Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Specific Digestive Support

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

James87
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Specific Digestive Support

Ongelezen bericht door James87 »

Ik geef dit voer nu een aantal dagen, op advies van de DA, omdat het licht verteerbaar is en hij heel erge diarree heeft gehad (gaat nu beter).

Vroeg me af of het aan te raden is als compleet voer? Er zit niet echt iets in de ingredienten wat mij aanspreekt als ik het afzet tegen bijv Tinlo, Alaska, Carnibest maar ik ben dan ook geen expert.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Re: Specific Digestive Support

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Helpt het? Is de diarree weer over?

Als het helpt zou ik het even zo laten. Als hij weer helemaal is opgeknapt kan je rustig op zoek naar geschikt voer.
James87
Actief

Gister heeft hij voor het eerst weer vaste ontlasting gehad. Het is nog wel dun, maar iig vast.
Hij poept ook niet meer 's nachts in huis, en hoeft ook niet meer 5x 'in de houding' te gaan zitten op een rondje van 15 min.

We hebben dit voer nog voor een dag of 5, dus we kunnen nog even vooruit. Maar ik ben me wel aan het oriënteren. Misschien dat Specific wel aan te raden is? En dan bijv deze:

http://www.medpets.nl/specific+adult+al ... escription

Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

James87 schreef:Gister heeft hij voor het eerst weer vaste ontlasting gehad. Het is nog wel dun, maar iig vast.
Hij poept ook niet meer 's nachts in huis, en hoeft ook niet meer 5x 'in de houding' te gaan zitten op een rondje van 15 min.

We hebben dit voer nog voor een dag of 5, dus we kunnen nog even vooruit. Maar ik ben me wel aan het oriënteren. Misschien dat Specific wel aan te raden is? En dan bijv deze:

http://www.medpets.nl/specific+adult+al ... escription

Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft.

Waarop ben je je aan het orienteren, om dit voer standaard te geven? Ik zie de meerwaarde er niet van. Heb je de prijs al bekeken? Je betaald €14,95 voor 1,8kg voer.
Afbeelding
James87
Actief

Ja, dat klopt. Het is ook harstikke duur, daarom dat ik het ook vraag. Of het merk (Specific) ook echt goed is, of dat het alleen duur is omdat je het bij de DA kan krijgen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als je hond het er goed op doet is het gewoon goed, ongeacht hoe of wat.
je hond is de leidraad, zo simpel is het.
je kunt je afvragen natuurlijk of je hond licht verteerbaar voedsel moet blijven krijgen, de rest van zijn leven, maar voor nu is het dus gewoon goed
James87
Actief

Denk dat we deze Digestive Support opmaken, en in de tussentijd op zoek gaan naar een merk KVV dat ook licht verteerbaar is en de darmen zo min mogelijk belast (als dat bestaat). Houd me aanbevolen voor tips!
S@ndr@
Zeer actief

je kunt brokken mengen om over te gaan, maar in principe zal een hond niet van de leg gaan als je overstapt, je kunt zo ongeveer alles door elkaar mengen en mixen - geen bezwaar.
als brokken invloed hebben op de darmen dan is dat specifiek voor deze hond, en dit voer die combi, het ligt niet alleen aan het voer.
dus je zult moeten uit proberen wat bij jou hond voegt
Ik heb een hond die het vele malen beter doet op brok, ben ik dan heel makkelijk is, krijgt ie brok
James87
Actief

Ah oke, bedankt. Inmiddels heb ik de post waar je op reageerde aangepast, dus het ziet eruit alsof je op iets hebt gereageert wat er niet meer staat (en dat klopt :)).
S@ndr@
Zeer actief

je hebt een bulldog die kunnen soms nogal gevoelig zijn, dat is gewoon maatwerk :wink:
volgende keer quote ik wel :mrgreen:
James87
Actief

Hij is ook heel gevoelig, daarom dat ik zo bezig ben met de voeding. Helaas hebben we tot op heden het perfecte voer nog niet kunnen vinden.
S@ndr@
Zeer actief

misschien eens een allergie test laten doen, kan duidelijkheid scheppen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”