Miranda schreef:Ben ik met je eens. Maar na 100 mensen die voor een ongezond ras gaan, en die na uitgebreid waarschuwen doodleuk bij een broodfokker kopen, ben je het wel eens zat en ga je kort door de bocht reageren. Want echt, dat gebeurd véél hoor. Om eerlijk te zijn las ik je titel vluchtig, en dacht 'oh jee, weer zo'n topic'. Pas toen ik wat tijd over had ging ik lezen. En toen las ik dat je oprecht probeert om het goed te doen. Nou, dan ben ik niet te beroerd om te helpen als ik wat tijd over heb.Mike30 schreef:Vandaar dat ik niet veel kon met antwoorden van dan moet je geen franse bull nemen. Want ondanks dat ik me wel heb ingelezen wist ik niet hoeveel problemen ze nu hadden. Want toen ik 11 jaar geleden voor een bull ging kijken waren er dezelfde problemen als nu. Ik snap wel dat de meeste mensen het goed bedoelen maar zeg dat dan normaal.
We vergeten hier ook wel eens dat als je NIET 24/7 met honden bezig bent, je ook niet alles kunt weten
Vergis je niet, over het algemeen is dat waar, maar er zitten hier ook wel 'fokkers' (fukkers heten ze hierIk ga er nog eens goed over nadenken. En ik houd het forum in de gaten voor eventuele nestjes. Denk dat als ik er een haal dat ik het toch maar bij iemand van het forum moet doen omdat die
nog het meest begaan zijn met hun honden.) waar ik geen hond van zou willen en het iedereen zou afraden er een van te halen. Niet veel, maar ze zijn er wel.
Kijk, als je écht voor een FB wil gaan, dan heb je wat werk te doen. Omdát het ras zo ongezond is. Je kunt in het subforum rassen een topic openen met een vraag over Franse bulletjes. Vragen naar de gezondheid. Vragen naar goede fokkers, etc. (En omdat niet iedereen hier leest, zul je daar ook wel wat gemopper tegenkomen). Neem dan contact op met een aantal fokkers, en stel een aantal vragen. Over welke gezondheidstesten ze doen en zo. Heb je een fokker gevonden die je aanstaat, vraag dan of je eens langs kunt komen om de honden te zien. Luister goed naar de ademhaling. Hoor je snorkende geluiden, stel daar vragen over. Wuift een fokker dat weg, ga dan niet met die fokker in zee.
Zegt een fokker dat een operatie aan het verhemelte genoeg is, ga dan niet met die fokker in zee.
Zoek een teef die normaal, zonder geluid, kan ademhalen.
Vraag aan mensen met een Franse bul hoe ze aan hun hond zijn gekomen, hoe de hond bevalt, wat de problemen in het ras zijn, etc. Er zitten hier genoeg op het forum. Ik weet zo Nell en Dazwa84, maar er zijn er beslist meer.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een nieuwe pup maar waar?
Moderator: moderatorteam
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Re: Een nieuwe pup maar waar?