Het is volgens mij geen urine, het is niet geel en er zat geen geur aan.
Iemand enig idee of dit een onschuldig iets is?
Moderator: moderatorteam
ze is gesteriliseerd inderdaad, ik had begrepen dat incontinentie dan eerder voor kan komen?Cleva schreef:Als het van achter komt is het urine.
Als je het idee hebt dat ze incontinent is kun je beter even langs de dierenarts gaan.
Is ze gecastreerd?
het was gisteren na het uitlaten dus incontitentie zou misschien toch best kunnenCleva schreef:Ja, klopt. Dan verslapt de sluitspier van de blaas wat door gebrek aan de juiste hormonen. Is relatief makkelijk op te lossen met wat tabletjes.
Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
Of ze is gewoon niet helemaal zindelijk.
thankslaeken schreef:Ik denk dat ze incontinent wordt. Als je her en der plasjes vindt. Wat je kan doen is even met een stukje keukenrol over de vulva gaan en wat harder duwen. Als dat nat wordt zonder dat ze net buiten is geweest weet je hoe laat het is. En het moet dan meteen duidelijk zijn of het geen pus of andere rommel is want dan is het helemaal niet in orde. Maar omdat ze gecastreerd is zal ze geen baarmoeder meer hebben en juist dan komt incontinentie veel voor.
Enurace tabletjes werkten bij mijn incontinente hond heel goed. Ook het minder geven van rauw vlees hielp want daar werd mijn hond dus echt incontinent van.
Enurace helpt trouwens een tijdje door dus dat hoef je niet levenslang te geven maar gewoon met periodes waarna weer lange droge periodes volgen. Dat was bij mijn hond zo in elk geval.

Zo was het bij Leia ooklaeken schreef: Enurace helpt trouwens een tijdje door dus dat hoef je niet levenslang te geven maar gewoon met periodes waarna weer lange droge periodes volgen. Dat was bij mijn hond zo in elk geval.

Alhomaro schreef:Je kunt ook een klein beetje bleekmiddel in het plasje gooien. Gaat het schuimen, is het urine. Anders niet.