Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel loops, niet loops, wel loops of toch niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Wel loops, niet loops, wel loops of toch niet?

Ongelezen bericht door Suuz! »

Pom is loops..tenminste, woensdag heb ik een vleugje bloedkleur met een tissue gevonden bij dr.
Maar ik merk eigenlijk verdacht weinig aan dr. Behalve dat ze meer plast naar mijn idee. Echter, de heren reageren niet op dr. Lune ook niet veel extremer dan normaal, en haar bloedverlies heb ik niet dagelijks gecheckt, maar net nog even, en toen vond ik echt maar een speldenknopje als ik haar tut afveeg. Tja... ik ben alleen Lune gewend, en die is overduidelijk loops altijd. Is dit normaal? Of moet ik het toch even in de gaten houden?
Laatst gewijzigd door Suuz! op 05 feb 2013 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Loopsheid toch een vraagje...

Ongelezen bericht door luna2906 »

Bij Luna duurt het soms ook even voor het op gang komt, al merk ik het dan wel weer eerder aan haar gedrag. Is dit haar eerste loopsheid? Qua gedrag zal het sowieso wel per teef verschillen hoeveel je daarvan merkt denk ik.
Suuz!
Zeer actief

2e loopsheid, de 1e had ik het idee dat het aanweziger was, maar misschien was dat ook pas nadat het echt op gang was hoor.. :denken:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
luna2906
Zeer actief

Is haar vulva net zo als normaal? Dat vind ik ook altijd wel een aanwijzing namelijk. Verder zou ik er zelf niet teveel achter zoeken. Blijft het nou nog een tijd zo, dus met wel iets bloedverlies maar verder weinig veranderingen, zou ik wel even een bezoekje aan de da brengen. Ik denk dat het gewoon de voorbode is en dat je over een paar dagen wel echt zult gaan zien dat ze loops is. Maar als je het niet vertrouwt: "beter een keer teveel dan te weinig". Ik ken Pom natuurlijk niet, maar het klinkt voor mij als het begin van de loopsheid.
Suuz!
Zeer actief

Er is wel iets zwelling, maar het blijft vergeleken met Lune (maar ja die heeft 2 nesten gehad en een bavianendoos ) minimaal. Maar goed, moet zeggen, dat was bij Lune voor haar nesten en toen ze jong was ook nog niet heel extreem. Ik hou het idd nog even een weekje in de gaten, mocht het daarna nog zo blijven, toch eens laten kijken wat het dan is.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Suuz! schreef: een bavianendoos )
:LOL: :LOL: :LOL: Bij Akira is het ook eerst veel plassen en een klein beetje bloedverlies, na een kleine week zie je het pas doorzetten.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jade is maar een keer loops geweest, maar de eerste week hadden de reuen ook totaal geen interesse in haar. Het bloeden kwam op de 2e of 3e dag goed op gang. Haar vulva was niet heel veel groter dan anders. Dat verbaasde me, want ken alleen maar teven waarbij je het erg goed kunt zien.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier net Penny's eerste loopsheid achter de rug. Zij bloedde wel overduidelijk, maar reuen hebben niet tot nauwelijks op haar gereageerd. Ik heb een hele dag indoor funtrainig mee gedaan en 's avonds bleek mevrouw dekrijp te zijn. Er is geen reu geweest de hele dag die het door had. Misschien komt het omdat het voor Penny de eerste keer was? Maar die verklaring gaat dan niet op voor Pom.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

luna2906 schreef:Bij Luna duurt het soms ook even voor het op gang komt, al merk ik het dan wel weer eerder aan haar gedrag. Is dit haar eerste loopsheid? Qua gedrag zal het sowieso wel per teef verschillen hoeveel je daarvan merkt denk ik.
Hier hetzelfde. Bij Mila is in de aanloop naar haar loopsheid vooral de verandering in gedrag heel duidelijk: ineens heel veel snuffelen en plassen (markeren), overmatige interesse in reuen, een korter lontje. Haar vulva begint dan licht op te zwellen, maar het duurt dan altijd nog wel even voordat ze ook echt loops is.
Suuz!
Zeer actief

Re: Wel loops, niet loops, wel loops

Om het er nog duidelijker op te maken. Ze is welgeteld 3 dagen achter elkaar een druppel of minder aan bloed verloren als ik dr controleer, maar daarna niks meer. Toen weer 1 dag wel wat bloed (echt een heeel heel klein beetje) en nu weer niet....

Tja... ik snap die hond niet meer. Weet ook niet of ze nu (stiekem?) loops is, loops geweest is, gespleten loopsheid, of dat ze de boel nept. Geen gezwollen tut, nog steeds zo'n puppyfluf... that's it.

Jezus wat is die hond frustrerend in dat opzicht hahaha. Lune is gewoon loops. Punt, dat zie je vanaf dag 1 tot ze niet meer loops is. Maar dit... :mrgreen: :Q:
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Re: Wel loops, niet loops, wel loops of toch niet?

Ongelezen bericht door Rahne »

Mijn Tamaskan teef vertoonde helemaal geen tekenen van loopsheid de allereerste keer (geen bloedverlies, geen zwelling etc.).. merkte pas dat er wat aan de hand was toen ze ineens belaagd werd door allemaal reuen buiten die er maar wat graag bovenop doken (en zelfs met elkaar aan de knok gingen) :oeps:

Meer plassen (markeren) doet ze overigens wel maar daar begint ze al een aantal maanden van te voren mee dus daar kan ik ook geen peil op trekken. 2de loopsheid 1 jaar later, één bloeddruppel gevonden, en voor de rest weer helemaal geen tekenen van loopsheid. Wil haar graag laten dekken dit jaar maar wordt wel lastig zo wanneer ze niets laat zien.. Bij mijn vorige teven was er geen twijfel mogelijk of ze loops waren of niet, vond dat toch wel fijner eerlijk gezegd.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Met dat meer plassen in gedachten zou ik misschien proberen wat urine op te vangen, misschien heeft ze een infectie in haar blaas of vulva ???
Sandra
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

empyree schreef:Met dat meer plassen in gedachten zou ik misschien proberen wat urine op te vangen, misschien heeft ze een infectie in haar blaas of vulva ???
Dat zou ik ook proberen. Vaker plassen, ander gedrag etc. dat merk ik vaak al weken van tevoren, maar na de eerste bloeddruppels zet het vaak vrij snel door. Het duurt nu al een dikke week toch, dat je af en toe wat druppels ziet? Merk je verder nog andere dingen aan haar?
Suuz!
Zeer actief

niks raars behalve dat het bloeden gestopt is.
Ze is vrolijk, geen koorts en stikt van de energie!
Ziek kan ik dr dus niet noemen. Uiteraard hou ik dr nauwlettend in de gaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”