Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben zo pissig update bailey is thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: ben zo pissig

Ongelezen bericht door Maryanne »

Het is zo gebeurd hoor, die van mij werd ook opeens in beslag genomen..

Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Als het goed is houden wethouders spreekuur in hun gemeente ook daar kun je heen met dit geval.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Echt afschuwelijk dat dit kan gebeuren ik zou ook alles op alles zetten om mijn hond terug te krijgen (ik denk niet dat ik m überhaupt had afgegeven maar goed dat is makkelijk praten nu)
Ik zou de pers benaderen, gemeente, B&W, buurtbewoners mobiliseren en ga zo maar door. Er zou een heksenjacht moeten komen op die vent die het heeft gedaan en niet op de hond die zijn baas verdedigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

toots schreef:

Weet je dat dit hele verhaal bij mij vraagtekens op roept.

de eerste hoe weet de politie van wie de hond was ?
Kon de fietser de meneer al en heeft hij een adres vermeld of kon de politie deze hond al i.v.m vergrijpen.

Het tweede vraagteken meneer is omgevallen uit zijn scootmobiel maar is er helemaal zelf weer ingekomen ?

Er zijn nog meer vraagtekens maar dit verhaal heeft een staartje. een hond word nooit zomaar in beslag genomen.

Naast het feit dat de politie gewoon zijn werk doet. Ik vind het echt hufterig als het gegaan is zoals het is gegaan van meneer de fietser. Maar daar kan de politie nou eenmaal niks aan doen.

Veel suc6 met verder dicusieren in dit topic.

Dat je in een scootmobiel zit wil niet zeggen dat je helemaal niks meer kan hoor. Ik heb een buurvrouw die kan gewoon een stukje lopen en die zit ook in een scootmobiel.

En heel af en toe maakt de politie ook foutjes hoor.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een scootmobiel/gehandicapt en een hond die beschermd zijn ook wel leuke ingrediénten om uit de emotie voor die partij te kiesen.
Misschien heeft die hond het baasje met scootmobiel wel omgekachelt om de fietser te grijpen.?

Maar goed honden zijn emotie en of het nu waar is of niet het blijft heel triest dat je hond in beslag genomen word.

Maar aan de andere kant hadden ze het baasje ook gearresteert als die de fietser wat klappen had gegeven en deze had aangifte gedaan.
Stel dat het een vals loeder is die hond en ze laten hem bij zijn baasje om het eerst uit te zoeken.
En in die tussentijd grijpt het kreng er nog een paar waaronder kinderen of andere honden.?
Had ook iedereen godvrrrr en hoe kan dat nu geroepen.
En ik had het loeder kapot getrapt als hij aan mijn kind was gekomen.

Stel 1 van ons had naast de scoot gelopen ipv hond en dan had dus 1 van ons die fietser een paar klappen op zijn muil gegeven na het onver gooien van scoot en gebruiker.
Dan had fietser ook een aanklacht ingediend en was die 1 van ons ook opgepakt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

toots schreef:Het tweede vraagteken meneer is omgevallen uit zijn scootmobiel maar is er helemaal zelf weer ingekomen ?.
Als je mij met scootmobiel en al omlazert krijgt je éérst een ram op je bek van me, en daarna hijs ik het ding persoonlijk overeind om met scoot en al weer door te kunnen rijden. Adrenaline hélpt in zo'n geval.

Ontopic is het krankzinnig dat zoiets kan gebeuren. Formeel staat de politie vast in haar recht. Maar je hoopt toch op iets als wederhoor :oeps:

Ik moet er niet aan denken, zeg. Skadi is extra beschermend zodra ik in mijn rolstoel zit. En nou kan ik haar zeggen haar gemak te houden, maar ik weet niet of ik daar zo snel aan denk als ik half onder de scoot op de grond lig te spartelen. Ska is er zoéen waar geen kwaad botje in zit, maar wat ze dan zou doen? Ik heb waarempel géén idee (maar wel een angstig vermoeden).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

bouvierpoedel schreef:Misschien heeft die hond het baasje met scootmobiel wel omgekachelt om de fietser te grijpen.?
Skadi is zo sterk als een beer, maar die krijgt mijn scoot écht niet om, hoor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Als meneer van de scootmobiel aangifte zou doen tegen de fietser die hem mishandeld heeft, zou de inbeslagname van de hond dan nog doorgang hebben?
Bezopen dat fietser hem mishandeld, de hond verdedigt de baas en de hond wordt opgepakt. Totaal krankzinnig.
Ja, maar meneer van de scootmobiel hééft geen aangifte gedaan van mishandeling door de fietser. Toch?
Dus de politie kan alleen maar uitgaan van het verhaal van de fietser, en die kan bijtwonden laten zien.
Wat zou je er van vinden als jij op straat werd aangevallen door een hond, je boos naar de politie tijgt en voorts te horen krijgt "jammer dan, die hond verdedigde zijn baas" :19:
(nu overdrijf ik dus, maar je begrijpt wat ik bedoel)
Mijnheer scootmobiel kan maandag pas aangifte doen.
Het kon niet eerder heb ik begrepen.
De hond in beslag nemen kon wel eerder.

En hoe komt de politie aan het adres van de hond?
Omdat mijnheer scootmobiel heeft geprobeerd om aangifte te doen toch?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
Caro. schreef: Als meneer van de scootmobiel aangifte zou doen tegen de fietser die hem mishandeld heeft, zou de inbeslagname van de hond dan nog doorgang hebben?
Bezopen dat fietser hem mishandeld, de hond verdedigt de baas en de hond wordt opgepakt. Totaal krankzinnig.
Ja, maar meneer van de scootmobiel hééft geen aangifte gedaan van mishandeling door de fietser. Toch?
Dus de politie kan alleen maar uitgaan van het verhaal van de fietser, en die kan bijtwonden laten zien.
Wat zou je er van vinden als jij op straat werd aangevallen door een hond, je boos naar de politie tijgt en voorts te horen krijgt "jammer dan, die hond verdedigde zijn baas" :19:

Hoe kan het dan dat meneer scootmobiel geen aangifte kan doen in het weekend en meneer de fietser wel? :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Caro. schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:

Hoe kan het dan dat meneer scootmobiel geen aangifte kan doen in het weekend en meneer de fietser wel? :oeps:
Fietser heeft op een doordeweekse dag aangifte gedaan ,want als ik het goed las dan is de hond vrijdagavond weggehaald/in beslag genomen.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:
Caro. schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef: Ja, maar meneer van de scootmobiel hééft geen aangifte gedaan van mishandeling door de fietser. Toch?

Fietser heeft op een doordeweekse dag aangifte gedaan ,want als ik het goed las dan is de hond vrijdagavond weggehaald/in beslag genomen.
.
Mijnheer fietser was nog net op tijd en mijnheer scootmobiel was waarschijnlijk net te laat met bellen.
Alleen hebben ze wel vast het adres genoteerd ..............

Zoiets misschien?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Als het verhaal van de scootmobiel meneer klopt, kan het zijn dat hij zijn hond uiteindelijk terug krijgt.

Van een kennis van mij was de hond in beslag genomen na een bijt incident tijdens een vechtpartij. Uiteindelijk is zijn baasje in zijn gelijk gesteld, hij heeft zijn hond terug gekregen. Er waren geen getuigen en het ging om een pitbull. Wel heeft het ongeveer drie weken geduurd voor alles was uitgezocht en hij zijn hond terug had.

Ik hoop voor de scootmobiel man, dat er getuigen bij waren die zijn verhaal kunnen bevestigen. Anders is het woord tegen woord, en is er kans dat de in beslag name langer duurt.
Als dit mij zal overkomen zal ik zoveel mogelijk bewijs vergaren (bij buren en de hondenschool) dat mijn hond een goedzak is die niet eerder heeft gebeten, dat het hier om een incident gaat waarbij de hond zijn baas in bescherming nam.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nanna schreef:
Maryanne schreef: Misschien had de politie ook naar de andere kant van het verhaal moeten luisteren?
Dat had gekund, als meneer aangifte had gedaan. Maar dat deed ie niet.
Punt is, die meneer zelf belde op, en het was op die manier dat ze aan zijn gegevens kwamen.

Dat had zijn verhaal toch een stuk geloofwaardiger moeten maken.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nanna schreef:
Maryanne schreef: Ik snap het niet, hoe kan de fietsmeneer wel aangifte doen en de scootmeneer niet?
De fietsmeneer is wel met zijn verhaal naar de politie gegaan en de scootmeneer niet.
:engel:
Zie hierboven.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:
Caro. schreef:
ranetje schreef: Mijnheer scootmobiel kan maandag pas aangifte doen.

.
Mijnheer fietser was nog net op tijd en mijnheer scootmobiel was waarschijnlijk net te laat met bellen.
Alleen hebben ze wel vast het adres genoteerd ..............

Zoiets misschien?

Ja dat zou kunnen.... zeker als je net omver gedonderd bent uit je scootmobiel, dan heb je even nodig om bij te komen.
Waarschijnlijk langer dus dan de vreselijke bijtwonden die meneer fietser had, want die was dus wel in staat om aangifte te doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

vanmorgen een mailtje gehad van de eigenaren van bailey, ze hebben een advocaat in de arm genomen, morgen gaan ze contact met de dierenarts opnemen zodat deze ook een verklaring kan schrijven over het gedrag van bailey, verklaring van de hondenschool is binnen.
de pest is dat het allemaal vlak voor het weekend is gebeurt en in het weekend kan je weinig regelen. veel politiebureau`s nemen in het weekend geen aaangiftes op ivm te weinig personeel.

**toots** jij mag denken wat je wil en er een complottheorie van maken, maar dat ik gisterochtend een huilende cursiste binnen kreeg met dit verhaal is een feit.
het toont wel aan dat je hond gewoon de lul kan zijn als hij iemand anders bijt en dit persoon doet aangifte.
ellen
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Verdorie, wat een omgedraaide wereld weer.
Even heel objectief bekeken als het zo is zoals Ellen schrijft, dan is het een goeie hond in mijn ogen. (zal het halve forum wel over me heen krijgen, maar jammer)
Als je zo laf omver geduwd wordt door een kloothommel vind ik het niet gek dat een hond gaat bijten. Dan moet je ook niet miepen als je een paar gaatjes krijgt.

Hoop van harte dat hij snel terug komt waar hij hoort.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
Antonetta schreef:Als het verhaal van de scootmobiel meneer klopt, kan het zijn dat hij zijn hond uiteindelijk terug krijgt.
góh, gelukkig zeg - iedereen weer blij, niks aan de hand verder hoor :cheer: .
nou ik zit ook met open mond te lezen :ugh: Komt het nu bij deze mensen geen sec. op dat het hun hond de volgende kan zijn? Kom je hier aan mij dan heb je ook problemen met de honden. Laat ik dan maar rare honden hebben, ik vind het heel normaal persoonlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik vind het ook een erg eng idee. Niet dat ik accuut bang ben dat Prana zal bijten, maar of ze dat ook niet zal doen in een situatie waarin ik fysiek bedreigd wordt daar durf ik mijn handen dus niet voor in het vuur te steken. Gelukkig heb ik dan bij de politie wel weer het ras mee, maar het blijft een eng idee.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

tollerlover schreef:vanmorgen een mailtje gehad van de eigenaren van bailey, ze hebben een advocaat in de arm genomen, morgen gaan ze contact met de dierenarts opnemen zodat deze ook een verklaring kan schrijven over het gedrag van bailey, verklaring van de hondenschool is binnen.
de pest is dat het allemaal vlak voor het weekend is gebeurt en in het weekend kan je weinig regelen. veel politiebureau`s nemen in het weekend geen aaangiftes op ivm te weinig personeel.

**toots** jij mag denken wat je wil en er een complottheorie van maken, maar dat ik gisterochtend een huilende cursiste binnen kreeg met dit verhaal is een feit.
het toont wel aan dat je hond gewoon de lul kan zijn als hij iemand anders bijt en dit persoon doet aangifte.
ellen
Mag ik even lachen. Ik vind het heel erg van die huilende mevrouw.
Maar een complot theorie heb ik niet nodig. Om te zeggen dat de politie gewoon hun werk hebben gedaan.
Ze hebben een hond in beslag genomen na een bijtincident. Als meneer gebeld heeft dan had hij ook telefonisch aangiften tegen meneer kunnen doen en hadden ze eerst het e.a uitgezocht voordat ze de hond in beslag zouden nemen.

Maargoed we weten het verhaal van een kant.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

malinois schreef:
Inge O schreef:
Antonetta schreef:Als het verhaal van de scootmobiel meneer klopt, kan het zijn dat hij zijn hond uiteindelijk terug krijgt.
nou ik zit ook met open mond te lezen :ugh: Komt het nu bij deze mensen geen sec. op dat het hun hond de volgende kan zijn? Kom je hier aan mij dan heb je ook problemen met de honden. Laat ik dan maar rare honden hebben, ik vind het heel normaal persoonlijk.
Ook ik zit dit ook met verbazing te lezen :ugh: Als het gegaan is zoals ts schrijft en de hond heeft geen andere incidenten op zijn naam staan, vind ik het zwaar overdreven hoe er wordt gereageerd. De garantie dat je je hond terugkrijgt, heb je niet en in de tussentijd zit je hond niet bij jou thuis maar god weet ik veel waar. En voor hoe lang? Nee, ik kan hier met mijn pet niet bij, kan het niet eens onder woorden brengen :ugh:
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

Wat erg zeg en wat een frustratie zullen de eigenaren hebben!
Ik hoop dat Bailey weer snel in zijn eigen mandje slaapt!!!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Nou, zeg dat! Alleen je hond maar even een paar dagen/weken kwijt. En waar zit die hond? Ach, die krijgt vast evenveel liefde en aandacht als thuis waar hij hoort. Ik moet er niet aan denken zeg :ugh:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Inge O schreef:het raarste/ergste vind ik nog dat dit op hetzelfde forum speelt als waar een aantal jaren terug (toen de rad juist zou vervangen worden door de nieuwe wet) een megalang topic heeft gelopen waarin iedereen met veel verontwaardiging inging tegen de geplande gang van zaken, waarin nog een brief is opgesteld door de 'verzamelde forumleden' die door sonja in een (dacht ik) parlementaire zitting is afgegeven - kortom, waarin iedereen vreselijk gekant was tegen de voorgenomen veranderingen en daar ook echt iets wilde aan doen.

moet je dan nu zien, een paar jaar en een paar intrieste inbeslagnames verder heeft de meerderheid er zich duidelijk bij neergelegd en wordt de wet vooral verdedigd met het echt doorslaggevende argument 'dat het nu eenmaal de wet is'.

ik kan er met mijn pet niet bij - echt niet.
rellen op het forum, elkaar de kop afhakken of inslaan, you name it, maar in protest komen tegen de meest hondonvriendelijke wet (+ uitvoering ervan) van de laatste jaren, nee joh, veel te lastig en het gaat toch ook maar om andermans hond hè.
Begrijp ik het goed dat als er aangifte wordt gedaan van één bijtincident en zelfs als de hond geen andere vergrijpen op zijn naam heeft staan, de hond dan in beslag wordt genomen? :80:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Inge O schreef:ja, dat begrijp je goed en daar is dit incident niet het eerste bewijs van.
Nee, heb er inderdaad wel vaker over gelezen.. Ik vind het eng dat als mijn hond mij verdedigt, hij in beslag genomen kan worden :eek: :piew: Lekker dan. Ik voel me veel veiliger als ik 's avonds over straat moet en mijn hond is bij me, maar als er dus iets aan de hand is mag mijn hond niet ingrijpen... :ugh:
Afbeelding
Marion.

Inge O schreef:
Hilde schreef:Begrijp ik het goed dat als er aangifte wordt gedaan van één bijtincident en zelfs als de hond geen andere vergrijpen op zijn naam heeft staan, de hond dan in beslag wordt genomen? :80:
ja, dat begrijp je goed en daar is dit incident niet het eerste bewijs van.
Sterker nog..... ook als kindjes van 3 zeggen "die honden waren het!" (wijzend op SaarMiep) kunnen ze in beslag genomen worden.
Marion.

Inge O schreef:
Marion. schreef:
Inge O schreef:
Hilde schreef:Begrijp ik het goed dat als er aangifte wordt gedaan van één bijtincident en zelfs als de hond geen andere vergrijpen op zijn naam heeft staan, de hond dan in beslag wordt genomen? :80:
Sterker nog..... ook als kindjes van 3 zeggen "die honden waren het!" (wijzend op SaarMiep) kunnen ze in beslag genomen worden.
ja hoor.

maar ach, niet zeuren hè marion want het is nu eenmaal de wet.
Precies. En het komt allemaal wel goed :ugh:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:
Marion. schreef:
Inge O schreef:
ja hoor.

maar ach, niet zeuren hè marion want het is nu eenmaal de wet.
En je krijgt je hond toch ook gewoon terug? :blah: :blah: Als het meezit, na een paar maanden :ugh:
Marion.

Tamara. schreef:En je krijgt je hond toch ook gewoon terug? :blah: :blah: Als het meezit, na een paar maanden :ugh:
Al is het na het weekend, dan nog is het een weekend te lang. Ik zou van minder gek worden.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Ik vind het een doodeng idee, met die herders van mij ben je denk ik ook vrij snel de pineut :ugh: ik zou denk ik gelijk maar met hond in de auto stappen en zorgen dat hij ergens anders terecht komt, ik weet niet of rayos met vreemden veilig door een test komt :(:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”