Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Druk in z'n kop, door de sneeuw?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Druk in z'n kop, door de sneeuw?

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh Kay snuffelt zich ook helemal te pletter. Die sneeuw op zich is niet eens rede tot enorme gekte. Maar heb ook problemen om de honden op de juiste plaatsen te ontlasten. Overal zie je poep nu, op de meest rare plekken waar dat normaal niet ligt. Honden zijn allemaal een beetje in de war. Norah poept nu maar in de tuin..... :denken:
Gelukkig hebben ze het hier nog niet in hun bol gehaald om 's nachts te gaan mekkeren haha, maar Norah is wel een beetje vervelender de laatste dagen. Het zal het weer maar zijn, laten we het hopen!
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Bluf is al best druk als we buiten zijn. Maar nu is het helemaal erg. Begint al in de gang met dat hyper gedrag en dan Finn omspringen in haar drukte :gvd:
Als ik hem de trap af help staat ze ook al weer beneden klaar. Grote bek geven maar weer dat ze op moest d*nderen!
Finn is overal aan het snuffen en hoeft volgens hem niet meer te luisteren of door te lopen. En vond vandaag wederom de vissenkoppen onder de sneeuw :gvd: en kwam ook echt niet, toen ik kwaad op hem af rende pakte hij snel zijn bal om met zijn lamme achterhand zich proberen uit de voeten te maken, in een bocht om mij heen. Hij struikelde al, maar Bluf was mij alweer voorbij geschoten om het hem ook nog even in te wringen :roll:
Afijn. Die had overigens ook al op haar kop gehad want die had het weer in haar kop gehaald om de eigen bal niet zo interessant te vinden en had (grote) kinderen op het ijs zien en horen spelen met een bal. Er lagen meerdere ballen op het ijs en madam sjoeft mij ineens voorbij en spurt het ijs op om een bal te pakken die ze niet zo 1,2, 3 in haar bek vast kreeg.
Er werd op mijn Hier! Totaal niet meer gereageerd. :boos:
"oh nee mijn bal" hoor ik die jongen zeggen toen ze hem vast had en hem heel trots aan mij kwam tonen. Op mijn los! Besloot ze er een spelletje van te maken door van me weg te rennen. Toen ik haar toch beet had, weigerde ze gewoon te lossen. Onder hevig protest haar aan de nek opgetild en nóg niet lossen :oohja: . Uiteindelijk wel, en haar dringend verzocht om heel goed af te blijven liggen :gvd: :gvd:
Bal was gelukkig nog heel en die heb ik teruggegeven aan de jongen.
Vervolgens maar even appeletje gelopen. Loopt die lamme ook ineens mee te doen :roll:. Enfin, effe mijn frustratie eruit door zonder al te veel worden wat volg, af en zit oefeningen te laten uitvoeren om daarna maar weer te belonen met een bal.
Ze zijn hier ook wat zot in de kop geworden inderdaad :oohja:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nacht 4: urenlang geblaft, gepiept en gejankt :jank:

Ik heb het eerst een half uur genegeerd, dat hielp niet en toen ben ik de fout in gegaan en heb een enorme brul gegeven:
en nu is het afgelopen!! op je plaats en heel snellll!! (en ik heb een hele flinke stem als ik boos ben).
Dat moet ik dus niet doen bij Puchu, dat weet, daar raakt hij vreselijk van in de war :oeps: (maar goed, door slaapgebrek en 4
nachten wakker geblaft te worden, gaat een mens weleens over de rooie).
Daarna heeft hij nog 3 uur gepiept, gejankt en af en toe geblaft...

Pffff, wat moet ik daar nu mee?
Eerste nacht is Pieter eruit gegaan omdat we dachten dat Puchu moest plassen ofzo, niets.
Tweede nacht ben ik eruit gegaan, Puchu ging alleen maar obsessief snuffelen in de sneeuw.
Derde nacht een lichte brul, nog een uur geblaf onder af en toe een een vermanende brul van mij.
Vierde nacht bovenstaand verhaal.

Ik hoop maar dat dit stopt als de sneeuw weg is en dan niet inmiddels een gewoonte is geworden.
Hij is bijna 6 jaar en heeft dit nog nooit gedaan, is altijd rustig in huis en 's nachts ook.

Het enige wat ik kan verzinnen, is om beneden te gaan slapen, maar jeetje... dat is toch ook wat?

:oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Caro. schreef:Nacht 4: urenlang geblaft, gepiept en gejankt :jank:

Ik heb het eerst een half uur genegeerd, dat hielp niet en toen ben ik de fout in gegaan en heb een enorme brul gegeven:
en nu is het afgelopen!! op je plaats en heel snellll!! (en ik heb een hele flinke stem als ik boos ben).
Dat moet ik dus niet doen bij Puchu, dat weet, daar raakt hij vreselijk van in de war :oeps: (maar goed, door slaapgebrek en 4
nachten wakker geblaft te worden, gaat een mens weleens over de rooie).
Daarna heeft hij nog 3 uur gepiept, gejankt en af en toe geblaft...

Pffff, wat moet ik daar nu mee?
Eerste nacht is Pieter eruit gegaan omdat we dachten dat Puchu moest plassen ofzo, niets.
Tweede nacht ben ik eruit gegaan, Puchu ging alleen maar obsessief snuffelen in de sneeuw.
Derde nacht een lichte brul, nog een uur geblaf onder af en toe een een vermanende brul van mij.
Vierde nacht bovenstaand verhaal.

Ik hoop maar dat dit stopt als de sneeuw weg is en dan niet inmiddels een gewoonte is geworden.
Hij is bijna 6 jaar en heeft dit nog nooit gedaan, is altijd rustig in huis en 's nachts ook.

Het enige wat ik kan verzinnen, is om beneden te gaan slapen, maar jeetje... dat is toch ook wat?

:oeps:
Uitzitten :U: Zondag gaat het dooien :tongue:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maar dan hopen dat het geen gewoonte is geworden :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Canna is met de sneeuw ook veel meer hyper buiten dan anders. Sleurt me afentoe voort met haar neus in de sneeuw, druk bezig met geursporen. Moet wel lachen als ze in een dolle bui in de sneeuw loopt te rollen en te springen.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik ben nu wel weer wat strenger geworden.
merk wel dat dat soms toch de enige manier is.
en oefenen, oefenen oefenen
met strak naast lopen... pfff... best een rotklusje (ik haat streng zijn)
maar straks heb ik er weer plezier van dus nu maar ff doorbijten.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Caro. schreef:Maar dan hopen dat het geen gewoonte is geworden :oeps:
& ? Is hij weer aanspreekbaar ?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Tarzan&Happy
Zeer actief