Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben zo pissig update bailey is thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Re: ben zo pissig

Ongelezen bericht door Rataplan »

Het zal je maar gebeuren :gvd: Moet er toch echt niet aan denken :( Arm baasje en ook arme hond, een dober kan eigenlijk helemaal niet zonder baas. Samen met mechelaars vond ik dobers eigelijk het zieligst in een asiel(kennel).....
Zouden jullie niet iets kunnen betekenen in deze zaak(forummers die kunnen getuigen dat de hond geen agressief karkakter heeft)?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

toots schreef:de oudere meneer heeft geen aangiften gedaan.
En hierdoor is de politie op de hoogte van het verhaal van de fietser als die verwondingen heeft die aantoonbaar zijn.
Dan gaan ze hier eerst mee aan de slag. Hoe oneerlijk ook.
Maar zelfs al heeft die man aantoonbare wonden, dan is het toch nog niet zonder bewijs of getuigen aantoonbaar dat die hond dat allemaal heeft gedaan... Het is toch vreemd dat een hond in beslag genomen wordt, op basis van wat één iemand zegt. :scratch: Lijkt me dat dan eerst naar bewijslast e.d. zou moeten worden gekeken, voordat er tot een dergelijke drastische stap overgegaan kan worden.
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door LaureV »

ZomerStorm schreef:
En hierdoor is de politie op de hoogte van het verhaal van de fietser als die verwondingen heeft die aantoonbaar zijn.
Maar zelfs al heeft die man aantoonbare wonden, dan is het toch nog niet zonder bewijs of getuigen aantoonbaar dat die hond dat allemaal heeft gedaan... Het is toch vreemd dat een hond in beslag genomen wordt, op basis van wat één iemand zegt. :scratch: Lijkt me dat dan eerst naar bewijslast e.d. zou moeten worden gekeken, voordat er tot een dergelijke drastische stap overgegaan kan worden.
Inderdaad, er zal je maar iemand willen raken door je hond aan te geven, zelfs als er niets gebeurd is..
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Dan kende die fietser toch die man, hoe wist de politie anders het adres?
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

LaureV schreef:
ZomerStorm schreef:
Inderdaad, er zal je maar iemand willen raken door je hond aan te geven, zelfs als er niets gebeurd is..

Dat bedoel ik! Dat is toch akelig...
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

loony schreef:Dan kende die fietser toch die man, hoe wist de politie anders het adres?
Daar heb je een goed punt. Maar misschien zullen er gegevens zijn uitgewisseld?

Ik heb overigens al lang geleerd, als mij met mijn honden zoiets overkomt dan zit ik ergens anders.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Raar, hij flikkert dan die scoot om, heeft hij hem dan ook recht geholpen en dan gegevens uitgewisseld?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Fin schreef:
loony schreef:Dan kende die fietser toch die man, hoe wist de politie anders het adres?

Ik heb overigens al lang geleerd, als mij met mijn honden zoiets overkomt dan zit ik ergens anders.
de scootmobielman heeft de politie gebeld toen hij thuis was dus de politie had hun adres. maandag kan de scootmobielman aangifte doen van mishandeling.
ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tollerlover schreef:
Fin schreef:

de scootmobielman heeft de politie gebeld toen hij thuis was dus de politie had hun adres. maandag kan de scootmobielman aangifte doen van mishandeling.
ellen
De hond kan wel vandaag weggehaald worden, maar er kan maandag pas aangifte gedaan worden van mishandeling? :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ranetje schreef:
tollerlover schreef:
Fin schreef:

ellen
De hond kan wel vandaag weggehaald worden, maar er kan maandag pas aangifte gedaan worden van mishandeling? :?
de hond is vrijdagavond inbeslaggenomen. in het weekend neemt de politie geen aangiftes op dus dat moet maandag gebeuren. maar dat had voor bailey niks uit gemaakt. het feit is en blijft dat bailey heeft gebeten en wettelijk gezien maakt het dan niet uit in welke situatie dat is gebeurt.
ellen
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Er was laatst een topic waarin een politica hondeneigenaren opriep meer op te letten.
Nou ging dat natuurlijk vooral over het gebruik maken van je mobieltje, maar aan de andere kant loop je daar als eigenaar wel met een potentieel wapen. Echter, als de situatie zich voordoet dat het wapen gebruikt wordt, wordt die in beslag genomen.
Vind dat niet zo goed rijmen met elkaar.
Wiel
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nouja, wat dubbel... Ik ken honden die echt link zijn en al verschillende "akkefietjes" op hun naam hebben en die liggen nog lekker thuis.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Wat een verdrietig verhaal.. Ik ben bang dat de hond zijn ras ook niet mee had in dit geval.

Hopelijk is de hond snel weer terug bij zijn baasjes!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Biet
Zeer actief

Nanna schreef:
Biet schreef:Er was laatst een topic waarin een politica hondeneigenaren opriep meer op te letten.
Nou ging dat natuurlijk vooral over het gebruik maken van je mobieltje, maar aan de andere kant loop je daar als eigenaar wel met een potentieel wapen. Echter, als de situatie zich voordoet dat het wapen gebruikt wordt, wordt die in beslag genomen.
Vind dat niet zo goed rijmen met elkaar.
Er is natuurlijk een verschil tussen je ogen de kost geven als je toch je joekeltje uitlaat en je hond als bijtwapen inzetten. :engel:
Natuurlijk, allenig doordat je je als eigenaar op late uurtjes, afgelegen plekken etc. bevindt, heb je een grotere kans onverlaten tegen het lijf te lopen. Prettig als je dan een hond naast je hebt lopen, alleen als het er echt op aan komt, blijkt die hond de gebetene te zijn.
Ik promoot niet het aktief problemen op gaan zoeken, daar zijn professionals voor, maar heb het over de situaties waar je in verzeild kunt raken.
Wiel
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat triest en ik hoop dat de hond weer snel thuis is :ok:

Ik zou heel snel wegwezen met Baco en akkefietjes, dan doe je bv je best om iemand te helpen of iets te voorkomen en dan is je hond de pineut, nee liever niet :wink:
Afbeelding
Biet
Zeer actief

Nanna schreef:
Biet schreef:allenig doordat je je als eigenaar op late uurtjes, afgelegen plekken etc. bevindt, heb je een grotere kans onverlaten tegen het lijf te lopen.
Ik denk dat de kans onverlaten tegen het slechte lijf te lopen overdag veel groter is ;-)
En ja, als je echt wordt aangevallen of iemand wil je verkrachten, dan is het fijn als je een boze hond naast je hebt. Maar wanneer komt dat nou voor?
Ik ben alleen maar blij dat mijn honden niet bijten in welke situatie dan ook. Worden ze ook niet in beslag genomen :ok:
Dit hele topic gaat over zo'n situatie.
Wiel
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

De wereld op z'n kop is dit dus :devil:

Als meneer van de scootmobiel aangifte zou doen tegen de fietser die hem mishandeld heeft, zou de inbeslagname van de hond dan nog doorgang hebben?
Bezopen dat fietser hem mishandeld, de hond verdedigt de baas en de hond wordt opgepakt. Totaal krankzinnig.

En Nanna, het zit bij een heleboel honden in hun natuur om hun roedel te beschermen. Daar is niets vreemds aan en bovendien is het
nogal naïef om te denken dat jouw hond nooit bijt, iedere hond kan bijten in bepaalde situaties (en dat is maar goed ook soms).

Overigens zou ik, als ik meneer scootmobiel was, direct even de pers hiervan op de hoogte brengen zodat, mocht hij de hond niet terugkrijgen, hier hopelijk een massaal protest tegen kan komen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat erg!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat deze meneer zijn hond snel terug krijgt , maar ik heb zo'n vermoeden dat hij aan het kortste eind trekt :oeps:
Het is verdorie wel de omgekeerde wereld hoor :jank: :jank: :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Biet
Zeer actief

Nanna schreef:
Caro. schreef: Als meneer van de scootmobiel aangifte zou doen tegen de fietser die hem mishandeld heeft, zou de inbeslagname van de hond dan nog doorgang hebben?
Bezopen dat fietser hem mishandeld, de hond verdedigt de baas en de hond wordt opgepakt. Totaal krankzinnig.
Ja, maar meneer van de scootmobiel hééft geen aangifte gedaan van mishandeling door de fietser. Toch?
Dus de politie kan alleen maar uitgaan van het verhaal van de fietser, en die kan bijtwonden laten zien.
Wat zou je er van vinden als jij op straat werd aangevallen door een hond, je boos naar de politie tijgt en voorts te horen krijgt "jammer dan, die hond verdedigde zijn baas" :19:
(nu overdrijf ik dus, maar je begrijpt wat ik bedoel)
Je overdrijft, ok, maar het is niet het één of het ander.
Zo zit het niet in elkaar.
Wiel
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
blondie schreef:
toots schreef:
blondie schreef: Ja maar je bent wel ineens je hond kwijt!
Ja dat is verschrikkelijk. Zoals ik al zei. Maar kennelijk zijn de mensen die daar ter plekken zijn geweest en dit hebben gezien , ook niet zo slim geweest om 112 te bellen voor meneer. we kunnen wel af gaan lopen geven op de politie. Maar die hebben een klacht gehad van iemand die gebeten is door een hond en hebben hierop besloten de hond in beslag te nemen. zoals het waarschijnlijk hoord. Dan gaan ze uitzoeken hoe het zit en komt het vast goed.
Ik geef niet af op de politie. Die doen ook hun werk. Ik vind het alleen zeer eng dat honden zo snel meegenomen mogen worden en je als eigenaar geen recht meer lijkt te hebben.
Ja dat is het ook. Ik denk alleen ook dat de hond wel weer bij meneer komt.
Als het verhaal is zoals het is. Dan is dit verschrikkelijk. En komt de hond echt wel weer thuis.

De fietser was fout en heeft de gehandicapte meneer feitelijk mishandeld.

Maar de politie zal dit wel uit willen zoeken.

Maar dat is toch waanzin?

Eerst word je als weerloos persoon in je scootmobiel omver gedonderd en vervolgens wordt je hond in beslag genomen :piew:

Ja, de fietser was nogal fout en die heeft de gehandicapte meneer mishandeld... maar de gehandicapte meneer die kan weerloos
op de grond liggen en zijn hond afgeven?
Komt wel weer goed... zover mag het helemaal niet komen. Ze hadden die fietser mee moeten nemen voor mishandeling en niet een
hond die zeer terecht zijn baas verdedigt.

Dat de politie dan volgens regeltjes handelt, kom op zeg, wat een zwak excuus. Een politieman of vrouw, die is toch ook een mens en
heeft een stem gekregen om mee te praten? Je ziet al vrij snel of je met een agressieve hond (en mens) te maken hebt of niet, een
beetje mensenkennis lijkt mij wel op z'n plek voor dat beroep.

Ik vind het waanzin dat dit op deze manier kan en mocht het mij ooit gebeuren (want ja, ik heb ook van die vreselijke honden die
mij zouden verdedigen... godzijdank) dan echt over mijn lijk dat ze m'n hond meenemen. Sterker nog, die is voor die tijd allang
verdwenen :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Nou ja, meneer doet maandag aangifte. Wie weet zijn er ook getuigen die het allemaal hebben gezien?
Maar dan nog staat overeind dat de hond gebeten heeft en dat mag nou eenmaal niet. Maar als het waar is dat meneer uit zijn scootmobiel is gegooid zal dat zeker meetellen als verzachtende omstandigheid.
Echt, ik vind dit het toppunt... hoe kan iemand het nu erger vinden dat een hond zijn baas verdedigt dan dat een lafaard iemand in een scootmobiel om dondert?
Afbeelding
A good dog never dies...

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik ben het met Caroline eens. Mijn Bob zou mij ook verdedigen zodra een kwaadwillige vreemde me zou aanraken. Die fietsmeneer was volkomen fout in dit geval. De hond heeft om die reden gebeten. Dan had de fietsmeneer
A maar niet moeten fietsen op een plek waar het niet mag en B met zijn takken van die gehandicapte meneer moeten afblijven.
Dus hupsakee hond terug uit kennel waar hij is opgesloten en fietsmeneer erin.

Het moet toch niet gekker worden :roll:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: Maar dat is toch waanzin?
Eerst word je als weerloos persoon in je scootmobiel omver gedonderd
Ja maar dat hoef je als politie toch niet te slikken als zoete koek? Wie weet heeft die man wel een heel lulverhaal opgehangen, weet jij veel.
Ik zeg niet dat het zo IS maar het KAN.
Dat die hond gebeten heeft is zeker. En daar wordt dan op dat moment naar gehandeld. Heel klinisch.
Misschien had de politie ook naar de andere kant van het verhaal moeten luisteren?
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maryanne schreef: Misschien had de politie ook naar de andere kant van het verhaal moeten luisteren?
Dat had gekund, als meneer aangifte had gedaan. Maar dat deed ie niet.
Ik snap het niet, hoe kan de fietsmeneer wel aangifte doen en de scootmeneer niet? Daarbij mag de politie zomaar een hond in beslag nemen of komt daar een dienstdoende officier van justitie bij kijken?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Caro. schreef:
toots schreef:
blondie schreef:
toots schreef: Ja dat is verschrikkelijk. Zoals ik al zei. Maar kennelijk zijn de mensen die daar ter plekken zijn geweest en dit hebben gezien , ook niet zo slim geweest om 112 te bellen voor meneer. we kunnen wel af gaan lopen geven op de politie. Maar die hebben een klacht gehad van iemand die gebeten is door een hond en hebben hierop besloten de hond in beslag te nemen. zoals het waarschijnlijk hoord. Dan gaan ze uitzoeken hoe het zit en komt het vast goed.
Ik geef niet af op de politie. Die doen ook hun werk. Ik vind het alleen zeer eng dat honden zo snel meegenomen mogen worden en je als eigenaar geen recht meer lijkt te hebben.
Ja dat is het ook. Ik denk alleen ook dat de hond wel weer bij meneer komt.
Als het verhaal is zoals het is. Dan is dit verschrikkelijk. En komt de hond echt wel weer thuis.

De fietser was fout en heeft de gehandicapte meneer feitelijk mishandeld.

Maar de politie zal dit wel uit willen zoeken.

Maar dat is toch waanzin?

Eerst word je als weerloos persoon in je scootmobiel omver gedonderd en vervolgens wordt je hond in beslag genomen :piew:

Ja, de fietser was nogal fout en die heeft de gehandicapte meneer mishandeld... maar de gehandicapte meneer die kan weerloos
op de grond liggen en zijn hond afgeven?
Komt wel weer goed... zover mag het helemaal niet komen. Ze hadden die fietser mee moeten nemen voor mishandeling en niet een
hond die zeer terecht zijn baas verdedigt.

Dat de politie dan volgens regeltjes handelt, kom op zeg, wat een zwak excuus. Een politieman of vrouw, die is toch ook een mens en
heeft een stem gekregen om mee te praten? Je ziet al vrij snel of je met een agressieve hond (en mens) te maken hebt of niet, een
beetje mensenkennis lijkt mij wel op z'n plek voor dat beroep.

Ik vind het waanzin dat dit op deze manier kan en mocht het mij ooit gebeuren (want ja, ik heb ook van die vreselijke honden die
mij zouden verdedigen... godzijdank) dan echt over mijn lijk dat ze m'n hond meenemen. Sterker nog, die is voor die tijd allang
verdwenen :devil:
Weet je dat dit hele verhaal bij mij vraagtekens op roept.

de eerste hoe weet de politie van wie de hond was ?
Kon de fietser de meneer al en heeft hij een adres vermeld of kon de politie deze hond al i.v.m vergrijpen.

Het tweede vraagteken meneer is omgevallen uit zijn scootmobiel maar is er helemaal zelf weer ingekomen ?

Er zijn nog meer vraagtekens maar dit verhaal heeft een staartje. een hond word nooit zomaar in beslag genomen.

Naast het feit dat de politie gewoon zijn werk doet. Ik vind het echt hufterig als het gegaan is zoals het is gegaan van meneer de fietser. Maar daar kan de politie nou eenmaal niks aan doen.

Veel suc6 met verder dicusieren in dit topic.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Maryanne schreef: Ik snap het niet, hoe kan de fietsmeneer wel aangifte doen en de scootmeneer niet?
De fietsmeneer is wel met zijn verhaal naar de politie gegaan en de scootmeneer niet.
:engel:
Blijft krom.
En eng dat met 1 melding je hond bij je wegggehaald kan worden.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maryanne schreef: Ik snap het niet, hoe kan de fietsmeneer wel aangifte doen en de scootmeneer niet?
De fietsmeneer is wel met zijn verhaal naar de politie gegaan en de scootmeneer niet.
Dat is nou jammer. Ik hoop dat de hond snel weer thuis is en ook dat de scootmeneer niet gewond is geraakt.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
blondie schreef:
Nanna schreef:
Blijft krom.
En eng dat met 1 melding je hond bij je wegggehaald kan worden.
Wederom: wie zegt dat er maar één melding geweest is?
We kunnen alleen maar uitgaan van het verhaal van TS en zij heeft het ook uit tweede hand.
Als ik eens iets over klapkaken plaats wordt er meteen gekrijst dat het allemaal opgeklopt gedoe is, maar nu wordt het hele verhaal voor zoete koek geslikt ;-)
Nogmaals, als het gegaan is zoals TS beschrijft dan vind ik het ook schandelijk en dan hoop ik dat die fietser een douw krijgt en dat meneer zijn Dober terug krijgt.
Maar dat zal eerst uitgezocht moeten worden. Zo werkt dat nou eenmaal.
Ik snap je wel hoor, alleen zou ik denken eerst uitzoeken en dan pas een eventuele inbeslagname, niet omgekeerd.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maryanne schreef: Ik snap je wel hoor, alleen zou ik denken eerst uitzoeken en dan pas een eventuele inbeslagname, niet omgekeerd.
Hij is in beslag genomen omdat hij gebeten heeft.
En niet voor niks. Maar het is afwachten geblazen. Ik had er iig voor gezorgd dat ik eerder bij het politieburo was geweest dan die fietsmeneer. Maar dat ben ik hè :19:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

tollerlover schreef:
Fin schreef:

ellen
De politie had dus van de scootmobielman al gehoord wat er was voorgevallen. Alleen heeft scootmobielman toen geen aangifte van mishandeling gedaan of kunnen doen.
Fietser heeft dat wel kunnen doen en daarop is die hond in beslag genomen :S: .

Echt, hoe het verhaal dan ook is, ik vind het idioot dat een hond zo makkelijk opgepakt kan worden.
Zal wel door het ras komen en dat het vlak voor het weekend was. Even de hond zeker stellen en dan zoeken we na het weekend wel uit of die hond terecht in een kennel is gedumpt :roll: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”