Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond lekt water?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Greet
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): amerikaanse stafford
Aantal honden: 1

hond lekt water?

Ongelezen bericht door Greet »

gisteren merkte ik wat druppeltjes water op de grond, hele kleine plasjes (het kwam van achter en niet van voor :wink: ).
Het is volgens mij geen urine, het is niet geel en er zat geen geur aan.
Iemand enig idee of dit een onschuldig iets is?
Greet
geregistreerd lid

Re: hond lekt water?

Cleva schreef:Als het van achter komt is het urine.

Als je het idee hebt dat ze incontinent is kun je beter even langs de dierenarts gaan.

Is ze gecastreerd?
ze is gesteriliseerd inderdaad, ik had begrepen dat incontinentie dan eerder voor kan komen?
Greet
geregistreerd lid

Cleva schreef:Ja, klopt. Dan verslapt de sluitspier van de blaas wat door gebrek aan de juiste hormonen. Is relatief makkelijk op te lossen met wat tabletjes.

Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.

Of ze is gewoon niet helemaal zindelijk.
het was gisteren na het uitlaten dus incontitentie zou misschien toch best kunnen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat ze incontinent wordt. Als je her en der plasjes vindt. Wat je kan doen is even met een stukje keukenrol over de vulva gaan en wat harder duwen. Als dat nat wordt zonder dat ze net buiten is geweest weet je hoe laat het is. En het moet dan meteen duidelijk zijn of het geen pus of andere rommel is want dan is het helemaal niet in orde. Maar omdat ze gecastreerd is zal ze geen baarmoeder meer hebben en juist dan komt incontinentie veel voor.
Enurace tabletjes werkten bij mijn incontinente hond heel goed. Ook het minder geven van rauw vlees hielp want daar werd mijn hond dus echt incontinent van.

Enurace helpt trouwens een tijdje door dus dat hoef je niet levenslang te geven maar gewoon met periodes waarna weer lange droge periodes volgen. Dat was bij mijn hond zo in elk geval.
Afbeelding
Greet
geregistreerd lid

laeken schreef:Ik denk dat ze incontinent wordt. Als je her en der plasjes vindt. Wat je kan doen is even met een stukje keukenrol over de vulva gaan en wat harder duwen. Als dat nat wordt zonder dat ze net buiten is geweest weet je hoe laat het is. En het moet dan meteen duidelijk zijn of het geen pus of andere rommel is want dan is het helemaal niet in orde. Maar omdat ze gecastreerd is zal ze geen baarmoeder meer hebben en juist dan komt incontinentie veel voor.
Enurace tabletjes werkten bij mijn incontinente hond heel goed. Ook het minder geven van rauw vlees hielp want daar werd mijn hond dus echt incontinent van.

Enurace helpt trouwens een tijdje door dus dat hoef je niet levenslang te geven maar gewoon met periodes waarna weer lange droge periodes volgen. Dat was bij mijn hond zo in elk geval.
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Je kunt ook een klein beetje bleekmiddel in het plasje gooien. Gaat het schuimen, is het urine. Anders niet.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

laeken schreef: Enurace helpt trouwens een tijdje door dus dat hoef je niet levenslang te geven maar gewoon met periodes waarna weer lange droge periodes volgen. Dat was bij mijn hond zo in elk geval.
Zo was het bij Leia ook :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Alhomaro schreef:Je kunt ook een klein beetje bleekmiddel in het plasje gooien. Gaat het schuimen, is het urine. Anders niet.

Wat doe je als het water is? De loodgieter bellen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”