Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lidtekenweefsel aan achterpoten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaylee
Vaste gebruiker

lidtekenweefsel aan achterpoten

Ongelezen bericht door Kaylee »

De nieuwe hond van mijn ouders blijkt aan de achterpoten lidtekenweefsel te hebben. Nu zit ik me af te vragen hoe dat komt. Is ze gebeten door andere honden (en daarom nu wat agressief naar andere honden) of heeft ze haar achterpoten kapot gelikt door stress? Het is een fokkteefje. Wie weet hier iets meer van?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: lidtekenweefsel aan achterpoten

Ongelezen bericht door gyanty »

Kaylee schreef:De nieuwe hond van mijn ouders blijkt aan de achterpoten lidtekenweefsel te hebben. Nu zit ik me af te vragen hoe dat komt. Is ze gebeten door andere honden (en daarom nu wat agressief naar andere honden) of heeft ze haar achterpoten kapot gelikt door stress? Het is een fokkteefje. Wie weet hier iets meer van?
Gewoon als feit aannemen. Hond heeft verwonding opgelopen aan achterpoten. Het hoe wat waar en waarom is niet belangrijk en zul je nooit te weten komen. Tenzij je de fokker waar dit teefje vandaan komt even gewoon vraagt hoe dat komt?

Ik merk steeds vaker, dat mensen voor hun herplaatsers hele zielige verhalen invullen. Alleen omdat ze bepaald gedrag vertonen. Echt ik heb honden gezien, die hebben doorstaan wat het daglicht niet kunnen verdragen, maar wat zeer stabiele honden waren. Bepaald gedrag zegt niet altijd direct iets over wat voor verschrikkelijks de hond heeft mee gemaakt.

Het teefje is er nog maar net. Norah is hier ook nog maar een maand. En in begin stond ze nogal bol van stress en was snauwerig om het minste of geringste. Kay was er regelmatig de dupe van. Gaat nu al beter, al denk ik dat ik over 11 maanden pas echt kan zeggen: ze voelt zich rustig op haar stekkie hier. Die 11 maanden (Dus een jaar) is mijn ervaring met herplaatsers waarin ze zich volledig stabiliseren in de nieuwe omgeving met nieuwe mensen, dieren, geluiden, gewoontes en regels. Daarbij komt ze uit een gehele andere setting. Jullie wisten toch precies hoe en wat? Waarom dan nu toch de zaken in twijfel trekken?
Afbeelding
Kaylee
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kaylee »

Mijn ouders maken zich er ook geen zorgen over hoor. Het gaat heel goed met de hond. Het was gewoon iets wat ik me afvroeg.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Kaylee schreef:Mijn ouders maken zich er ook geen zorgen over hoor. Het gaat heel goed met de hond. Het was gewoon iets wat ik me afvroeg.
Ik vind het ook een overtrokken reactie, geen idee waar dat vandaan komt :19:

Over die littekens, geen idee. Zonder foto is het sowieso bijna onmogelijk er iets zinvols over te zeggen. Mijn hond heeft ook wat littekens aan zijn achterpoten, maar dat komt van het slidings maken op harde ondergronden, om maar aan te geven dat littekens niet per definitie een hele bijzondere herkomst hoeven te hebben.

Fijn dat het zo goed gaat!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

;) ik kan het me wel voorstellen dat je dat denkt ik ben ook zo'n doemdenker.
is nutteloos maar soms gaat het met je op de loop
ik heb zelf ook her en der littekenweefsel... geen idee hoe of wat
laten we het er maar op houden dat je in het leven littekens oploopt
volgens mij happen honden ook niet perse in de achterpoten maar meer richting kop/nek.
tenminste dat denk ik.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Waar zit het op de achterpoten? Het kunnen ook ligplekken zijn van liggen op een harde ondergrond?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”