Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een nieuwe pup maar waar?
Moderator: moderatorteam
-
Mike30
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Het is nu 2 1/2 maand geleden dat ik m'n franse bull Bram in heb moeten laten slapen. Ik zit af en toe te denken of ik
misschien nog een andere pup zou willen hebben. Nu op het moment nog niet want ik heb het verlies van Bram nog geen plek weten te geven. Maar misschien in het voorjaar...
Nu heb ik Bram gekocht via marktplaats. Maar ik lees de laatste tijd alleen maar verhalen over broodfokkers hier en daar. Dan zie je een leuk nestje staan en dan google je het telefoonnummer en dan zie je dat de verkoper nog 5 andere rassen verkoopt. Wel al ruim 6 jaar actief maar ja dat is Entius uit Medemblik ook.
En als je daar de verhalen van moet geloven is het uniek als je hond het dan langer maakt dan een week als je hem hebt opgehaald. Heb sinds begin van het jaar al 5 verschillende topics gelezen op google van honden met parvo die daar vandaan komen.
Ik zou graag wel weer een franse bull willen hebben. Zijn er misschien mensen/fokkers op het forum die nestjes verwachten binnenkort? Kan beter wat dieper in de buidel tasten en bij een fokker een pup halen dan het risico dat ik hem binnen 2 weken weer kan wegbrengen denk ik zo.
Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Mike30
misschien nog een andere pup zou willen hebben. Nu op het moment nog niet want ik heb het verlies van Bram nog geen plek weten te geven. Maar misschien in het voorjaar...
Nu heb ik Bram gekocht via marktplaats. Maar ik lees de laatste tijd alleen maar verhalen over broodfokkers hier en daar. Dan zie je een leuk nestje staan en dan google je het telefoonnummer en dan zie je dat de verkoper nog 5 andere rassen verkoopt. Wel al ruim 6 jaar actief maar ja dat is Entius uit Medemblik ook.
En als je daar de verhalen van moet geloven is het uniek als je hond het dan langer maakt dan een week als je hem hebt opgehaald. Heb sinds begin van het jaar al 5 verschillende topics gelezen op google van honden met parvo die daar vandaan komen.
Ik zou graag wel weer een franse bull willen hebben. Zijn er misschien mensen/fokkers op het forum die nestjes verwachten binnenkort? Kan beter wat dieper in de buidel tasten en bij een fokker een pup halen dan het risico dat ik hem binnen 2 weken weer kan wegbrengen denk ik zo.
Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Mike30
-
Safari
Re: Een nieuwe pup maar waar?
Ik zou eens gaan informeren bij de rasvereniging.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou helemaal geen franse bull nemen als je een gezonde hond zoekt.
-
Mike30
- Vaste gebruiker
Sorry maar wat moet ik hiermee? M'n oude franse bull is 10 geworden. Elke hond kan je narigheid mee krijgen. Kennis van me heeft er eentje die is nu 12 en nog steedsdagmar88 schreef:Ik zou helemaal geen franse bull nemen als je een gezonde hond zoekt.
vitaal.
-
Mike30
- Vaste gebruiker
Ja ok, maar wat bedoel je nou eigenlijk?
De franse bullen van nu zijn niet goed gefokt of zo? Zoals ik al zei met elke hond kan je pech hebben. Andere kennis had een herdershond MET stamboom en alles en die is niet eens 6 geworden. Labrador van m'n buurman 7 jaar. Dus was dat betreft
De franse bullen van nu zijn niet goed gefokt of zo? Zoals ik al zei met elke hond kan je pech hebben. Andere kennis had een herdershond MET stamboom en alles en die is niet eens 6 geworden. Labrador van m'n buurman 7 jaar. Dus was dat betreft
-
Mike30
- Vaste gebruiker
Ja sorry hoor maar ik vraag naar nestjes of fokkers en het enige wat ik te horen krijg is dat ik geen franse bull moet nemen.
Buiten dat..ik vraag wat je bedoelt en krijg ik van je hebt alles onder controle. Heb ik ook geen bal aan want weet nog steeds niet wat je bedoelt.
Ga wel bij de rasvereniging kijken. Geloof dat franse bullen niet zo in trek zijn.
Buiten dat..ik vraag wat je bedoelt en krijg ik van je hebt alles onder controle. Heb ik ook geen bal aan want weet nog steeds niet wat je bedoelt.
Ga wel bij de rasvereniging kijken. Geloof dat franse bullen niet zo in trek zijn.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er is iemand op het forum met een nestje Franse Bullen. Maar geen idee of die allemaal al besproken zijn.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik hoop zo dat de franse bulletjes er nog gezond vanaf komen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Volgens mij was daar nog niet alles besproken, maar om iemand die een relatief gezonde FB zoekt in die richting te wijzen met de achtergrond weet ik dan ook weer niet;-) Tuurlijk ze is er open over, maar t blijft wel epilepsie...moosje schreef:Er is iemand op het forum met een nestje Franse Bullen. Maar geen idee of die allemaal al besproken zijn.
-
Corneliana
- Zeer actief
wat was er dan met de franse bullen? zijn die zo ongezond?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Onder welke steen leef jij ??????Corneliana schreef:wat was er dan met de franse bullen? zijn die zo ongezond?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Kijk naar hun lichaam en je weet al genoeg....Corneliana schreef:wat was er dan met de franse bullen? zijn die zo ongezond?

-
Corneliana
- Zeer actief
okee. met de ademhaling etc.Hilde schreef:Kijk naar hun lichaam en je weet al genoeg....Corneliana schreef:wat was er dan met de franse bullen? zijn die zo ongezond?
dan zou je eigenlijk helemaal geen hond met gedrongen snuit moeten nemen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Corneliana schreef:okee. met de ademhaling etc.Hilde schreef:Kijk naar hun lichaam en je weet al genoeg....Corneliana schreef:wat was er dan met de franse bullen? zijn die zo ongezond?
Idd....
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Goh, hoeveel topics hier op het hf heb je al gelezen?Corneliana schreef:okee. met de ademhaling etc.Hilde schreef:Kijk naar hun lichaam en je weet al genoeg....Corneliana schreef:wat was er dan met de franse bullen? zijn die zo ongezond?
Inderdaad platsnuitigen zijn niet de meest gezonde honden.
-
Corneliana
- Zeer actief
geen ideeyukon schreef:Goh, hoeveel topics hier op het hf heb je al gelezen?Corneliana schreef:okee. met de ademhaling etc.Hilde schreef:Kijk naar hun lichaam en je weet al genoeg....Corneliana schreef:wat was er dan met de franse bullen? zijn die zo ongezond?
Inderdaad platsnuitigen zijn niet de meest gezonde honden.
ik houd de tel eigenlijk niet bij.
ik vraag het gewoon serieus hoor, ook voor TS die dus duidelijk geen idee heeft waar het om gaat.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
En ik kan me dat ook nog eens heel erg goed voorstellen ook. Als je 10 jaar lang een hondje hebt gehad die nooit ziek is geweest en de vriend heeft er ook net zo een die zonder enig probleem 12 jaar is geworden dan heb je voor je zelf het gevoel dat je met een gezond ras vandoen hebt.
Dat er in die 10 jaar veel veranderd is in het ras heb je dan niet echt door. En wees eerlijk ik heb ook wel gezonde bullen gezien hoor.
Toch is dit een ras waar erg veel gezondheidsproblemen voorkomen en dat alleen maar omdat de mensen hun neus korter dan kort willen.
Dat er in die 10 jaar veel veranderd is in het ras heb je dan niet echt door. En wees eerlijk ik heb ook wel gezonde bullen gezien hoor.
Toch is dit een ras waar erg veel gezondheidsproblemen voorkomen en dat alleen maar omdat de mensen hun neus korter dan kort willen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Franse bullen zijn niet het gezondste ras, en komen erg veel erfelijke problemen bij voor.
Als je er een wilt, zoek dat een teef die niet hoorbaar ademt. Doet ze dat wel, neem er dan geen pup van.
Als je er een wilt, zoek dat een teef die niet hoorbaar ademt. Doet ze dat wel, neem er dan geen pup van.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Mijn ouders hebben altijd bullen gehad. Maar zelfs 30 jaar geleden waren ze niet al te gezond hoor. Op de heenweg naar oma zat ik in de kinderwagen en op de terugweg de hond omdat hij anders flauwviel van het zuurstoftekort.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik vind het prijzenswaardig dat je naar een goede fokker zoekt!
Gelukkig werkt de informatie over broodfokkers dus steeds beter, en dringt het besef meer en meer door dat je je dáár verre van moet houden. Goed dat jij je informeert op het forum dus!
Ik begrijp ook dat je voor het ras bent gevallen. Franse bulletjes zijn nou eenmaal hartstikke leuke, eigenwijze clowns.
Máár....
Zoals hier nogal botweg gesteld wordt, het ras is de afgelopen jaren steeds ongezonder geworden. De snuiten worden steeds platter gefokt, met bijbehorende problematiek. Dat is extreem jammer, de kans om een echt gezond bulletje vinden is ongeveer net zo groot als de kans op de loterij winnen.
Als ik jou was zou ik me grondig inlezen in de problematiek in het ras. Daarover is online best veel te vinden. Ademhalingsproblemen, hartproblemen, epilepsie. Dat zijn náre aandoeningen voor een hond
Zoek een verantwoordelijke fokker die de gezondheidstesten doet, waarvan de teef (en bij voorkeur de reu) niet hoorbaar ademen en hoop dat je net die éne gezonde vindt.
Denk anders ook eens na over een kruising. FB met wat minder platsnuiterigs.
Of eventueel een ander ras. Orienteer je breed, en denk goed na.
Ik wil je iig complimenteren dat je naar goede fokkers vraagt.
De botte reactie's hier op het forum, dat komt voort uit het feit dat de meeste mensen hier echt veel van honden houden (voor de meesten hier zijn honden hun leven) en het gaat ze aan het hart dat er zulke zieke honden gefokt worden. Ze zijn niet persoonlijk bedoeld. Mensen vinden het gewoon vreselijk om een hond naar adem te horen snakken als er gewoon mee gewandeld wordt. Snap je?
Gelukkig werkt de informatie over broodfokkers dus steeds beter, en dringt het besef meer en meer door dat je je dáár verre van moet houden. Goed dat jij je informeert op het forum dus!
Ik begrijp ook dat je voor het ras bent gevallen. Franse bulletjes zijn nou eenmaal hartstikke leuke, eigenwijze clowns.
Máár....
Zoals hier nogal botweg gesteld wordt, het ras is de afgelopen jaren steeds ongezonder geworden. De snuiten worden steeds platter gefokt, met bijbehorende problematiek. Dat is extreem jammer, de kans om een echt gezond bulletje vinden is ongeveer net zo groot als de kans op de loterij winnen.
Als ik jou was zou ik me grondig inlezen in de problematiek in het ras. Daarover is online best veel te vinden. Ademhalingsproblemen, hartproblemen, epilepsie. Dat zijn náre aandoeningen voor een hond
De tip van Marjoleine is een goede. Maar dan nog.Marjoleine schreef:Franse bullen zijn niet het gezondste ras, en komen erg veel erfelijke problemen bij voor.
Zoek een verantwoordelijke fokker die de gezondheidstesten doet, waarvan de teef (en bij voorkeur de reu) niet hoorbaar ademen en hoop dat je net die éne gezonde vindt.
Denk anders ook eens na over een kruising. FB met wat minder platsnuiterigs.
Of eventueel een ander ras. Orienteer je breed, en denk goed na.
Ik wil je iig complimenteren dat je naar goede fokkers vraagt.
De botte reactie's hier op het forum, dat komt voort uit het feit dat de meeste mensen hier echt veel van honden houden (voor de meesten hier zijn honden hun leven) en het gaat ze aan het hart dat er zulke zieke honden gefokt worden. Ze zijn niet persoonlijk bedoeld. Mensen vinden het gewoon vreselijk om een hond naar adem te horen snakken als er gewoon mee gewandeld wordt. Snap je?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Wat een fijn antwoord Miranda, hier kan TS tenminste wat mee!
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Mee eens!Tulp schreef:Wat een fijn antwoord Miranda, hier kan TS tenminste wat mee!
En TS, succes met je zoektocht!

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Is een boston terrier niks voor je? Ik geloof dat die een pak gezonder zijn dan de franse bull.

-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is toch echt het understatement van de eeuwCorneliana schreef:okee. met de ademhaling etc.
-
Neeltje
Daar zou ik met een Franse Bulldog al helemaal niet aan beginnen. Zeer zeker niet als ze al 'n keer aan haar gehemelte is geopereerd. Grote kans dat het later nog een keer moet, dat hoor je maar veel te vaak.Jion schreef:Misschien zijn Xera of Ani een optie?
Ani:
Xera:
XERA & ANI werden gered door een nieuwe dierenbeschermingsorganisatie in Asturias. Ze komen van een fokker die met zijn activiteit stopte en de hondjes naar een dodingstation wilde brengen. Ze verbleven in een opvanggezin in Spanje tot ze naar hier kwamen.
Ten gevolge van fokken en meerdere keizersnedes heeft XERA een groot litteken op haar buik.
XERA had een misvormd gehemelte: vele bulletjes zijn zo doorgefokt dat ze een misvorming hebben en moeilijk kunnen ademen! Haar gehemelte werd operatief verbeterd door een KNO-chirurg zodat ze nu zonder probleem kan ademen en eten.
XERA is de zus van ANI.
http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl-adoptie.html
-
Neeltje
Het nemen van een Franse Bulldog is op dit moment een soort Russisch roulette. Hoe goed de fokker ook is en zorgvuldig omgaat met het fokken, er zitten zoveel problemen in de Franse Bulldog dat het haast onmogelijk is om nog een gezonde Franse Bulldog te fokken. Mijn bulletje is ook 10 jaar geworden, maar had wel op vroege leeftijd (6 jaar) last van artrose en heeft daar erg veel problemen mee gehad. Ik ken heel wat fokkers, maar ik zou je er zo geen durven te adviseren.
Een Boston Terrier, is misschien gezonder, maar dan heb je wel een totaal ander karakter dan de Franse Bulldog, dat is niet te vergelijken.
Ik heb besloten, hoe leuk en gezellig ik de Franse bulldog ook vind, zeker het karakter, er geen meer te nemen. Het risico dat je veel in de wachtkamer van de dierenarts zit is te groot. Het is ook niet zonder reden dat enkele dierenverzekeringen de Franse Bulldog niet meer accepteren of de premie gigantisch verhoogd is. Dat zouden ze niet doen, als de Franse Bulldog eigenaren niet massaal naar hun dierenarts zouden moeten gaan.
Aangezien je nu nog geen nieuwe hond wilt, waarom niet op je gemak naar wat rassen kijken, of misschien asiel, wat voor jou een goede 'vervanging' zou zijn voor een Franse Bulldog?
Een Boston Terrier, is misschien gezonder, maar dan heb je wel een totaal ander karakter dan de Franse Bulldog, dat is niet te vergelijken.
Ik heb besloten, hoe leuk en gezellig ik de Franse bulldog ook vind, zeker het karakter, er geen meer te nemen. Het risico dat je veel in de wachtkamer van de dierenarts zit is te groot. Het is ook niet zonder reden dat enkele dierenverzekeringen de Franse Bulldog niet meer accepteren of de premie gigantisch verhoogd is. Dat zouden ze niet doen, als de Franse Bulldog eigenaren niet massaal naar hun dierenarts zouden moeten gaan.
Aangezien je nu nog geen nieuwe hond wilt, waarom niet op je gemak naar wat rassen kijken, of misschien asiel, wat voor jou een goede 'vervanging' zou zijn voor een Franse Bulldog?
-
Mike30
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de goede reacties. Hier kan ik idd wat mee. Heb in de 10 jaar dat ik m'n bull had buiten de normale jaarlijkse controles maar 4 x de dierenarts gezien.
Dat waren namelijk toen ik hem pas had voor de prikken. Toen hij 14 weken was viel meneer van de bank en z'n teen uit de kom ging. En de dag voordat hij ingeslapen is ivm epilepsie. Dit was trouwens de 1e keer dat hij daar last van had en voor de rest nooit geen problemen gehad. En toen ik hem in heb laten slapen.
Zo'n hond uit het buitenland durf ik niet echt aan. Het zullen ongetwijfeld onwijze lieve dieren zijn en er hoeft niets fout mee te gaan maar wil het risico liefst beperken.
Zat echt in zak en as toen ik m'n hond in moest laten slapen en heb er geen zin in om dat snel weer te moeten doen. Denk dat als er dan wat fout gaat dat ik dan niet snel meer een hond zou nemen persoonlijk.
Vandaar dat ik niet veel kon met antwoorden van dan moet je geen franse bull nemen. Want ondanks dat ik me wel heb ingelezen wist ik niet hoeveel problemen ze nu hadden. Want toen ik 11 jaar geleden voor een bull ging kijken waren er dezelfde problemen als nu. Ik snap wel dat de meeste mensen het goed bedoelen maar zeg dat dan normaal.
Ik ga er nog eens goed over nadenken. En ik houd het forum in de gaten voor eventuele nestjes. Denk dat als ik er een haal dat ik het toch maar bij iemand van het forum moet doen omdat die
nog het meest begaan zijn met hun honden.
Dat waren namelijk toen ik hem pas had voor de prikken. Toen hij 14 weken was viel meneer van de bank en z'n teen uit de kom ging. En de dag voordat hij ingeslapen is ivm epilepsie. Dit was trouwens de 1e keer dat hij daar last van had en voor de rest nooit geen problemen gehad. En toen ik hem in heb laten slapen.
Zo'n hond uit het buitenland durf ik niet echt aan. Het zullen ongetwijfeld onwijze lieve dieren zijn en er hoeft niets fout mee te gaan maar wil het risico liefst beperken.
Zat echt in zak en as toen ik m'n hond in moest laten slapen en heb er geen zin in om dat snel weer te moeten doen. Denk dat als er dan wat fout gaat dat ik dan niet snel meer een hond zou nemen persoonlijk.
Vandaar dat ik niet veel kon met antwoorden van dan moet je geen franse bull nemen. Want ondanks dat ik me wel heb ingelezen wist ik niet hoeveel problemen ze nu hadden. Want toen ik 11 jaar geleden voor een bull ging kijken waren er dezelfde problemen als nu. Ik snap wel dat de meeste mensen het goed bedoelen maar zeg dat dan normaal.
Ik ga er nog eens goed over nadenken. En ik houd het forum in de gaten voor eventuele nestjes. Denk dat als ik er een haal dat ik het toch maar bij iemand van het forum moet doen omdat die
- dagmar88
- Zeer actief
Mike30 schreef: Ik ga er nog eens goed over nadenken. En ik houd het forum in de gaten voor eventuele nestjes. Denk dat als ik er een haal dat ik het toch maar bij iemand van het forum moet doen omdat die
Zo'n forum is niet zalig makend en geeft ook al geen enkele garantie op een gezonde pup.
Daarbij is het geen plaats om pups aan de man te brengen en zal het op die manier ook niet makkelijk zijn.
Zo groot zijn de nestjes niet, vaak zijn er al potentiële pupkopers en veel FB fokkers zijn er hier ook niet.
Als je dan echt een FB wilt, kun je beter bij verschillende fokkers gaan kijken.
Misschien dat Riboet je meer info kan geven?
-
Mike30
- Vaste gebruiker
Ik had al een pm gehad van Riboet en ga dat in de gaten houden. Het hondje wat ik ga halen word voor me ouders. Toen ik thuis woonde heb ik m'n oude franse bull gekocht.
Ik kon hem niet meenemen toen ik uit huis ging omdat ik gewoon hele dagen moet werken. Ik ben in 2008 uit huis gegaan en toen was m'n vader ook met pensioen dus die is nu ook z'n maatje kwijt.
M'n ouders en ik ook willen graag weer een franse bull en vandaar dat ik dus aan het kijken ben want ze krijgen hem dan van mij.
Ik kon hem niet meenemen toen ik uit huis ging omdat ik gewoon hele dagen moet werken. Ik ben in 2008 uit huis gegaan en toen was m'n vader ook met pensioen dus die is nu ook z'n maatje kwijt.
M'n ouders en ik ook willen graag weer een franse bull en vandaar dat ik dus aan het kijken ben want ze krijgen hem dan van mij.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ben ik met je eens. Maar na 100 mensen die voor een ongezond ras gaan, en die na uitgebreid waarschuwen doodleuk bij een broodfokker kopen, ben je het wel eens zat en ga je kort door de bocht reageren. Want echt, dat gebeurd véél hoor. Om eerlijk te zijn las ik je titel vluchtig, en dacht 'oh jee, weer zo'n topic'. Pas toen ik wat tijd over had ging ik lezen. En toen las ik dat je oprecht probeert om het goed te doen. Nou, dan ben ik niet te beroerd om te helpen als ik wat tijd over heb.Mike30 schreef:Vandaar dat ik niet veel kon met antwoorden van dan moet je geen franse bull nemen. Want ondanks dat ik me wel heb ingelezen wist ik niet hoeveel problemen ze nu hadden. Want toen ik 11 jaar geleden voor een bull ging kijken waren er dezelfde problemen als nu. Ik snap wel dat de meeste mensen het goed bedoelen maar zeg dat dan normaal.
We vergeten hier ook wel eens dat als je NIET 24/7 met honden bezig bent, je ook niet alles kunt weten
Vergis je niet, over het algemeen is dat waar, maar er zitten hier ook wel 'fokkers' (fukkers heten ze hierIk ga er nog eens goed over nadenken. En ik houd het forum in de gaten voor eventuele nestjes. Denk dat als ik er een haal dat ik het toch maar bij iemand van het forum moet doen omdat die
Kijk, als je écht voor een FB wil gaan, dan heb je wat werk te doen. Omdát het ras zo ongezond is. Je kunt in het subforum rassen een topic openen met een vraag over Franse bulletjes. Vragen naar de gezondheid. Vragen naar goede fokkers, etc. (En omdat niet iedereen hier leest, zul je daar ook wel wat gemopper tegenkomen). Neem dan contact op met een aantal fokkers, en stel een aantal vragen. Over welke gezondheidstesten ze doen en zo. Heb je een fokker gevonden die je aanstaat, vraag dan of je eens langs kunt komen om de honden te zien. Luister goed naar de ademhaling. Hoor je snorkende geluiden, stel daar vragen over. Wuift een fokker dat weg, ga dan niet met die fokker in zee.
Zegt een fokker dat een operatie aan het verhemelte genoeg is, ga dan niet met die fokker in zee.
Zoek een teef die normaal, zonder geluid, kan ademhalen.
Vraag aan mensen met een Franse bul hoe ze aan hun hond zijn gekomen, hoe de hond bevalt, wat de problemen in het ras zijn, etc. Er zitten hier genoeg op het forum. Ik weet zo Nell en Dazwa84, maar er zijn er beslist meer.
And few will ever climb