naar toe getrokken. Het geluk was aan onze kant want de ring was goed gevuld met zowel amerikaanse als japanse akita's. En het ging van o die is mooi tot wouw die is nog mooier naar die is het mooist . We konden er geen genoeg van krijgen .
Hubby vond plots de amerikaanse ook wel heer erg stoer.
Ik dacht nee he nu niet volledig omslagen he.
Achteraf hebben we nog een goede babbel met een fokker gemaakt. En daar gaan we zeker nog een bezoekje brengen.
En voor vandaag had ik een akita wandeldate geregeld. Ik wilde wel eens zien in het echt hoe groot ze zijn , hoe een wandeling eraan toe gaat . Hoe een goed opgevoede akita zich gedraagd. Alles wat ik niet zou zien kan alleen maar slechter gaan ipv beter.
Maar het was meer dan geslaagd.
De eigenares was ook maar zo groot als ik . Had in het verleden ook paarden getraind . En vind mijn instelling en motivatie goed om er een geslaagde combinatie van te maken.
Dus nu kan de volgende stap gezet worden een geschikte pup gaan zoeken.
Dus de volgende uitstapjes worden naar de fokkers. Volgende week staat er al eentje op het programma.
De wachtlijsten zijn lang. Dus ik ga nog geduld mogen hebben.
Intussen ga ik dan maar boeken verslinden en me uitleven op het forum.
Uitzoeken wat ik een geschikte trainingsmanier vind bij het karakter van deze hond en waar ik die in de buurt moet gaan zoeken.
En als jullie nog tips hebben graag.