Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanpassing voor de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Aanpassing voor de hond

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Wij hebben een (los)vriezertje in de caravan gekocht voor de Carnibest.
En we passen de vakantie,s altijd aan. Honden moeten mee.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Lucia schreef: En er komt een nijn en daar heb ik nu een redelijke ren voor binnen staan.
Maar 1? :schrik:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Crista schreef:Hoe erg zijn jullie met 'aanpassingen' doen voor jullie honden?
En dan praat ik niet over de normale dingen zoals een lekkere hondenmand of goed voer maar over de wat luxere aanpassingen :D

Ik ben daar volgens mij best erg in.. Zo heb ik vanwege Mitch een andere auto gekocht (Peugeot Partner) omdat hij daar wat makkelijker in ging vanwege zijn autorij angst :wink:
En als we binnenkort een ander huis hebben wil ik ook graag een zandbak maken voor Mitch omdat hij het zo heerlijk vindt om in het zand te liggen en te rollen!
Ehmmmmm, wij hebben dit huis gekocht en Boy had daar een hele grote stem in. Dat wil zeggen, genoeg heerlijke uitlaatplekken op loopafstand en een lekkere tuin :mrgreen:
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Heerlijk, al die "aanpassingen"..

Mijn man gaat met dochter duikreizen doen.. ik blijf lekker thuis bij de honden.. ( houd overigens ook niet van duiken..)

Dagindeling staat in teken van de honden... uitlaten, niet te lang alleen laten met boodschappen doen etc.

Huisinrichting was al kindvriendelijk en daardoor ook erg hondvriendelijk... weinig hoeven aan te passen...

Veel geld uitgegeven voor goede hondenmanden ivm rug etc.
Ook goed voer is duur...

Ik blijf liever "gewoon" thuis dan weg op vakantie... thuis alle gemakken en waarom weg als het thuis al zo heerlijk vertoeven is... ( wel een royale tuin ...)

Ingrid
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Toen ik hier pas woonde stonden er 2 oude leunstoeltjes, die wel aan vervanging toe waren. Maar Remy maakte al snel duidelijk, dat dat toch echt een bank moest worden, want hij moest en hij zou naast me zitten. En die 2 stoelen naast elkaar zetten, was niet genoeg. Hij lag dan helemaal over de leuning heen om maar met zijn kop op mijn schoot te kunnen liggen. Dat werd dus een bankstel.
En ook ik ben ik bezig om het hek te vervangen. Omdat Kyra in het gaas dat er stond, feilloos de zwakke plekken weet te ontdekken, en het vervolgens zodanig kapot weet te trekken, dat ze erdoorheen kan.
Verder heb ik rolhorren gekocht voor de ramen. Die moeten hier namelijk aan de buitenkant, omdat de ramen naar binnen open gaan. Maar Kyra wil nog weleens met haar poten tegen het raam tikken als ze naar binnen wil. Daar is geen hor tegen bestand. En een rolhor gaat alleen maar dicht wanneer het nodig is.
Verder staat er hier nog in de planning, een zwembad. Een beetje voor mezelf, maar vooral voor Remy. Goed voor zijn heupen.
En een traphekje voor de slaapkamer, zodat ik 's avonds als de kachel brandt, wel die deur open kan zetten, zonder dat ik bang hoef te zijn dat Kyra (het liefst met modderpoten) op mijn bed gaat liggen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vakanties eigenlijk altijd mét de honden erbij. Met autokeuze rekening gehouden met de honden.
Toen hond 2 erbij kwam ben ik mijn woonkamer eens kritisch gaan bekijken en heb her en der wat verschoven of weggehaald om meer ruimte te creëren, echter wel zo dat het wel gewoon gezellig is :wink:.
Toen Finn wat klachten ging krijgen en traplopen zeer slecht was heb ik buiten een loopplank op de trap gemaakt, nu verbreed omdat hij wat meer ruimte nodig ging krijgen. Binnen heb ik nu een plank staan, kan ook een traphekje maken maar de plank volstaat ook. Dit omdat ik bang ben dat hij zijn evenwicht verliest als ik niet thuis ben en hij naar beneden klettert. En her en der liggen tegenwoordig antislipmatjes voor hem. Wel leuke, dus geheel gek staat het in de woonkamer niet. Beneden in de slaapkamer komt niet vaak iemand anders dus daar liggen diverse kleden op de vloer om het lopen voor hem zo makkelijk mogelijk te maken. Dat was het wel zo'n beetje.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Behalve de vloerverwarming gaat me nog meer dagen :wink:

Werk is op hun aangepast, net als weekenden enzo. Met het kopen van dit huis hebben we ook op de honden gelet (ruime tuin, flinke keuken, genoeg losloopmogelijkheden).
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

:LOL: leuk topic dit
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik heb een bus, en een kinderhekje :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, er zijn wel wat aanpassingen, maar die zijn ook vooral voor mijn eigen gemak. :wink: Zoals een vloer die makkelijk schoon te maken is, een flinke vriezer voor het voer, een stevige leren bank, goedkope kleedjes/plaids die eventueel zo weer vervangen kunnen worden.
Verder kan ik me niet iets bedenken, eigenlijk; de honden passen prima bij mijn manier van leven.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik ga niet op vakantie omdat ik de honden niet bij iemand anders wil laten, zeker niet in een pension. Mijn kamer is in tweeën gedeeld door een hekje, zodat beide honden los kunnen lopen op hun eigen deel. Voor de rest houd ik altijd rekening met de honden. Zorg dat ze op tijd hun eten krijgen, op tijd worden uitlaten. Als ik weg moet zorg ik dat ik op tijd terug ben of dat mijn dochter er is voor de honden. Ik heb zelfs geregeld waar ze heen gaan als mij iets zou overkomen. Mijn honden zijn belangrijk voor mij.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sookie

Ongelezen bericht door Sookie »

Voor Dribbel die maar 3 voetjes heeft, hebben we een opstapje, zodat hij op bed kan.
En we hebben een hoekbank, en de hoek is bezet met kussens en dekens voor hun.
En natuurlijk mijn balkon afgezet met gaas.

En een babyhekje als slaapkamerdeur, zodat als ze nat van de regen zijn, niet gelijk op bed ploffen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:Ja, er zijn wel wat aanpassingen, maar die zijn ook vooral voor mijn eigen gemak. :wink: Zoals een vloer die makkelijk schoon te maken is, een flinke vriezer voor het voer, een stevige leren bank, goedkope kleedjes/plaids die eventueel zo weer vervangen kunnen worden.
Verder kan ik me niet iets bedenken, eigenlijk; de honden passen prima bij mijn manier van leven.
Oh ja een vrieskist, inderdaad ook aangeschaft, ook omdat de koelvries combi erg oud was en er een aanbieding stond bij een bouwmarkt. Maar de kist gekozen om versvoer in te bewaren en een klein gedeelte voor mijn eigen ingevroren voer :mrgreen:
Worteltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Worteltje »

3 Jaar geleden een rijwoning gekocht met grote tuin 35 m diep en helemaal rondom rond omheind met betonplaten en houten schotten.
Met de bedoeling toen een hond aan te schaffen.
Daarna nog 3 jaar getwijfeld. En nu gaat het doorgaan .
Ik ben me goed aan het inlezen en heb al redelijk wat handige tips voorbij zien komen.

Hoe wij ons verder gaan aanpassen aan onze toekomstige vriend?
Hond gaat mee op vakantie.
We gaan aan co ouderschap doen ik en mijn partner. Dus wil zeggen samen evenveel zorgen voor de hond.
en doorde weeks wandelafspraken wie wanneer de hond uitlaat enz... Aangezien ik in ploegen werk en mijn vriend met dagdienst. Ideaal want onze vriend heeft zo veel gezelschap.
Hij word een volwaardig lid van het gezin.
Hij mag wel niet in de zetel en krijgt geen eten van tafel.
dat staat vast.
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Aanpassen....... In het verleden, diverse masseuses.....nadat de emmer niet goed genoeg meer was.....

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn diverse honden manden uitgeprobeerd.....

Afbeelding

Afbeelding

Bink zouden we niet meer zo verwennen.....

Afbeelding

Helaas....

Afbeelding

Vroeger met Bob, de rolstoel hond moest alles voorzien worden van vloerbedekking en hekjes tegen het vallen.

Afbeelding

En hij had zijn eigen TV: Afbeelding

De honden hebben hun eigen rijdende huis, want zonder honden erbij heb ik geen vakantie......

Afbeelding

Maar aanpassingen, nee eigenlijk niet....., meer inpassingen!
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ach, wat een schattige kampeerborder :I:
Op het eerste gezicht heb ik niet zoveel aanpassingen, geloof ik. We hebben een vriezertje op zolder gezet voor de barf hapjes en de smuldier. De nieuwe bank moest niet te besmettelijk van kleur zijn. Als we een nieuwe auto gaan kopen, wordt het een hatchback zodat de honden een eigen ruimte krijgen en ik de bekleding schoner kan houden :wink:
Vakanties vind ik leuk met de honden, maar we gaan ook wel eens zonder. Dan gaan ze logeren bij familie en hebben ze het ook prima naar hun zin!
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Huis verbouwd om in de keuken openslaande deuren te creeren, niet alleen voor ons zelf maar eigenlijk meer voor Samara omdat zij niet door het smalle gangetje naar buiten durfde :mrgreen: Airco voor Samara, de auto is niet heel erg groot maar wel zo dat Bowie achter het rek kan liggen....
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

in eerste instantie dacht ik dat we niet veel aanpassen, maar als je even nadenkt komt er toch wel wat naar boven:

- vakanties; we gaan alleen weg als broerlief kan oppassen
- we hebben vloerverwarming, maar 1 radiator laten hangen omdat Pippy daar altijd graag op ligt
- werktijden op aangepast
- grotere auto voor langere autoreizen
- grote vrieskist voor hondenvoer aangeschaft
- grote losse kussens op de bank, want de bank ligt niet zo fijn...
- doorgangetjes in de omheining gemaakt, zodat ze lekker helemaal naar achteren kunnen rennen

maar voor de rest niet veel hoor :pffff:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Onze hond heeft zich in ons leven aangepast.
Met twee kinderen waren veel dingen al wel praktisch en veilig natuurlijk.....
In huis heeft hij alleen een luxe mand die mooi bij het interieur past :mrgreen:
In de tuin mag hij niet poepen of plassen, verder wel spelen enzo.
We staan gelukkig wel heel snel bij 5 natuurgebieden voor heerlijke wandelingen.
Onze auto hadden we al maar is praktisch genoeg om hem achterin te vervoeren (op de achterbank zitten al 2 kinderen)
Oh wacht we hebben wel mede om hem een grotere vouwwagen gekocht en we passen onze zomervakantie ook op hem aan.
Behalve dit jaar want we gaan heerlijk 2 weekjes naar Tenerife (omdat we 12,5 jaar getrouwd zijn), in de zomervakntie wordt het huis verbouwd.
Tijdens de vakantie gaat hij gewoon naar een goed pension.
Dus nee, wij hebben ons niet echt aan de hond aangepast, eerder andersom en volgens mij vindt hij het prima :pffff:
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Oh en op zolder staat een klein diepvriesje voor zijn voer (mijn man eerst mopperen hahahaha)
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Volgens mij heb ik niet heel veel aangepast.
Een grote vriezer hadden we al (past haar KVV wel bij in).
We gingen de laatste jaren al kamperen met onze PopUp Vouwwagen, ze kan gewoon mee, alleen zoeken we nu natuurlijk campings op waar honden mogen.
Ik werkte altijd al parttime en kan mijn uren zelf indelen, natuurlijk houd ik daarbij nu rekening met haar, maar op zich niet veel anders dan daarvoor.
Een hatchback hadden we altijd al, we mogen graag veel spullen in de auto kunnen vervoeren, en mevrouw ligt op de achterbank, dus daar is het niet eens voor nodig.
Een huis met tuin hadden we ook al.
Ze is natuurlijk ook klein en super gemakkelijk, ze vervreet ook niks, dus zelfs onze zooi kunnen we rustig laten liggen.

En natuurlijk houden we rekening met haar, als 1 van ons 2 weg moet buiten werktijden dan is de ander meestal thuis. Willen we samen weg 's avonds, dan zorg ik dat 1 van ons de hele middag wel thuis is, dat soort dingen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb een andere auto gekocht, die goedkoper was in verbruik etc.
Ik heb de kattenbak dusdanig afgestemd dat de honden er in kunnen. Zo had ik graag een mini cooper gehad, maar dat paste niet. Nu heb ik een Renault clio estate.

En ik woon in een huis op het platteland. Moest ik in de bouw gaan wonen, zou ik de ligging aanpassen aan de buurt: zijn daar uitlaat en losloopmogelijkheden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Honden in een Mini...Gaat prima:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Leuk om te lezen allemaal. Toen we ons nieuwbouwhuis kochten moest Hajo nog verwekt worden maar wisten we wel dat er een odh pup ging komen. Dus met de indeling van het huis wel rekening gehouden met een (jonge) hond. Kinderhekje geplaatst zodat hij niet de trap op kon rennen. Bij elke plavuizenboer eerst over de tegels wrijven of ze niet te glad waren en dan pas naar de kleur kijken :80: :roll: , bij ons was de tuin het eerste klaar van de straat zodat onze toen 8 weken oude pup meteen lekker in de tuin kon spelen. Gras in de tuin zodat hij lekker kan rollen en liggen, terwijl we allebei een bloedhekel aan maaien hebben. Sinds we Hajo hebben gaan we alleen nog maar met de auto op vakantie zodat hij mee kan, en kiezen de bestemmig uit naar zijn behoeftes en wensen. Haha maar verder niets bijzonders hoor. Oja een grote vriezer en een nieuwe auto omdat hij wel lekker moet kunnen liggen achterin.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier valt het op zich wel mee, vakantie is eigenlijk niet veranderd. We gaan nu wel eens met de honden erbij, maar ook net zo lief zonder de honden.

We hebben wel een grote diepvrieskist aangeschaft voor het voer en een traphekje geplaatst zodat Sari in de hal kan blijven zonder dat ze naar boven kan.

Station hadden we al voordat we de honden hadden, toen we een nieuwe kregen was het wel heel duidelijk dat het weer een station moest worden, maar niet specifiek op de honden uitgekozen.

En verder, ja, vriendlief heeft een grote mand gemaakt en is bezig met een voer/drinkbak, maar die heb je toch nodig en zelf maken is een stuk goedkoper :mrgreen:

Wel zullen we bij de aanschaf van een nieuwe bank rekening houden met de dames, dat zal dan een leren bank worden.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Qua woonomgeving let ik op uitlaatplekken en groen in de buurt. Vakanties liefst met honden, werk zo mogelijk afgestemd zodat ze niet te lang alleen hoeven zijn. Ligplekken afgestemd naar behoefte en mijn garderobe bestaat vooral uit makkelijke hondenkleding :schrik: :F:
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

-
Laatst gewijzigd door Turrie op 05 jun 2014 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Fafo schreef:Ik heb een bus, en een kinderhekje :mrgreen:

oh.. die heb ik ook ja :mrgreen:

en we schilderen niet meer ondanks dat het eigenlijk zou moeten.

toen wij een keer thuis waren en lola op de leuning van de bank de muur zat te likken is unaniem besloten dat er zolang die 2 vetkezen er zijn er niet geschilderd wordt. :pffff:
Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

2 matrassen in de woonkamer, nu Hazel geopereerd is, zodat er 24 uur per dag iemand bij haar is
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

iones schreef:Ik heb een andere auto gekocht, die goedkoper was in verbruik etc.
Ik heb de kattenbak dusdanig afgestemd dat de honden er in kunnen. Zo had ik graag een mini cooper gehad, maar dat paste niet. Nu heb ik een Renault clio estate.
En ik woon in een huis op het platteland. Moest ik in de bouw gaan wonen, zou ik de ligging aanpassen aan de buurt: zijn daar uitlaat en losloopmogelijkheden.
:lol1: Hier heb ik juist een Mini Cooper Clubman gekocht, past prima en is stuk lager dan vorige auto, ze stapt er zo in via de zijkant en zit/ligt ze languit op de achterbank.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Algemeen”