Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De kogel is door de kerk het word een ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Worteltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Worteltje »

Akita :I:

In mijn voorstel rondje had ik al geschreven dat ik met mijn hubby aan een hond willen beginnen en dat ik nog even in bezining was wat betreft het ras.
Want we wisten al wel dewelke ons hart had gestolen. Maar mijn verstand ging toch ook nog wel wild tekeer.
bezint voor ge begint.
Maar als ik me ergens in vastbijt zoek ik het uit tot op het bot. Gelukkig helpt google daar goed bij :W:
Zowat iedereen in mijn omgeving denkt meteen aaai aaaai niet doen.
Niet voor beginners.
Maar dat hart spreekt de ene keer en de andere keer neemt het verstand het weer over.
En als een echte weegschaal wikken en wegen. vreselijk.

Hoe kun je nu het best te weten komen hoe het werkelijk is ? Door akita's te gaan bezoeken en te meeten.
Yukusaki Akitas wist me te vertellen over de hondententoonstelling in eindhoven . En daar zijn we dan ook naar toe getrokken. Het geluk was aan onze kant want de ring was goed gevuld met zowel amerikaanse als japanse akita's. En het ging van o die is mooi tot wouw die is nog mooier naar die is het mooist . We konden er geen genoeg van krijgen .
Hubby vond plots de amerikaanse ook wel heer erg stoer.
Ik dacht nee he nu niet volledig omslagen he. :scratch:

Achteraf hebben we nog een goede babbel met een fokker gemaakt. En daar gaan we zeker nog een bezoekje brengen.
En voor vandaag had ik een akita wandeldate geregeld. Ik wilde wel eens zien in het echt hoe groot ze zijn , hoe een wandeling eraan toe gaat . Hoe een goed opgevoede akita zich gedraagd. Alles wat ik niet zou zien kan alleen maar slechter gaan ipv beter.
Maar het was meer dan geslaagd.
De eigenares was ook maar zo groot als ik . Had in het verleden ook paarden getraind . En vind mijn instelling en motivatie goed om er een geslaagde combinatie van te maken.

Dus nu kan de volgende stap gezet worden een geschikte pup gaan zoeken.
Dus de volgende uitstapjes worden naar de fokkers. Volgende week staat er al eentje op het programma.
De wachtlijsten zijn lang. Dus ik ga nog geduld mogen hebben.
Intussen ga ik dan maar boeken verslinden en me uitleven op het forum.
Uitzoeken wat ik een geschikte trainingsmanier vind bij het karakter van deze hond en waar ik die in de buurt moet gaan zoeken.
En als jullie nog tips hebben graag.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: De kogel is door de kerk het word een ...

Ongelezen bericht door Valerie »

Naar wat voor tips ben je op zoek? Ik heb hier ook zo een haarbal rondlopen. Vast een tip: koop een goede stofzuiger :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Valerie schreef:Vast een tip: koop een goede stofzuiger :mrgreen:
:LOL: :ok:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Alle beginners beginnen onderaan de ladder, pitbull, rottweiler, stafford, bouvier, teckel. Hun is het ook gelukt (op dit fora dan) en dan zal het jou vast ook lukken..
Veel succes met de zoektocht!
Worteltje
Vaste gebruiker

haha die stofzuiger is al van de partij.
LabradorSam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LabradorSam »

Cleva schreef:Ik vind het niet slim.
Want?

Waarom wordt bijna elk nieuw lid afgeraden om een hond aan te schaffen?
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verwacht van een Akita (en wat jullie dus kunnen geven)en naar welke fokker je gaat.

De stofzuiger tip va Valerie is zeker een goede :wink:.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

LabradorSam schreef:
Want?

Omdat die per definitie geen verstand van honden hebben :lol1:
Wat vaak de keiharde waarheid is maargoed dat houd niet in dat het dan ook meteen allemaal verkeerd moet gaan...
Maarja het zal wel veel meer werk zijn misschien dan een ander ras.. Heb mn handen hier thuis ook vol aan mn pup en daar ben je nooit 100% op voorbereid.

Leuk dat jullie een ras gevonden hebben en er ook al het een en ander van gezien heben. Succes met het uitzoeken van de stofzuiger. Er is laatst een akita bij mn ouders geweest voor 2 dagen.. Oooh god wat een haar overal zei mn moeder haha :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
LabradorSam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door LabradorSam »

Cleva schreef:
LabradorSam schreef:
Want?

Nou, niet door mij.
Maar ik vind zelf een akita een heel erg onhandige hond om te nemen.
Er zijn zo vreselijk veel makkelijkere rassen. Waarom zou je het jezelf zo lastig maken?

Het is niet dat ik ze niet mooi of leuk vind maar in nederland hebben we geen terrein en wandelen we met onze honden en hebben we belang bij enig talent om opgevoed te worden.
Daarnaast leven de honden in huis.
Dat past niet bij een ongenaakbare akita met plofvacht.

Ik hou je niet tegen of zo, als jij per se een extreem onhandige hond wil dan doe je dat toch lekker maar nogmaals, ik vind het niet slim.
Kijk met die uitleg kan TS wat.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Het verschil moet er zijn natuurlijk, mijn Akita is de makkelijkste hond die ik ooit heb gehad :mrgreen: maar goed desondanks zou ik mijn rassen nooit iemand aanraden :wink:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Cleva schreef:
LabradorSam schreef:
Want?

Nou, niet door mij.
Maar ik vind zelf een akita een heel erg onhandige hond om te nemen.
Maar ja, zei is jou toch niet, zoals ik vaak zeg, mensen verschillen misschien is dit wel een makkelijk dier. Voor haar en zouden jou honden giga moeilijk zijn voor haar. Misschien moeten mensen beseffen dat iedereen verschilt en niet het zelfde is en iedereen een andere ervaring heeft. Daarbij ben ik al blij dat ze hier informatie komt op doen, op shows is wezen kijken en ook een goede ronde maakt bij fokkers.
Valerie
Zeer actief

Cleva schreef:Ik kan je bericht niet lezen.
Je mist er niets aan.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Op een ander (paarden)forum heb je al flink wat adviezen gekregen van veel mensen, die er ook meestal op neerkwamen dat het misschien niet de verstandigste keuze zou zijn. Ik heb ook mijn twijfels geuit over je redenen om juist voor dit ras te kiezen en mijn bedenkingen gepost.
Zo te lezen ga je in ieder geval niet over 1 nacht ijs, en heb je in ieder geval al enige moeite gedaan om het ras beter te leren kennen dan het aantrekkelijke uiterlijk op foto's.

Ik hoop dat je een fijne fokker vindt en een geschikte hond, en dat dit een succes gaat worden (en blijven).
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Valerie schreef:Het verschil moet er zijn natuurlijk, mijn Akita is de makkelijkste hond die ik ooit heb gehad :mrgreen: maar goed desondanks zou ik mijn rassen nooit iemand aanraden :wink:

Haha maar jij hebt dan ook geen makkelijke honden, dat moet je dan wel weten.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Als ik je bericht zo lees komt het op mij over dat je nu beslist hebt nadat je op de show alle Akitas zo mooi vond en een wandeling met een goed opgevoede Akita zo leuk was.
Ik zou zeker ook eens ervaring op doen met iemand die een wat gecompliceerdere Akita heeft, want het is geen makkelijk ras en dat kun je ook zomaar treffen.
Valerie
Zeer actief

Minhie schreef:
Valerie schreef:Het verschil moet er zijn natuurlijk, mijn Akita is de makkelijkste hond die ik ooit heb gehad :mrgreen: maar goed desondanks zou ik mijn rassen nooit iemand aanraden :wink:

Haha maar jij hebt dan ook geen makkelijke honden, dat moet je dan wel weten.
Is ook te zien in mijn avatar toch? :engel:
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Worteltje schreef:De kogel is door de kerk het word een ...
Akita :I:

In mijn voorstel rondje had ik al geschreven dat ik met mijn hubby aan een hond willen beginnen en dat ik nog even in bezining was wat betreft het ras.
Want we wisten al wel dewelke ons hart had gestolen. Maar mijn verstand ging toch ook nog wel wild tekeer.
bezint voor ge begint.
Maar als ik me ergens in vastbijt zoek ik het uit tot op het bot. Gelukkig helpt google daar goed bij :W:
Niet voor beginners.
Maar dat hart spreekt de ene keer en de andere keer neemt het verstand het weer over.

Hoe kun je nu het best te weten komen hoe het werkelijk is ? Door akita's te gaan bezoeken en te meeten.
Yukusaki Akitas wist me te vertellen over de hondententoonstelling in eindhoven . En daar zijn we dan ook naar toe getrokken. Het geluk was aan onze kant want de ring was goed gevuld met zowel amerikaanse als japanse akita's. En het ging van o die is mooi tot wouw die is nog mooier naar die is het mooist . We konden er geen genoeg van krijgen .
Hubby vond plots de amerikaanse ook wel heer erg stoer.
Ik dacht nee he nu niet volledig omslagen he. :scratch:

Achteraf hebben we nog een goede babbel met een fokker gemaakt. En daar gaan we zeker nog een bezoekje brengen.
En voor vandaag had ik een akita wandeldate geregeld. Ik wilde wel eens zien in het echt hoe groot ze zijn , hoe een wandeling eraan toe gaat . Hoe een goed opgevoede akita zich gedraagd. Alles wat ik niet zou zien kan alleen maar slechter gaan ipv beter.
Maar het was meer dan geslaagd.
De eigenares was ook maar zo groot als ik . Had in het verleden ook paarden getraind . En vind mijn instelling en motivatie goed om er een geslaagde combinatie van te maken.

Dus nu kan de volgende stap gezet worden een geschikte pup gaan zoeken.
Dus de volgende uitstapjes worden naar de fokkers. Volgende week staat er al eentje op het programma.
De wachtlijsten zijn lang. Dus ik ga nog geduld mogen hebben.
Intussen ga ik dan maar boeken verslinden en me uitleven op het forum.
Uitzoeken wat ik een geschikte trainingsmanier vind bij het karakter van deze hond en waar ik die in de buurt moet gaan zoeken.
En als jullie nog tips hebben graag.
Top van je dat je in ieder geval niet over één nacht ijs gaat. Deden maar meer mensen uitgebreid onderzoek naar een ras voordat ze die aanschaffen. :ok:
Welke fokker had je trouwens gesproken? Christel uit Deurne misschien?

Mocht je trouwens vragen hebben, kun je me altijd een berichtje sturen. Ik heb hier ook zo'n akitadraak rondlopen, en ook ik, ondanks mijn jarenlange ervaring met honden, heb me soms door hem laten verassen. Ik heb hier in ieder geval heel veel gehad aan de tips van de mensen hier op het forum.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Cleva schreef:
ZaZa schreef: Ik zou zeker ook eens ervaring op doen met iemand die een wat gecompliceerdere Akita heeft, want het is geen makkelijk ras en dat kun je ook zomaar treffen.
Dat kan niet....dat gebeurd. Makkelijk akita's zijn makkelijk gemaakt en dat duurt jaren.

En dan het hele rideltje "Hij is dominánt", "Hij pubert", "Hij moet gecastreerd" doorlopen om dan na 5 jaar een keer door te krijgen dat een akita toch wel onhandig is.
En dan nog maar hopen dat "ik en me frient" tussendoor niet aan kinderen beginnen want dan moet hij weg en kan de hond bij de volgende "oh wat een stoere hond" beginner overnieuw beginnen met niet begrepen worden.
Dat zijn dan ook vaak wel de mensen die gewoon een Akita gaan halen zonder eens in te lezen of te informeren.
Ήυs

Cleva schreef:Zoals jij aan een, kom-wat-was-het begon en die vervolgens doodleuk achterliet.
Omdat hij zo lastig was.
Ik heb hem niet achter gelaten hoor, met je grote bakkes. Beest laat ik elke week uit, train ik en hij komt logeren. En mocht mijn ex een nieuwe liefde krijgen en hij moet weg, hebben we ook nog een contract opgesteld dat ik daar zeggenschap in heb en hij waarschijnlijk bij mij komt. Ik denk dat hij een stuk gelukkiger is in zijn huis met enorme tuin, dan mijn kleine appartement. Mijn vriend, die heb ik wel achter gelaten :ok:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Cleva schreef:Zoals jij aan een, kom-wat-was-het begon en die vervolgens doodleuk achterliet.
Omdat hij zo lastig was.
Ach en wat hebben jullie gemekkerd met en over Eva, een doodnormale herder :roll:
Ήυs

Cleva schreef:Dat zeg ik.
Oh dus het was beter voor hem geweest als ik hem mee had genomen eerst op een zolderkamer bij mijn oma en daarna op een appartement, volgens jou?

Of bedoelde je met "kom-wat-was-het" mijn ex? Want in dat geval heb je gelijk.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 03 feb 2013 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs

Nanna schreef:
Fafo schreef:
Cleva schreef:Dat zeg ik.
Oh dus het was beter voor hem geweest als ik hem mee had genomen eerst op een zolderkamer bij mijn oma en daarna op een appartement, volgens jou?
Je vriend? :80:
Haha, ja. In mijn bericht erboven vroeg ik het mij ook al af :mrgreen:
Ήυs

Cleva schreef:
*Esther schreef:
Omdat hij zo lastig was.
Ach en wat hebben jullie gemekkerd met en over Eva, een doodnormale herder :roll:
Oh wat leuk, kennen jullie elkaar?
Sterker nog, kennen wij elkaar?

Maar goed, we hebben geenszins gemekkerd. Wij hebben geobserveerd.
Dat is iets heel anders. :LOL:
Je doet niet anders dan mekkeren.
Worteltje
Vaste gebruiker

@ Longfields Ik denk dat jij iemand anders voor hebt. Ik heb dat bericht op dat andere paardenforum ook gezien en dat was niet ik.

Ik vind het erg knap van je cleva dat jij mij al zo goed kan doorgronden.
Ik waardeer je bezorgdheid. :D Ik heb precies hetzelfde gevoel als iemand een paard wil aanschaffen.
Maar ik woon in belgie we hebben hier nog redelijk wat ruimte. En ik heb een heel erg grote tuin. En had zelfs het plan om hem buiten te houden.
Maar je hebt ook groot gelijk. Ik denk dat de meesten mensen inderdaad te snel overstag gaan.
Ook al zeg ik hetzelf ik ben een doorzetter om iets tot een goed einde te brengen.
Ik verdiep me en bijt me erin vast.
De reden dat ik dat weet is omdat mijn eigen paard vroeger erg flegamtiek was.
En in plaats van mijn paard te verkopen ben ik gaan zoeken en gaan zoeken tot er iemand was die mij hier duidelijkheid in kon brengen waarom mijn paard reageerde hoe hij regeageerde. ondertussen word die dit jaar 13 jaar . En is die niet meer flegmatiek maar kunnen groeien in zijn karakter zonder afgestompd te worden. Ik kan lezen en schrijven met hem.
Ik weet wel heel zeker dat heel erg veel mensen afgehaakt en verkocht zouden hebben.
Ik ben tot op heden nog steeds dagelijks met zijn training bezig en vind het heerlijk.

En kinderen zullen er hier niet komen.

Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs. Maar waarom zou ik een hond moeten kiezen die me toch niet aanspreekt?
Omdat iedereen het zegt. Het is aan mij de taak om uit te zoeken of deze hond aan mijn verwachtingen kan voldoen. En daar ben ik vollop mee bezig.
En het is aan mezelf om consequent te zijn en daar heb ik ervaring mee . En de opvoeding te doen slagen.
en goede begeleiding is daar 1 van.

Ik zoek hier zeker geen ach en och's.
maar ik ga mezelf ook niet lopen te verdedigen .
Maar wil op termijn gewoon mee kunnen tetteren . En als ik handige dingen kan opikken is dat toch gewoon goed meegenomen.
Ik denk dat voor de eerste baby die je baart ook nooit klaar kan zijn. En dat word ook vallen met opstaan.

Volgende week gaan we naar deurne en bloemendaal staat ook nog op de planning en de rest volgt nog.
Ήυs

Worteltje schreef:@ Longfields Ik denk dat jij iemand anders voor hebt. Ik heb dat bericht op dat andere paardenforum ook gezien en dat was niet ik.

Ik vind het erg knap van je cleva dat jij mij al zo goed kan doorgronden.
Ik waardeer je bezorgdheid. :D Ik heb precies hetzelfde gevoel als iemand een paard wil aanschaffen.
Maar ik woon in belgie we hebben hier nog redelijk wat ruimte. En ik heb een heel erg grote tuin. En had zelfs het plan om hem buiten te houden.
Maar je hebt ook groot gelijk. Ik denk dat de meesten mensen inderdaad te snel overstag gaan.
Ook al zeg ik hetzelf ik ben een doorzetter om iets tot een goed einde te brengen.
Ik verdiep me en bijt me erin vast.
De reden dat ik dat weet is omdat mijn eigen paard vroeger erg flegamtiek was.
En in plaats van mijn paard te verkopen ben ik gaan zoeken en gaan zoeken tot er iemand was die mij hier duidelijkheid in kon brengen waarom mijn paard reageerde hoe hij regeageerde. ondertussen word die dit jaar 13 jaar . En is die niet meer flegmatiek maar kunnen groeien in zijn karakter zonder afgestompd te worden. Ik kan lezen en schrijven met hem.
Ik weet wel heel zeker dat heel erg veel mensen afgehaakt en verkocht zouden hebben.
Ik ben tot op heden nog steeds dagelijks met zijn training bezig en vind het heerlijk.

En kinderen zullen er hier niet komen.

Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs. Maar waarom zou ik een hond moeten kiezen die me toch niet aanspreekt?
Omdat iedereen het zegt. Het is aan mij de taak om uit te zoeken of deze hond aan mijn verwachtingen kan voldoen. En daar ben ik vollop mee bezig.
En het is aan mezelf om consequent te zijn en daar heb ik ervaring mee . En de opvoeding te doen slagen.
en goede begeleiding is daar 1 van.

Ik zoek hier zeker geen ach en och's.
maar ik ga mezelf ook niet lopen te verdedigen .
Maar wil op termijn gewoon mee kunnen tetteren . En als ik handige dingen kan opikken is dat toch gewoon goed meegenomen.
Ik denk dat voor de eerste baby die je baart ook nooit klaar kan zijn. En dat word ook vallen met opstaan.

Volgende week gaan we naar deurne en bloemendaal staat ook nog op de planning en de rest volgt nog.
:ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Worteltje schreef:@ Longfields Ik denk dat jij iemand anders voor hebt. Ik heb dat bericht op dat andere paardenforum ook gezien en dat was niet ik.
O, sorry dan. Ik trok die conclusie vanwege jouw relatie met paarden. :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
LongFields schreef: Ik trok die conclusie vanwege jouw relatie met paarden.
Wat klinkt dat eng :LOL:
Het is ook doodeng Nanna.
Laatst gewijzigd door LongFields op 03 feb 2013 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Toen ik rondvertelde dat ik een volwassen te energieke (voor de miljoenste keer, wtf energiek????) australian shepherd overnam. dat was het stomste wat ik kon doen. ik had een pup moeten nemen. zelfs bij eerste zicht van de hond wisten veel kennissen het al: die hond is verkeerd, die hond is dominant! dus... werkelijk er is geen grotere knuffel dan mijn hondje. mijn dochter steekt net met kop en schouders boven zn rug uit en hij loopt zo mooi (ik loop er strak achter hoor) aan de riem. een therapiehond is er niks bij.
ik weet niks van akita's maar het lijken me mooie honden en zeker als je er de tijd voor wil nemen, lekker doen!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Corneliana schreef: ik weet niks van akita's maar het lijken me mooie honden en zeker als je er de tijd voor wil nemen, lekker doen!
Als je een hond kiest met een pittig karakter als de Akita alleen op basis van "mooiheid", dan kún je van een enorm koude kermis thuis komen...
Maar die indruk krijg ik bij de TS niet als ik haar posts lees. Dus ik duim en hoop dat het gewoon allemaal goed gaat en dat ze er een hele fijne hond aan gaan krijgen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Worteltje schreef:Want we wisten al wel dewelke ons hart had gestolen. Maar mijn verstand ging toch ook nog wel wild tekeer.
bezint voor ge begint.
Niet voor beginners.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verstand dan zei toen het het weer overnam?

Ik heb totaal geen verstand van of ervaring met Akita's, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Maar het is wel een type hond dat je moet liggen, maar eigenlijk geldt dat voor alle rassen. Dus ik zou vooral veel praten met mensen die zelf Akita's hebben, de ervaringsdeskundigen. Wat noemen zij als voor- en nadelen van dit ras en past dit écht bij jullie, ook als je heel eerlijk bent en uitgaat van het 'worst case scenario'? Iedereen moet ergens beginnen, en voor de één past een Akita misschien veel beter dan een poedel. Ligt er ook voor een groot deel aan wat je van je hond verwacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”