Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht: Foute Fokkers
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): sharpei
- Aantal honden: 5
Een vraagje aan jullie:
Een vriendin die een programma gaat maken voor de tv vroeg me of ik een fokker weet waar aangiftes tegen lopen, maar die wel gewoon doorfokt??
Wie weet er iemand en wil dat aan me doorgeven, mag uiteraard via PB.
Of via thezoozwolle@live.nl
Ik kan er helaas verder nog niet veel over zeggen, dus voor welk programma het is of voor welke zender.
Maar het is een hele goede, betrouwbare vriendin van ons, waar je gerust je verhaal aan kwijt kan.
Een vriendin die een programma gaat maken voor de tv vroeg me of ik een fokker weet waar aangiftes tegen lopen, maar die wel gewoon doorfokt??
Wie weet er iemand en wil dat aan me doorgeven, mag uiteraard via PB.
Of via thezoozwolle@live.nl
Ik kan er helaas verder nog niet veel over zeggen, dus voor welk programma het is of voor welke zender.
Maar het is een hele goede, betrouwbare vriendin van ons, waar je gerust je verhaal aan kwijt kan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Gezocht: Foute Fokkers
Dat lijkt me anders behoorlijk essentiële informatiethezoozwolle schreef:Ik kan er helaas verder nog niet veel over zeggen, dus voor welk programma het is of voor welke zender.

-
- Actief
Klopt, en dat krijg je van haar zelf, maar ik wil er hier niet teveel over kwijt.Marjoleine schreef:Dat lijkt me anders behoorlijk essentiële informatiethezoozwolle schreef:Ik kan er helaas verder nog niet veel over zeggen, dus voor welk programma het is of voor welke zender.
Ik zal iedereen met haar in contact brengen en dan hoor je van haar het verhaal.
Dan weet ik namelijk ook dat je het juiste verhaal hoort.
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zoek je een fokker of broodfokker?
Anders weet ik er sowieso 1
-
- Actief
Beide mag. Of je nu broodfokker ben of een gewone fokker....billyboy2 schreef:Zoek je een fokker of broodfokker?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou even vragen wat voor soort aangifte.
Dat kan ook nogal schelen namelijk.
-
- Actief
Hoe bedoel je dat?? Ik ken maar een soort aangifte, en dat was tegen de eikels die het leuk vonden om in te breken in mijn autoMarjoleine schreef:Ik zou even vragen wat voor soort aangifte.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat er nogal verschil is tussen aanklagen vanwege bijvoorbeeld niet willen delen in kosten vanwege een probleem, of aangifte vanwege honden houden in verkeerde omstandigheden.thezoozwolle schreef:Hoe bedoel je dat?? Ik ken maar een soort aangifte, en dat was tegen de eikels die het leuk vonden om in te breken in mijn autoMarjoleine schreef:Ik zou even vragen wat voor soort aangifte.
En dan noem ik nog niet eens het aangifte doen bij het tuchtcollege van de Raad vanwege rare zaken.
Aangifte vanwege fraude op enig gebied is ook nog een optie.
Ik zou er al helemaal niet grappig over doen trouwens. Het kan namelijk zomaar om een valse aangifte gaan ook. Uit rancune.
Het zal je maar gebeuren, kijken of je dan nog steeds lacht.
Er kunnen heel veel redenen zijn voor aangifte en dat kan op meerdere manieren.
Ik begrijp prima dat iemand een programma wil maken over iets (ik kom zelf uit die sector), maar je moet met wat meer info komen.
Een slechte naam is namelijk zo gemaakt maar niet zomaar hersteld.
-
- Actief
Ga er maar van uit ( wat soms moeilijk is dat weet ik) dat er met alle gegevens goed word omgedaan, en dat alle aangiftes, verhalen en mail drie dubbel gecheckt worden.Marjoleine schreef:Ik vind dat er nogal verschil is tussen aanklagen vanwege bijvoorbeeld niet willen delen in kosten vanwege een probleem, of aangifte vanwege honden houden in verkeerde omstandigheden.thezoozwolle schreef:Hoe bedoel je dat?? Ik ken maar een soort aangifte, en dat was tegen de eikels die het leuk vonden om in te breken in mijn autoMarjoleine schreef:Ik zou even vragen wat voor soort aangifte.
En dan noem ik nog niet eens het aangifte doen bij het tuchtcollege van de Raad vanwege rare zaken.
Aangifte vanwege fraude op enig gebied is ook nog een optie.
Ik zou er al helemaal niet grappig over doen trouwens. Het kan namelijk zomaar om een valse aangifte gaan ook. Uit rancune.
Het zal je maar gebeuren, kijken of je dan nog steeds lacht.
Er kunnen heel veel redenen zijn voor aangifte en dat kan op meerdere manieren.
Ik begrijp prima dat iemand een programma wil maken over iets (ik kom zelf uit die sector), maar je moet met wat meer info komen.
Een slechte naam is namelijk zo gemaakt maar niet zomaar hersteld.
Deze mensen zullen niet zomaar even een tv programma in elkaar knutselen.
En ik doe er niet lacherig over, wij hebben ook wel eens in de situatie gezeten met een fokker.
Maar ik begreep even niet wat je bedoelt met wat voor soort aangifte Sorry.
En er is al vaker aangifte tegen mij gedaan uit rancune, geloof me. Loopt eigenlijk altijd op met een sisser af.
Ik maak in mijn "werk" als herplaatser en opvanger niet altijd vrienden.
Maar het soort van aangifte weet ik niet, zal t even navragen en dan hoor je dat snel.
Dank voor je vragen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik vind het ook nogal vaag. Zoals iedereen, ken ik ook verhalen van erkende fokkers die kleurslagen kruisen die niet mogen (en dan heb ik het over kleuren die ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken zoals merle-kruisignen), of teven het ene jaar een 'officieel' nest laten krijgen en het jaar erop een 'onofficieel' nest die op marktplaats wordt gezet of de pups van een nest van een boomloze teef bij het nest van de stamboomteef legt als de chipper komt. Of dat er een naam van een kampioensreu op de stamboom prijkt die niet de verwekker van het nest is.
Enfin, verhalen genoeg. Bewijzen zijn er overigens niet (altijd) en bovendien worden dit soort verhalen ook wel eens uit rancune de wereld in geholpen.
Daarnaast heb je natuurlijk de échte broodfokkers. Die hun teven in een schuur laten verkommeren terwijl ze elke loopsheid worden gedekt. Daarvan zijn zát bewijzen te vinden. Maar helaas is dat vaak niet voldoende, sterker nog, een beruchte broodfokker uit het oosten des lands heeft naar aanleiding van een consumentenprogramma (was dat Radar?) een rechtszaak wegens smaad aangespannen die ze ook nog hebben gewonnen.
Dus je moet echt van hele goede huize komen om fokkers met naam en toenaam aan de schandpaal te nagelen. En er zijn zát broodfokkers die nog steeds aangesloten zijn bij de officiële rasverenigingen.
Dus wil je de schrijnende verhalen horen of de verhalen van fokkers die niet volgens de rv-, FCI- of RvB-regels fokken?
Enfin, verhalen genoeg. Bewijzen zijn er overigens niet (altijd) en bovendien worden dit soort verhalen ook wel eens uit rancune de wereld in geholpen.
Daarnaast heb je natuurlijk de échte broodfokkers. Die hun teven in een schuur laten verkommeren terwijl ze elke loopsheid worden gedekt. Daarvan zijn zát bewijzen te vinden. Maar helaas is dat vaak niet voldoende, sterker nog, een beruchte broodfokker uit het oosten des lands heeft naar aanleiding van een consumentenprogramma (was dat Radar?) een rechtszaak wegens smaad aangespannen die ze ook nog hebben gewonnen.

Dus je moet echt van hele goede huize komen om fokkers met naam en toenaam aan de schandpaal te nagelen. En er zijn zát broodfokkers die nog steeds aangesloten zijn bij de officiële rasverenigingen.
Dus wil je de schrijnende verhalen horen of de verhalen van fokkers die niet volgens de rv-, FCI- of RvB-regels fokken?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat niet om dubbel checken. Zoals ik al zei, ik kom zelf uit deze branche.thezoozwolle schreef:Ga er maar van uit ( wat soms moeilijk is dat weet ik) dat er met alle gegevens goed word omgedaan, en dat alle aangiftes, verhalen en mail drie dubbel gecheckt worden.
Deze mensen zullen niet zomaar even een tv programma in elkaar knutselen.
Het gaat om veel meer dan dit en een naam is zomaar geschaad, domweg door onvoldoende kennis.
Ze zullen vast niet zomaar wat in elkaar knutselen.... dat zeggen er zoveel. Holle frasen die mij niets zeggen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dit dus.lieke schreef:Ik vind het ook nogal vaag. Zoals iedereen, ken ik ook verhalen van erkende fokkers die kleurslagen kruisen die niet mogen (en dan heb ik het over kleuren die ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken zoals merle-kruisignen), of teven het ene jaar een 'officieel' nest laten krijgen en het jaar erop een 'onofficieel' nest die op marktplaats wordt gezet of de pups van een nest van een boomloze teef bij het nest van de stamboomteef legt als de chipper komt. Of dat er een naam van een kampioensreu op de stamboom prijkt die niet de verwekker van het nest is.
Daarnaast heb je natuurlijk de échte broodfokkers. Die hun teven in een schuur laten verkommeren terwijl ze elke loopsheid worden gedekt. Daarvan zijn zát bewijzen te vinden. Maar helaas is dat vaak niet voldoende, sterker nog, een beruchte broodfokker uit het oosten des lands heeft naar aanleiding van een consumentenprogramma (was dat Radar?) een rechtszaak wegens smaad aangespannen die ze ook nog hebben gewonnen.![]()
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Actief
Hoi Anne, Hier is mijn reactie.
Het programma gaat erover dat je aangifte hebt gedaan en er niets mee gebeurt. Dan gaan wij kijken of we de zaak kunnen
oplossen. Nu zijn broodfokkers een probleem, dat welbekend is.
Wij zoeken niet iemand waar valse aangifte tegen is gedaan, we zoeken niet iemand waar tegen uit rancune aangifte is gedaan.
We zoeken een fokker waartegen meerdere aangiftes lopen, die dus slecht bezig is. Een welbekende broodfokker.
Waarvan we zeker kunnen zijn dat, wat deze persoon doet op moet houden en waartegen meerdere mensen dus aangifte
hebben gedaan. Dus geen melding, maar echt naar de politie zijn geweest.
Verder zullen we heel zorgvuldig met alle gegevens omgaan.
Groetjes
Het programma gaat erover dat je aangifte hebt gedaan en er niets mee gebeurt. Dan gaan wij kijken of we de zaak kunnen
Wij zoeken niet iemand waar valse aangifte tegen is gedaan, we zoeken niet iemand waar tegen uit rancune aangifte is gedaan.
We zoeken een fokker waartegen meerdere aangiftes lopen, die dus slecht bezig is. Een welbekende broodfokker.
Waarvan we zeker kunnen zijn dat, wat deze persoon doet op moet houden en waartegen meerdere mensen dus aangifte
Groetjes
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dan ben je op zoek naar een fokker, of iets wat er op lijkt, die aantoonbaar iets strafbaars doet of heeft gedaan. Dát valt nog niet mee, ben ik bangthezoozwolle schreef:Hoi Anne, Hier is mijn reactie.
Groetjes

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja en dan nog is er niets bewezen als die fokker niet veroordeeld is.thezoozwolle schreef:Hoi Anne, Hier is mijn reactie.
Groetjes
Dat soort programma's vind ik snel op de sensatie.
Scoort ook zo lekker met dierenleed.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook de reden dat ik meer info vroeg.
Nu lijkt het er al meer op dat het niet gaat over dierenleed maar over incapabel of onzorgvuldig handelen van de politie betreffende aangiftes.
En dan dus met gebruikmaking van foute fokkers, want dat scoort goed bij het grote publiek.
Nu lijkt het er al meer op dat het niet gaat over dierenleed maar over incapabel of onzorgvuldig handelen van de politie betreffende aangiftes.
En dan dus met gebruikmaking van foute fokkers, want dat scoort goed bij het grote publiek.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat dus...Marjoleine schreef:Dat is ook de reden dat ik meer info vroeg.
Hoeveel mensen gaan over dit soort zaken aangifte doen.
Ken wel een fokker die vd RvB 2 jaar voorwaardelijk + boete heeft voor te jong/te oud/te kort op elkaar (geen idee) fokken. Weet ook dat er (wrs gezien locatie & ras) waarschuwingen voor deze fokker op MP hebben gestaan & dat er nu een x & stamboom nest tegelijk komt, waarbij t x nest geen stambomen krijgt omdat de teef een halfjaar geleden nog stamboom pups had....
-
- Zeer actief
Worden dat soort straffen eigenlijk ergens openbaar gepubliceerd Carmen?crutz schreef: Ken wel een fokker die vd RvB 2 jaar voorwaardelijk + boete heeft voor te jong/te oud/te kort op elkaar (geen idee) fokken. Weet ook dat er (wrs gezien locatie & ras) waarschuwingen voor deze fokker op MP hebben gestaan & dat er nu een x & stamboom nest tegelijk komt, waarbij t x nest geen stambomen krijgt omdat de teef een halfjaar geleden nog stamboom pups had....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Gos schreef:Worden dat soort straffen eigenlijk ergens openbaar gepubliceerd Carmen?crutz schreef: Ken wel een fokker die vd RvB 2 jaar voorwaardelijk + boete heeft voor te jong/te oud/te kort op elkaar (geen idee) fokken. Weet ook dat er (wrs gezien locatie & ras) waarschuwingen voor deze fokker op MP hebben gestaan & dat er nu een x & stamboom nest tegelijk komt, waarbij t x nest geen stambomen krijgt omdat de teef een halfjaar geleden nog stamboom pups had....
Geen idee. Ik heb t vd fokker zelf, dus geen reden tot twijfel (oké behalve dan de MP oproep;-))
-
- Zeer actief
Ja even door klikken op de site van de raad vBeheer.
Kun je alle boetes zien die uitgedeeld zijn.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Op kennelnaam of persoonlijk ?bouvierpoedel schreef:Ja even door klikken op de site van de raad vBeheer.
-
- Zeer actief
Nee J,B te V en dat soort ,maar je kunt er wel fokkers uit halen die je kent natuurlijk.crutz schreef:Op kennelnaam of persoonlijk ?bouvierpoedel schreef:Ja even door klikken op de site van de raad vBeheer.

- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... htcollege/
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Zit je wel dwars he Es, 3x 

"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Kaelart
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond, Korthaar
Ik zie net tussen die tuchtcollege zaken eentje van een teef die met zeven maanden gedekt was.
Het was dan wel per ongeluk, maar zeven maanden!!

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is slechter, pups laten komen of een teef volspuiten met hormonen om dat tegen te houden?Kaelart schreef:Ik zie net tussen die tuchtcollege zaken eentje van een teef die met zeven maanden gedekt was.Het was dan wel per ongeluk, maar zeven maanden!!
- Kaelart
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond, Korthaar
Ik zou zeggen dat een ongewenste dekking het slechts isMarjoleine schreef:Wat is slechter, pups laten komen of een teef volspuiten met hormonen om dat tegen te houden?Kaelart schreef:Ik zie net tussen die tuchtcollege zaken eentje van een teef die met zeven maanden gedekt was.Het was dan wel per ongeluk, maar zeven maanden!!

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Laten komen is denk ik minder belastendMarjoleine schreef:Wat is slechter, pups laten komen of een teef volspuiten met hormonen om dat tegen te houden?Kaelart schreef:Ik zie net tussen die tuchtcollege zaken eentje van een teef die met zeven maanden gedekt was.Het was dan wel per ongeluk, maar zeven maanden!!
-
- Zeer actief
je kan toch een abortus uitvoeren?Marjoleine schreef:Wat is slechter, pups laten komen of een teef volspuiten met hormonen om dat tegen te houden?Kaelart schreef:Ik zie net tussen die tuchtcollege zaken eentje van een teef die met zeven maanden gedekt was.Het was dan wel per ongeluk, maar zeven maanden!!
-
- Zeer actief
En dat is niet belastend voor de teef.?Corneliana schreef:je kan toch een abortus uitvoeren?Marjoleine schreef:Wat is slechter, pups laten komen of een teef volspuiten met hormonen om dat tegen te houden?Kaelart schreef:Ik zie net tussen die tuchtcollege zaken eentje van een teef die met zeven maanden gedekt was.Het was dan wel per ongeluk, maar zeven maanden!!
Moet ze eerst een paar weken heen zijn omdat ze geen bevruchte eicellen kunnen aborteren.